Kelių policijos pareigūnai sausio–vasario mėnesiais vykdys prevencinę priemonę „Kiekvienas yra pėsčiasis“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 1163_c92f107a67ac37ffacb8e7215e779026

Susirūpinę labiausiai pažeidžiamų eismo dalyvių saugumu, kelių policijos pareigūnai š. m. sausio-vasario mėnesiais vykdys prevencinę priemonę „Kiekvienas yra pėsčiasis". Akcijos metu Kelių eismo taisyklių reikalavimus pažeidusiems pėstiesiems pareigūnai skirs pinigines baudas, o kartu įteiks atšvaitą ir simbolinę žvakę, kviečiant susimąstyti apie galimas neatsakingo elgesio kelyje pasekmes. Saugus dalyvavimas eisme kasdien tampa vis didesniu iššūkiu pėstiesiems. Policijos duomenimis, 2017 metais pėstieji sudarė antrą pagal žuvusiųjų žmonių skaičių eismo dalyvių kategoriją. Praėjusiais metais kas trečias eismo įvykis įvyko užvažiavus ant pėsčiojo; kas antras susidūrimas baigėsi pėsčiojo žūtimi.

Pareigūnai akcentuoja vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybę dėl saugaus dalyvavimo eisme. Dažniausiai abipusis Kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymas įtakoja transporto priemonės susidūrimą su pėsčiuoju. Kelių policijos pareigūnai pabrėžia, kad vairuotojai turi laikytis jiems privalomų reikalavimų pėsčiųjų atžvilgiu, o pėstieji turi vykdyti jiems nustatytas pareigas.

7 pražūtingos vairuotojų klaidos pėsčiųjų atžvilgiu:

 

  • Vairuotojas nesulėtina greičio, nesustoja ir nepraleidžia per pėsčiųjų perėją einančių pėsčiųjų;
  • Sustojus ta pačia kryptimi važiuojančiai transporto priemonei, vairuotojas nesulėtina greičio ir nesustoja prieš pėsčiųjų perėją;
  • Vairuotojas nepraleidžia kelio kertančių pėsčiųjų sankryžose, sukdamas ir kairę ar į dešinę, važiuodamas papildomos šviesoforo rodyklės kryptimi, įvažiuodamas į kelią į/iš teritorijos;
  • Važiuodamas atbulas, vairuotojas neduoda kelio pėsčiajam;
  • Vairuotojas nesiima papildomų atsargumo priemonių tamsiuoju paros metu, esant blogam matomumui;
  • Vairuotojas viršija saugų važiavimo greitį;
  • Vairuotojas naudojasi mobiliuoju telefonu, kalba, naršo, rašo žinutes, užsiima su vairavimu nesusijusia veikla.

 

7 pražūtingos pėsčiųjų klaidos:

 

  • Tamsiuoju paros metu arba esant blogam matomumui pėstieji nesineša šviečiančio žibinto, nevilki ryškiaspalvės liemenės su šviesą atspindinčiais elementais, nesegi atšvaitų;
  • Pėstieji eina per kelią degant draudžiamam šviesoforo signalui;
  • Į pėsčiųjų perėją pėstieji įžengia neįsitikinus, kad eiti yra saugu ir kad visos transporto priemonės sustojo juos praleisti;
  • Pėstieji neįvertina atstumo iki artėjančios transporto priemonės, eidami per kelią delsia arba stoviniuoja, bėga per važiuojamąją dalį, naudojasi mobiliaisiais telefonais, rašo žinutes, naršo;
  • Pėstieji kerta važiuojamąją dalį, perlipdami per kelio atitvarus arba eidami per skiriamąją juostą;
  • Pėstieji eina automagistralėmis, greitkeliais, važiuojamąją dalimi ar jos pakraščiu vietose, kur yra įrengti šaligatviai arba pėsčiųjų takai;
  • Pėstieji išeina iš už stovinčios transporto priemonės ar kitos kliūties, neįsitikinus, kad tai yra saugu ir kelyje nėra artėjančių transporto priemonių.

 

Lietuvos kelių policijos tarnyba informuoja, kad sausio-vasario mėnesiais šalies keliuose bus vykdomos prevencinės policinės eismo dalyvių kontrolės priemonės, kurių metu bus kontroliuojamas pėsčiųjų, taip pat dviračių vairuotojų, vadeliotojų dalyvavimas eisme tamsiuoju paros metu, atšvaitų, šviesą atspindinčių elementų naudojimas. Taip pat bus atliekama pėsčiųjų važiuojamosios kelio dalies perėjimo arba ėjimo ja ten, kur draudžiama, kontrolė, nepaklusimo eismo reguliavimo signalams, kelio ženklų, ženklinimo reikalavimų kontrolė, sustiprinta pėsčiųjų elgesio prie nereguliuojamų ir šviesoforais reguliuojamų pėsčiųjų perėjų kontrolė. Ypatingą dėmesį pareigūnai skirs vairuotojų pareigų pėstiesiems vykdymo kontrolei, sustiprintą patruliavimą organizuojant prie pėsčiųjų perėjų, vietose, kur intensyvus pėsčiųjų eismas.

Pėsčiųjų saugumas kelyje grindžiamas vairuotojų ir pėsčiųjų tarpusavio atsakomybe. Kelyje kiekvienas tam tikru momentu yra pėsčiasis, kurio gyvybė gali užgęsti kaip žvakė.

2017 m. avaringumo statistika

Pėsčiųjų avaringumo analizė

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai gruodį?

Būkime atsakingi ir drausmingi, gerbkime ir saugokime vieni kitus

Unikali eismo kontrolės sistema pasvers važiuojančias mašinas

Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai.

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai rugsėjį?

Rugsėjį - ypatingas policijos dėmesys eismo saugumui

Kaip važiuoti Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinėse sankryžose

Žiedinių sankryžų naujovės Vilniuje – gera praktika prieš vykstant į užsienį

Tyrimas: kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?

Laimingi žmonės priverčia šypsotis \ \

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai birželį?

birželio mėnesį organizuojamos prevencines saugaus eismo užtikrinimo priemonės \ \

Sukėlus eismo įvykį neverta pasikliauti ant automobilio stiklo paliktu rašteliu

Kad ir koks menkas atrodytų eismo įvykis, kurį sukėlė vairuotojas, pasitraukimas iš vietos gali brangiai kainuoti tiek moraline, tiek materialine prasme

Įsigalioja naujos transporto priemonių registravimo taisyklės

Privalomoji techninė apžiūra - prieš registravimą ir kitos naujovės \

9 punktai, pagal kuriuos pareigūnai galės panaikinti techninės apžiūros galiojimą

Transporto priemonėms, kurios neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui, privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą turės teisę panaikinti policijos ir Inspekcijos pareigūnai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: