„MINI Cooper“ vakar ir šiandien
Atnaujinta: 2020-03-09
  • mini
  • mini2
  • mini3
  • mini4
  • mini5

Pirmasis „Mini" automobilis pasirodė 1959 m. rugpjūčio 26 dieną. Pirmojo automobilio dizaineris Alekas Isigonis net negalėjo įsivaizduoti kokią įtaką jo mažasis automobiliukas turės pasaulinei kultūrai ir visuomenei. „Mini" buvo sukurtas kaip keturiems suaugusiems keleiviams skirtas pigus, nedidelis automobilis.

Pirmasis automobilis turėjo 34 AG variklį, bet automobiliukui jo užteko.

Septintas dešimtmetis - žingsnis pirmyn

Nepaisant to, kokiu „Mini" tapo šiandien, jis vis tiek lieka kultiniu septintojo dešimtmečio automobiliu, nes būtent tada „Mini" per 10 metų evoliucionavo iš namų šeimininkių automobiliuko į kultinį jaunimo automobilį.

Prie šito smarkiai prisidėjo žinomo sportinių automobilių konstruktoriaus Džono Kuperio sūnus Maiklas. Jis pastebėjo ir realizavo automobilio turėtą potencialą. 1961 m. į miestų gatves išriedėjo pirmieji „Mini Cooper". Tada jis jau turėjo 55 AG variklį. Vėliau pasirodė „Cooper S", tapęs šiuolaikinių sportinių „Cooper S" prototipu.

Žvaigžde „Mini Cooper S" tapo 4 metus iš eilės (1964-1967 m.) laimėjęs Mote Karlo lenktynes.

Taip mažylis tapo visų geidžiamu automobiliu.

Aštuntas dešimtmetis - „Mini Clubman"

Aštuntas dešimtmetis buvo ganėtinai sunkus „Mini" prekių ženklui: nutraukta „Mini Cooper" gamyba, Londone pradėjo kursuoti metro ir mažų automobiliukų paklausa krito. Visgi „Mini" atsilaikė, nes žmonių, norinčių įsigyti šį charizmatišką modelį, buvo nemažai. Taip pat tada pasirodė „Mini Clubman" - automobilis, kiek pasyvines „Mini" šeimą.

Devintas dešimtmetis - krizė tęsiasi

Tai - „Mini" krizės laikotarpis. Tuo metu jis priklausė koncernui „Rover", kuris visomis išgalėmis stengėsi išsilaikyti rinkoje. Siekiant populiarumo, buvo išleista daugiau kaip 40 automobilio modifikacijų, tačiau tik viena buvo tikrai sėkminga.

Amžiaus pabaiga ir atgimimas

1990 m. vėl rinkoje pasirodęs „Mini Cooper" sulaukė stambiausių automobilių gamintojų dėmesio. Naujasis „Cooper" buvo visai kitas automobilis. Jis gavo naują 63 AG variklį su dvigubo įpurškimo sistema, pradėtos montuoti saugos pagalvės.

Tuo pat metu pasirodė ir modelis „Sportspack", turėjęs lengvo lydinio ratlankius ir didele arkas.

2000 m. „Mini" buvo modernizuotas.

Į XXI amžių

2001 m. „Mini" istorija pasuko nauja vaga - prekių ženklą įsigijo vokiečių koncernas „BMW". Vieni tai vadina „Mini" pabaiga, kiti - modelio atgimimu, bet faktas lieka faktu - po 2001 m. pasirodę „Mini" ne tik gavo geresnę sąrangą, bet ir išsaugojo ankstesnę charizmą. Šiuo metu gaminami: „MINI Cooper" („Cooper One", „Cooper S"), „Convertible", „MINI Clubman".

„Mini" nuoma

Turbūt ne vienas mūsų skaitytojas norėtų pasivažinėti šiuo mažu, patogiu ir pastebimu automobiliuku. Padaryti tai nėra sunku ir netgi nebūtina automobilį pirkti. Jį galima... išsinuomoti. Ir visai nebrangiai. Apie „Mini" nuomą pasakoja vienintelės šių automobilių nuoma užsiimančios agentūros „D&R AUTO NUOMA" direktorius Donatas Didžgalvis.

Pasak D. Didžgalvio, idėja nuomoti „Mini" automobilius gimė ganėtinai įdomi...Ją galima būtų tapatinti su įdomia gyvenimiška istorija: prieš metus dabartinė įmonės pardavimų vadovė išsinuomojo automobilį „SMART" ir jai kelionė šiuo automobiliu paliko neišdildomą įspūdį. Tada buvo susimąstyta apie ateities planus ir pradėta galvoti apie automobilių nuomą. Pradžioje buvo galvota užsiimti tik limuzinų klasės automobilių nuoma ir orientuotis į pramoginių renginių nišą, bet mieste žvilgsnį patraukė kompaktiniai miesto automobiliukai „MINI COOPER/ONE", o įmonės vadovas tuo metu įsigijo „BMW 745Li" limuziną. Taip po savaitės buvo nuspręsta sujungti šiuos, skirtingos klasės ir prekių ženklų, automobilius. Savo ateitį bendrovė taip pat sieja tik su „BMW" koncerno produkcija. Būtent taip ir buvo įkurta UAB „D&R co", užsiimtų automobilių nuoma.

Pradėdama savo veiklą „D&R co" nebuvome išskyrę į kokią amžiaus ar kokios soc. padėties klientų grupę bus orientuota jos veikla. Dabar pastebima, kad dauguma žmonių, atėjusių išsinuomoti „Mini" yra nuo 21-35 m. amžiaus, o jų soc. padėtis yra stabili ir galinti leisti pasilepinti tokia pramoga. Kita vertus, tai nėra per daug brangu. Klientai pageidavimai būna patys įvairiausi. Vieni nori tiesiog automobilio, kiti - greito arba kompaktiško automobiliuko, treti nori išskirtinio. Visus šiuos poreikius patenkina „MINI COOPER/ONE".

Nuomonių gali būti įvairių, tačiau daugelis sutiks, kad „Mini" - savo „veidą ir charakterį" turintis automobiliukas. Nepaisant to, kad jis mažas, jis pastebimas miesto gatvėse. Be to, tai -prabangiausiai ir labiausiai vertinamas automobilis savo klasėje. Tokį teiginį patvirtina ir klientai, šiuos automobiliukus vertinantys labai palankiai. Kiek teko girdėti atsiliepimų, visiems patinka kelionė „Mini" automobiliuku, jo išskirtinumas ir lengvas valdymas. Taip pat beveik visi vienbalsiai tvirtina, kad visuomenė labai atkreipia dėmesį, kai keliauji su juo mieste, o ypač tai aktualu jaunimui. Juo labiau, kad nepaisant savo dydžio, „Mini" yra talpus ir patogus automobilis. Jis tinka ir kasdieniam važinėjimui, ir kelionei iš taško A į tašką B. Klientai nuomojasi „Mini" vestuvėms, išleistuvėms ir net krikštynoms. Taip pat pastebima tendencija, kad vis dažniau šių automobilių norima romantiškoms kelionėms arba jie „dovanojami" savaitgalio išvykoms.

Automobiliai yra labai paklausūs. Tai lemia ne tik jų išskirtinumas, be ir patrauklios kainos. Nuomos kainos parai svyruoja nuo 66,00 iki 111,00 Lt. Yra mintis pradėti gaminti nuolaidų korteles ir, pasak direktoriaus, planuojama jas artimiausiu metu pradžiuginti jomis savo klientus. Taip pat yra vykdomos įvairios akcijos. Šiuo metu vyksta akcija „Moki už šešias paras - važiuoji septynias". Planuojama ir dar viena akcija, bet kol kas tai - paslaptis.

Pokalbio pradžioje D. Didžgalvis užsiminė, kad nuomojami ir 7 klasės „BMW" automobiliai. Kodėl buvo nuspręsta nuomoti ir limuzinus? Priežastis labai paprasta - yra ganėtinai didelė tokių automobilių paklausa proginiams renginiams. Taip pat tiek „MINI COOPER", tiek 7 klasės „BMW" gamina tas pats „BMW" koncernas. Pačiai „D&R AUTO NUOMAI" yra paprasčiau ir naudingiau turėti savo automobilių parke to paties gamintojo automobilius. Beje, idėja naudoti nuomai vieno gamintojo automobilius Lietuvoje dar yra ganėtinai nauja.

Paklaustas apie perspektyvas D. Didžgalvis atsakė, kad artimiausiuose planuose yra įsitvirtinti automobilių nuomos rinkoje, o vėliau įkurti įmonės filialus Kaune ir Klaipėdoje. Greičiausiai planus pavyks realizuoti per artimiausius porą metų, nes, kaip rodo šiandienos situacija, automobilių nuoma išlieka pelninga sritimi.

Nuotraukos "D&R AUTO NUOMA"

Kalbėjosi V. Misevičius


Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilio nuoma – kokios yra mano teisės Europoje?

Patarimai nuomojantis automobilį Europoje \ \

Įspūdžiai iš Balio salos

Skaitytojos parengtas foto reportažas

Projektas „Gražioji Lietuva“: savaitgalis Birštone

Kada paskutinį kartą lankėtės šiame Lietuvos kurorte?

Projektas „Gražioji Lietuva“: Iš Vilniaus į Druskininkus

Įpusėjęs pavasaris šiltais orais dar nedžiugina, bet dažnas pasvajoja apie atostogas ir...

2000 km istorijos pro visureigio langą (2-a dalis)

Tęsiame mūsų skaitytojos Vaivos atsiųstą pasakojimą apie 2000 km. kelionę iki Juodosios jūros.

2000 km istorijos pro visureigio langą - Ukraina (1-a dalis)

Senuosiuose Trakuose startavo projektas „2000 km istorijos": dešimt raitelių išjojo Juodosios jūros link. Raiteliams ir žirgams buvo skirta daug dėmesio, tačiau buvo pamiršti nuopelnai komandos, lydėjusios raitelius šiame nelengvame žygyje. \

Reportažas iš Perto, Australijos

Kaip ir mūsų didieji miestai, Pertas kenčia nuo spūsčių. Ypač didelės jos greitkeliuose tarp 16 ir 18 valandos.

Automobiliu - pasisemti kelionių įspūdžių

Laisvės pojūtis, neužmirštami įspūdžiai ir galimybė sutaupyti vilioja leistis į atostogų kelionę automobiliu.

Kelionė iš Vilnius į Ventės ragą

Vis dažniau pasigirsta, kad nepažinę savo krašto bandome ieškoti grožio kitur. Tai tiesa.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: