Korėjietiškų automobilių eksportas gali nutrūkti
Atnaujinta: 2020-03-09
  • KND-4__Small_

Potencialūs korėjietiškų automobilių pirkėjai gali nemaloniai nustebti sužinoję, kad savo mėgstamo modelio gali ir nesulaukti. Kalta dėl to ne pasaulinė finansų krizė, o... karinis Šiaurės ir Pietų Korėjos konfliktas. Karas pusiasalyje baigėsi XX a. viduryje, bet šalis skirianti demarkacinė linija ir atsinaujinantys šiaurės ir pietų kariniai susidūrimai aiškiai rodo, kad regione taika įsivyraus negreit. Paskutinių dienų įvykiai, kai Šiaurės Korėjos pajėgos apšaudė pietiečių teritoriją, tai dar kartą patvirtino.
Deja, šis, atrodytų, lokalus konfliktas gali dar kartą skaudžiai smogti ir pasaulinei ekonomikai. Reikalas tas, kad Pietų Korėjos automobilių pramonė pagal gamybos apimtis yra penkta pasaulyje. Bet kokie rimtesni automobilių gamybos ar eksporto sutrikimai gali lemti tai, kad iš pardavėjų salonų išnyks tokie prekių ženklai kaip „Hyundai", „Kia" ar „SsangYong".
Tai dar ne viskas. Dėl praėjusią savaitę pablogėjusių Korėjų santykių net trys dideli pasauliniai automobilių gamintojai uždraudė savo atstovams vykti į Pietų Korėjos sostinę Seulą. „Honda" atstovai žinių agentūrai „Bloomberg" pasakojo, kad jie sustabdė visus dalykinius vizitus į Korėją ir dabar įdėmiai stebi situaciją. Tik tada, kai situacija šiek tiek paaiškės, jie spręs - vykti į Seulą ar ne. Tokius pat pranešimus spaudai paviešino „Mazda Motor Corp." ir dar vienas japonų pramonės atstovas - „Fuji Heavy Industries Ltd.", kuriam šiuo metu priklauso „Subaru" prekių ženklas. „Mazda" atstovas Šo Aojama informavo visuomenę, kad tol, kol padėtis regione lieka nestabili, jie nutraukia bet kokius ryšius su Pietų Korėja. Reiktų įvertinti ir tai, kad toks „santykių atšalimas" gali turėti neigiamos įtakos ir atsarginių dalių tiekimui.
Automobilių pirkėjų laimė, kad ne visi automobilių gamintojai išsigando suaktyvėjusio Korėjų konflikto. Kiti, kaip ir anksčiau, lankosi Pietų Korėjos automobilių gamyklose. Tarkim dar vieno japonų automobilių gamintojo - „Nissan" - atstovai žiniasklaidą informavo, kad jų automobilių gamyba ir pardavimai vyksta pagal planą, tad jie nemato priežasties nerimauti. Nenorėdami pasirodyti „blogiukai", „Toyota" atstovai diplomatiškai pareiškė, kad jie savo santykius su Pietų Korėja reguliuos ir keliones į šią šalį planuos laikydamiesi Japonijos Užsienio reikalų ministerijos nurodymų ir rekomendacijų.
Situacija regione dar kartą pablogėjo maždaug prieš savaitę - lapkričio 23 d., kai tarp Šiaurės ir Pietų Korėjos karių įvyko ginkluotas susidūrimas. Kaip ir buvo galima tikėtis, abi konflikto pusės situaciją komentuoja skirtingai. Seulas teigia, kad tą dieną, maždaug 9.30 ryto Šiaurės Korėjos kariškiai apšaudė pietiečiams priklausančią pasienio salą Enpchendo. Saloje gyvena apie 1 300 žmonių. Atsakydama į išpuolį Pietų Korėja apšaudė šiauriečius savaeigėmis haubicomis, į orą buvo pakelti naikintuvai „F-16".
Šiaurės Korėjos atstovai teigia, kad pietiečiai pirmieji atidengė ugnį. Pasak šiauriečių, Pietų Korėjos kariškiai be jokios aiškios priežasties į pietiečių pozicijas paleido kelias dešimtis artilerijos sviedinių. Pchenjano teigimu, tai įvyko apie 8 valandą ryto. Po tokio agresijos pasireiškimo Korėjos Liaudies Respublikos armija tiesiog privalėjo atsakyti ugnimi.
Šiauriečiai apie patirtus nuostolius nepraneša, jų apšaudytoje pietiečių saloje žuvo 4 žmonės, dešimtys sužeista.
Neįmanoma nustatyti, kas šiuo atveju teisus, tačiau reiktų įvertinti kitką. Prasidėjęs karinis konfliktas neigiamai paveiks Pietų Korėjos automobilių pramonę. Tai bus naujas smūgis pasaulinei ekonomikai, nes Pietų Korėja yra penkta pagal automobilių gamybos apimtis ir šešta pagal eksportuojamus automobilius pasaulyje. Šalyje įsikūrusios pagrindinės aljanso „Hyundai - Kia" ir visureigių gamintojo „Ssang Yong" būstinės, veikia bendros „General Motors - Daewoo", „Renault - Samsung" ir kitos įmonės. Taip pat reiktų nepamiršti, kad iš Korėjos į mūsų šalį importuojami motociklai. Konfliktui dar labiau paaštrėjus įmonių veikla būtų stabdoma.
Mūsų šalis nėra pati didžiausia korėjietiškų automobilių ar motociklų importuotoja, tačiau čia savo pardavimo salonus turi ir „Kia", ir „Hyundai", yra ir korėjietiškų motociklų „Hyosung" atstovų. Šie prekių ženklai rinkai siūlo ganėtinai populiarius mažus ar nebrangius modelius, tad belieka tikėtis, kad konfliktas neišsiplės arba jo įtaka mūsų šaliai bus minimali.

Nuotrauka gamintojo

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...