Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMG_6457
  • IMG_6473
  • IMG_6561
  • IMG_6647
  • IMG_6680
  • IMG_6689
  • IMG_6738
  • IMG_6787
  • IMG_6830
  • IMG_6875
  • IMG_6931
  • IMG_7146

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014" rinkimai, kuriuose šiemet varžosi 35 naujausi modeliai. Iš tiek automobilių išrinkti geriausią - nelengva ir atsakinga užduotis, reikalaujanti išmanyti ne tik techniką, bet ir automobilio valdymo ir kitas subtilybes. Net „Tautos automobilio 2014" rinkėjai savo komentaruose dalijasi įspūdžiais, jog šiemet daug apylygių, nominacijos vertų pretendentų, todėl tenka gerokai pasukti galvą.

„Metų automobilio 2014" rinkimus organizuojantis Lietuvos žurnalistų autoklubas, tęsdamas naudingas tradicijas, ir šiemet vertinimo komisijai surengė saugaus vairavimo pratybas, padėsiančias atskleisti konkursui pateiktų automobilių gerąsias ar dar tobulintinas savybes.

Šeštadienį visas žiuri dešimtukas susirinko Kačerginėje, „Nemuno žiedo" trasoje, kuri yra bene vienintelė vieta mūsų šalyje, kur galima tą padaryti saugiai. Komisijos narius instruktavo bei patarimų negailėjo „Juta Racing" komandos vadovas Audrius Gelžinis su sūnumis, ne tik šalyje žinomais lenktynininkais Jonu ir Ignu.

„Nors šeštadienio rytas Vilniuje buvo pirmasis šį rudenį, kai nuo automobilio teko valyti sniegą, tačiau lūkesčiai, kad panašios sąlygos bus ir Kaune, neišsipildė. Nepaisant to, Kačerginėje pliaupęs lietus nuteikė maksimaliam susikaupimui. Tad važiavimai šlapia trasa buvo gera galimybė ne tik prisiminti, bet ir pasitikrinti vairavimo įgūdžius slidžiame kelyje", - pratybų įspūdžiais dalijosi vertinimo komisijos narys, konkurso informacinio partnerio, naujienų portalo rubrikos „Auto" redaktorius Tadas Markevičius.

Jei kam Kačerginėje ir pritrūko slidesnės trasos ar net ledo, vairavimo įgūdžius tokiomis sąlygomis galėjo pasitikrinti sėdę prie vadinamo „skid car" automobilio vairo. Jis vietoje galinių ratų turi sumontuotus ratukus, tad tokio automobilio vairavimo esmė - ne tik perprasti, kaip mašina gali elgtis slidžiame kelyje, bet ir išmokti ją kontroliuoti esant pavojingoms situacijoms.

Ar šios treniruotės naudingos ir patyrusiam, vertinimo komisijoje dirbančiam nuo pat pirmojo tokio konkurso? Atsakydamas į šį klausimą lietuviškojo žurnalo „TopGear" vyriausiasis redaktorius Renaldas Gabartas pasitelkė kolegos brito Džeimso Mėjaus mintis, kuris pats būdamas nepataisomu benzingalviu viename tekste apie gatvėse sutinkamus adrenalino mėgėjus sakė, jog „viršyti leistiną greitį yra tas pats, kas pagadinti orą - reikia žinoti kada tai nepadoru".

„Kiekvienas mūsų kasdien susiduriame su automobilininkais, kurie šių tiesų akivaizdžiai nesuvokia. Gera žinia yra ta, kad šios problemos pakankamai nesunkiai išsprendžiamos mokantis vairuoti. Ne žaidžiant kompiuteriu, ne žiūrint „greiti ir įsiutę", o pasikartojant vairavimo ABC. Net jei manote, kad esate trečias brolis Schumacherių šeimoje, bent retkarčiais būtina pasitikrinti, ar praktiškai sugebi padaryti tai ką teoriškai „labai gerai žinai", - tvirtino R. Gabartas. - Mūsų klube susiformavusi tradicija prieš kiekvieną „Metų automobilio" maratoną susirinkti į nedidelę vairavimo įgūdžių tobulinimo stovyklą iš tiesų yra sunkiai pervertinama. Padedant profesionaliausios Lietuvoje autolenktynininkų komandos - „Juta Racing" - instruktoriams pusdienis „Nemuno žiede" leidžia kur kas geriau susidraugauti su automobiliais ir išvengti nemalonumų keliuose".

Kolegą palaikė ir vienintelė vertinimo komisijoje dailiosios lyties atstovė Ilona Staškutė.

„Nauda neabejotina - net ir patyrusiems vairuotojams patirties nebūna per daug. Be to, keičiantis sezonams reikia iš naujo prisitaikyti prie važiavimo su žieminėmis padangomis, slidesnio paviršiaus ir prieblandos keliuose. To geriausia mokytis uždaroje trasoje, o ne pradėti galvoti, ką daryti tik įvykus ekstremaliai situacijai", - sakė naujienų portalo „Auto" rubrikos redaktorė.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...