1997 m. pasaulį pamatė „Mazda 626 GF“ versija. Mašina buvo gaminama su sedano, hečbeko ir universalo kėbulais. Automobiliuose buvo montuojami įvairūs varikliai, tarp kurių ir 2,5 l V6 200 AG. Modeliai su tokiu varikliu turėjo visus keturis varančiuosius ratus. 2002 m. „Mazda 626“ gamyba buvo nutraukta. Jos vietą rinkoje užėmė „Mazda 6“.
„Mazda 626 GF“ – klasikinis, ganėtinai modernus simpatiško dizaino japoniškas automobilis, neblogai įrengtas ir kokybiškai surinktas. Šį modelį galima drąsiai rekomenduoti tiems, kam reikia paprasto, patikimo ir ne paties prasčiausio automobilio. Tiesa, pirkti „Mazda 626 GF“ kaip ir bet kurį kitą automobilį gerai neapžiūrėjus nevertėtų.
Lietuvos keliuose galima sutikti pačių įvairiausių kartų „Mazda 626“, nes pirmą kartą automobilis su tokiu pavadinimu debiutavo 1982 m. Pačiais geriausiais laikomi raidėmis GF ženklinami modeliai.
Kartais antrinėje rinkoje pasirodo Amerikos rinkai skirtos „Mazda 626“. Jos skiriasi nuo kitų. Meistrai nerekomenduoja jų pirkti, nes avarijos atveju bus sunku rasti atsarginių dalių. Ir kainos kandžiosis, bet ir Europoje parduodamų „Mazda 626“ kainos nėra pačios žemiausios, todėl vertėtų ieškoti dėvėtų kokybiškų detalių. Beje, problemų mašinos kėbului gali pridaryti tik avarija, nes nuo rudžių šis modelis apsaugotas puikiai. Net jei pažeistos vietos bus neapdorotos, mūsų sąlygomis joms nieko neatsitiks dvejus trejus metus.
Duslintuvas tokiu gyvybingumu nepasižymi. Paprastai jo užtenka 2–3 metams, o vėliau reikia arba remontuoti, arba pirkti naują.
„Mazda 626“ taip pat retai kenčia dėl elektros instaliacijos problemų, nors pirmųjų metų mašinose elektra kartais streikuodavo.
Kurį laiką savininkai skundėsi, kad nuolat perdega lemputės. Vėliau „Mazda“ pradėjo naudoti naujus laidus ir problema buvo išspręsta. Dar problemų gali kelti generatorius. Jei mašinoje per greitai išsikrauna akumuliatorius, gali tekti perlituoti generatoriaus elektros schemą arba keisti generatorių.
Į „Mazda 626“ buvo montuojami kuklūs varikliai. Dažniausiai 1,8 l (FP) ar 2 l (FS). Pirmu atveju galingumas siekia 90 AG, antru – 116, 136 arba net 170 AG. Taip pat galima rasti ir 2 l dyzelinį 101 AG variklį.
Dar yra 2,5 l benzininiai V6 varikliai, montuojami tik JAV ir Japonijoje pardavinėtose mašinose. Jei mašina buvo skirta JAV, galia siekia 172 AG, jei Japonijai – 200 AG. Išmanantys apie „Mazda“ specialistai aukštai vertina 2,5 l variklį. Tinkamai prižiūrimas jis labai patikimas ir gali tarnauti net 500 000 km. „Mazda“ varikliuose reikia nuolat stebėti aušinimo sistemą, nes net ir po vieno perkaitimo gali tekti remontuoti cilindrų bloko galvutę. Nepaisant didesnių „Mazda 626“ su V6 varikliu eksploatacijos išlaidų, tokių mašinų vairuotojai linkę permokėti.
Beje, visuose minėtuose varikliuose nėra hidraulinio kompensatoriaus. Senesniuose „Mazda 626“ modeliuose kompensatoriai pradėdavo kalti tik po ilgo tarnavimo arba naudojant nekokybišką tepalą. 4 cilindrų „Mazda 626 GF“ varikliams taip pat reikia tik gero tepalo ir kas 100 000 pareguliuoti vožtuvų šiluminius plyšius, beje, pasak daugelio savininkų, reguliavimo prireikia tik po 200 000 km. Kas 60 000–80 000 km tenka keisti KPM diržą su ratukais ir paskirstymo veleno riebokšlius. Pagal instrukcijas tai galima daryti kas 100 000 km, bet verčiau nelaukti.
Paprastai dyzelinis „Mazda 626 GF“ variklis turi turbininį įpūtimą ir yra patikimas. Tereikia nepamiršti pilti kokybišką kurą. Mašiną su dyzeliniu varikliu vertėtų pirkti, jei esate įsitikinę, kad visada pilsite tik kokybišką kurą. Be to, reikia nepamiršti, kad rimtai sugedusio dyzelinio variklio remontas bus labai brangus, todėl gerokai dėvėtos mašinos pirkti nereikėtų.
Apie pavarų dėžes galima pasakyti tik tai, kad jos būna 5 pavarų mechaninės ir 4 pavarų automatinės. Abi patikimos ir prižiūrėtose tarnauja be jokių kaprizų. Aišku, reikia nepamiršti laiku keisti tepalų. Nebent APD kartais tenka keisti frikcionus. Sankaba, jei savininkas ne lenktynininkas, tarnauja 150 000–180 000 km.
Važiuoklė taip pat nekelia problemų. Nebent kas porą metų reiktų pakeisti stabilizatorių atramas. Rutulinės atramos 626 GF tvirtos ir retai laiko mažiau kaip 80 000–100 000 km. Daugiau dėmesio reiktų skirti lygių šoninių greičių lankstų įmovoms. Jei pasirinktoje mašinoje jos plyšusios, greičiausiai lankstai gyvena paskutines dienas. Po vieną jie nekeičiami, tad teks pirkti visą komplektą.
Galinėje pakaboje po 150 000–200 000 km gali tekti keisti svirtis, bet visos kartu jos nelūžta. Net ir labai padėvėtose mašinose per metus gali sulūžti viena ar dvi svirtis, o pakeistos tarnaus dar iki 10 metų.
Stabdžiai „Mazda 626 GF“ geri, tačiau originalios detalės kainuoja brangiai. Kai kuriais atvejais pažeidžiami ir suportai – ne pati pigiausia detalė. Dėmesio reikia ir stovėjimo stabdžiui. Jo mechanizmą reikia periodiškai sutepti, kitaip lynelius teks greitai keisti.
Ekspertų teigimu, „Mazda 626“ didžiausio susidomėjimo sulaukė praėjusio amžiaus paskutiniajame dešimtmetyje. Tuomet tai buvo vienas pirmųjų apvalių formų automobilių. Daugeliui tiko automobilio kaina ir įranga. Eksploatacijos metais automobilis gavo gerus įvertinimus. Jokių aiškių trūkumų pastebėta nebuvo, tad, jei radote jums patinkančią mašiną be aiškių trūkumų ir gedimų, ilgai nedvejokite. Gero kelio.
Mazda 626 V (GF) charakteristikos
Kėbulas |
|
Kėbulo tipas |
Sedanas |
Durų skaičius |
4 |
Vietų skaičius |
5 |
Ilgis |
4575 mm |
Plotis |
1710 mm |
Aukštis |
1430 mm |
Minimali bagažinės talpa |
502 l |
Variklis |
|
Variklio padėtis |
Priekyje, skersai |
Variklio tūris |
1840 cm3 |
Kuro paskirstymo mechanizmas |
dohc |
Maitinimo sistema |
Paskirstytas įpurškimas |
Galia |
100/5500 AG |
Sukimo momentas |
152/4000 Nm |
Kuras |
АI–95 |
Transmisija |
|
Varantieji ratai |
Priekiniai |
Pavarų skaičius (MPD) |
5 |
Pakaba |
|
Priekinės pakabos tipas |
Amortizatorinė atrama |
Užpakalinės pakabos tipas |
Skersinė svirtis |
Vairo mechanizmas |
|
Vairo stiprintuvas |
Hidraulinis |
Vairo sistemos tipas |
Krumpliastiebinė pavara |
Stabdžių sistemos tipas |
|
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai ventiliuojami |
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai |
АBS |
yra |
Eksploataciniai duomenys |
|
Kuro bako talpa |
64 l |
100 km/val pasiekiama |
12,6 s |
Maksimalus greitis |
182 km/val. |
Kuro sąnaudos užmiestyje |
6,2 l/100 km |
Kuro sąnaudos mieste |
10,1 l/100 km |
Automobilio masė |
1180 kg |
Leidžiama masė |
1685 kg |
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"