Lietuvos specialiųjų tarnybų transportas – ugniagesių gelbėtojų keltuvas/kopėčios
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP5940__Small_
  • clip_image002
  • IMGP5906__Small_
  • IMGP5908__Small_
  • IMGP5909__Small_
  • IMGP5910__Small_
  • IMGP5913__Small_
  • IMGP5915__Small_
  • IMGP5916__Small_
  • IMGP5917__Small_
  • IMGP5920__Small_
  • IMGP5923__Small_
  • IMGP5924__Small_
  • IMGP5926__Small_
  • IMGP5927__Small_
  • IMGP5929__Small_
  • IMGP5937__Small_
  • IMGP5947__Small_
  • IMGP5950__Small_
  • IMGP5956__Small_

Šiandien autoreviu.lt vėl lankosi pas žmones, kurie nepaisant visų Lietuvoje šiuo metu siaučiančių negandų kasdien ir kasnakt budi saugodami mūsų gyvybes ir turtą. Taip, šiandien savo garažų vartus mums ir vėl plačiai atvėrė ugniagesiai gelbėtojai. Šį kartą autoreviu.lt skaitytojai galės susipažinti su vienu naujausiu ir vieninteliu tokiu šalyje ugniagesių automobiliu-keltuvu/kopėčiomis.

Valstybinė priešgaisrinė gelbėjimo tarnyba visoje Lietuvoje iš viso turi 35 automobilius-kopėčias ir 9 automobilius-keltuvus. Šis automobilis-keltuvas/kopėčios ypatingas tuo, kad tai aukščiausiai galintis pakelti ugniagesių gelbėtojų turimas automobilis.

Pasak Vilniaus apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos trečiosios komandos jaunesniojo puskarininkio Artūro Rusako, dirbti šia transporto priemone žmonės mokomi specialiai. Tiek kopėčių operatorius, tiek vairuotojas turi išklausyti specialius kursus, gauti atitinkamus pažymėjimus ir reguliariai savo žinias atnaujinti. Specialaus mokymo reikia, nes darbo sąlygos ant žemės ir 40 metrų aukštyje (keltuvo strėlė gali pasiekti 42 metrus) labai skiriasi. Būnant viršuje reikia įvertinti tokius veiksnius kaip vėjo greitis, aprangos svoris, palinkimo kampas ir pan. Beje, šios kopėčios, skirtingai nuo ankščiau turėto autokeltuvo, dar turi ir savo vandens siurblį, tad pririekus technika gali būti naudojama ne tik žmonėms gelbėti (evakuacijai), bet ir gaisrui gesinti. Tokiu atveju prie keltuvo krepšelio prijungiamas lafetinis švirkštas (stacionarus, didelio našumo). Tiesa, visą strėlės kėlimo ir valdymo procesą prižiūri elektronika, tad klaidoms vietos nelieka, tačiau, gavusi perkrovos ar palinkimo pavojaus signalą, elektronika visą mechanizmą tiesiog išjungia ir gelbėjimo darbai sustoja. Nelaimės atveju tokia gaišatis gali brangiai kainuoti. Keltuvas darbui, jei sąlygos geros, paruošiamas per 2 min. Keltuvo šoninės atramos išsiskleidžia priklausomai nuo planuojamo darbų aukščio arba esamos vietos. Automobilius galima patraukti, o medžiai ar pastatai - nepatraukiams, tad šoninių atramų išskleidimą valdo operatorius.

Pasak A. Rusako, dažnai kopėčios tiesiog negali privažiuoti prie degančio namo, nes kelias užstatytas automobiliais. Ugniagesiai pasidžiaugė, kad pastaruoju metu jiems aktyviai talkina policija. Atvykus į gaisravietę, policininkai sužino automobilių savininkų telefonų numerius ir priverčia juos patraukti gelbėjimo technikai manevruoti trukdančius automobilius. Kita vertus, žmonės ir patys jau turėtų suprasti, kad gaisras - dalykas rimtas, ir pamatę ar išgirdę, kad ugniagesių automobiliai suka į jų kiemą, pasistengti paruošti jiems laisvą kelią. Gaisro atveju brangi kiekviena akimirka.

Beje, šis ugniagesių gelbėtojų automobilis naudojamas ne tik gaisro atveju, bet ir aukštybinio gelbėjimo darbuose. A. Rusakas prisiminė atvejį, kai su kolega ugniagesiu važiavo išimti sudužusio stiklo paketo, nes savininkų bute nebuvo, o stiklo gabalai kėlė pavojų praeiviams. Taip pat jie vyktų, jei tektų surinkti kitus aukštai esančius ir pavojų praeiviams keliančius daiktus. Yra važaivę nukelti iš balkono esą ten užrakintos moteriškės, bet vėliau sužinojo, kad moteris pati pasidaro tokią atrakciją, vėliau skambina ugniagesiams ir laukia, kol ja pasirūpins.

Dažniausia, gavus pranešimą, kad dūmai kyla iš daugiaaukščio pastato, kartu su automobilinėmis cisternomis vyksta ir keltuvas/kopėčios. Pasitaiko, kad iš daugiaaukščio kylantys dūmai - tai šiukšlių šachtos degimo pasekmė. Tokiais atvejais keltuvo dažniausia neprireikia, o žmonės patys būna likvidavę „gaisro židinį" - ištraukę ir užgesinę rūkstanti konteinerį. Anksčiau žmonės dažnai kviesdavo ugniagesius nuimti kačių, bet dabar, laimė, tokių iškvietimų sumažėjo.

Ugniagesiai tikisi, kad žmonės pagaliau tapo sąmoningesni. Ugniagesiams reikia reaguoti į visus pavojaus signalus; į menamos nelaimės vietą vyksta du trys automobiliai, o atvykus paaiškėja, kad pavojaus nėra.

Ugniagesiai visada pasirengę padėti, bet turime išmokti gerbti ir vertinti jų darbą - nekviesti jų dėl pramogos ar nukelti medyje tupinčios katės. Prieš kviečiant gesinti šiukšlių šachtos reiktų įsitikinti, kad tai ne konteineryje rūkstanti nuorūka, o rimtas gaisras. Juk gali būti, kad tuo pat metu ugniagesių gelbėtojų arba jų technikos reikia kitoje vietoje.

Autoreviu.lt skaitytojams primena - prireikus pagalbos, ugniagesius galima iškviesti bendruoju pagalbos telefonu 112.

Taigi, koks tas automobilis, naudojamas daugiausia tik Vilniaus mieste?

BRONTO SKYLIFT keltuvas/kopėčios Renault F-42 RL

Bendras automobilio svoris - 22,0 t.

Ratų formulė - 6x6.

Bendras ilgis - 10,45 m.

Bendras aukštis - 3,9 m.

Bendras plotis - 2,5 m.

Sukimasis nenutrūkstamas - 360 laipsnių.

Maksimalus darbinis aukštis - 42 m.

Maksimalus šoninis siekis pagal krepšio turėklus - 21,5m.

Maksimalus pasiekiamas gylis žemiau keltuvo atraminės plokštumos - 4,5 m.

Maksimali krepšio apkrova - 400 kg (4 žmonės + 40 kg krovinys; 2 žmonės ir lafetinis švirkštas).

Šoninių atramų plotis/ilgis:

- normalus pastatymas        6,2/6,1 m.

- siauras pastatymas            2,8/6,1 m.

- vienos pusės pastatymas   4,5/6,1 m.

Maksimalus leistinas vėjo greitis   12 m/s.

Gervė:

Lyno ilgis - 50 m.

Maksimalus kėlimo svoris - 150 kg.

Vandens siurblys ROSENBAUER TYP N 40:

Vandens siurblio našumas - 4000 l/min arba 66 l/sek.

Įsiurbimo žarnų įvadai - 125 mm skersmens, 2 vnt.

Įsiurbimo žarnų įvadai - 66 mm skersmens, 2 vnt.

Žarnų išvadai - 66, po 3 vnt. į kiekvieną pusę, iš viso 6 vnt.

Žarnų išvadai lopšelyje - 66, 2vnt.

Lopšelyje aukšto slėgio žarna su aukšto slėgio švirkštu UNIFIRE

Aukšto slėgio žarnos ilgis - 20 m.

Aukšto slėgio švirkšto našumas - 150 l/min arba 2,5 l/sek.

Lafetinis švirkštas AKROMATIC 1000 STYLE 5050

Švirkšto našumas - 3000 l/min arba 50 l/sek.

Elektros generatorius GX 390 HONDA 13.0

Benzino bakelio talpa - 5 l.

Galingumas - 6,4 KW.

Turi išvadus: 220 V, 2 vnt.; 380 V, 1 vnt.

Siekių diagrama

Techniniai duomenys

Saugi maksimali apkrova su priblokuotomis kopėčiomis ir vandens vamzdynu - 400 kg.

Maksimalus leistinas vėjo greitis - 12m/s.

Tipinis bendras automobilio svoris - 22,0 t.

Darbinis minimalus svoris - 20, 0 t.

Šoninių atramų plotis/ilgis:

- normalus pastatymas - 6,2/6,1 m,

- siauras pastatymas - 2,8/6,1 m,

- vienos pusės pastatymas - 4,5/6,1 m.

AUTOMOBILIO AKA F42 BRONTO inventoriaus aprašas

Daiktų pavadinimas

Kiekis

Radijo stotis „Maxtrac GF5" (Nr.703SWU0019)

1 vnt.

Antena auto

1 vnt.

Gervė 150 kg/53m

1 vnt.

Šviestuvai

2 vnt.

Atramos plokštė

6 vnt.

Trikampis raktas

1 vnt.

Kopėčios

1 vnt.

Žibintas „Maglite"

3 vnt.

Žibintas FOS

1 vnt.

Generatorius „Poweri 8003H"

1 vnt.

Sujungimo kabelis

1 vnt.

Gelbėjimosi virvės („Davy" gelbėjimo sistemos)

4 vnt.

Tento dėklas

4 vnt.

Domkratas su rankena

1 vnt.

Važiuoklės raktai

1 kompl.

Ratų raktas

1 vnt.

Sukabinimo pirštas

1 vnt.

Oro žarnelė

1 vnt.

Ratų kaladėlės

2 vnt.

Kastuvas

1 vnt.

Laužtuvas

1 vnt.

Oro putų generatorius OPG 600

1 vnt.

SOA „Drager"

1 vnt.

Ugniagesio diržai

Kirvukai

Dėklai kirvukui

Plunksnakabliai

1 vnt.

1 vnt.

1 vnt.

1 vnt.

Apsaugos diržas (komplektas)

3 vnt.

Apsaugos apraišai (komplektas)

1 vnt.

Žemėlapis „Visas Vilnius" 2007 m.

2 vnt.

Segtuvas su dokumentais

3 vnt.

Gesintuvas

1 vnt.

Vaistinėlė

1 vnt.

Atspindinti liemenė

1 vnt.

Virvė gelbėjimo

1 vnt.

STOP juosta

 

Dujokaukė su kombinuotu filtru

1 vnt.

Už pagalbą ruošiant straipsnį dėkojame PAG departamento prie VRM Visuomenės informavimo skyriaus viršininko pavaduotojui Donatui Gurevičiui ir VAPGV 3 komandos vidaus tarnybos jaunesniajam puskarininkiui Artūrui Rusakui.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

18 netikėtų faktų iš turiningo „Transit“ gyvenimo

Neįtikėtini „Ford Transit“ gebėjimai: jis plaukė, gerino greičio rekordus, vežė dramblius ir futbolo komandas

Krovinių gabenimas automobiliais – privalumai ir transporto tipai

Kalbant apie populiariausius ir plačiausiai naudojamos ...

Diskiniai sunkvežimių stabdžiai

Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...

Kėdainiuose paaiškėjo geriausi sunkiojo transporto vairuotojai

Išmoningai pagerbti ne tik pagrindinių varžybų laimėtojai...

Kėdainiuose – XVI-oji sunkiojo transporto vairuotojų šventė

Šeštadienį, rugsėjo 7 d., šalia Kėdainių esančiame...

Sekimo funkcija transporto biržos TimoCom elektroniniame žemėlapyje TC eMap®

Transporto logistikos parodoje Miunchene, TimoCom ...

Vilkiko vairuotojo darbo vietos organizavimas

Krovinių transportavimo proceso efektyvumui nemažai įtakos turi ...

Klasikiniai miškovežiai

Miškovežis - didelis, galingas sunkvežimis, pervežantis rąstus, medieną ir ...

„Mercedes Benz Citan“ karavanas Vilniuje

Europoje „Citan" pristatymas įvyko 2012 m. pabaigoje...

Naujasis „Volvo FMX“: novatoriški sprendimai našesniems darbams statybų aikštelėse

Miunchene, Vokietijoje, vykstančios parodos „Bauma" metu pristatytas...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: