Mitai apie visureigius
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 97_ford_explorer_xlt_sport-2

BBC agentūros korespondentai bando suprasti, kodėl vartotojus vilioja didžiuliai, netaupūs, brangūs ir neekologiški visureigiai. Didžiojioje Britanijoje „didelių mašinų" priešininkai kartais vadina jas „bjaurybėmis", pareikšdami, kad jas kaip transporto priemones renkasi tik labai egocentriškos ir agresyvios moterys, neturinčios jokio žavesio. Tačiau tai visiškai nereiškia, kad ūkanotoje Britanijoje džipais važinėja tik moterys. Bent jau Londono meras kartą pavadino visureigių vairuotojus „visiškais idiotais", turėdamas omeny jų maskulinizaciją. Nenorėdama atsilikti nuo kaimynų, keikiančių „džiperius", Prancūzijos vyriausybė neseniai įvedė specialų mokestį visureigių vairuotojams, praneša „Worldeconomy". Vadovaujantis šiais faktais, galima pasakyti, kad ne visi žmonės mūsų pasaulyje mano, jog visureigiai yra geriausias automobilių tipas. Tačiau visureigiai buvo, yra ir, veikiausiai bus vieni iš populiariausių automobilių. Kaip galima paaiškinti tokį fenomeną? BBC žurnalistų nuomone, priežastys yra psichologinio pobūdžio: kažkodėl žmonės mano, jog visureigiai saugesni už kitus automobilius.

Įdomiausia yra tai, kad vartotojai, kad ir kaip būtų keista, klysta. Psichologų nuomone, dauguma žmonių mano, kad visureigiai yra saugesni, dėl to, kad, sėdėdamas prie tokio automobilio vairo, vairuotojas yra aukščiau kelio , palyginus su įprastais automobliais. Visureigio vairuotojas tikrąja to žodžio prasme iš aukšto žiūri į kitas mašinas. Todėl jam atrodo, kad jis geriau valdo situaciją kelyje, ir tokiu būdu, geriau apsaugotas nuo galimų nelaimingų atsitikimų. Tačiau neatsižvelgiama į tai, kad kuo aukštesnis automobilis, tuo blogesnis jo stabilumas. Kuo aukščiau yra mašinos svorio centras, tuo didesnė galimybė jam apsiversti. Tokiu būdu, nepaisant visuotinai klaidingos nuomonės, sportinės mašinos žemu dugnu yra daug saugesnės, negu „tankai ant ratų". Apie tai liudija ir objektyvi statistika. Paskutiniai skaičiai gauti iš JAV rodo, kad avarijos atveju visureigis yra daug pavojingesnis savo vairuotojui, negu kito tipo automobilis. Nacionalinės Kelių eismo saugumo administracijos duomenimis, šimtui tūkstančių avarijų su visureigių dalyvavimu tenka šiek tiek daugiau negu 16 jų vairuotojų ir keleivių mirčių. Kalbant apie paprastus keleivinius automobilius, šio rodiklio reikšmė yra mažiau negu 15.

Be abejo, niekas nesiginčys, jog kasmet visureigiai, kuriuos gamina didžiausios kompanijos, tampa vis tobulesni ir saugesni. Be to, skirtingi gamintojai gamina skirtingus automobilius, taigi, negalima vienodai kalbėti apie visus "džipus". Toliau. Kad ir koks saugus būtų automobilis, neatsakingas vairuotojo elgesys vis teik gali lengvai tapti nelaimingo atsitikimo priežastimi. Tačiau, nepaisant viso to, tiesa yra viena: daugelis žmonių mano, jog dideli ir aukšti automobiliai yra saugesni, ir čia jie klysta. Ir tai visai ne nuostabu, prisiminus, kaip apskritai atsirado visureigiai. Faktiškai, pirmieji visureigiai buvo tik paprasti krovininiai automobiliai - pikapai, kurių kėbulai, siekiant didesnio keleivių komforto, buvo uždari. „Ford" kompanijos inžinieriams atėjo į galvą geniali mintis paversti savo F-150 modelio pikapą tuo, ką jie pavadino „Explorer". Būtent tada Mičigano krovininių automobilių „Ford"gamykloje Detroite buvo pagamintas pirmas pasaulyje visureigis, tapęs viso klano didžiulių ir daug ryjančių asfalto užkariautojų pradininku. Iš pradžių kompanijoje buvo manoma, jog naujas modelis netaps pardavimų čempionu, bet tuo pat metu bus pakankamai pelningas.

Esmė yra ta, kad pikapų savikaina daug mažesnė, negu lengvųjų automobilių, nes jie labai paprastai komplektuojami. Sudėtingesnis „Explorer", pagal „Ford" inžinierių sumanymą, turėjo leisti kompanijai šiek tiek daugiau, negu paprasti krovininiai automobiliai. Tačiau pasirodė, kad „Explorer" sugeba kai ką daugiau, nes jis pasirodė vienas iš pelningiausių modelių per visą automobilių gamybos istoriją. Jau greitu laiku Mičigano gamykla ėmė gaminti visureigius „Expedition". Reikia pasakyti, kad galų gale Mičigano krovininių automobilių gamykla tapo pelningiausia visoje „Ford" imperijoje, uždirbusi, pagal 1998 metų paskaičiavimus, 3,7 milijardų dolerių pelną. Po visų šių įvykių automobilių gamybos industrija jau niekada nebebus tokia, kokia ji buvo kadaise. Kasmet visureigiai tampa vis populiaresni, užimdami vis didesnę pasaulinės automobilių rinkos dalį. Ir, nors mažai kas apie tai pagalvoja, visa ši sėkmės istorija daugiausiai pagrįsta paprastu psichologiniu klydimu.

Parengta pagal užsienio spaudą

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: