Naujoji „Toyota Verso“ – į kelią su šeima
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP2484
  • IMGP2500
  • IMGP2501
  • IMGP2508
  • IMGP2509
  • IMGP2510
  • IMGP2511
  • IMGP2514
  • IMGP2518
  • IMGP2519
  • toyota_verso__1_
  • toyota_verso__2_
  • toyota_verso__3_
  • toyota_verso__9_
  • toyota_verso__10_
  • toyota_verso__11_
  • toyota_verso__12_
  • toyota_verso__13_
  • toyota_verso__14_
  • toyota_verso

Trečiosios kartos „Toyota Verso" pasirodė 2009 m., dabar sulaukėme šio modelio atnaujinimo. Tiksliau, atnaujintą modelį pirmieji išvydo 2012 m. Paryžiaus automobilių parodos dalyviai, o dabar juo pasigrožėti (ir išbandyti) gali ir mūsų tautiečiai.

Atnaujintame modelyje, tiksliau, didesnėje automobilio dalyje puikiai matomas naujasis „Toyota" „Keen Look" ir „Under Priority" dizainas. Nepakeisti, lyginant su ankstesniu modeliu, liko tik užpakalinė automobilio dalis ir žibintų forma.

Pasikeitė ir automobilio vidus, jį papildė naujos įrangos detalės, pasikeitė centrinis panelis, plastikas pasipuošė aliuminio intarpais. Tiesa, iš pradžių reiks priprasti prie iš įprastos vietos iškelto ir į vairuotoją pasukto prietaisų skydelio. Beveik 20 metų praleidus prie skirtingų tipų automobilių vairų akys ir smegenys įprato, kad prietaisų skydelis yra tiesiai už vairo. „Toyota Verso" modelyje šioje vietoje - tik juodas, po poros dienų vairavimo pradedantis erzinti plastikas. Spidometras, tachometras, borto kompiuterio ekranėlis iškelti aukščiau, prie pat priekinio stiklo. Patogiai įsitaisius vairuotojo vietoje kairys kampinis ekranėlis, kuriame rodomos rekomendacijos apie pavarų perjungimą, išvis dingo iš akių.

Teko žvairuoti ir į patį spidometrą, trumpam atitraukiant žvilgsnį nuo kelio. Gerai, kad orai taisosi ir dienos ilgėja, nes žiemą būtų gerokai sudėtingiau ir stebėti kelią, ir žvairuoti į spidometro parodymus. Dar vienas nedidelis trūkumas - laikrodis taip ir nerado savo vietos. Norint pažiūrėti laiką reikia naršyti po visą borto kompiuterį. Tiesa, pats raudonai baltas spidometras atrodo gražiai.

Centrinis ranktūris - daiktadežė, skiriantis vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynes, galėtų būti kiek ilgesnis arba turėti judantį viršų. Toks, koks yra, jis patogus nebent keleiviui, o vairuotojui norint ant jo padėti ranką tenka paleisti vairą.

Patogus lietimui jautrus ir mygtukais neperkrautas ekranėlis. Visos funkcijos aiškios ir greitai perprantamos, tad leidžiantis į kelionę instrukcijos galima ir neskaityti. Gaila tik, kad ir ši sistema, kaip daugelis kitų, montuojamų mūsų regione parduodamuose automobiliuose, nebendrauja lietuviškai.

Salonas erdvus. Net labai, vietos užtenka ne tik priekinių ir antros eilės sėdynių keleiviams. Ganėtinai patogiai jaučiasi ir sėdintys trečioje eilėje (jei automobilis septynvietis). Patekti į trečią sėdynių eilę ganėtinai paprasta - tereikia atitraukti kraštinę sėdynę.

Vairuotojas ir priekinės sėdynės keleivis likusį saloną gali stebėti atlenkiamame panoraminiame veidrodėlyje.

Vežant vaikus, ypač sėdinčius trečioje eilėje, tai labai praverčia. Klabant apie vaikus, reiktų užsisakyti ir bandytame modelyje buvusį panoraminį stogą. Kiek kartu teko važiuoti automobiliais su panoraminiais stogais, dukra visada likdavo jais sužavėta ir vis prašydavo „parodyti dangų".

Dar vienas neabejotinas automobilio pliusas, būtinas šeimyniniams automobiliams, didelės salono transformacijos galimybės. Kiekvienos sėdynės nugarėlė atsilenkia atskirai, nulenkus nugarėles, jos su bagažinės grindimis sudaro lygų paviršių, tad norint, „Verso" galima pervežti ir didelius krovinius. Kiek sunkiau bus, jei nuspręsite sėdynes išimti. Tada jas teks atsukinėti. Bet, tikėtina, to prireiks labai retai, nes bagažinė ir taip ganėtinai erdvi.

Atnaujintas „Toyota Verso" gali būti ir penkių, ir septynių vietų. Abu variantai jau bazinėje sąrangoje turi šešias saugos pagalves, tačiau septynviečiame modelyje šoninės saugos užuolaidėlės kiek ilgesnės, kad apsaugotų trečiosios eilės keleivius.

Kaip ir priklauso šeimyniniam automobiliui, „Verso" apstu lentynų, kišenėlių, stalčiukų ir kitų vietų, skirtų susidėti daiktams. Vidurinės eilės keleiviai netgi turi savo atskirus puodukų laikiklius, reguliuojamos jų sėdynių nugarėlės.

Automobilis gali turėti ir benzininį, ir dyzelinį variklius, mechaninę pavarų dėžę ar APD. Bandytas modelis turėjo 2,0 l 91 kW (127 AG) dyzelinį variklį ir MPD. Panašu, kad taikydama į ekologines normas, „Toyota" riboja savo variklių galią. Automobilis su 2,0 l ir kokių 150 AG varikliu būtų gerokai dinamiškesnis. Šį kartą jausmas buvo toks, kad variklis, staigiau paspaudus akceleratorių, kaip ir norėtų veržtis pirmyn, tačiau jam tam pritrūksta galios ir automobilis ne staigiai šoka į priekį, o pamažu greitėja.

Atnaujintame „Verso" buvo pakeisti amortizatorių nustatymai. Važiavimo patogumui tai nepakenkė, tačiau automobilis tapo kiek kietesnis, pasvyrimai posūkiuose sumažėjo, vairas pradėjo aštriau reaguoti į pasukimus.

Gamintojas teigia, kad buvo peržiūrėta ir vairo stiprintuvo valdymo programa, tačiau atgalinis ryšis liko ganėtinai silpnas, o smarkiai dirbant vairu pradeda jaustis elektros stiprintuvo galios trūkumas. Žinant tai, bent jau žiemą ar slidžiame kelyje, reiktų elgtis atsargiau.

Automobilio garso izoliacijai priekaištų nėra - viduje tylu ir jauku. Nesigirdi nei kelio, nei variklio keliamo triukšmo. Triukšmas sumažėjo ne tik dėl patobulintos išmetimo sistemos, bet ir dėl sumažintų užpakalinio vaizdo veidrodėlių.

Per kelias prie vairo praleistas dienas prie šonu pasukto spidometro taip ir nespėjau priprasti, tačiau pripratau prie paties automobilio. Nepaisant to, kad jis palyginti didelis, mieste manevruoti ir parkuotis patogu. Tam padėjo tiek aukšta, puikiu matomumu pasižyminti vairuotojo vieta, tiek ir labai jautrūs parkavimosi davikliai tiek automobilio priekyje, tiek ir gale.

Kuro sąnaudos per kelias bandymo dienas buvo 6l /100 km kelio. Turint omenyje automobilio išmatavimus ir talpumą, rodiklis labai neblogas. Beje, tokios sąnaudos buvo mieste, tad užmiestyje jos dar labiau mažėtų. Dinamikos stebuklų automobilis nedemonstravo, bet ne tam jis ir buvo kurtas. „Toyota Verso" - erdvus, patogus, palyginti ekonomiškas šeimyninis vienatūris, o kelionės kai kartu važiuoja visa šeima, niekada neprailsgta, tad ir labai skubėti šiuo atveju nėra kur. Svarbiausia, kad vairuotojas jaustųsi patogiai, o keleiviai - saugiai. „Verso" automobilyje visa tai yra.

 

„Toyota Verso" techninės charakteristikos

Variklis

 

1.6 Valvematic

1.8 Valvematic

1.8 Valvematic M/D S

Tipas

1ZR-FAE

2ZR-FAE

2ZR-FAE

Cilindrų skaičius

4

4

4

Vožtuvų mechanizmas

16 vožtuvų, DOHC

16 vožtuvų, DOHC

16 vožtuvų, DOHC

Skersmuo x eiga, mm

80,5 x 78,5

80,5 x 88,3

80,5 x 88,3

Darbinis tūris, cm³

1598

1798

1798

Kompresija

10,7:1

10,5:1

10,5:1

Maksimali galia, DIN AG/aps./min

132/6400

147/6400

147/6400

Maksimali galia kW/aps./min

97/6400

108/6400

108/6400

Maksimalus sukimo momentas Nm/aps./min

160/4400

180/4000

180/4000

Kuro įpurškimo sistema

Elektroninis kuro įpurškimas

Elektroninis kuro įpurškimas

Elektroninis kuro įpurškimas

Degalų oktaninis/setaninis skaičius

95E

95E

95E

Stabdžiai

Priekyje

Aušinami diskai

Aušinami diskai

Aušinami diskai

Gale

Vientisas diskas

Vientisas diskas

Vientisas diskas

Kuro sąnaudos

Kuro rūšis

Benzinas

Benzinas

Benzinas

Užmiestyje L/100km

5,6

5,7

5,8

Mieste L/100km

8,3

8,7

8,5

Vidutinės L/100 km

6,6

6,8

6,8

CO2 emisija, mišrus ciklas, g/km

154

158

159

Euro klasė

5

5

5

Svoris

Tuščio automobilio masė, kg

1430-1525

1430-1525

1450-1540

Bendroji automobilio masė, kg

2125

2125

2125

Vilkties svoris/be stabdžių, kg

1300/450

1300/450

1300/450

Keliamoji galia, kg

600-695

600-695

585-675

Bagažinės tūris, l

155-440

155-440

155-440

Kuro bako talpa

60

60

60

Savybės

Maksimalus greitis, km/h

185

190

185

Įsibėgėjimas 0-100 km/h

11,7

10,4

11,1

Vairavimas

Tipas

Krumpliastiebis ir dantratis

Krumpliastiebis ir dantratis

Krumpliastiebis ir dantratis

Ratų apsisukimo spindulys, m

5,4

5,4/5,6

5,4/5,6

Galios perdavimo sistema

Tipas

EC61

EC62

K311

Sankaba

Sausas, atskiras diskas, diafragma

Sausas, atskiras diskas, diafragma

 

Pavarų dėžė

Mechaninė

Mechaninė

Nuolat kintanti

1. Pavara

3,538

3,538

 

2. pavara

1,913

1,913

 

3. Pavara

1,392

1,392

 

4. Pavara

1,029

1,029

 

5. Pavara

0,875

0,818

 

6. Pavara

0,743

0,7

 

Atbulinė pavara

3,333

3,333

2,505

Padangos ir ratlankiai

Ratų dydis

16X6 1/2J

16X6 1/2J, 17X7J

16X6 1/2J, 17X7J

Padangų dydis

205/60R16

205/60R16, 215/55R17

205/60R16, 215/55R17

 

Lentelė - Toyota.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...