Yra mūsų rinkoje modelių, kurie, iš pirmo žvilgsnio, identiški, tačiau pateikiami atskirai. Vienas tokių - „Nissan Micra". Ankstyvą pavasarį teko vairuoti paprastą „Micrą", o rudenį sėdau prie „Micros" su kompresoriniu varikliu vairo. Išoriškai šie du modeliai beveik identiški - tie patys žibintai, stogas su įlinkiu, keturios durys ir t. t., skiriasi kelios smulkmenos, kurias ganėtinai sunku pastebėti.
Net pakėlus variklio dangtį skirtumo iškart nematyti - lygtai tas pats naujasis trijų cilindrų variklis. Tik pažvelgus atidžiau ar paskaičius aprašymą paaiškėja, kad prieš mus „Nissan Micra" su kompresoriumi. Netikėtas, bet įdomus sprendimas.
Gamintojas rašo: „Naujasis 1,2 l trijų cilindrų DIG-S variklio pavadinimas reiškia tiesioginio kuro įpurškimo ir variklio su kompresoriumi technologijos derinį. Variklis puikiai veikia, sunaudoja mažai degalų, o išmetamųjų teršalų kiekis - tik 99 g/km. Pasižymėdamas itin maža CO2 emisija, būdamas lengvas ir mažos trinties 1 198cm3 DIG-S trijų cilindrų variklis pasižymi galia, kuri būdinga 1,5 l 4 cilindrų varikliui.
Šis variklis - technologinių naujovių rinkinys. Įdiegtas Milerio ciklas ir tiesioginio benzino įpurškimo funkcija (degimo koeficientas - 13-1), padedanti pasiekti didesnio efektyvumo, variklis su kompresoriumi užtikrina momentinę droselio reakciją ir papildomą galią. Trijų cilindrų konfigūracija suteikia daug pranašumų, įskaitant mažesnį svorį ir trintį, esant mažesniam skaičiui judančių dalių".
„Micra DIG-S" nebus gaminama bazinės sąrangos. Pirkėjai galės rinktis iš „Acenta" arba „Tekna" variantų, tad automobiliukas gali turėti klimato kontrolę, „Start/Stop" variklio užvedimo funkciją ir kuro taupymo sistemą „Auto Stop".
Beje, įsijungus šiai funkcijai kompiuteris rodo, kiek prisidėjome prie aplinkos taršos mažinimo.
Antrą kartą sugrįžus prie to paties modelio, galima pastebėti per pirmą susitikimą praleistas detales. Tarkim, automobilio kompiuterio galimybės.
Kompiuterio ekranėlio vieta nepasikeitė, lietuvių kalbos jame nėra, valdymas toks pats nepatogus, bet užtat galima įvesti nemažai įdomios ir naudingos informacijos: savo ar artimųjų gimtadienius, vestuvių datą ar priminimą apie būtinybę pailsėti tam tikrą laiką praleidus prie vairo. Pastaroji funkcija turėtų praversti „žaliems" vairuotojams.
Beje, kompiuteriu naudotis ne tik nepatogu, nes jis turi tik mygtukus „pirmyn" ir „pasirinkti", tad prašokus reikiamą funkciją tenka sukti ratą iš naujo, bet automobiliui važiuojant kai kurios informacijos sistema nė neleis pasižiūrėti, pranešdama, kad „konkretų veiksmą galima atlikti tik automobiliui stovint".
Turi „Micra" ir statymą palengvinančią sistemą, tik yra pora „bet". Pirma - reikia mokėti ją įjungti ir ja naudotis, antra - sistema pagal nutylėjimą matuoja atstumą planuodama, kad automobilis bus statomas išilgai, tad jei norėsite automobilį į laisvą tarpą spausti skersai arba įkypai, iš sistemos naudos bus nedaug.
Vairuotojo vieta tokia pat kaip ir paprastoje „Microje" - ganėtinai patogi, bet problemos su per trumpais skydeliais nuo saulės ir per aukštai esančiu porankiu liko. Jeigu nėra galimybės jį sėdynėje persukti kiek žemiau, dažniausiai jis bus atlenktas. Praverstų „Micrai" ir šalia priekinio keleivio vietos lubose montuojama rankenėlė, nes dabar, norint posūkiuose pasilaikyti, tenka visa jėga kibti į dureles arba laikytis už pačios sėdynės.
Vėl nudžiugino bagažinės ir užpakalinės sėdynių eilės galimybės. Atsiverčia ne tik sėdynių nugarėlės, bet ir sėdimos vietos, tad bagažinė ir jos pratęsimas sudaro vieną plokštumą, o vietos daiktams gerokai padaugėja.
Važiuojant vienam arba dviese, tai labai naudinga. Tikėtina, kad šiuo automobiliu dažniausiai taip ir bus važinėjama, nes į šeimyninių kategoriją jis nelabai telpa. Juo labiau, kad bandytas modelis turėjo ir romantiškai nuteikiantį stiklinį panoraminį stogą.
Labiausiai jis tinka kasdieniam važinėjimui ir statymui automobilių perpildytuose miestuose, tačiau nenuvilia ir užmiesčio keliuose. Važiuoti su paprasta „Micra" buvo smagu, o iš naujosios, kompresorinės versijos, užmiesčio keliuose galima išspausti dar daugiau ir aplenkti ne vieną galingesnį automobilį. Šiltuoju metu laiku leidžiamas 130 km/val. greitis šiam automobiliukui tikrai dar ne riba. Kuro sąnaudos negąsdina - susukus 300 km mišriu režimu jos buvo 4,5 l.
Kaip ir paprasta versija, kompresorinė „Micra" žema, pakaba kietoka, tad kelyje ji „stovi" stabiliai, bet pakeliui galima suskaičiuoti visus didesnius kelio nelygumus, tad, esant galimybei, kaimo kelių ir žvyrkelių reiktų vengti.
Taigi, kompresorinė „Nissan Micra" - dinamiškas, manevringas ir smagus automobiliukas, tik kyla klausimas, kuriai pirkėjų kategorijai jis skirtas? Jeigu kalbėsime apie jaunimą ar moteris, važinėjimui po miestą užtenka ir pigesnės paprastos „Micros".
Išvykoms su šeima į gamtą bet kuri „Micra" per maža, tad neaišku, kas pirks galingesnę ir brangesnę kompresorinę versiją? Juo labiau, kad jos pajėgumus galima išnaudoti tik vasarą ir tik greitkeliuose, nes šaltuoju metu laiku ir juose galima važiuoti tik 110 km/val.
Techninės charakteristikos
„Nissan Micra"
|
„Acenta" |
„Tekna" |
VARIKLIS |
1,2 l 80 AG |
1.2L 98 AG DIG-S Stop / Start System |
Cilindrų skaičius ir išdėstymas |
3 vienoje eilėje |
|
Vožtuvų skaičius |
4 |
|
Oro paėmimo sistemos |
Tiesioginio paėmimo |
Kompresorinė |
Variklio darbinis tūris, cm3 |
1 198 |
|
Suspaudimo laipsnis |
10.7 :1 |
13:1 |
Maks. variklio galia, kW (AG)/aps./min. 1) |
59 (80) / 6 000 |
72 (98) / 5 600 |
Maks. sukimo momentas, Nm/aps./min. 1) |
110 / 4 000 |
142 / 4 400 |
Degimo sistema |
Elektroninė, be skirstytuvo |
|
Kuro rūšis |
Bešvinis 95 oktaninio skaičiaus benzinas |
|
Kuro tiekimo sistema |
Daugiataškė įpurškimo sistema |
Daugiataškio tiesioginio išpurškimo |
Taršos klasė „ |
Euro 5 |
|
CO2 kiekis, g/km (CVT) |
115 (125) |
99 (115) |
TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS |
|
|
Pagreitėjimas iki 100 km/val., sek. (CVT) |
13,7 (14,5) |
11,3 (11,9) |
Maksimalus greitis, km/h (CVT) |
170 (161) |
180 (178) |
Kuro sąnaudos, l/100 km 3) |
|
|
Mieste (CVT) |
6,1 (6,7) |
5,2 (5,9) |
Užmiestyje (CVT) |
4,3 (4,6) |
3,7 (4,5) |
Bendros (CVT) |
5,0 (5,4) |
4,3 (5,0) |
TRANSMISIJA |
||
Pavarų dėžė |
5 pavarų mechaninė |
|
Automatinė |
CVT |
|
Varantieji ratai |
Priekiniai varantieji ratai |
|
PAKABA |
|
|
Priekyje |
Nepriklausomas „McPherson" tipo statramstis, įvijos spyruoklės |
|
Užpakalyje |
Torsioninė ašis, įvijos spyruoklės |
|
VAIRAS |
Krumpliastiebis ir dantratukas, elektrinis stiprintuvas |
|
Sukimosi apskritimo skersmuo |
m 9,3 |
|
STABDŽIAI |
Stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), pagalbinė stabdymo (BA) ir elektroninė stabdymo jėgos paskirstymo (EBD) sistemos |
|
|
Priekiniai diskiniai, galiniai būgniniai, diagonalinė schema, su stiprintuvu |
|
SVORIS
|
|
|
Bendroji automobilio masė, kg |
1 425 |
1 505 (1 530) |
Min./maks. parengto automobilio svoris, kg (CVT) 2) |
910 / 980 (940 / 980) |
985 / 1 048 (1 007 / 1 070) |
Maks. naudingoji apkrova, kg |
515 (485) |
520 (523) |
Maks. stogo apkrova, kg |
50 |
50 |
MATMENYS
|
||
Ilgis, mm |
3 780 |
|
Plotis, mm |
1 665 (be šoninių juostų) / 1 675 (su šoninėmis juostomis)
|
1 675 |
Aukštis, mm |
1525 |
1 520 |
Tarpuratis, mm |
2 450 |
|
Priekinė provėža, mm |
1470 (14 colių ratlankiai) arba 1460 (15 colių ratlankiai) |
|
Galinė provėža, mm |
1475 (14 colių ratlankiai) arba 1465 (15 colių ratlankiai) |
|
Kuro bako talpa, l |
41 |
|
Bagažo skyriaus talpa, VDA litrų |
265 |
|
Maks. bagažo skyriaus talpa esant nulenktoms sėdynėms, VDA litrų |
605 |
1) Nurodyta remiantis 1999/99/EB direktyva.
2) Duomenys pateikti laikantis EB direktyvos. Parengto automobilio svoris skaičiuojamas be vairuotojo, įskaičiuojant aušinamąjį skystį, alyvą, kurą, atsarginį ratą ir
įrankius. Naudingoji apkrova sumažėja priklausomai nuo montuojamos papildomos įrangos ir (arba) priedų.
3) Nurodyta remiantis 1999/100/EB direktyva (oficialiems rezultatams gali turėti įtakos papildoma įranga, priežiūra, vairavimo technika, kelio ir oro sąlygos).
Lentelė Nissan.lt
Nuotraukos Ž. Menčikovo, V. Misevičiaus
Tekstas V. Misevičiaus
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"