Praktika rodo, kad antrą kartą sėdus prie to paties modelio automobilio vairo galima pastebėti dalykų, kurie prasprūdo pirmą kartą. Be to, sėsdamas prie automobilio vairo nenoromis pradedi jį lyginti su bandytu pirmiau, ypač tada, kai skiriasi apdailos detalės ar techninės charakteristikos.
Taip buvo su „Nissan Juke" ir „Dacia Duster". Ne išimtis ir naujasis „Lexus GS". Tiesa, šį kartą skirtumai tarp modelių buvo didesni. Pažintis su atnaujinta „GS" prasidėjo nuo hibridinio „GS 450 F Sport", o antras susitikimas buvo su „GS 250".
Išoriškai šie modeliai labai panašūs, tačiau geriau įsižiūrėjus galima rasti keletą skirtumų - skirtingi radiatoriaus grotelių piešiniai, kiek kitokia išmetimo sistema, skirtingi užrašai ant automobilio bagažinės. Tačiau tai - smulkmena. Gerokai daugiau skirtumų laukė automobilio salone, nekalbant apie du visiškai skirtingus variklius.
Abiejuose modeliuose panaudotos brangios ir kokybiškos medžiagos, tik „GS 450h" salonas buvo raudonai juodas, vairą puošė „F Sport" užrašas, o detalės atrodė labiau suderintos.
„GS 250" modelyje pasitiko spalvų ir atspalvių įvairovė. Centrinis panelis buvo papuoštas margu plastiku, durelėse jis buvo juodas, o pora mygtukų šalia vairo buvo įkomponuoti tiesiai į plastmasę, be jokios papildomos apdailos. Be to, nevisiškai aišku, kodėl rankenėlės bronzinės spalvos, o šildymo ir vėsinimo angų reguliatoriai - metaliniu paviršiumi.
Kitos detalės tokios pat - 12,3 colių ekranas, ganėtinai jautri pelytė, daugybė saugos pagalvių, „Mark Levinson" garso sistema ir t. t. Patogu tai, kad didžiuliame ekrane vienu metu gali būti rodoma dviejų tipų visiškai skirtinga informacija - žemėlapis ir kuro sąnaudos arba, tarkim, telefono užrašų knygelė ir klimato kontrolė.
Vairuotojo vieta abiejuose modeliuose patogi - visomis kryptimis reguliuojama vairuotojo sėdynė, galima keisti ne tik jos padėtį, bet ir nugarėlės išlinkimo kampą ir pasirinktį norimo tvirtumo šoninį palaikymą, yra elektra reguliuojama vairo kolonėlė ir t. t. Išjungus variklį, vairas mandagiai pakyla, o sėdynė kiek pavažiuoja atgal - taip lengviau išlipti. Atsisėdus važiuoti tiek vairas, tiek sėdynė paslaugiai grįžta į paskutinę buvusią padėtį. Beje, elektra analogiškai reguliuojama ir keleivio sėdynė. Teko pastebėti, kad kai kurie gamintojai „elektrifikuoja" tik vairuotojo vietą.
Dar vienas pliusas - į vairuotojo pusę atsukti keleivio sėdynės nugarėlėje sumontuoti mygtukai, leidžiantis reguliuoti keleivio sėdynę iš vairuotojo vietos. Kai užpakalinėje sėdynėje sodinamas vaikas arba stambesnis keleivis, ši funkcija labai praverčia.
Savo vietoje yra ir centrinis porankis daiktadėžė. Laikant vairą abiem rankomis, jas galima patogiai atremti. Tolesnėje kelionėje tai praverčia.
Kadangi „GS 250" turėjo benzininį variklį, skyrėsi jo ir „GS 450h" spidometras. Pastarajame, įjungus „Eco" režimą, vietoj tachometro įsižiebdavo econometras. „GS 250" modelyje tachometras švietė visą laiką, tik esant „Eco" režimui degė ekologiškumą rodanti skalė, o perjungus į „Sport" režimą spidometro viršus nušvito grėsminga raudona spalva.
„GS 250", skirtingai nuo „GS 450h", turi tik benzininį variklį, tad turi ir didesnę bagažinę. Hibridiniame variante dalis jos atiduota jonų ličių akumuliatoriams. Be to, benzininiame modelyje, atlenkus centrinę užpakalinės sėdynės dalį ir išėmus specialų dangtelį, galima pasiekti nedidelius bagažinėje esančius daiktus arba atsivėrusią angą panaudoti, tarkim, slidžių pervežimui.
Kaip minėjau, šį kartą bandytas modelis turėjo 2,5 154 kW (209 AG) variklį ir automatinę pavarų dėžę su galimybe pavaras perjunginėti pačiam. Automatiniu režimu PD veikia tiksliai, pavaros perjungiamos beveik nejuntamai.
Dar vienas dalykas - apie įjungtą pavarą informuoja ne tik spidometro centre deganti raidė, bet ir indikatorius prie pavarų perjungimo svirties. Įpratus tai gal ir nebūtina, tačiau pradedant pažintį su automobiliu tai labai praverčia.
Užpakaliniais ratais varomas modelis kaip ir jo hibridinis giminaitis valdomas puikiai, gerai laikosi kelyje, patogus, dinamikos jam užtenka. Abu modeliai gali pasigirti puikia garso izoliacija. Važiuojant nesigirdi nei kelio, neerzina ir aerodinaminiai triukšmai. Kiek garsiau variklis suriaumoja tik perjungus į „Sport" režimą, tačiau šiuo atveju tai nuteikia maloniai. Pakaba sureguliuota puikiai - tiek vairuotojas, tiek ir keleiviai automobilyje jaučiasi patogiai, nes sugeriami visi smulkūs kelio nelygumai. Tai pasiekti leidžia prisitaikanti pakaba su „AVS" sistema, reguliuojančia amortizatorių kietumą priklausomai nuo kelio dangos. Užpakalinių sėdynių keleiviai patogiai jaučiasi ir dėl to, kad patys gali reguliuoti muzikos garsą, oro temperatūrą ir k.t.
Žinoma, benzininio vidutinės kuro sąnaudos buvo didesnės negu hibridinio modelio, tačiau 8,4 l važiuojant mišriu režimu (visomis prasmėmis) tokiam automobiliui nėra daug.
2,5 l variklis puikiai subalansuotas - jis užtektinai galingas ir ganėtinai ekonomiškas. Hibridinės technologijos vis smarkiau veržiasi į kasdienį mūsų gyvenimą, bet iki tol, kol jos galutinai išstums įprastus vidaus degimo variklius, tikėtina, dar bus nupirkta nemažai „Lexus GS 250" su benzininiais varikliais.
Gal tik būtų laikas „Lexus" pagalvoti apie dyzelinius variklius, bet tai - jau visai kita istorija.
Techninės ypatybės
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
VARIKLIO GALIA |
||
DIN AG / kW |
343 / 252 |
209 / 154 |
VARIKLIS |
||
Tūris (cm3) |
3456 |
2500 |
Cilindrai / vožtuvai |
V6 / 24 |
V6 / 24 |
Vožtuvų mechanizmas |
„Dual VVT-i" |
„Dual VVT-i" |
Degalų tipas |
95 arba didesnio oktaninio skaičiaus benzinas |
95 arba didesnio oktaninio skaičiaus benzinas |
Maksimali galia |
290 / 213 / 6000 |
209 / 154 / 6400 |
Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min.) |
345 / 4800 |
253 / 4800 |
VARIKLIO GENERATORIAI (VG) |
||
Tipas (1 ir 2 VG) |
Sinchroninis kintamosios srovės su nuolatiniais magnetais |
- |
Maksimali galia |
200 / 147 |
- |
Maksimalus sukimo momentas (Nm - 2 VG) |
275 |
- |
Įtampa (V - 1 ir 2 VG) |
650 |
- |
HIBRIDINIS AKUMULIATORIUS |
||
Tipas |
Nikelio metalhidrito (Ni-MH) |
- |
Akumuliatorių celių skaičius |
240 |
- |
Sistemos įtampa |
650 |
- |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
TRANSMISIJA |
||
Varantieji ratai |
Užpakaliniai |
Užpakaliniai |
Transmisija |
Elektroniniu būdu valdoma, tolygiai kintamo perdavimo skaičiaus transmisija (E-CVT) |
6 pakopų automatinė transmisija su pavarų perjungimo svirtele |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS |
||
Maksimalus greitis (km/h) |
250 |
230 |
0-100 km/val. (s.) |
5,9 |
8,6 |
80-120 km/val. (s.) |
4,8 |
7,1 |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
DEGALŲ SĄNAUDOS (l/100 km) |
||
Vidutinės |
6,0 |
8,9 |
CO2 EMISIJOS (g/km) |
||
„Euro" klasė |
„Euro V" |
„Euro V" |
Bendrosios |
139 |
207 |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
STABDŽIAI |
||
Priekiniai |
Aušinamieji diskai |
Aušinamieji diskai |
Galiniai |
Aušinamieji diskai |
Aušinamieji diskai |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
PAKABA |
||
Priekyje |
Dvigubas trikampis balansyras |
Dvigubas trikampis balansyras |
Gale |
Daugiasvirtė |
Daugiasvirtė |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
SVORIS (kg) |
||
Bendrasis svoris |
nuo 2305 |
2170 |
Parengto automobilio svoris |
1820-1910 |
1640-1720 |
Vilkties galia (su stabdžiais) |
1500 |
1600 |
Vilkties galia (be stabdžių) |
750 |
750 |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
AERODINAMINIO PASIPRIEŠINIMO KOEFICIENTAS |
||
Cd reikšmė |
0,26 |
0,26 |
„GS 450h" |
„GS 250" |
|
TALPA (l) |
||
Degalų bakas |
66 |
66 |
Bagažo skyrius |
465 |
547 |
Lentelė lexus.lt
Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"