Pabradėje jau pradėjo veikti pirmoji Baltijos šalyse vandenilio kuro eksperimentinių tyrimų laboratorija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Pabrade-1
  • Pabrade-2
  • Pabrade-3
  • Pabrade-4

Ketvirtadienį Pabradėje duris atvėrė pirmoji Lietuvoje ir Baltijos šalyse Vandenilio kaip kuro ar kuro priedo, ekologiškų kuro priedų ir kuro sistemų eksperimentinių tyrimų laboratorija. Naujoji laboratorija tirs naujos ekologiško kuro rūšies - vandenilio ir gamtinių dujų mišinio (hidrometano) - panaudojimo transporto priemonėse galimybes.

Įmonių grupei „SG dujos" priklausanti įmonė „SG dujos Auto" šį projektą pradėjo įgyvendinti 2012 m. pabaigoje. Bendra projekto vertė - 7,6 mln. litų. Projektui skirta 5,3 mln. litų paramos suma iš ES struktūrinių fondų. Projektas vykdomas pagal ES fondų priemonę „Intelektas LT+". Naujoji mokslo tyrimų laboratorija įkurta pasitelkus mokslo partnerius - Vilniaus Gedimino technikos universitetą bei Lietuvos energetikos institutą.

„Šiandien daugelis pasaulio šalių ieško veiksmingų būdų kaip spartinti ekologiško kuro plėtrą, todėl tikimės, kad naujoji laboratorija reikšmingai prisidės kuriant praktinius aplinką tausojančio kuro panaudojimo modelius", - sakė Vidas Korsakas, „SG dujos Auto" direktorius.

Pasak V. Korsako, kadangi grynas vandenilis vis dar yra brangi ir sudėtinga naudoti kuro rūšis, nuspręsta ieškoti būdų kaip panaudoti vandenilį kartu su kitomis kuro rūšimis - pirmiausia su gamtinėmis dujomis. „Sieksime sukurti optimalios sudėties hidrometano mišinių paruošimo, užpildymo ir efektyvaus panaudojimo kelių transporto priemonėse sistemą, padėsiančią taupyti išteklius, įskaitant ir neigiamo transporto poveikio aplinkai mažinimą", - sakė V. Korsakas.

Laboratorijoje bus nustatomos tinkamiausios vandenilio proporcijos, kad šis kuras galėtų būti naudojamas gamtinėmis dujomis varomuose automobilių varikliuose, atsižvelgiant į variklių technines charakteristikas. Ateityje planuojama tyrinėti didesnio sodrumo hidrometano mišinius, taip pat tirti vandenilio, kaip kuro priedo panaudojimą kitose degalų rūšyse.

Pasak V. Korsako, laboratorijoje bus kuriami eksperimentiniai hidrometano gamybos moduliai, kuriuos būtų galima įdiegti degalinių ir viešojo transporto aptarnavimo infrastruktūroje. Toliau vystant projektą, planuojame hidrometano gamybos modulius eksportuoti į kitų šalių rinkas (Latviją, Estiją, Rusiją, Lenkiją, Vakarų Europos šalis, Kazachstaną ir t.t.).

UAB „SG dujos Auto" priklauso „SG dujos" įmonių grupei. „SG dujos" yra suslėgtų gamtinių dujų kaip kuro rūšies pritaikymo Lietuvos transporte pradininkė ir lyderė, sėkmingai plėtojanti savo veiklą ir reikšmingai prisidedanti prie alternatyvaus kuro Lietuvoje plėtros. Šiuo metu įmonė savo veiklą yra sutelkusi trijuose Lietuvos miestuose - Klaipėdoje, Šiauliuose ir Kaune, padeda šių miestų autobusų parkams atsinaujinti gamtinėmis dujomis varomais autobusais, plėtoja suslėgtų gamtinių dujų infrastruktūrą. Bendrovė projektuoja, stato ir eksploatuoja gamtinių dujų kompresorines stotis, kuriose miestų autobusai galėtų greitai ir patogiai užsipildyti kuro talpas bei važiuoti naudodami šį pigų ir ekologišką kurą.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Taupumo ralį laimėjo „Volkswagen“ atstovai

Finišavus dvi dienas trukusiam ekonominiam raliui...

Taupumo rezervų ieškos Lietuvos ir Lenkijos keliais

Vairuotojai, mokantys taupyti ir taupantys degalus

Tarptautinė konferencija – Baltijos „Žaliojo greitkelio“ infrastruktūros plėtra

Vakar, balandžio 28 d., Klaipėdoje įvyko tarptautinė konferencija, kurioje buvo ...

1500 kilometrų – tik 43 litrai kuro

Šie skaičiai ne iš vizijų ar sapnų pasaulio, nors kasdien kylant kuro kainoms jie - daugelio nepasiekiama svajonė.

Ieškos naujų ekonomijos rezervų

Kasdieną vis nauja kuro kainų pasiutpolkė šalies degalinėse verčia griebtis už galvų net ir tuos, kurie ...

Pigaus benzino era baigėsi

Vairuotojus dar šiemet gali išmaudyti šalto dušo srovė - yra ženklų, rodančių, kad metų pabaigoje litras benzino Lietuvos degalinėse gali kainuoti 5 litus. \

Dyzelino upės neužtvenkiamos

Į Lietuvą iš Rusijos ir Baltarusijos vilkikų bei automobilių bakuose kasdien įvežama apie 40 tonų degalų, kurie rinkoje tiesiog „išgaruoja".

„VAŽIUOK PROTINGAI IR TAUPIAI“

Per dieną žygio dalyviams teks įveikti net 426,670 km. trasą ir asfalto, ir žvyro keliais.

Naujausi skelbimai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: