Mineralinių tepalų bazinis pagrindas gaunamas iš naftos
Atnaujinta: 2020-03-09

Skirtingai nuo kitų pasipriešinimo automobilio judėjimui jėgų, aerodinaminė traukos balanso sudėtinė dalis tiesiogiai proporcionali greičio kvadratui. Ką tai reiškia?

Judant 50 ir 100 km/h greičiais, oro pasipriešinimas antruoju atveju bus ne du kartus, kaip galima pagalvoti, o, remiantis fizikos dėsniais, keturis kartus didesnis. Bet tai pasipriešinimas, o galingumas, reikalingas jam įveikti, iš viso proporcionalus greičio kubui. O tai reiškia, norint užtikrinti automobilio judėjimą 100 km/h greičiu, jo jėgos agregatas turi atiduoti aštuonis kartus didesnį galingumą, negu važiuojant 50 km/h greičiu.

Mineralinio ir sintetinio tepalo kokybės ir kainos skirtumas priklauso nuo jų pagaminimo būdo. Mineralinio tepalo bazinis pagrindas gaunamas iš naftos, dalinant ją į frakcijas. Todėl mineralinis tepalas turi nevienodą molekulinę sandarą, tai yra labai skirtingo dydžio ir formos molekulių rinkinys. Tokios pat skirtingos ir šių molekulių savybės: vienos jų, vykstant darbui variklyje, elgiasi normaliai, kitos - nelabai, todėl, bendrai paėmus, mineralinių tepalų savybės lieka žemesniame lygyje palyginus su sintetiniais tepalais.

Žaliava sintetiniams tepalams yra naftos komponentai (paprastai - aukščiausios benzino frakcijos) ir anglies vandenilio dujos - etilenas arba butilenas. Gaminant sintetinius tepalus, naudojamas valdomos cheminės sintezės procesas, todėl čia visos molekulės išeina praktiškai vienodos, su iš anksto užduotomis savybėmis. Iš čia - stabilios charakteristikos, atsparumas oksidacijai, geros savybės prieš susidėvėjimą ir paleidimo savybės žemose temperatūrose. Bet cheminė sintezė - labai sudėtingas ir brangus procesas, todėl ir sintetinių tepalų bazinio pagrindo kaina 4-5 kartus aukštesnė, negu mineralinių. Variklio tepalų, gaunamų pridedant prie pagrindo priedų paketą, kainų skirtumas ne toks didelis, ir tai susiję su tuo, kad į mineralinį tepalą paprastai prideda daugiau priedų. Tačiau reikia žinoti, kad dėl priedų kiekio padidinimo susidaro nuodegos ir atsiranda lako plėvelė ant variklio detalių paviršių.

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: