„Kia Sorento“ (2002 - 2009) – svečias iš Korėjos
Atnaujinta: 2020-03-09
  • sorento

Pradžia

„Kia Sorento" rinkoje pasirodė 2002 m. ir iškart tapo mėgstamas. Beje, tai pirmasis „Kia" vidutinio dydžio visureigis, buvęs vienodai populiarus visose rinkose.

Iš pradžių automobilyje buvo montuojami du benzininiai varikliai - 2,4 l 139 AG ir 3,5 l 197 AG bei dyzelinis 2,5 l 140 AG. Varikliai buvo suderinti ir su APD, ir su MPD. Buvo galima rasti automobilį su visais keturiais varomais ratais. Priekinė ašis juose buvo pajungiama tiek mechaniškai, tiek automatiškai.

2006 m. „Kia Sorento" modernizuotas. Automobilio išvaizda ir salonas beveik nepasikeitė, o varikliai buvo gerokai atnaujinti. 2,5 l dyzelinis agregatas gavo papildomas 30 AG. Pokyčių sulaukė ir benzininiai varikliai: atsisakyta 2,4 l variklio, 3,5 l pakeistas 3,3 l 241 AG varikliu, o JAV parduodamuose automobiliuose pradėtas montuoti 3,8 l 262 AG variklis.

Naujos kartos „Kia Sorento" modelis turėtų pasirodyti artimiausiais metais.

Koks jis?

Skirtingai nuo daugelio modernių SUV, „Sorento" kėbulas nėra laikantis, jis sumontuotas ant galingo rėmo. Jau vien tai rodo, kad čia - ne eilinis miesto automobiliukas, su kuriuo nuo asfalto verčiau nesukti. Tai tikras visureigis. Tiesa, turėdamas visus keturis varančius ratus ir pažemintą pavarą, „Sorento" neturi jokių mechaninių blokatorių. Juos pakeičia elektronika.

Automobilio konstrukcijoje naudojami du visų keturių varančių ratų prievado tipai: standžiai pajungiamas priekinis tiltas (Part time 4 WD) arba vadinamasis TOD (Torque On Demand). Ši sistema prireikus savarankiškai pajungia priekinius ratus.

Tinkamai eksploatuojant automobilį abi sistemos tarnauja patikimai, nors kartais automobiliuose su TOD po 100 000 km gali kilti problemų. Buvo atvejų, kai sugesdavo elektromagnetinė sankaba arba frikcionai. Tad pirkdami naudotą ir daugiau kaip 100 000 km nuvažiavusį automobilį nepatingėkite užsukti į servisą ir patikrinti šią sistemą.

Reiktų atkreipti dėmesį ir į rėmą. Kartais bandoma prastumti eismo įvykiuose nukentėjusius automobilius, kuriuose dėl susidūrimo rėmas yra „pasislinkęs". Praktika rodo, kad atkurti geometriją tokiu atveju labai sudėtinga, o oficialūs servisai tokios veiklos ir imtis nenori. Naujas rėmas kainuoja per brangiai, tad atminkite tai ir būkite atidūs.

Džiugu, kad galima nesijaudinti dėl kėbulo. Čia metalas tvirtas, nerūdija, ir dažai patikimai saugo.

Jeigu pirksite naudotą „Kia Sorento", vertėtų paieškoti Europoje parduoto modelio. Žinoma, galima užsisakyti automobilį iš JAV, bet amerikiečių noras taupyti tepalų sąskaita ir kokybe jau tapo priežodžiu. Jie pigiausius tepalus pila net į tokius automobilius kaip „Mercedes Benz", tad nereikia tikėtis, kad korėjietiškas automobilis bus prižiūrimas geriau. Ypač kruopščiai reiktų tikrinti automobilio iš JAV variklį ir visas sistemas. Gera kėbulo ir salono būklė dar ne rodiklis, kad automobilis tvarkingas.

Elektros instaliacija paprastai klausimų nekelia. Žinoma, pasitaiko automobilių, kuriuose, ypač žiemą, pradeda strigti „elektroninės smegenys". Gali sugesti kondicionavimo sistema.

Amžinas klausimas - benzinas ar dyzelinas?

Jeigu pirksite benzininį „Kia Sorento" su 2,4 l 139 AG varikliu, greitai suprasite, kad tokiam automobiliui šis variklis silpnokas, tad įspūdingos dinamikos nesitikėkite.

Kita vertus, „Sorento" su 2,4 varikliais Vakaruose nebuvo labai populiarūs. Europiečiai mieliau rinkdavosi dyzelinius modelius, o amerikiečiai - galingus V6 variklius.

Benzininiai V6 varikliai yra trijų tipų. Dažniausia antrinėje rinkoje sutinkamas 3,5 l 197 AG variklis arba jį pakeitęs 3,3 l 241 AG. Su šiuo varikliu „Sorento" tampa tikrai dinamiškas, tad, jei norite važinėti greitai, ieškokite jo.

Galima antrinėje rinkoje surasti ir automobilį su 2,5 l dyzeliniu varikliu. Galia, priklausomai nuo pagaminimo metų, bus 140 arba 170 AG. Variklis patikimas ir nelabai kaprizingas, bet jam reikia kokybiško dyzelino. Pilantis kuro neaiškios kilmės degalinėse, galima užteršti visą maitinimo sistemą, o jos remontas kainuos nepigiai. Nepamirškite laiku keisti tepalų. Rekomenduotina kas 7 500 km. Be to, tik sustojus negalima išjungti variklio. Jam reikia leisti kelias minutes veikti tuščia eiga, kad turbina atvėstų. Priešingu atveju gali sugesti įpūtimo sistema. Kartais ją remontuoja, bet nepigiai ir be garantijos - dažniau tenka pirkti brangią naują sistemą.

Benzininiai varikliai patikimi, tačiau reiklūs. Ypač svarbu laiku keisti KPM diržą. „Sorento" jį reiktų keisti kas 60 000 km, bet kuriame servise to neatliks. Čia reiks paieškoti kvalifikuoto specialisto. Šis malonumas nėra pigus, o automobiliuose su 2,4 l varikliais reikia keisti ir balansyrų skriemulių diržus.

MPD buvo montuojamos į benzininius ir dyzelinius keturių cilindrų variklius. APD galima rasti tik automobiliuose su V6 varikliais. Iš pradžių APD buvo tik keturių pavarų, vėliau jas pakeitė 5 pavarų APD su galimybe pačiam jas perjunginėti.

Tiek APD, tiek MPD tarnauja ilgai, tačiau po 50 000-60 000 km gali tekti keisti sankabą. Praktika rodo, kad trumpiau sankaba tarnauja automobiliuose su benzininiais 2,4 l varikliais. Dyzeliniuose modeliuose jos užtenka ilgiau. Sankabos keitimas - nepigus.

Ir dar apie pakabą

„Kia Sorento" važiuoklė ganėtinai patogi, automobilis lengvai valdomas, tačiau važinėjant prastais keliais reikia nepamiršti, kad automobilio svorio centras yra aukštai.

Iki 100 000 km ridos pakaba paprastai dėmesio nereikalauja, nors stabilizatoriaus įvorės gali susidėvėti ir po 30 000 km. Tai nebus brangu, bet, jei perkate automobilį su 100 000 km rida, ruoškitės tam, kad į važiuoklę teks investuoti. Ties šia riba teks keisti amortizatorius, svirtis, stebulių guolius ir stabdžių diskus. Tai kainuos brangokai, nes korėjietiškų automobilių dalys nėra pigios. Reiktų patikrinti vairo sistemą. Jeigu automobiliu daug ir greit važinėjo prastais keliais, vairo sistema gali pradėti leisti skysčius jau po 50 000 km. Tai tikrai nėra gerai.

Pasvėrus visus už ir prieš, galima pasakyti, kad automobilis, nors ir nėra tobulas, didelių minusų neturi. Visos eksploatacinės sąnaudos per daug savininko nenuskurdins. Automobiliai nėra paklausūs tarp vagių. Jei norite „Kia Sorento", pasiieškokite automobilio su dyzeliniu varikliu. Tai - bene geriausias variantas.

„Kia Sorento 3.5 V6" techninės charakteristikos

 

BENDROSIOS CHARAKTERISTIKOS

 

Kėbulo tipas

Universalas

Vietų skaičius

5

Durų skaičius

5

Ilgis, cm

456,5

Plotis, cm

186,5

Aukštis, cm

173,0

Automobilio masė, kg

1 930

Leidžiama masė, kg

2 520

Bagažinės talpa, l

995 (2 020)

Bako talpa, l

80

VARIKLIS

 

Kuras

Benzinas

Darbinis tūris, cm3

3 497

Sukimo momentas, Nm/aps. min.

300/3 000

Galia, AG/aps. min

195/5 000

DINAMINĖS CHARAKTERISTIKOS

 

Maksimalus greitis, km/val.

192

100 km/val. greitį pasiekia, s

10,2

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas, l

15,1

Kuro sąnaudos, mieste, l

17,5

Kuro sąnaudos, užmiestyje, l

9,7

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org/

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Norite parduoti turimą arba įsigyti naują "KIA"? Galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.



Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...