Mieste su „Nissan Leaf“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP2935
  • IMGP2940
  • IMGP2951
  • IMGP2952
  • IMGP2974
  • nissan_leaf__1_
  • nissan_leaf__2_
  • nissan_leaf__3_
  • nissan_leaf__4_
  • nissan_leaf__5_
  • nissan_leaf__6_
  • nissan_leaf__7_
  • nissan_leaf__8_
  • nissan_leaf__9_
  • nissan_leaf__10_
  • nissan_leaf__11_
  • nissan_leaf__12_
  • nissan_leaf__13_
  • nissan_leaf__14_
  • nissan_leaf__15_
  • nissan_leaf__16_
  • nissan_leaf

Žiūrint objektyviai, „Nissan LEAF" nėra pati karščiausia naujiena, nes rinkoje šis elektromobilis pasirodė 2010 m, tačiau jei vertinsime situaciją iš Lietuvos realijų, tai automobilis vis dar yra naujiena, nes Lietuvoje oficialiai šiais elektromobiliais nėra prekiaujama, o ir dažnas tautietis „Leaf" yra matęs tik internete arba per televizorių.

Važiavusiu šia transporto priemone skaičius pamažu auga, tačiau kol elektromobiliai mūsų krašte taps įprasta transporto priemone, praeis dar ne vieneri metai. Pasakodami anekdotus apie estų lėtumą, neturėtume pamiršti to, kad elektromobilių eksploatacijos srityje estai mus gerokai aplenkė. Netgi kaimynai latviai jau šiai dienai turi gerokai plačiau išvystyta elektrinio transporto infrastruktūrą, o mes tegalime „pasidžiaugti" dvejomis įkrovimo stotelėmis - po vieną Vilniuje ir Kaune. Norint, kad elektromobiliai taptų kasdieniu miesto transportu, šito tikrai per mažai.

Dar vienas klausimas, dėl kurio nesutaria Vakarų šalių ekspertai - ar tikrai elektromobiliai tokie ekologiški, kokiais juos stengiasi parodyti gamintojai. Visi, elektromobilius gaminantys koncernai, pabrėžia, kad jų transporto priemonės važiuodamos neteršia aplinkos, tačiau klausimai apie tai, kiek kainuoja pagaminti elektromobilių naudojamą elektrą ar kaip bus utilizuojami atitarnavę akumuliatoriai ir t.t., paprastai lieka be atsakymų.

Panašu, kad ginčai šioje srityje netils dar ilgai, tačiau šiuo atveju tik laikas galės parodyti, kuri iš pusių yra teisi.

Kol netyla diskusijos ir ginčai, pažiūrėkime, ką potencialiems pirkėjams siūlo pats gamintojas.

Per dvejus metus nuo pasirodymo pradžios į pasaulio kelius jau išriedėjo daugiau nei 50 000 į aplinką nė gramo teršalų neišskiriančių „Nissan LEAF" automobilių. Iš pirmo žvilgsnio neseniai rinkoje pasirodęs naujasis „LEAF" gali pasirodyti labai panašus į pirmąjį Europos metų automobilio titulą iškovojusį elektromobilį, tačiau pažvelgus giliau matyti daug reikšmingų patobulinimų. Iki šiol šis perkamiausias pasaulyje vien elektra varomas automobilis buvo gaminamas tik Japonijoje. Tačiau gamybą rengiamasi pradėti ir Europoje bei Šiaurės Amerikoje. Todėl šiame daug apdovanojimų pelniusiame automobilyje buvo įdiegta per 100 pakeitimų.

Iš naujų sprendimų minėtinas ilgesnis važiavimo atstumas, daugiau perdirbamų komponentų, erdvesnis salonas, geresnės įkrovimo galimybės, daugiau įrangos ir platesnė pasiūla - dabar galima rinktis iš trijų versijų. Subtilūs automobilio priekinės dalies dizaino pakeitimai padidino ir taip ganėtinai gerą aerodinaminį efektyvumą.

Daugelis naujų sprendimų įdiegta atsižvelgiant į novatoriškųjų „LEAF" automobilių savininkų atsiliepimus. „LEAF" vairuotojai, aktyviausiai iš visų automobilių savininkų grupių reikšdamiesi keliuose interneto forumuose, tapo entuziastingais mobilumo be taršos ir paties automobilio propaguotojais. „LEAF" vairuotojų poreikių tenkinimo koeficientas siekia 93 proc., tad šiuo požiūriu jis pranoksta visus kitus „Nissan" modelius.

Pakeitimai atlikti įvairiose srityse, pradedant nuo naujo galios agregato bloko, dėl kurio automobilis tapo daug praktiškesnis, ir baigiant paprastomis modifikacijomis, tokiomis kaip papildomai įrengta LED apžiūros lemputė krovimo angoje, kad būtų lengviau įkrauti akumuliatorių naktį.

Nuo to laiko, kai „LEAF" elektromobilis pirmąkart pasirodė Europos keliuose, pastebimai pasikeitė ir kiti su jo eksploatavimu susiję aspektai: vien per paskutiniuosius metus gerokai išsiplėtė įkrovimo stotelių infrastruktūra ir ženkliai padaugėjo „Nissan" atstovybių parduodančių šiuos automobilius ir teikiančių jų techninės priežiūros paslaugas.

Pavyzdžiui, tuo metu, kai vyko 2012 m. Ženevos automobilių paroda, visoje Europoje veikė 150 „Nissan LEAF" prekybos atstovybių ir 195 greitojo įkrovimo stotelės, galinčios įkrauti akumuliatorių iki 80 proc. per mažiau nei pusvalandį. Šiandien, praėjus tik 12 mėnesių, jau veikia 1400 prekybos atstovybių ir daugiau nei 600 greitojo įkrovimo stotelių. Standartinių viešųjų kroviklių skaičius padidėjo nuo 12 000 iki daugiau nei 20 000.

Pasirūpinta ir klientų gerove - akumuliatoriams taikoma nauja bendroji garantija. Šia garantija galima pasinaudoti esant medžiagų defektams bei darbo brokui, o jos galiojimo terminas - 5 metai arba iki nuvažiuojant 100 000 km. Be to, į garantiją įtrauktas punktas „Techninė būklė", apimantis laipsniškai atsirandančius akumuliatoriaus talpos nuostolius.

Viena reikšminga permaina, susijusi su 2013 m. laidos „Nissan LEAF" modeliu, yra ta, kad jis bus gaminamas trijuose skirtinguose regionuose: Šiaurės Amerikoje, Europoje ir Japonijoje.

Europoje jis bus gaminamas toje pačioje linijoje, kaip ir „Qashqai", „Note" bei „Juke" modeliai, vienoje produktyviausių Europos automobilių gamyklų, kuri įsikūrusi Sanderlande, Jungtinėje Karalystėje. Greta pastatytoje naujoje gamykloje jau gaminami pažangūs ličio jonų akumuliatoriai.

Važiuojant „LEAF" automobiliu, į aplinką nepatenka nė gramo anglies dvideginio. Šiame elektromobilyje nėra išmetamojo vamzdžio, tad jis visai neišskiria azoto oksidų ir kietųjų dalelių. Visos šios medžiagos yra žalingos sveikatai. Daugelis valstybių deda daug pastangų, kad būtų sumažintas jų kiekis ir išvengta ES numatytų sankcijų.

APIE NAUJĄJĮ „LEAF" IŠSAMIAU

Šis elektromobilis yra komfortiškesnis ir erdvesnis už ankstesnįjį modelį, ir jį smagiau vairuoti. Įkrautas naujasis „LEAF" gali nuvažiuoti toliau nei jo pirmtakas. Be to, priklausomai nuo rinkos, jį galima dukart greičiau įkrauti.

Šie pakeitimai drauge pabrėžia ir sustiprina naujovėmis pagrįstą bei jausmus žadinančią patirtį, kurią perteikia pirmasis modelis.

Didžiausias techninis pakeitimas, lemiantis įkvepiančią vairavimo patirtį, yra naujas integruotas galios agregatas, pirmąkart sujungiantis kroviklio bloką, inverterį ir elektrinį variklį.

Į vieną visumą sujungto naujojo galios agregato pagrindas ir šį kartą yra greitai reaguojantis 80 kW AC elektrinis variklis, kuriam energiją tiekia 48 modulių „Nissan" ličio jonų akumuliatorius, montuojamas automobilio dugne, siekiant užtikrinti žemesnį svorio centrą ir optimalų valdymą.

Perkėlus „LEAF" kroviklį iš galinės dalies ir sumontavus po variklio gaubtu, bagažo skyriaus talpa padidėjo 40 litrų. Tai prilygsta į lėktuvo saloną leidžiamo įsinešti standartinio rankinio bagažo lagamino dydžiui. Dabar bagažinės tūris siekia net 370 litrų.

Daug svarbiau yra tai, kad išėmus kroviklį iš už galinių sėdynių „LEAF" tapo daug praktiškesnis. Nulenkus sėdynes neliko kliūties skiriančios bagažo skyrių nuo salono. Naujos formos sėdynių dėka, gale sėdinčių keleivių kojoms atsirado dar daugiau vietos.

Šildymo ir vėsinimo sistemos patobulinimai sukoncentruoti į naują šilumos siurblį, kuris montuojamas vietoj ankstesniojo keramikinio šildytuvo. Šis sprendimas ženkliai sumažina elektros energijos sąnaudas ir užtikrina didesnį įveikiamą atstumą. Tai ypač svarbu tuose regionuose, kur vairuotojai yra labai priklausomi nuo šildymo ir vėsinimo sistemų.

Atnaujinto „LEAF" įveikiamą atstumą pavyko padidinti ir pakeitus vienintelį automobilio išorės dizaino elementą: subtiliai patobulintos priekinės radiatoriaus grotelės padėjo sumažinti ir taip gan gerą pasipriešinimo koeficientą nuo 0,29 iki 0,28.

Pagal naujas Europos transporto priemonių degalų suvartojimo normas (NEDC) patvirtintas naujojo „LEAF" įveikiamas atstumas siekia 199 km (ankstesniojo modelio buvo 175 km).

Naująjį „LEAF" daug smagiau vairuoti. Tai lemia patobulinta važiuoklė, vairas ir stabdžiai, sukonstruoti „Nissan Technical Centre Europe" (NTCE).

Siekiant sumažinti automobilio svyravimą ir užtikrinti didesnį manevringumą bei dinamiškumą, iš esmės atnaujinti amortizatoriai. Šie pakeitimai nė kiek nepaveikė važiavimo komforto. Siekiant, kad vairavimo jausmas labiau atitiktų europiečių skonį, atitinkamai patobulinta vairo sistema. Pagerintos ir stabdžių savybės, idant būtų užtikrintas efektyvesnis laipsniškas stabdymas ir didesnis regeneruojamos energijos kiekis.

Patobulintas ir „ECO" važiavimo režimas. Naujas transmisijos „B" nustatymas padidina regeneracinio stabdymo jėgą mažinant greitį, o atskiras „ECO" mygtukas ant vairo leidžia pailgti važiavimo atstumą pakeičiant droselinės sklendės padėtį, kad būtų slopinamas spartus greitėjimas. Kitaip nei pirmajame „LEAF" modelyje, šios sistemos gali būti valdomos atskirai viena nuo kitos.

Kiti svarbūs „LEAF" elektrinio galios agregato patobulinimai sietini su mažesne vidine trintimi ir daug efektyvesniu akumuliatoriumi bei energijos valdymo sistema.

Automobilis tapo praktiškesnis dėl perpus trumpesnio įprasto įkrovimo laiko (jis sutrumpėjo nuo 8 iki 4 valandų). Naujas integruotas 6,6 kW kroviklis leis naudoti 32 amperų srovę tam pritaikytose rinkose (standartinio buitinio elektros lizdo srovė yra 10 amperų stiprumo).

Kaip daug prieinamesnis variantas nei greitojo įkrovimo stotelės, kai kuriose valstybėse montuojamos viešojo įkrovimo stotelės, kurios pajėgios tiekti 32 amperų srovę. Pritaikius 6,6 kW kroviklį, vairuotojai galės reikšmingai papildyti akumuliatoriaus atsargas trumpų sustojimų metu.

Iš techninių naujovių minėtina naujoji „Bose®" garso sistema, specialiai sukurta „LEAF" modeliui. Energiją taupanti „Bose" garso sistema užtikrina galingą aukštos kokybės garsą. Tačiau ji yra daug kompaktiškesnė nei panašios aukštos klasės garso sistemos ir suvartoja perpus mažiau elektros energijos.

Naujajame „LEAF" taip pat montuojama atnaujinta plataus atgarsio susilaukusi „Carwings" navigacijos sistema. Ši naujoviška sistema leidžia vairuotojui valdyti ir nuotoliniu būdu kontroliuoti įvairias automobilio funkcijas nuotoliniu būdu per kompiuterį arba išmaniuoju telefonu. Tai unikali „LEAF" įranga.

Navigacijos sistema dabar turi ir išvažiavimo iš greitkelio vaizdo funkciją su kelio juostų nuorodomis, kad vairuotojas galėtų lengviau orientuotis išvažiuodamas iš magistralinių kelių. Taip pat minėtina nustatytų greičio apribojimų pranešimo funkcija ir vairuotojo nustatyto greičio įspėjimas, kai automobiliui viršijus taikomus greičio apribojimus sistema apie tai praneša garso ir vaizdo signalais.

Dar viena naujajame „LEAF" aptinkama techninė naujovė - novatoriška „Nissan" aplinkinio vaizdo sistema. Ši sistema pasižymi tuo, kad turi daug kamerų, kurios fiksuoja sferinį vaizdą aplink automobilį 360º kampu ir pateikia jį centriniame ekrane. Tai padeda vairuotojui lengviau pastatyti automobilį ar manevruoti sudėtingomis sąlygomis.

Svarbios salono permainos sukoncentruotos į sėdynes. Naujos konstrukcijos priekinės sėdynės ne tik užtikrina geresnę atramą, bet ir turi aukščio reguliavimo funkciją. Panaudoti nauji biologinės kilmės tekstiliniai apmušalai.

Pirmojo modelio medžiagos gamyboje buvo panaudota 39 proc. perdirbtų plastikinių butelių, o naujojo „LEAF" biologinės kilmės medžiaga yra išgauta vien iš cukranendrių. Tai dar labiau pabrėžia ekologišką „LEAF" prigimtį. Dabar siūloma ir odinė danga bei tamsesnė ir praktiškesnė vidaus apdaila.

Dar vienas „Nissan" atliktas patobulinimas, palengvinsiantis kasdienį gyvenimą, yra įkrovimo anga priekinėje automobilio dalyje. Įrengus naują LED apšvietimo lemputę, vairuotojams jau nebebus toks svarbus gatvės apšvietimas prijungiant automobilį prie elektros tinklo naktį.

Atnaujinta įkrovimo anga yra funkcionalesnė ir labiau apsaugota. Be to, jos atlaisvinimo mechanizmas dabar turi elektrinį jungiklį. Pritaikius įkrovimo kabelio elektromechaninį užrakto mechanizmą, kabelio nereikia fiksuoti prie automobilio papildomais užraktais.

Kitas patobulintas sprendimas - naujas „i-Key", kuris kontroliuoja ir įkrovimo angos dangtelį bei kabelio užraktą.

Vienintelis dalykas, kuris nepasikeitė, lyginant naująjį „LEAF" su jo pirmtaku, yra standartinės saugos įrangos gausa. Naujajame „LEAF" kaip standartinė įranga montuojamos priekinės, šoninės bei užuolaidinės oro saugos pagalvės, taip pat ABS ir EBD sistemos su pagalbine stabdymo sistema bei elektroninė stabilumo kontrolės sistema (ESP).

Atnaujinta LEAF versija siūlo visą seriją naujų sprendimų, įskaitant patobulintas nuotoliniu būdu valdomas šildymo ir oro kondicionavimo funkcijas, geresnę išmaniojo telefono prijungimo įrangą, patobulintą balso atpažinimo funkciją, informacijos apie artimiausias įkrovimo stoteles realiu laiku funkciją. Siūlomos devynios papildomos kalbos.

Visuose „Nissan LEAF" elektromobiliuose, kuriais prekiaujama Norvegijoje, Švedijoje, Suomijoje, Danijoje ir Baltijos šalyse, ir toliau, kaip standartinė įranga, montuojama akumuliatoriaus šildymo sistema, priekinių žibintų plovikliai, taip pat šildomi vairas bei priekinės ir galinės sėdynės.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: