Kaip vokiečiams pavyko sukurti komfortiškiausią pasaulyje SUV?
Atnaujinta: 2020-03-10
  • Mercedes-Benz_GLS__18_
  • Mercedes-Benz_GLS__20_
  • Mercedes-Benz_GLS__33_
  • Mercedes-Benz_GLS__38_

„Mercedes-Benz GLS" ne be reikalo vadinamas S klasės SUV automobiliu. Jis nubrėžė naują SUV modelių komforto kartelę, o jų patogumą maksimaliai priartino prie reprezentacinių sedanų. Tai vokiečių inžinieriams padaryti pavyko pasitelkus tris modernias „Mercedes-Benz" sukurtas technologijas: orinę pakabą „Airmatic", pakabos reguliavimo „E-Active Body Control" bei kelio paviršiaus skenavimo sistemą „Road Surface Scan".

 

Didesnio komforto pradininkas

Aktyvios pakabos reguliavimo sistemos „Mercedes-Benz" modeliuose nėra naujovė. Pirmieji tyrimai, siekiant valdyti kiekvienam ratui tenkančią suspaudimo jėgą ir taip didinti automobilių komfortą bei gerinti jų valdymo savybes, atlikti prieš daugiau nei 40 metų. Pirmoji serijinės gamybos sistema „Active Body Control" (ABC) buvo pristatyta 1999 m.

ABC sistema buvo nuolat tobulinama, o 2013 m. prie jos prijungta „Road Surface Scan" technologija, skenuojanti kelio paviršių ir koreguojanti automobilio pakabos elementų suspaudimo jėgą prieš prasidedant duobėtai kelio atkarpai. Daugelis žmonių dar pamena vizualią šios sistemos reklamą: „Mercedes-Benz" rinkodaros specialistai pasitelkė vištas, siekdami parodyti, jog paukščių kūnas gali judėti įvairiomis kryptimis, tačiau galva tuo metu lieka stabili. Taip pat stabiliai bei tolygiai jaučiasi ir automobilio keleivis, važiuodamas bet kokia kelio danga.

Naujoji „E-Active Body Control" komforto pradininko tradicijas pratęsia visiškai unikaliai. Sistema montuojama į „Mercedes-Benz" GLE bei GLS modelius bei yra valdoma 48 voltų įtampa. Aukšta įtampa reiškia, jog sistema amortizatorių nustatymus gali koreguoti akimirksniu, ji yra vienintelė rinkoje, gebanti individualiai kiekvienam ratui keisti suspaudimo jėgą. Dėl tokios technologijos GLE bei GLS modeliai nesvyra posūkiuose bei išlaiko tolygumą bėgėjantis ar stabdant.

 

Standartinėje įrangoje - orinė pakaba „Airmatic"

Komfortas neįsivaizduojamas be modernios orinės pakabos „Airmatic", kuri GLS montuojama jau standartinėje įrangoje. Orinė pakaba bei adaptyvūs ADS+ amortizatoriai užtikrina neprilygstamą komfortą prastuose keliuose ir net važiuojant per greičio ribojimo kalnelius, pavyzdžiui, riedant per tokį kelio elementą vienu ratu jo smūgis neperduodamas kitiems pakabos elementams ar į interjerą.

Vairuotojas gali pasirinkti skirtingus važiavimo režimus, kurie keičia amortizatorių nustatymus bei prošvaisos aukštį. Nepaisant to, „Airmatic" pakaboje sumontuoti įvairūs jutikliai, koreguojantys suspaudimo nustatymus pagal realią eismo situaciją.

Greitkelyje arba pasirinkus „Sport" važiavimo režimą automobilis tampa 15 mm žemesnis, taip sumažinamas priekinis oro pasipriešinimas, SUV tampa stabilesnis. GLS taip pat tampa 25 mm žemesnis, kai atidaromos kurios nors automobilio durys, todėl yra lengviau išlipti ir įlipti. Atskiru mygtuko bagažo skyriuje paspaudimu galima galinę dalį pažeminti 50 mm (taip lengviau įkrauti krovinį).

Prastuose keliuose „Airmatic" pakaba leidžia padidinti automobilio prošvaisą 60 mm, o papildomai užsakius „On&Offroad Package" paketą, automobilis gali būti pakeltas net 90 mm. Pakabos aukštis koreguojamas itin greitai - pirmą kartą „Mercedes-Benz" modelyje panaudota tyliau veikianti uždara orinė sistema, o orinei pompai energijos suteikia 400 W elektrinis variklis.

 

Pradžia - SUV modeliuose

 

Naujoji „E-Active Body Control" papildomai montuojama į du „Mercedes-Benz" SUV modelius - 2019 m. pristatytus GLE bei GLS. Hidropneumatinė sistema išlaiko automobilio kėbulą stabilų įvairiose situacijose, pavyzdžiui, bėgėjantis, stabdant arba važiuojant nelygiu keliu. Sistema netgi gali regeneruoti energiją, tad jos veikimui reikia perpus mažiau pajėgumo nei S klasės modelyje montuojamai „E-Active Body Control" pirmtakei.

Prie kiekvieno rato amortizatoriaus yra po dvi kameras su reguliuojamais suspaudimo vožtuvais bei hidrauliniu slėgio rezervuaru. Kiekvienas amortizatorius yra sujungtas su išmaniu 48 voltų įtampos sistemos varikliu, kuris, veikdamas hidraulinį skystį, generuoja suspaudimo jėgą.

Informaciją apie tai, kokią jėgą reikia generuoti, kiekvieno amortizatoriaus variklis gauna iš centrinio pakabos valdymo bloko - jo kompiuteris kiekvieną akimirką apdoroja daugybę išmaniųjų „E-Active Body Control" bei „Road Surface Scan" sistemų duomenų. Tas pats blokas valdo ne tik amortizatorių suspaudimo vožtuvus, bet ir orinės pakabos kompresorių, t. y., automobilio pakabą.

 

Naujos unikalios sistemos

 

48 voltų įtampos sistema bei modernus jos valdymo mechanizmas užtikrina didelę suspaudimo jėgos amplitudę - tiek GLE, tiek GLS gali tapti komfortiški tarsi reprezentaciniai sedanai ir valdomi kaip sportiniai SUV. Be to, GLS modeliui inžinieriai pritaikė kelias naujas ir visiškai unikalias funkcijas.

Įklimpus smėlio kopoje ar kitoje vietoje, vairuotojui padeda specialus „Rocking" režimas, galimas pasirinkus „Off-road" važiavimo režimą. Automobilio pakaba sukantis ratams yra kilnojama aukštyn bei žemyn, taip didelis SUV įsiūbuojamas ir gali lengvai išvažiuoti iš klampios vietos.

Dar viena visiškai nauja funkcija, prieinama pasirinkus „Off-road" važiavimo režimą, yra automobilio aukščio reguliavimas ties kiekvienu ratu individualiai. Tai itin pravartu vienam ratui įstrigus griovyje.

„E-Active Body Control" palengvina krovinio įkrovimą į bagažo skyrių. Paspaudus specialų bagažinėje esantį mygtuką, automobilio galinė dalis palengva pažemėja iki 70 mm nuo tuometinio aukščio. Priekinės ašies aukštis lieka nepakitęs.

Nustačius „Curve" važiavimo režimą, GLS posūkiuose pasvyra iki 3 laipsnių į vidinę posūkio pusę, t. y. kompensuoja natūralų automobilio pasvirimą. Ši funkcija sumažina šonines automobilio keleivius veikiančias jėgas, posūkių įveikimas net ir dideliu greičiu tampa gerokai malonesnis.

Naujasis „Mercedes-Benz GLS" SUV modelis su „E-Active Body Control" sistema jau atkeliavo į Lietuvą, jį galima išbandyti visuose oficialaus „Mercedes-Benz" atstovo „Silberauto" salonuose.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...