„Lada Priora“ (2007-)
Atnaujinta: 2020-03-09
  • lada_priora

Nepaisant to, kad „Lada Priora" seniai tapo juokelių ir anekdotų objektu, kaimyninėje Rusijoje šie automobiliai, tiek nauji, tiek ir naudoti, vis dar yra labai paklausūs. Taigi, ko reiktų laukti iš šio automobilio?

Truputis istorijos

Šio „Avtovaz" flagmano gamyba prasidėjo 2007 m., nors prototipas buvo sukurtas jau 2003 m. Iš pradžių pasirodė sedanai, vėliau - chečbekai, universalai ir net kupe. Pakeitęs „dešimtuką", šis „Lada" modelis buvo gerokai modernizuotas. 2008 m. buvo patobulintas automobilio kėbulas, pagerėjo jo pasyvus saugumas.

Kadangi automobilis - pigus, nieko keista, kad jis genda. Problema tik tame, kad sugesti gali bet kur ir bet kas, tačiau keletą „standartinių" gedimų modelis visgi turi. Automobilio tarnavimo laikui įtakos turi vairavimo stilius, eksploatacijos sąlygos ir aptarnavimų servisuose kokybė.

Problemos liko

„Priora" paveldėjo neblogus variklius. Pirmasis 1,6 l 90 AG, atiteko kaip „2110" modelio palikimas. Deja, variklis paveldėjo ne tik privalumus, tarkim 150 00 - 300 000 km ridą, bet ir trūkumus. Antrąjį, tokio pat tūrio ir galios, tiekia įmonė „Federal Mogul". Gamintojų teigimu, jis turi tarnauti dar 50 000 km ilgiau. Tiesa, šiuo atveju teorija ir praktika kiek skiriasi, nes jeigu prie naujo, nepravažinėto automobilio vairo sėda palakstyti mėgstantys jaunuoliai, varikliai tarnauja gerokai trumpiau.

Abiejų agregatų problemos panašios: nepriklausomai nuo ridos gali sugesti bet kuris daviklis ar pradėti ožiuotis droselinė sklendė. Gamintojas rekomenduoja naudoti tik A-95 benziną, tad šio nurodymo reiktų laikytis, nes įpylus A-98 gali užsidegti signalinė „Check Engine" lemputė.

Nereiktų per daug žavėtis ir žadamu 200 000 km KMP diržo resursu. Ardant variklius, kuriems kapitalinio remonto prireikė anksčiau, parodė, kad gedimo priežastimi, paprastai, būna arba užstrigęs atraminis, arba įtempiantysis skriemulys, arba sugedęs siurbliukas. Stebėti reikia būtent šias detales, o skriemulius keisti bent du kartus dažniau negu rašoma instrukcijoje. Pasitaiko, kad ganėtinai anksti nustoja veikti termostato vožtuvas, tad reiktų nuolat viena akimi stebėti variklio temperatūrą.

Nelabai seniai variklių gamą papildė 1,6 l 90 AG 8 vožtuvų variklis, tačiau jis dar per trumpai yra rinkoje, kad būtų galima kalbėti apie jo pliusus ir minusus.

Mechaninė pavarų dėžė, taip pat paveldėta iš „dešimtuko", buvo sutvirtinta, kad atlaikytų galingesnio variklio apkrovas. Ir tai - vienintelis teigiamas momentas.

Netiksliai veikianti pavarų dėžė pradeda erzinti nuo pat pirmųjų kilometrų, reikalauja nuolatinio dėmesio ir periodiško reguliavimo. Taip pat, kaip ir „dešimtuke", jeigu kam šis automobilis pažįstamas. „Priora" gavo ir sustiprintą sankabos sistemą „Luk", tačiau sena įspaudžiamojo guoliuko triukšmavimo problema liko. Daugiau pretenzijų pavarų dėžei kaip ir nėra. Reikia nepamiršti kas 75 000 km keisti pavarų dėžės tepalą ir rečiausių, egzotiškų problemų turėtumėt išvengti.

Apie gerus dalykus

„Priora" pakaba, lyginant su pirmtakais, tapo žymiai geresnė. Šiam modeliui buvo pakeisti amortizatorių nustatymai, sumontuotos naujos spyruoklės, sustiprintas priekinis tiltas, užpakalinis tiltas gavo stabilizatorius. Dėl šių pakeitimų „Priora" tapo kietesnė, bet tuo pat metu patikimesnė. Pirmųjų investicijų į pakabą gali prireikti pasiekus 60 000 km ribą. Tada gali tekti keisti vairo antgalius ir stebulių guolius. Nuvažiavus dar 20 000 km reiktų pradėti galvoti apie rutulinių atramų ir statramsčių atraminių guolių keitimą. Patys statramsčiai, jeigu automobilis bus tinkamai eksploatuojamas, tarnaus ganėtinai ilgai. Gamyklines stabdžių trinkeles vertėtų iškart keisti. Jos turėtų atlaikyti 50 000 km, tačiau per tiek laiko spės „suėsti" diskus. Be to, stabdant jos nemaloniai cypia.

Reiktų atkreipti dėmesį ir į elektrinį vairo stiprintuvą. Pirmieji egzemplioriai pasižymėjo neadekvačiu elgesiu, kartais tampančiu avarijų priežastimi. Trūkčiojimai ir „sunkus" vairas - pirmieji galimų nemalonumų signalai. Kartais problema išsprendžiama nuvalius arba atkūrus kontaktus. Tiesa, jei taip padarysit, niekam apie tai nepasakokite, nes reakcija gali būti nenuspėjama.

Itališkas kraujas ir kita

„Priora" interjerą ir eksterjerą kūrė italų dizaineriai, tad automobilis atrodo neblogai. Salonas, lyginant su ankstesniais „Lada" modeliais, tapo praktiškesnis ir funkcionalesnis. Deja, neišspręsta aukštaūgių keleivių problema, priekinių sėdynių nugarėles irgi reguliuojasi per mažai. Pagailėjo gamintojas ir garso izoliacijos, tad variklis salone girdisi puikiai, o jeigu laiku papildomai nepaklijuosit plastikinių salono interjero detalių, jos irgi pradės „groti".

Atskirai reiktų aptrati elektroniką. Jos „Prioroje", ypač turtingesnės sąrangos modeliuose, apstu: saugos pagalvės, lietaus ir šviesos davikliai, ABS, elektra valdomi stiklai, kondicionierius ir t.t. Deja, patikimumu ji nepasižymi. Pirmi pradeda strigti elektriniai langų kėlimo mechanizmai, toliau pradeda strigti ventiliatorius, o tada jau gali sugesti bet kas, pradedant davikliais ir baigiant lemputėmis. Džiugina tik tai, kad daugumą šitų gedimų nesunkiai galima sutvarkyti patiems.

Ar pirkti?

Taip, nepaisant visų išvardintų gedimų, tiems, kas bent kiek išmano apie automobilį ir jo dalis bei moka saugoti transporto priemonę, „Priora" visai neblogas pasirinkimas. Automobilis gali tarnauti ir džiuginti savo šeimininką ne vienus metus. Jis išvaizdus, nelabai brangus, ganėtinai dinamiškas, ir, kas svarbiausia, jo eksploatacija yra pigi.

Aišku, nusipirkti maišelį atsarginių dalių už labai pigiai, gal ir neišeis, tačiau remonto sąmatos nebus skausmingai didelės. Kad dar taip „Avtovaz" detalių kokybė pagerėtų. Matyt būtent dėl „banguojančios" detalių ir mazgų kokybės gedimai automobilyje pasitaiko pačiose įvairiausiose vietose. Taigi, kol brokuota detalė nesulūžo, jos buvimo vieta lieka nežinoma. Kėbulas bei dažai taip pat nepasižymi ilgaamžiškumu, tad pirmuosius korozijos židinius galima pastebėti jau po trijų metų.

Dar viena būtina priemonė įsigijus tiek naują, tiek ir naudotą „Priora" - papildomos signalizacijos sumontavimas. Jeigu vagis supras, kad automobilio greitai nuvaryt nepavyks, tikėtina, paliks jį ramybėje. Bent jau Rusijoje vagišiai pamėgo šiuos automobilius, nes jie ne tik silpnai apsaugoti, bet ir greitai realizuojami antrinėje rinkoje.  Prieš perkant naudotą „Priora" reiktų apsilankyti pas specialistus, kurie pasakys ar automobilis nėra vogtas ir nepabuvojęs avarijoje. Tiesa, visai įmanoma įsigyti ir tvarkingą, prižiūrėtą automobilį. Paaukokite paieškoms daugiau laiko ir tada „Lada" flagmanas bus jums ir draugas, ir pagalbininkas.

 

Techninės charakteristikos

Kėbulas

Vietų skaičius: 5

Durų skaičius: 4

Kėbulo tipas: Sedanas

Išmatavimai

Ilgis, mm: 4350

Plotis, mm: 1680

Aukštis, mm: 1420

Ratų bazė, mm: 2492

Priekinis tarpuvėžis, mm: 1410

Galinis tarpuvėžis, mm: 1380

Prošvaisa, mm: 165

Automobilio masė, kg: 1088

Leidžiama masė, kg: 1578

Bagažinės talpa, l: 430

Kuro bako talpa, l: 43

Variklis

Variklio padėtis: Priekyje, skersai

Variklio tūris, cm31596

Cilindrų skaičius: 4

Vožtuvų skaičius: 16

Galia, AG: 98

Sukimo momentas Nm esant aps./min. 145 esant 4000

Kuro tipas: Benzinas

Transmisija

Pavarų dėžė: Mechaninė

Pavarų skaičius: 5

Varantys ratai: Priekiniai

Stabdžių sistema

Priekiniai stabdžiai: Diskiniai, vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai: Būgniniai

Stabdžių stiprintuvas

Vairo sistema

Vairo stiprintuvas: Elektrinis

Apsisukimo spindulys, m : 10,4

Eksploataciniai rodikliai

Maksimalus greitis, km/val.: 183

100 km/val. pasiekia per, s: 11,5

Kuro sąnaudos mieste: 9l/ 100 km

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas: 7,2 l/ 100 km

Kuro sąnaudos, užmiestis: 6,3l/ 100 km

Euro standartas: Euro III

 

Nuotrauka gamintojo ©

Parengta pagal užsienio spaudą

 

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...