Moderni automobilių diagnostika – ESI[tronic] ir KTS
Atnaujinta: 2020-03-09
  • aremesta
  • ESI_tronic__4_
  • ESI_tronic__5_
  • ESI_tronic__1_
  • ESI_tronic__2_
  • ESI_tronic__6_
  • ESI_tronic__7_
  • ESI_tronic__8_
  • ESI_tronic__9_
  • ESI_tronic__10_
  • ESI_tronic__10_
  • ESI_tronic__11_
  • ESI_tronic__12_
  • ESI_tronic__13_
  • ESI_tronic__14_
  • ESI_tronic__15_
  • ESI_tronic__16_
  • ESI_tronic__3_
  • ESI_tronic

Laikai, kai automobilio ir jo agregatų būklę buvo galima tikrinti garažiniuose servisuose ar tiesiog pakelėje, pamažu, bet nenumaldomai traukiasi į praeitį. Kompiuteriai, valdantys automobilio sistemas, sumontuoti jau į kokių 20 metų senumo automobilius, o paskutinių metų modeliuose elektronikos tiek, kiek nebuvo net pirmuose kosminiuose laivuose. Žinoma, norint patikrinti, kaip ši sistema veikia, reikia ir atitinkamos įrangos. Vieną tokių diagnostikos įrenginių sudaro „Bosch" sisteminis testeris KTS, mototesteris FSA ir ESI[tronic] informacinė sistema.

Bendras įrangos vaizdas

Mūsų krašte tai dar ganėtinai nauja įranga, todėl ją turi toli gražu ne kiekvienas automobilių servisas. „Aremestos" serviso direktorius Arvydas Plerpa autoreviu.lt sakė, kad be tokio tipo įrangos modernių automobilių diagnostika sunkiai įmanoma.

Sistema supažindina su jos galimybėmis

Be to, įranga gerokai palengvina ir pačią diagnostiką. Serviso meistrams nereikia ardyti viso automobilio, siekiant nustatyti gedimo priežastį.

Jos atmintyje daug informacijos apie automobilius

Tereikia prie automobilio kompiuterio per OBD jungtį arba pasinaudojant Easy-Connect adapteriais prijungti nešiojamąjį sisteminį testerį KTS - visa informacija apie automobilio sistemas, nuskaitytus gedimų kodus ir aktualių dydžių rodiklius išvedama į kompiuterio ekraną.

Ir gausu automobilių elektros instaliacijos schemų

Dar vienas šio įrenginio privalumas - automobilis gali stovėti 30 m nuo automobilio sistemų analizatoriaus FSA, tačiau informacija vis tiek bus jam perduodama belaidžiu ryšiu.

Parenkamas konkretus automobilio modelis

Be to, KTS testerį galima naudoti tiek stovinčiame, tiek važiuojančiame automobilyje - taigi serviso meistrai gauna daugiau informacijos apie automobilį.

Kaip atliekama diagnostika? Prie automobilio kompiuterio prijungiamas duomenų tikrinimo įrenginys KTS. Stacionaraus kompiuterio ekrane nustatomas automobilio prekinis ženklas, modelis, variklio galia.

Pasirenkama, kas bus tikrinama

Atlikus šiuos darbus, galima pradėti tikrinti automobilį. Patikrinti galima visas pagrindines sistemas: EVB, benzino įpurškimą, dyzelines su skirstomojo tipo siurbliais, „Comman rail" ir siurblio-purkštuvo (UIS), lambda zondą, kietųjų dalelių filtrą, tepimo, stabdžius (ABS, ASR, ESP, ACC), ratų greičių jutiklius, amortizatorių elektroninį aktyvumą, padangų slėgio jutiklius, klimato kontrolę, oro pagalves, apšvietimo kampą, komforto sistemas.

Visi rezultatai matomi ekrane,

Sistemos atmintyje yra visų pagrindinių automobilių modelių elektros schemos, gnybtų išdėstymo tvarka, komponentų instaliacijos vietos.

Jeigu diagnostikos metu pastebima kokia nors klaida, sistema ją užfiksuoja ir nurodo jos kodą. Ji net gali pateikti išsamų klaidos aprašą, nurodyti labiausiai tikėtiną gedimo vietą ir priežastį, pateikti gedimui pašalinti reikiamų detalių sąrašą ir apskaičiuoti preliminarias laiko sąnaudas.

nepriklausomai nuo to kas tikrinama

Tiesa, A. Plerpa užsiminė, kad šiandien dar ne visi automobilių gamintojai viešam naudojimui pateikia automobilių gedimų kodus, tad kartais gedimas gali būti tik užfiksuotas, tačiau jo priežasčių teks ieškoti serviso meistrams. Situacija turėtų pasikeisti nuo 2010 m. kovo 1 d., kai pagal EURO 5 teisės aktų rinkinį visi automobilių gamintojai privaloma tvarka turės užtikrinti prieigą prie transporto priemonių identifikavimo informacijos, priežiūros ir remonto vadovų, detalių ir agregatų katalogų, diagnostikos informacijos, elektros schemų, sisteminių klaidų kodų. Tokią prieigą turės ne tik įgalioti gamintojų, bet ir nepriklausomi automobilių servisai.

Šį kartą gedimų neužfiksuota

Beje, KTS sistema turi ne tik prie naujų automobilių kompiuterių jungiamą nešiojamą įrenginį. Joje gausų įvairiausių priedų, leidžiančių efektyviai tikrinti ir senesnių automobilių būklę.

Papildomi antgaliai

Sistemai priklauso matavimo laidai ir kištukai, adapteriniai laidai, PBD/CARB laidas, Uni laidas, maitinimo laidai su Y formos kabeliu - KTS 670 ir CD/DVD įrenginio maitinimui, laidas su OBD multiplekseriu, 100-600 A srovės replės, šuntas 0-600 mA srovėms matuoti, padangų slėgio jutiklių aktyvatorius.

Tikrinama senesnio automobilio varža

Tokia papildoma įranga galima ganėtinai greitai apie automobilį gauti visą reikiamą informaciją ir tiksliai nustatyti gedimą.

Įtampos kitimas rodomas ekrane

Taupomas ne tik klientų laikas, bet ir pinigai. Be to, nelieka vietos klaidingiems sprendimams ar patikimai veikiančių agregatų remontui.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti
Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: