Nebrangių automobilių rinka plečiasi – „Peugeot 301“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • peugeot_301__3_
  • peugeot_301__6_
  • peugeot_301__7_
  • peugeot_301__8_
  • peugeot_301__9_
  • peugeot_301__13_
  • peugeot_301__25_
  • peugeot_301__26_
  • peugeot_301__10_
  • peugeot_301__11_
  • peugeot_301__12_
  • peugeot_301__15_
  • peugeot_301__16_
  • peugeot_301__17_
  • peugeot_301__18_
  • peugeot_301__19_
  • peugeot_301__20_
  • peugeot_301__21_
  • peugeot_301__22_
  • peugeot_301__23_
  • peugeot_301__24_
  • peugeot_301__27_
  • peugeot_301__28_
  • peugeot_301

Ilgą laiką mūsų tautiečiai, pirkdami didelius, bet senus automobilius, teigė, kad taip daro, nes rinkoje nėra naujų, pigių alternatyvų. Aišku, naujas „Lexus" ar „Mercedes Benz" niekada nebus pigus, tačiau pigių, įperkamų automobilių segmentas plečiasi. Greta „Dacia" modelių ir „Fiat Pandos" dabar jau galima galvoti apie naująjį „Peugeot 301".

Beje, būtent nuo šio, „301", modelio prancūzų automobilių gamintojas „Peugeot" pradeda naują automobilių numeraciją. Nuo šiol pirmasis skaičius reikš automobilio išmatavimus, o paskutinis skaičius - jo lygį. „Vienetas" žymės pigiausius modelius, „aštuntukas" - brangiausius kiekvieno segmento atstovus.

„Peugeot 301" gamybai panaudota ta pati „PAS PF1" platforma, kurią turi ir „Peugeot 208", tačiau „301" - 112 mm ilgesnis, priekyje turi „McPherson", užpakalyje - pusiau nepriklausomas sijas. „Peugeot 301" ilgis - 4 442 mm, tai - 58 mm daugiau negu turi „Volswagen Polo".

Vienas pagrindinių naujojo „301" privalumų - išvaizda. Nors automobilis ir pigus, jame nėra „Dacia Logan" būdingų kampuotų formų. Dar daugiau, priekis primena „Peugeot" flagmaną - "508" modelį.

„Peugeot 301" gali turėti 16 colių lengvo lydinio ratlankius, parkavimosi daviklius, audio sistemą su po vairu įtaisyta reguliavimo rankenėle ir kelionės kontrolę. Tiesa, tai jau ne bazinė sąranga, tad už šituos malonumus teks mokėti papildomai.

Automobilio vidus nė kiek nenusileidžia išorei: tos pačios malonios formos, aptakios linijos, akiai patrauklus prietaisų skydelis. Kad dar taip gamintojas būtų pakeitęs borto kompiuterio ekranėlį, kuris vis dar šviečia nusibodusia oranžine spalva...

Apdailos medžiagos, nors ir ne brangios, tačiau kokybiškos, tačiau niekas negali paslėpti gamintojo noro sutaupyti. Langų pakėlimo mygtukai sumontuoti centrinėje automobilio dalyje, greta pavarų perjungimo svirties. Ten pat, kur juos montuoja ir „Dacia" inžinieriai. Taupant kolonėlės taip pat sumontuotos ne durelėse, o priekinėje automobilio dalyje.

Neabejotinas automobilio pliusas - erdvė. Patogiai jame jausis tiek priekiniai keleiviai, tiek ir sėdintys užpakalyje, tačiau pastarieji tik tuo ir gali pasidžiaugti. Jokių papildomų patogumų - lentynėlių, kišenėlių ir t.t. - jiems nenumatyta. Elektra valdomų langų mygtukai taip pat įtaisyti automobilio centre - virš šildymo kanalų. Užpakalinėse sėdynėse tėra tik dvi atramos galvai. Taigi, išeina, kad vežti tris keleivius gale nėra saugu, nes avarijos atveju centrinio keleivio sprandui iškyla rimtas pavojus.

Paprastas ir informatyvus prietaisų skydelis vienodas visose modifikacijose, tad nė viename modelyje nerasime aušinimo skysčio temperatūros daviklio. Gamintojas pataupė ir „Peugeot 301" jo tiesiog nėra.

Mechaninis kondicionierius atrodo gražiai, tačiau norint keisti temperatūrą, reiks padirbėti mygtukais „aukštyn/žemyn", tad kartais įprastos mechaninės rankenėlės atrodo ne toks jau blogas sprendimas.

Audio sistemą galima reguliuoti po vairu esančia rankenėle.

Taip ir reiktų daryti, nes centriniame panelyje esantys mygtukai - maži ir nepatogūs, o didelė apvali rankenėlė, kas atrodytų visai logiška, skirta ne garso reguliavimui, bet stočių paieškai.

Dar vienas keistas inžinierių sprendimas - bagažinė. Reikalas tas, kad ją galima atidaryti arba paspaudus nuotolinio valdymo pultelyje esantį mygtuką, arba mygtuką, esantį greta vairo. Jeigu bandysite užkišę ranką ieškoti mygtuko pačiame bagažinės dangtyje, teks nusivilti - jo ten tiesiog nėra.

Pati bagažinė - didelė ir erdvi, tačiau anga ganėtinai siaura ir dalį naudingos erdvės „suryja" bagažinės dangčio kilpos.

Potencialūs pirkėjai gali rinktis tiek modelį su benzininiu, tiek ir su dyzeliniu varikliu. Mes porą dienų praleidome prie 1,6 l 92 AG automobilio su dyzeliniu varikliu ir mechanine pavarų dėže vairo.

Kadangi automobilis - biudžetinis, gamintojas pataupė ir garso izoliacijai, tad dyzelinio variklio keliamas garsas salone puikiai girdėjosi, tačiau beveik nebuvo juntama vibracijos. Iš brangesnių modelių „pasiskolinta" masyvi pavarų perjungimo svirties rankenėlė buvo patogi, tačiau ir pavaros liko kaip kituose „Peugeot" - ilgos.

Bandytas „Peugeot 301" pradžiugino dinamika. Nors variklis ir ne pats galingiausias, bet jo visiškai užtenka staigiam manevravimui nuolat besikeičiančiame ir stebinančiame miesto transporto sraute. Puikiai veikia ir elektrinis vairo stiprintuvas, užtikrinantis gerą atgalinį ryšį.

Ypač maloniai nuteikė „Peugeot 301" pakaba. Ji puikiai sugėrė visus smulkesnius nelygumus, lengvai įveikė „gulinčius policininkus", nebildėjo, nebarškėjo ir nesistengė iš rankų išplėšti vairo.

Norint dar aštresnių pojūčių, galima eksperimentuoti atjungus ESP sistemą, tačiau gamintojas to daryti nerekomenduoja.

Pasiekti gamintojo nurodytų 4,9 l/100 km kelio nepavyko, tačiau rezultatas 5,7 l taip pat nenuvylė. Kita vertus, jeigu automobilis bus ne bandomas, o eksploatuojamas kiekvieną dieną, gal savininkui pavyks pasiekti ir gamintojo nurodytas kuro sąnaudas. Šiuo atveju daug lemia vairavimo stilius ir noras važiuoti taupiau.

Taigi, Lietuvos naujų ir pigių automobilių segmente pasirodė naujas žaidėjas. Kokia ateitis jo laukia, sunku prognozuoti, tačiau tikėtina, kad jis taps rimtu ne tik „Dacia Logan", bet ir „Fiat Panda" konkurentu. Juo labiau, kad privalumų, lyginant su kitais dviem modeliais, „301" turi.

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Peugeot 301 1.2 MT

Peugeot 301 1.6 HDi MT

Peugeot 301 1.6 AT

Kėbulas

Tipas

Sedanas

Sedanas

Sedanas

Variklis

Tipas

Benzininis

Dyzelinis

Dyzelinis

Darbinis tūris, cm³

1199

1560

1587

Galia AG esant aps./min.

72 esant 5500

92 esant 4000

115 esant 6050

Sukimo momentas, Nm esant aps/min.

110 esant 3000

230 esant 1750

150 esant 4000

Išmatavimai, svoris

Ilgis, mm

4442

4442

4442

Plotis, mm

1748

1748

1748

Aukštis, mm

1466

1466

1466

Ratų bazė, mm

2652

2652

2652

Prošvaisa, mm

142

142

142

Automobilio masė, kg

1055

1165

1165

Dinaminės charakteristikos

100 km/val. pasiekia per, s

14,2

11,2

10,8

Maksimalus greitis, km/val.

160

180

188

Kuro sąnaudos

Mišrus ciklas, l/100 km

5,3

4,3

7,3

Miestas

7,0

4,9

10,0

Užmiestis

4,3

3,9

5,6

 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...