Nemokami kursai motociklų vairuotojams
Atnaujinta: 2020-03-09
  • nemokami_kursai_motociklistams__1_
  • nemokami_kursai_motociklistams__2_
  • nemokami_kursai_motociklistams__3_
  • nemokami_kursai_motociklistams__4_
  • nemokami_kursai_motociklistams__5_
  • nemokami_kursai_motociklistams__6_
  • nemokami_kursai_motociklistams__7_
  • nemokami_kursai_motociklistams__8_
  • nemokami_kursai_motociklistams__9_
  • nemokami_kursai_motociklistams__10_
  • nemokami_kursai_motociklistams__11_
  • nemokami_kursai_motociklistams__12_
  • nemokami_kursai_motociklistams__13_
  • nemokami_kursai_motociklistams__14_
  • nemokami_kursai_motociklistams__15_
  • nemokami_kursai_motociklistams__16_
  • nemokami_kursai_motociklistams__17_
  • nemokami_kursai_motociklistams

Nuo balandžio 4 d. Vilniuje pradedamos rengti nemokamos motociklizmo paskaitos naujiems ar žinias pagilinti norintiems motociklų vairuotojams. Teorines paskaitas ir praktinius važiavimus rengs ilgametę vairavimo patirtį turintys motociklizmo entuziastai, žiniomis ir patarimais dalinsis ir projekto partnerė Lietuvos kelių policijos tarnyba.

Pasak mokymų iniciatoriaus Eduardo Kaminsko, šiemetiniai kursai - jau antrieji. Pirmą kartą tokio tipo mokymai buvo surengti praėjusiais metais. Mintis rengti panašaus pobūdžio kursus kilo spontaniškai - bendraujant su kitais moto entuziastais paaiškėjo, kad dažnam „žaliam" motociklininkui trūksta elementarių žinių apie dviratės transporto priemonės valdymą, elgesį ekstremaliose situacijose, važiavimą kolonoje, transporto priemonės priežiūrą ir t.t.

Motociklų mūsų keliuose sparčiai daugėja. Tai - gera žinia. Motociklai naudoja mažiau kuro, yra kompaktiškesni, tad užima mažiau vietos transporto sraute ar stovėjimo aikštelėse. Bet yra ir kita medalio pusė - motociklo vairavimui reikia kur kas daugiau įgūdžių negu vairuojant automobilį. Vien „A" kategorijos vairuotojo pažymėjimo mažoka. Motociklų vairuotojai yra žymiai pažeidžiamesni. Neretai susiduriama ir su vairuojančiųjų automobilius netolerancija. Siekiant didesnio saugumo kelyje, labai svarbu, kad patys motociklininkai tarpusavyje dalintųsi patirtimi, sakė pašnekovas.

Pirmaisiais metais Eduardas dirbo vienas. Paskaitos vyko „bandymų ir atradimų" metodu - dažnai paaiškėdavo, kad pasiruoštos medžiagos per vieną susitikimą pateikti nepavyks dėl didelio klausytojų aktyvumo. Pasitaikydavo ir tokių klausimų, į kuriuos nepavykdavo atsakyti. Tačiau svarbiausia buvo klausytojų aktyvumas ir nesuvaidintas susidomėjimas. Būtent todėl, po „sėkmingo 2011 m. sezono" buvo nuspręsta panašių paskaitų ciklą pravesti ir šiemet.

E. Kaminskas pasidžiaugė, kad šiemet organizuoti paskaitas žymiai lengviau: pamažu kaupiasi patirtis, aiškėja, kurios temos yra aktualiausios ir įdomiausios, padeda dar keli idėjiniai bendraminčiai, prisijungė Lietuvos kelių policijos tarnyba, net tik suteikusi auditoriją, bet ir pažadėjusi antram susitikimui atsiųsti savo specialistus, papasakosiančius apie Kelių eismo taisyklių naujoves.

Gal skambės kiek netikėtai, bet visi mokymų organizatoriai dirba be atlygio, iš idėjos. Patys kursai taip pat nemokami. Tuos, kurie nori pasiklausyti paskaitų, bet šiuo metu negali, skubame nuraminti. Pasak organizatorių, jeigu klausytojų bus, planuojamas 4 paskaitų ciklas gali išsiplėsti ir iki 8 paskaitų. Taip pat jau galvojama apie kitų metų kursų programą. Tiesa, bent jau kol kas planuojama apsiriboti Vilniumi, nes fiziškai neužtenka jėgų apvažiuoti visą Lietuvą. Visgi tokios galimybės organizatoriai neatmeta, juo labiau, kad pirmojoje šių metų paskaitoje turėjo dalyvauti klausytojai ne tik iš sostinės, bet ir iš Elektrėnų.

Šiemetiniai mokymai sąlyginai suskirstyti į dvi dalis - teorinę ir praktinę. Teorinę dalį auditorijoje dėstys E. Kaminskas, praktinę uždaroje Aukštadvario kartodromo trasoje praves klubo „Coffee Racers" atstovas Jaroslavas Buinauskas. Priklausomai nuo žmonių skaičiaus, gali būti, kad kol viena grupė gilins savo teorines žinias apie motociklizmo judėjimą kaip tokį ar tikslinsis, kaip neapsirinkti perkant motociklą, kita grupė teorines žinias bandys pritaikyti praktikoje.

Uždara Aukštadvario kartodromo trasa buvo pasirinkta neatsitikinai, nes vienas svarbiausių kursams keliamų reikalavimų - saugumas. Užtikrinti „žalių" vairuotojų saugumą mieste, kur judėjimas intensyvus ir nevisad nuspėjamas, ganėtinai sunku, o uždaroje, saugioje trasoje jie galės netrukdomai susipažinti su moto technika, įvertinti jos galimybes ir patikrinti savo sugebėjimus. Ši iniciatyva turėtų padėti sumažinti eisimo įvykių mūsų šalies keliuose skaičių.

 

Mokymai vyks kiekvieną trečiadienį nuo 19 val. Lietuvos kelių policijos tarnybos patalpose, Giraitės g. 3.

Kursų teorinė dalis numatoma tokia:

1.Motociklizmas:

1.1. motokultūros istorija Europoj;

1.2. Lietuvos motociklizmo istorija , LMK;

1.3. motociklų raida, modeliai , gamintojai;

1.4 kaip išsirinkti motociklo tipą, stereotipai.

 

2. Apranga, aksesuarai:

2.1. saugumas, aktyvus, pasyvus;

2.2. aprangos tipai, skirtumai , pasirinkimas;

2.3. apsaugos tipai, pasirinkimas;

2.4. šalmai, jų rūšys, saugumas.

 

3. Motociklas:

3.1 esminė motociklo sandara, valdymo elementai;

3.2. mehanizmai,  skirtumai, ypatumas;

3.3. priežiūra, aptarnavimas;

3.4. į ką atkreipti dėmesį prieš įsigyjant motociklą.

 

4. Vairavimas:

4.1. baziniai įgūdžiai, dažniausios klaidos;

4.2. posūkiai, kliūties apvažiavimas;

4.3. stabdymas, tiesioji atkarpa, akseleracija;

4.4. giroskopo efektas, kitos situacijos.

 

5. Tęsinys ir praktiniai važinėjimai uždaroje trasoje arba aikštelėje.

 

Programa renginių metu gali būti tikslinama.

Organizatorių informacija

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kaip išsirinkti dviratį internetu?

Kaip išsirinkti ir kodėl yra patartina rinktis dviratį internetu. Patarimai bei gairės, kuriomis vadovaujantis taps lengviau išsirinkti sau tinkamiausią dviračio variantą.

Kaip išsirinkti dviratį?

Kokį dviratį pirkti, koks dviratis tinkamiausias Jūsų pomėgiui, pagal ką rinktis dviratį, svarbios dviračio dalys

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Atviras laiškas – Dėl motociklų „modelinių metų“ žymėjimo motorinių transporto priemonių registracijos liudijimuose

Motociklų savininkams problemos kyla pirmą kartą Lietuvos Respublikoje registruojant ...

Speciali dviratininkų apranga – tarsi jų antra oda

Plintant dviračių kultūrai Lietuvoje kaip ant mielių auga ir...

Didžiausi ir skaudžiausi pavojai tyko vasarą

Tiek Vilniuje, tiek kituose šalies miestuose dviračių transporto priemonių pastebimai daugėja...

„Hyosung“ motoroleriai – madingas vasaros akcentas

Už lango, kad ir ne kalendorinė, bet jau vasara.

Naujienos ALT 2013 parodoje

Prabėgusį savaitgalį Vilniuje, „Litexpo" parodų centre šurmuliavo... (Papildyta)

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: