Pamiršti pavasariniai rūpesčiai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP8988__Large_

Už lango - kalendorinis pavasaris, tačiau žiema, trauktis nenori. Dienomis šildo saulutė, sniegas pamažėl tirpsta, naktimis grįžta vėjas ir speigas. Būtent todėl pats laikas prisiminti pamirštas „pavasarines" vairavimo pamokas ir gamtos krečiamas eibes.

Šaltis ir saulė

Pagrindinis nemalonumas, laukiantis vairuotojų pavasarį, atodrėkis ir jį lydintis šalčiai. Rytais ir dieną, ypač kai saulėta, sniegas ir ledas, susikaupęs šalikelėse, pradeda tirpti. Vietomis vanduo išgaruoja, tad per žiemą važinėjus atsargiai kyla noras „paspausti". Visgi skubėti nereiktų. Saulei nusileidus asfaltu tekėjusios upės ir upeliai, padengia asfaltą plonu ledu sluoksniu ir kelias vėl tampa panašus į čiuožyklą. Riba, po kurios automobilis gali tapti nevaldomas, labai plona.

Plonas vandens sluoksnis, kurį ant asfalto dieną ištaškė pravažiuojančių automobilių ratai, sušąla greičiausiai.

Dar vienas dienos pavojus - daiktų metami šešėliai. Juose esantis ledas net ir dieną tirpsta labai ilgai. Be to, šešėliuose net ir šviesiuoju paros metu vairuotoju sunku identifikuoti galima pavojų: iš pirmo žvilgsnio nevisada pasakysi, kas laukia priešakyje - tiesiog bala ar ledu padengta kelio atkarpa. Esant tokioms sąlygoms reikia būti ypač atidiems ir pasirengusiems netikėtumams. Vairavimo žiemą pamokas dar anksti pamiršti.

Tolygus, akiai sunkiai pastebimas plonas ledo sluoksnis susidaro kondensuojantis atmosferoje esančiai drėgmei dažniausiai susidaro naktį arba arčiau ryto. „Juodojo ledo" susidarymas labiausiai tikėtinas tuose vietovėse, kur rūkai - įprastas reikalas: šalia ežerų, upių, hidro elektrinių ir per pavasarinį ledonešį. Kita vertus, atmosferinė drėgmė, šerkšnu padengusi šalia esančius objektus, gali būti nematomas, netiesioginis kelio dangos, kuria jums teks važiuoti, apledėjimo liudininkas. Pamatėte šerkšną, būkite atsargūs.

Nupoliruotas, saulėje tirpstantis ledas - viena nepalankiausių kelio dangų. Ledo paviršiuje teliūskuojantis vanduo papildomai „sutepa" ledo paviršių, žieminių padangų lamelės negali užsikabinti už mikro nelygumų, tad padangos ima slysti. Tokiais atvejais ramiau gali jaustis tik automobilių, apmautų dygliuotomis padangomis, savininkai.

Ką daryti, kad pavasaris netaptų rimta problema? Neskubėti, atminti žiemos vairavimo pamokas ir kaskart sėdant prie vairo atminti aukščiau išvardintus niuansus. Taip pat reiktų įprasti prieš leidžiantis į kelią, ypač rytais, patikrinti kelio dangos būklę.

Kaip tai padaryti? Eidami link automobilio, perbraukite kojomis dangos paviršių, o jau sėdėdami viduje staigiai nuspauskite ir atleiskite akceleratorių arba stabdžius. Svarbu - jokiu būdu nedarykite šito posūkiuose. Jeigu nuspaudus stabdį automobilis nemažins greičio, nebus būdingo „kirtimo priekiu" ar stabdant anksčiau negu paprastai suveiks ABS, bus aišku, kad kelias slidus. Slidumą išduos ir situacija, jeigu nuspaudus akceleratorių variklis kauks, sūkiai kils, bet automobilis judės pamažu. Paslydimą šiuo atveju lydės ir varančių ratų keliamas charakteringas garsas bei spidometro rodmenys. Sunkiai iš vietos judės ir ESP turintys modeliai - su praslydimu šiuo atveju kovos elektronika, o vairuotoją apie tai informuos mirksinti geltona slidinėjančios mašinos piktograma.

Kai laukia ilga kelionė, ypač jei tai bus vakare, dažniau stebėkite temperatūrą už lango ir informaciją apie kelio dangą (jeigu jūsų automobilio borto kompiuteris tai gali). Taip pat įpraskite „tikrinti" kelią, kuriuo važiuojate.

Greitėjimas

Staigus greitėjimas apdžiūvusiuose keliuose per atodrėkį ypač pavojingas tuo, kad vairuotojai ir pėstieji vienodai nepasirengę ekstremalioms situacijoms. Be to, reikia nepamiršti, kad per žiemą vairuotojai atprato nuo sausų kelių ir didelių greičių, tad automobilio „elgesys" važiuojant dideliu greičiu jiems gali būti „netikėtas ir nelauktas". Taip pat reiktų nepamiršti, kad automobilis apmautas minkštomis žieminėmis padangomis. Važiuojant sniegu jos gelbėjo, tačiau sausame kelyje stabilesni yra kietomis vasarinėmis padangomis apmauti automobiliai. Pamatėte sausą kelio atkarpą ir kyla noras prasilėkti? Palaukite. Vasara prieš akis, tad tikrai bus kada palakstyti, o dabar - nustokite maigyti akceleratorių, sumažinkite sūkius, išsaugokite šaltą protą, sutelkite visą dėmesį į kelią ir stebėkite kitus eismo dalyvius. Juk jie, tikėtina, neskaitė mūsų patarimų.

„Gaudydami" ir „kompensuodami" jų klaidas, jūs ne tik padedate jiems, bet ir rūpinatės savo saugumu. Beje, greitai, atitirpus ledui ir ištirpus sniegui, mūsų keliai „pasipuoš" naujomis duobėmis. Kai kur jau galima pastebėti „pirmus daigelius". Tai dar vienas rimtas pretekstas neskubėti. Ganėtinai pavojingos „skylės" asfalte, kurių prieš porą dienų dar visai nebuvo, gali „iššokti" pačiose netikėčiausiose vietose. Situaciją sunkina tai, kad jos gali „slėptis" balose arba po šiukšlėmis. Laiku nepastebėjus šio pavojaus ir dideliu greičiu „įkritus į duobę" galima lengvai suplėšyti padangą. Tokiu atveju automobilis gali tapti nevaldomas. Užuot padėję sau ir kitiems eismo dalyviams, jūs, tikėtina, tapsite eismo įvykio priežastimi. Kita vertus, jei eismo įvykio ir pavyks išvengti, padangas ir ratlankius remontuoti gali tekti patiems - valdžia vis dažniau užsimena apie tai, kad pinigų, skiriamų kompensacijoms, mažės.

Neradote šiame straipsnyje nieko naujo? Tada sveikiname. Jūs - patyręs ir atsargus aukščiausio lygio vairuotojas. Dabar savo turimomis žiniomis privalote pasidalinti su kitais pažįstamais eismo dalyviais - vaikais, mamomis, žmonomis, tėčiais, kaimynais ir dėdėmis. Tikrai sugebėsite juos nustebinti aiškindami net ir, atrodytų, pačius paprasčiausius dalykus. Netikite? Manote, kad visi viską ir taip žino? Visgi pamėginkite. Blogiau tikrai nebus.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 


 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną