Naujas kainų karas – kas kris pirmas?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • BMW_MINI_FIAT-104

Prieš kelioliką dienų Europos automobilių pramonę sukrėtė skandalas. Duodamas interviu žiniasklaidai „Fiat" koncerno ir automobilių gamintojų asociacijos „ACEA" vadovas Serdžio Markionė neatsargiai sukritikavo „Volskwagen" vykdomą kainų ir nuolaidų politiką. Atrodytų, kas čia tokio? Tačiau pasitvirtino patarlė, kad žodis, žvirbliu išskridęs, jaučiu sugrįžta. Kilo nemažas triukšmas.

Prasidėjęs skandalas atskleidė ne tik vokiečių siekį pirmauti Europoje, bet ir aiškiai parodė, kad kadaise galingas „Fiat", nepaisant sąjungos su „Chrysler", šiuo metu išgyvena ne pačius geriausius laikus. Taip pat jau akivaizdu, kad ne vienam Senojo Pasaulio automobilių gamintojui skubiai reikia keisti finansų politiką arba pritraukti naujas investicijas.

Per interviu žiniasklaidai S. Markionė pareiškė: „Europos rinkoje vyksta kruvinas kainų ir nuolaidų karas". Jo teigimu, vokiečių „Volkswagen Group" sumaniai naudojasi krize ir mažina nuosavų automobilių kainas. Vėliau italas atvirai pridūrė, kad šiuo reikalu turėtų pasidomėti ir Europos Komisija. „Fiat" vadovo nuomone, tik ši institucija galėtų padėti vienai pagrindinių sunkiosios pramonės šakų išvengti naujos finansų krizės, masinių atleidimų ir gal net bankrotų.

„Volkswagen Group" atsakymas buvo gerokai griežtesnis. Jie pareikalavo S. Markionės atsistatydinimo iš „ACEA" vadovo pareigų. Priešingu atveju didžiausias Europos koncernas pagrasino trauktis iš asociacijos. Panašu, kad toks scenarijus labai tikėtinas, nes italo pareiškimas palaikymo beveik nesulaukė. Daugumas Europos ekspertų mano, kad taip S. Markionė nori dirbtinai pradėti reguliuoti konkurenciją, o tai jau kertasi su laisvos rinkos ekonomika.

Kaip ir reikėjo tikėtis, italai vokiečių pareiškime įžvelgė kitų niuansų. Jie įsitikinę, kad augantis „Volkswagen" nusitaikė į šiuo metu „Fiat" priklausantį prekių ženklą „Alfa Romeo". „Volkswagen" atstovai ne kartą ir ne du kreipėsi į Turiną prašydami parduoti minėtą padalinį, nes, jų teigimu, „Fiat" „Alfa Romeo" skiria per mažai dėmesio. Tikėtina, kad pastarasis skandalas atgaivins derybas dėl „Alfa Romeo" pardavimo.

Jau dabar galima prognozuoti, kad „Fiat" lengvai su legendiniu prekių ženklu skirtis nenorės. Kita vertus, galimų variantų nėra daug. Sąjunga su „Chrysler" gerokai sustiprino italų pozicijas Šiaurės Amerikos rinkoje, tačiau Europoje „Fiat" pardavimai ritasi žemyn, o Lotynų Amerikoje ir trečiojo pasaulio šalyse konstruktyviai ir morališkai pasenusius „Fiat" modelius iš rinkos sėkmingai stumia greitai auganti Kinijos automobilių pramonė.

Gali pasirodyti, kad tokiais viešais pareiškimais italai patys sau kuria problemas? Gali, bet abejotina. Tikėtina, kad Serdžio Markionė tyčia išjudino „širšių lizdą". Reikalas tas, kad „ACEA" narius saisto sutartys, reglamentuojančios daugybę automobilių pramonės sričių, pirma - gamybos standartų. Šis skandalas - puiki proga „Fiat" pasitraukti iš asociacijos ir pradėti tvarkytis savarankiškai. Koncernas turi potencialą, belieka, atsikračius apribojimų, jį išnaudoti.

Žinoma, tai tiktai hipotezė, tačiau, pažvelgus į statistiką ji labai tikėtina. Oficialiais duomenimis, nepaisant visų koncerną užgriuvusių problemų, grynasis „Fiat" pelnas per pirmąjį šių metų ketvirtį išaugo tris kartus - iki 866 mln. eurų. Kaip ir buvo galima tikėtis, pelningiausiu koncerno turtu tapo amerikiečių „Chrysler". Susumavus pirmojo ketvirčio rezultatus, „Chrysler", skaičiuojant nuo gamintojo bankroto ir reorganizacijos dienos, gavo didžiausią pelną ir uždirbo 473 mln. JAV dolerių. Tai - keturiskart daugiau negu prieš metus.

Nepaisant to, Europoje koncernas ir toliau skaičiuoja nuostolius. Per pirmąjį 2012 m. ketvirtį italai patyrė 207 mln. nuostolių. „Fiat" automobilių paklausa Senajame Žemyne smuko 26 proc. Tikėtina, kad matydamas, kaip „iš pelenų kyla" „Chrysler", „Fiat" ryžosi eksperimentui. Sprendimas palikti asociaciją - ganėtinai rizikingas. Koncernas arba atsispirs nuo dugno ir pradės kilt, arba... liks dugne. Kita vertus, galbūt toks žingsnis yra būtent tai, kas supurtys ir privers atsigauti visą pastaraisiais metais gerokai priblėsusią Europos naujų automobilių rinką? Atsakymo turėtume sulaukti jau greitai.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: