Kemperiai ir nameliai ant ratų
Atnaujinta: 2024-02-20

Lietinga vasara? Nenusigąskite, kad visus savaitgalius teks praleisti namuose. Juk į gamtą bet kokiu oru galima ištrūkti turint kemperį ar namelį ant ratų. Kokie jie būna?

Kemperių konstrukcija

Standartinė namelių ant ratų ir kemperių konstrukcija - lengvos armuotos aliumininės ar plastikinės plokštės. Sienelių storis - 35 mm, tarpai tarp plokščių užpildomi putų polistirolu arba putų poliuretanu, tad salone puiki šilumos izoliacija. Grindys dengiamos linoleumu arba kilimine danga. Dideli langai - salone bus šviesu net apsiniaukusią dieną. Paprastai atveriami langai turi užuolaidas ir tinklelius nuo uodų. Priklausomai nuo gaminio klasės, vidaus apdailai gali būti panaudota mediena arba plastikas.

Jei namelyje yra san. mazgas, jis nuo gyvenamojo ploto atskiriamas pertvara. Standartinį komplektą sudaro prausyklė, dušo kabina, biotualetas. Patalpoje turėtų būti sumontuoti veidrodžiai ir spintelės. Priklausomai nuo modelio gali būti ne tik šaltas, bet ir karštas vanduo. Vandenį į sistemą pumpuoja pompa, pradedanti veikti atsukus čiaupus. Trijų asmenų šeima biotualetą turėtų valyti kartą per mėnesį. Paprastai nameliai turi vieną arba du geriamojo vandens bakus ir vieną talpą panaudotam vandeniui, kurį išpilti galima tik tam skirtose vietose ir tiesiai į kanalizaciją. Panašu, kad Lietuvoje, kur kemperiai nėra labai paplitę, tokios specialios išpylimo vietos tektų ilgokai ieškoti.
Virtuvė sudaro dalį pagrindinio salono. Joje turi būti dujinė viryklė, šaldytuvas ir kriauklė. Atskiros spintelės produktams ir įrankiams.

Nameliai ant ratų būtiną elektrą gali gauti dviem būdais: autonomiškai nuo papildomo akumuliatoriaus, kurio užtenka 15-40 val. arba stacionariai - iš stacionaraus kintančios įtampos tinklo. Akumuliatoriai pakraunami iš stacionaraus tinklo arba veikiant varikliui.

Šildymo sistema ir dujinė plytelė naudoja suskystintas dujas. Kemperyje gali būti vienas arba du standartiniai balionai. Jeigu yra klimato kontrolės įranga, ji palaiko salone nustatyta temperatūrą. Šaldytuvas gali veikti tiek naudodamas dujas, tiek ir elektros energiją. Jeigu sistema tvarkinga ir veikia kaip priklauso, informacija apie elektros instaliacijos būklę, dujų kiekį balionuose ir geriamojo vandens atsargas turi būti pateikia valdymo sistemos davikliuose. Jeigu to nėra, aišku, kad laukia remontas.


Be to, kemperiuose, kaip ir paprastuose automobiliuose, galima montuoti papildomą įrangą. Savininkui pageidaujant, gali būti sumontuotas televizorius ir antena, mikrobangų krosnelė, palydovinė navigacija, „žiemos" paketas, ABS, papildomi kuro bakai, filtrai ir pan. Tiesa, reikia nepamiršti, kad visa papildoma įranga ne tik kainuoja, bet ir reikalauja daugiau automobilio išteklių.

Kemperių tipai

Integruoti, iš dalies integruoti, kemperiai, su alkova - šių transporto priemonių pasirinkimas labai platus. Be vien šioje srityje besispecializuojančių įmonių - Hymer, Hobby, Dethleffs, Burstner, Knaus - nedidelėmis partijomis kemperius gamina ir Daimler Chrysler, Mercedes-Benz, Renault, Volkswagen.

Kemperiai su alkova skiriasi nuo visų kitų modelių virš vairuotoja kabinos esančia niša (alkova), kur sumontuota dvivietė lova. Dėl jos kemperiai gaminami aukšti (daugiau negu 3 m). Maksimalus miegamų vietų skaičius - 7. Patogumų rinkinys standartinis: virtuvė ir valgomasis su baldais ir papildoma įranga, vienoje patalpoje esantys dušas ir tualetas. Šį modelį turėtų rinktis tik pradedantys keliones kemperiais asmenys. Juose patogiai jaučiasi iki 7 žmonių.

Iš dalies integruoti nameliai ant ratų turi išsaugotą serijinę kabiną ir užima tarpinę grandį tarp kemperių su alkova ir integruotų namelių. Jeigu išsaugomi visi patogumai, šiuose nameliuose patogiai gali įsikurti 4-5 asmenys. Kadangi alkovos nėra, automobiliai kompaktiškesni, dinamiškesni, manevringesni ir ekonomiškesni. Pastarasis veiksnys šiais laikais ypač svarbus.

Integruoti namai ant ratų buvo sukurti siekiant padidinti kemperių greičio ir manevringumo ypatybes. Šiuo atveju vairuotojo kabina su keleivio sėdyne integruota į bendrą namelio erdvę. Visą tokio namelio korpusą gamina vienas gamintojas. Važiuoklė pristatoma be kabinos. Šio tipo automobiliai turi išskirtinį vairuotojo kabinos dizainą. Pasižymi didesniu patogumu, yra labai manevringi ir dinamiški. Iš serijinių modelių jie „pasiskolino" tik variklį, transmisiją ir pakabą. Vidaus įrangos rinkinys paprastai standartinis. Numatomos specialios dėžės dideliems daiktams - baidarėms, dviračiams. Maksimalus miegamų vietų skaičius - 4-5. Šiais modeliais turėtų domėtis patyrę keliautojai, labiausia vertinantys kainos ir kokybės santykį.

Be to, yra nameliai ant ratų, kurių bazei panaudotas standartinis autobusiukas. Šiuo atveju gyvenamasis modulis sumontuotas į serijinį 8-9 vietų autobusiuką. Šią grupę galima suskirstyti į dvi mažesnes:
1) su pakeliamuoju stogu-palapine (be san. mazgo),
2) su ištisiniu nepakeliamu stogu (su san. mazgu).
Vidinė automobilio erdvė nakčiai pertvarkoma į dvi miegamas vietas, o dieną ji naudojama kaip valgomasis. Namelyje sumontuoti sulankstomi baldai su integruojama technika: dujiniu šildytuvu, vandens šildytuvu, dujine virykle, šaldytuvu, vandens pompa. Priklausomai nuo modelio, san. mazgas gali/negali būti. Automobiliuose su pakeliamuoju stogu galima suformuoti antrą miegamąjį su dviem papildomomis vietomis. Šį modelį vertėtų rinktis jaunimui, nes jis palyginti nebrangus ir universalus, nors ir mažiau patogumų.

Dar vienas įdomus variantas - namelis, kurio bazei panaudota džipo/sunkvežimiuko platforma. Dėl ribotos tokio automobilio erdvės viduje negalima sumontuoti dušo, miegamų vietų skaičius taip pat ribotas. Iš esmės šiuos automobilius gamina tik JAV, nes būtent šioje šalyje jie populiariausi. Toks gyvenamasis modulis gali būti laisvai perkeliamas nuo vieno automobilio ant kito. Čia yra san. mazgas, platforminė virtuvė ir 3-4 miegamos vietos. Juo galėtų susidomėti žvejai, medžiotojai ir visi, kurie mėgsta keliauti po laukinius kraštus, retai lankomus žmonių.

Nameliai priekabos

Pas mus labiau paplitę ir iš senesnių laikų geriau žinomi nameliai-priekabos. Daugelis ypač vyresnio amžiaus keliautojų prisimena priekabą namelį „Skifą", gamintą tarybiniais metais. Ji beveik nemažina automobilio manevringumo ir pravažumo. Ji populiari tarp žvejų, medžiotojų ir ekstremalių pojūčių mėgėjų, kuriems šie parametrai labai svarbūs. Namelį nesunkiai tempia net vidutinio dydžio lengvasis automobilis. Kelionės metu gyvenamasis modulis guli supakuotas priekaboje. Sustojus iš priekabos ir atveriamo dangčio suformuojamas keturių vietų miegamasis, o palapinė pastatoma aplink priekabą ir sukuriama gyvenamoji zona - virtuvė ir valgomasis. Paprastai priekaboje sumontuojama svarbiausia virtuvės įranga - dujinė viryklė, šaldytuvas, kriauklė ir vandens bakas su siurbliu. Sulanksčius namelį ant priekabos dangčio galima pervežti didelių gabaritų krovinius. Pagrindinis trūkumas - būtinybė kaskart iš naujo surinkti ir išlankstyti gyvenamąjį modulį.

Namelis ant ratų pikapui populiariausias JAV. Keliaujantiems tokiu būdu gaminami specialūs nameliai ant ratų su pasukamu atraminiu tvirtinimu pikapo kėbule. Dalis priekabos automobilio kėbule. Ji naudojama kaip papildomas nišos tipo miegamasis, o transportuojamoje priekaboje yra pagrindinis miegamasis ir gyvenamasis modulis: virtuvė, valgomasis ir san. mazgas. Tokių priekabų pasirinkimas labai platus - nuo kompaktiško dviviečio varianto iki prabangios daugiavietės 14 m ilgio priekabos.

Dar vienas galimas variantas priekaba-namelis. Treileris, karavanas - patogiausias ir labiausiai paplitęs buksyruojamo namelio ant ratų tipas.

Treileriai būna ir dviviečiai (3 m ilgio) ir šešiaviečiai (10 m ilgio). Namas ant ratų - atskiras gyvenamasis modulis, kuriame su visais patogumais gali įskurti 2-6 asmenys. Yra sulankstomi baldai, dujinė viryklė, praustuvas, šaldytuvas, kriauklė, tualetas, talpa vandeniui ir šildytuvas. Priklausomai nuo ilgio, modulis montuojamas ant vienašės arba dviašės važiuoklės. Priekaba naudinga per ilgalaikes išvykas prie jūros ar ežero.

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos UAB „Fortax", V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio nuoma – kokios yra mano teisės Europoje?

Patarimai nuomojantis automobilį Europoje \ \

Įspūdžiai iš Balio salos

Skaitytojos parengtas foto reportažas

Projektas „Gražioji Lietuva“: savaitgalis Birštone

Kada paskutinį kartą lankėtės šiame Lietuvos kurorte?

Projektas „Gražioji Lietuva“: Iš Vilniaus į Druskininkus

Įpusėjęs pavasaris šiltais orais dar nedžiugina, bet dažnas pasvajoja apie atostogas ir...

2000 km istorijos pro visureigio langą (2-a dalis)

Tęsiame mūsų skaitytojos Vaivos atsiųstą pasakojimą apie 2000 km. kelionę iki Juodosios jūros.

2000 km istorijos pro visureigio langą - Ukraina (1-a dalis)

Senuosiuose Trakuose startavo projektas „2000 km istorijos": dešimt raitelių išjojo Juodosios jūros link. Raiteliams ir žirgams buvo skirta daug dėmesio, tačiau buvo pamiršti nuopelnai komandos, lydėjusios raitelius šiame nelengvame žygyje. \

Reportažas iš Perto, Australijos

Kaip ir mūsų didieji miestai, Pertas kenčia nuo spūsčių. Ypač didelės jos greitkeliuose tarp 16 ir 18 valandos.

Automobiliu - pasisemti kelionių įspūdžių

Laisvės pojūtis, neužmirštami įspūdžiai ir galimybė sutaupyti vilioja leistis į atostogų kelionę automobiliu.

Kelionė iš Vilnius į Ventės ragą

Vis dažniau pasigirsta, kad nepažinę savo krašto bandome ieškoti grožio kitur. Tai tiesa.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: