Kuo gali nustebinti „Volkswagen Golf V“? 2003 - 2008
Atnaujinta: 2020-03-09
  • zoom03__Small_
  • vairas
  • variklis
  • vidus
  • zoom02__Small_

TRUMPAI, BET RYŠKIAI

Penktosios kartos „Golf" debiutavo 2003 m. Frankfurte prie Maino. Jam buvo panaudota „Volkswagen Touran" platforma. Kėbulai buvo 3 arba 5 durų. Varikliai: P4; 1,4 l; 75 arba 90 AG; P4 1,6 l 102 arba 115 AG; P4 2 l; 116 arba 150 AG benzininiai ir P4; 1,9 l; 105 arba 101 AG; P4; 2 l; 75 AG; P4; 2 l; 136 arba 140 AG. Varantys ratai - priekiniai. ABS, ESP ir DBA sistemos - bazinėje sąrangoje.

2004 m. pasaulį pamatė sportinė GTI versija, gavusi P4 2 l 200 AG variklį su turbininiu įpūtimu. Pasirodė modelis ir su visais keturiais varančiais ratais. Publikai buvo pristatytas ir „Golf Plus", iš esmės visiškai naujas modelis: padidėjo pats automobilis, buvo pakeistas interjeras. „EuroNCAP" avarijų bandymuose automobilis uždirbo 5 žvaigždutes.

2005 m. pasirodė sportinė R32 versija su nauju benzininiu VP6, 3,2 l, 250 AG varikliu.

2006 m. rinkai buvo pristatyta „Cross Golf" modifikacija. Automobilio prošvaisa buvo padidinta 20 mm ir jis gavo apsauginį plastikinį padėklą. Taip pat pasirodė nauji varikliai: P4; 1,4 l, 80 AG; P4; 1,4 l 140 arba 170 AG benzininiai ir P4; 2 l, 170 AG dyzelinis.

2007 m. pasirodė universalas „Variant" ir nauji benzininiai varikliai: P4, 1,4 l, 122 AG ir P4, 2 l, 230 AG. 2008 m. penktąją kartą pakeitė šeštos kartos modeliai.

PATIKRINTI REIKTŲ

Penktosios kartos „Golfas" atrodo labai solidžiai, o 5 „EuroNCAP" žvaigždutės leidžia jame jaustis saugiai. Palyginus su ankstesnės kartos modeliu, kėbulo atsparumas sukimui padidėjo 15 proc., lenkimui - 35 proc. Deja, tuo pat metu išorinės kėbulo dalys tapo lengviau įlenkiamos, tad, jei nenorite sulankstyti savo automobilio, stipriai remtis į jį nerekomenduotina.

Taip pat šiam modeliui galima sumontuoti papildomą signalizaciją, tačiau tai reiktų daryti protingai. Elektronikos gausa neatleis nemokšiško įsikišimo. Papildomo bloko prikabinimui tikrai neužteks lituoklio ir lipnios juostelės; be „CAN-bus" modulio čia išsiversti nepavyks.

Patikimos apsaugos nuo ridos „atsukimo" nėra, tad prieš perkant automobilį vertėtų jį patikrinti. Oficialių pardavėjų skaneriai tiksliai nustatys apsilankymo servisuose skaičių, tad bus aiškiai matyti - meluoja spidometras ar ne.

Automobilio elektronika dirba be kaprizų. Nepalyginsi su „Passat" ar „Toureg". Kartais genda ksenoninių žibintų korektoriaus davikliai, sumontuoti virš užpakalinės pakabos. Detalė neardoma, tad ją teks keisti visą. Kartais rūdydavo kontaktai ir pradėdavo strigti elektra valdomi langai. Tai - ir gamintojo, ir savininko kaltė. Jei savininkas per lietų važinėjo atvirais langais, dalis vandens pateko ant ranktūrio. Gamintojas nepasirūpino mygtukų sandarumu ir, maža to, paliko priekinį stiklą be tinkamo drenažo.

TAIP PAT NEPAMIRŠKITE

Kitos galimos problemos su elektros instaliacija susijusios su variklių gausa. „Volskwagen" variklių žymėjimą keisdavo padarę mažiausius pakeitimus, tad 2009 m. variklių kuodą sudaro keturios raidės. Variantų atsirado daugybė, tad, jei teks pirkti naują detalę, eidami į parduotuvę pasiimkite senąją. Taip bus paprasčiausia ir greičiausia.

Pasitaikydavo, kad nustodavo veikti benzino siurbliai, o senesniuose automobiliuose - ir uždegimo ritės, kurios tiesiog subyrėdavo keičiant žvakes. Žvakės turėtų tarnauti apie 30 000 km. Jeigu pilsite abejotinos kokybės kuro, ruoškitės keisti ir po 10 000 km.

Kaprizingiausi pasirodė besą „FSI" (su tiesioginiu įpurškimu) varikliai, kurie dar gali „pasigirti" ir per purkštukus praleidžiamu kuru. Purkštukus užkemša dervos, todėl adata negrįžta į savo vietą. Aiškiausi požymiai - variklis sunkiai užvedamas, detonuoja ir, galiausiai, užsidega „Check Engine". Gamintojai rekomenduoja purkštukus praplauti kas 30 000-45 000 km, jų neišrenkant, kad kartu nusiplautų ir vožtuvai.

Dervų gausa ant vožtuvų strypų kartais lemia jų „pakibimą", kuris, dažniausiai, baigiasi „susitikimu" su stūmokliu. Daugiausiai dėl šito kenčia 2 l varikliai. Nerekomenduotina per ilgai važinėti nepasikeitus guminių sandarintuvų. Jeigu jie praras elastingumą, nuodegų kiekis tik didės.

Neblogi dyzeliniai varikliai. Tiesa, žiemą gali būti sunkiau užvesti su vasariniu dyzelinu, bet juk nieko keisto: vasarinis kuras netinka žiemą. Daugiau jokių rimtų trūkumų nepastebėta. Pasitaiko, kad 1,9 l varikliuose subyra stūmokliai, tačiau dėl to kalti patys savininkai. Jei jau iš variklio sklinda pašaliniai garsai, reikia ne galvoti, kad praeis, o skubiai važiuoti į servisą.

Paskutiniuose „Golf" labai puiki karterio vėdinimo sistema. Anksčiau užsikimšdavo tepalo skirtuvo grotelės arba apšaldavo žarna ir išsispausdavo riebokšlis, dabar tokie dalykai - retenybė. Deja, iki 2005 m. pagamintuose automobiliuose dažnokai per karščius užsikerta kondicionieriaus kompresorius. Tokiu atveju reikia keisti visą agregatą su prievado diržu. Gerai, jei taip atsitinka, kol galioja garantija.

Jeigu KMP prievade naudojamas diržas, jį būtina keisti kas 120 000 km kartu su įtempimo skriemuliu. Pompa paprastai tarnauja dvigubai tiek. Visų automobilių varikliuose sumontuoti hidrauliniai kompresoriai, apie kuriuos galima pamiršti. Jiems priežiūros nereikia.

TAIP ARBA NE

Kiek tarnaus sankaba, priklauso nuo vairavimo stiliaus ir sąlygų. Mieste jos užtenka 130 000 km, užmiestyje - 150 000 km. Pakeitimas paprastas ir ne pats brangiausias. Neardomą robotizuotos pavarų dėžės DSG modulį verčiau keisti specializuotame servise, nes garažininkai gali neturėti visų reikiamų instrumentų ir remontas kainuos dar brangiau.

Mechaninės pavarų dėžės problemų nekelia. APD taip pat veiks patikimai, jei laiku bus keičiamas tepalas. Gamintojai jokių apribojimų nenurodo, tad reikia stebėti tepalo būklę. Laikas keisti, jei patamsėjo ir smirda degėsiais.

Vairo sistemoje skysčių nėra - stiprintuvas elektrinis. Beje, šis vairas turi įdomią funkciją - perprogramavus galima pakeisti vairo rato pasukimo jėgą ir grįžtamąjį ryšį. Vienintelė sąlyginai silpna vairo sistemos detalė - išoriniai antgaliai, pradedantys triukšmauti po 100 000 km.

Važiuoklėmis galima nesirūpinti ilgai. Rutulinės atramos nebilda, atraminės gumos negirgžda net ir po 180 000 km. Netgi stabilizatorių atramos ir įvorės, dažnai keičiamos ketvirtuose „Golf", penktos serijos automobiliuose tarnauja ilgai. Guoliai, dažniausia priekiniai, triukšmauti pradeda tik po 150 000 km. Jie kainuoja brangokai, nes keičiami kartu su stebulėmis, tačiau pakeitimas ganėtinai paprastas. Priekinės stabdžių trinkelės turėtų tarnauti 30 000 km, užpakalinės - 45 000 km, o diskai dažnai atlaiko ir tris trinkelių komplektus. Rekomenduotina dažniau užtraukti stovėjimo stabdį, nes nuo ilgo nenaudojimo gali rūdyti jo mechanizmas. Taip pat sveika būtų jį sutepti.

Taigi rimtų trūkumų penktos kartos „Golf" neturi. Žinoma, prieš perkant visada reikia automobilį patikrinti, tačiau, greičiausia, toks pirkinys džiugins ne vienerius metus.

„Volkswagen Golf 1.6 i" techninės charakteristikos

Kėbulas

Kėbulo tipas

Chečbekas

Durų skaičius

3/5

Vietų skaičius

5

Ilgis

4204 mm

Plotis

1759 mm

Aukštis

1485 mm

Ratų bazė

2578

Maksimali bagažinės talpa

1305 l

Minimali bagažinės talpa

350 l

VARIKLIS

Darbinis tūris

1595 cm3

Maitinimo sistema

Paskirstytas įpurškimas

Galia

102/5600 AG

Sukimo momentas

148/3800 Nm

Kuras

А-95

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Priekiniai

Pavarų skaičius, MPD

5

PAKABA

Priekinė pakaba

Sraigtinė spyruoklė

Užpakalinė pakaba

Amortizatorinis statramstis

VAIRO SISTEMA

Vairo stiprintuvas

Hidraulinis

Vairo sistemos tipas

Krumpliastiebinė pavara

Apsisukimo spindulys

9,9 m

STABŽIŲ SISTEMOS TIPAS

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

ABS

Yra

„Brake Assist"

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

55 l

100 km/val. pasiekia per

11,4 s.

Maksimalus greitis

184 km/val.

Kuro sąnaudos užmiestyje

5,6 l/100 km

Kuro sąnaudos mieste

9,8 l/100 km

Automobilio masė

1208 kg

Leidžiama automobilio masė

1800 kg

Padangų dydis

195/65 R15 T

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://constructeurs.photos.caradisiac.com/, www.volkswagen.lt

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

"Golf" - bene populiariausi automobiliai Lietuvoje. Norite tokio?  Tada galite pasinaudoti nemokama autoreviu.lt skelbimų sistema. Tai tikrai nėra sudėtinga. Tiesiog reikia užsiregistruoti ir galite talpinti skelbimus.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...