Koks jis, „Hyundai Santa Fe“? - 2001 -2007
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Hyundai_Santa_Fe_GLS

Istorija

„Santa Fe" tapo pirmuoju „Hyundai" pagamintu krosroveriu. Be to, tai buvo pirmasis visais keturiais ratais varomas automobilis, kurį korėjiečių inžinieriai sukūrė savarankiškai.

„Santa Fe" projektinis modelis publikai buvo pristatytas 1999 m., o 2000 m. jau pradėta automobilio gamyba. Pirmieji „Santa Fe" modeliai turėjo tik dviejų tipų benzininius variklius - 2 ir 2,7 l. Pirmasis buvo montuojamas tik į priekiniais ratais varomus modelius, antrasis - į automobilius su visais keturiais varančiais ratais. Vėliau variklių pasirinkimas išaugo. Atsirado benzininis 2,4 l ir dyzelinis 2 l varikliai.

JAV parduodami modeliai galėjo turėti ir 3,5 l benzininį agregatą. 2004 m. „Santa Fe" buvo modernizuota - truputi pakeista išvaizda ir salono apdaila.

2006 m. prasidėjo antros kartos „Santa Fe" gamyba. Dabar šis automobilis turi benzininį 2,7 l 189 AG arba 2,2 l 150 AG dyzelinį variklį. Tais pačiais metais buvo nuspręsta, kad pirmosios kartos „Santa Fe" gamyba perkeliama į Rusiją. „TagAZ" gamykloje gaminami modeliai prie pavadinimo gavo prierašą „Classic".

Tipiškas automobilis

Pastaraisiais metais korėjiečių gaminami automobiliai įrodė, kad juose puikiai dera kaina ir kokybė, o patikimumu skųstis negalima. Tai patvirtinta faktas, kad „Hyundai" vis dažniau galima išvysti pirmosiose įvairių reitingų vietose.

Kažkokių išskirtinių savybių „Santa Fe" neturi. Kita vertus, tai suprantama, nes iš korėjiečių automobilio tikimasi tik vieno - kad jis važiuotų kaip galima ilgiau. Automobilio išvaizda šiandien nėra pati moderniausia, bet kelyje jis atrodo neblogai. Salone gali erzinti kieta ir ne pati brangiausia plastikinė apdaila. Automobilių sąranga gali būti įvairi. Paprastuose modeliuose rasime tik kondicionierių ir elektrinį langų pakėlimą, o JAV skirtuose galima rasti ir odinį saloną. Tiesa, perkant automobilį su odiniu salonu būtina kruopščiai viską apžiūrėti. Korėjietiška oda per kokius 7 metus gali gerokai nusitrinti ir buvusio blizgesio neliks. Elektros įranga dirba be priekaištų, bet buvo užfiksuota keletas veidrodėlių šildymo gedimo atvejų.

Kartais galima išgirsti, kad korėjietiški automobiliai greitai rūdija. Kaip rodo tokių automobilių eksploatacijos patirtis, jei „Santa Fe" nebuvo daužtas, rūdžių neturėtų pasirodyti.

Rinktis yra iš ko

„Hyundai Santa Fe" galima rasti su pačiais įvairiausiais varikliais. Bazinis - 2 l 136 AG benzininis, tačiau tokius automobilius ir tik su priekiniais varančiais ratais daugiausia pardavinėjo Korėjoje. Antrinėje rinkoje toks automobilis kainuos nedaug, tačiau nėra prasmės jo pirkti. Dinamiškumu jis nepasižymi, tik priekiniai varantys ratai - ne pliusas. Meistrai pabrėžia, kad 2 l variklis dėvisi greičiau už kitus. Juk vairuotojai nuolat iš jo „spaudžia" viską, ką jis gali, tad po 150 000 varikliui gali prisireikti remonto. Kita vertus, antrinėje rinkoje šių modelių nėra daug ir pirkėjai mieliau renkasi modelius su 2,4 l 145-150 AG arba V6 2,7 l 170-173 AG  benzininiais varikliais. Šie varikliai krosroveriui tinka, nes modeliai su jais turi pakankamą galios ir sukimo momento atsargą, be to, varantys būna visi keturi ratai.

Galima antrinėje rinkoje rasti ir dyzelinių „Santa Fe" su 2 l 112 AG arba 125 AG varikliais. 112 AG tokiam automobiliui kiek mažoka. Modelis su tokiu varikliu ir APD 100 km/val. greitį pasiekia tik per 17 s., tad jei norite dyzelio, verčiau paieškokite „Santa Fe" su 125 AG varikliu.

JAV rinkai buvo skirti „Santa Fe" su 3,5 l 200 AG varikliais. Modelis gal ir būtų geras, bet kaip tokiam automobiliui, jis išeina per daug brangus.

Meistrai tikina, kad visi benzininiai varikliai patikimi, tačiau apie būtiną priežiūrą vis tiek negalima pamiršti. Korėjietiškiems varikliams tai ypač aktualu. KPM diržą čia reikia keisti ne kas 100 000-120 000 km, o kas 60 000 km. Šis darbas kainuoja ir atlikti jį verčiau specializuotame servise. Atidėlioti keitimo taip pat negalima, nes, trūkus diržui, variklio lauks kapitalinis remontas. Jei bus pilamas prastas kuras, žvakes gali tekti keisti kas 15 000 km. Modeliuose su V6 varikliais šis procesas taip pat nebus pigus.

Prieš pirkdami tokį automobilį, ypač atgabentą iš JAV, patikrinkite tepalo būklę. Benzininiuose varikliuose tepalus būtina keisti kas 15 000 km., dyzeliniuose - kas 7 500 km. Ypač tepalo kokybei jautrūs 2,4 l benzininiai varikliai, tad, jei įsigijote tokį automobilį, keiskite tepalus nelaukdami nurodyto termino.

Kokią PD rinktis?

Įdomu tai, kad mechanikai buvo nepatenkinti tik mechanine pavarų dėže, o dar tiksliau - sankaba. Kartais ją tekdavo keisti jau po 20 000 km. Tiesa, dabar antrinėje rinkoje tokių probleminių modelių nebeturėtų būti: automobiliai su defektais buvo gaminami iki 2003 m. Kita vertus, jei automobilis nuriedėjo 120 000 km, ruoškitės sankabos keitimui.

Dėmesingu reikia būti ir perkant automobilį su APD. Ši pavarų dėžė patikima, bet nieko nėra amžino. Jeigu ankstesnis savininkas automobilio negailėjo, po 150 000 APD gali tekti remontuoti. Kita vertus, galima užsisakyti restauruotą dėžę iš JAV. Kartais tai būna tikrai pigiau. Taip pat nepamirškite APD keisti tepalus.

Ratai

„Hyundai Santa Fe" turi visų keturių varančių ratų sistemą, kurioje sukimo momentas pasiskirsto 40/60 priekinės ašies naudai. Taip pat sistema turi tarpašinį diferencialą, kuris blokuojasi ne mechaniškai, o tik prasisukant ratams. Beje, kai kurie modeliai gavo ir užpakalinį tarpratinį diferencialą, kuris buvo montuojamas už papildomą mokestį. Laimė, apie važiuoklę meistrai negali pasakyti nieko blogo, tik reikia nepamiršti, kad tai - labiau miesto visureigis, tad bandyti įveikti juo bekelės nevertėtų.

Dėl nepriklausomos pakabos „Santa Fe" puikiai valdomas ir gerai „stovi" ant kieto kelio. Važiuoklės patikimumas - vidutinis. Po 120 000 km ruoškitės, kad reiks keisti amortizatorius, svirtis, stebulių guolius ir kt. Kita vertus, jei gausite apie 50 000 km nuvažiavusį automobilį, tai keisti reiks nebent stabilizatorių įvores.

Perkam?

Jeigu automobilis iš JAV arba Kanados, tai jis neturėtų kainuoti brangiai. Be to, laikui bėgant jie pinga smarkiau negu vokiški ar japoniški analogai. „Hyundai Santa Fe" - visiškai neblogas pasirinkimas. Net naudotas automobilis daug problemų neturėtų kelti. Be to, tai puikus kokybės ir kainos santykis.

Tiesa, reikia nepamiršti laiku keisti tepalus ir diržus, žinoti, kad atsarginės dalys nebus pigios, kaip ir jų keitimas. Jei tam pasirengę, ieškokite tokio automobilio.

„Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi" techninės charakteristikos

 

KĖBULAS
Kėbulo tipas Visureigis
Durų skaičius 5
Vietų skaičius 5
Ilgis 4500 mm
Plotis 1820 mm
Aukštis 1730 mm
Ratų bazė 2620
Maksimalus bagažinės tūris 2100 l
Minimalus bagažinės tūris 850 l
VARIKLIS
Variklio tūris 1991 cm3
Kuro paskirstymo mechanizmas ohc
Maitinimo sistema Tiesioginis įpurškimas
Turbininis įpūtimas Yra
Galia 112/4000 A G
Sukimo momentas 255/2000 Nm
Kuras Dyzelinas
TRANSMISIJA
Varantys ratai Priekiniai
Pavarų skaičius, MPD 5
Pavarų skaičius, APD 4
PAKABA
Priekinė pakaba Skersinė svirtis
Užpakalinė pakaba Sraigtinė spyruoklė
VAIRO SISTEMA
Vairo stiprintuvas Hidraulinis
Vairo sistemos tipas Krumpliastiebinė pavara
Apsisukimo skersmuo 9,9 m
STABDŽIŲ SISTEMA
Priekiniai stabdžiai Diskiniai vėdinami
Užpakaliniai stabdžiai Diskiniai
ABS Yra
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI
Kuro bako talpa, l 65
100 km/val. pasiekiama 14,9 (17) s.
Maksimalus greitis 167 (160) km/val.
Kuro sąnaudos užmiestyje 6,2 (7,7) l/100 km
Kuro sąnaudos mieste 10 (11,8) l/100 km
Mišrus ciklas 7,6 (9,2)
Prošvaisa 207 mm
Automobilio masė 1705 kg
Leidžiama automobilio masė 2240 kg
Padangų dydis 215/70 R15

Parengta pagal užsienio spaudą
Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org/

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...