Paprastas, bet ne prastas – „Dacia Dokker“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP9332
  • dacia_dokker__1_
  • IMGP8617
  • IMGP8615
  • IMGP8493
  • IMGP8603
  • IMGP8605
  • IMGP8607
  • dacia_dokker__2_
  • dacia_dokker__11_
  • dacia_dokker__12_
  • dacia_dokker__13_
  • dacia_dokker__7_
  • dacia_dokker__8_
  • dacia_dokker__9_
  • dacia_dokker__10_

Kadaise per vieną filmuką buvo pasakyta - namas turi būti gražus, tvirtas, o svarbiausia - patogus. Panašiai galima apibūdinti ir mūsų rinkoje sėkmingai prigijusius „Dacia" automobilius. Jie tvirti, su kiekviena nauja karta gražėja ir tampa vis patogesni. Kalbant apie komercinį transportą šis momentas ypač svarbus, nes, paprastai, tie kurie perka komercinius automobilius, patys jais nevažinėja. Tad jei gamintojas nepasirūpins vairuotojo patogumu, pats vairuotojas to padaryti negalės.

Kita vertus, „Dacia Dokker" galėtų puikiai tarnauti ir kaip šeimyninis automobilis. Jis ganėtinai patogus, erdvus, turi ganėtinai neblogą sąrangą ir patogiai transformuojamą saloną.

Atrodo automobilis taip pat neblogai. Laikai, kai „Dacia" išsiskyrė grubia, kampuota forma, jau praeityje. Dabartiniai modeliai atrodo vis patraukliau. „Dokker" tiesios lakoniškos linijos, aukštas stogas ir apsauginiai moldingai gražiai dera tarpusavyje ir sudaro puikų ansamblį.

„Dokker" turi net 190 mm prošvaisą, tad jis puikiai tiks tiek miestui, tiek ir užmiesčio keliams. Nekils problemų automobilį parkuojant prie aukšto šaligatvio ar žiemą įveikiant nespėtas nuvalyti pusnis. „Dacia Dokker" ilgis - 4 360 mm, plotis - 1 750 mm, aukštis - 1 810 mm.

Nors automobilio salonas - palyginti spartietiškas ir metalines konstrukcijas ne visur dengia plastikas, vietos jame tikrai daug. Jame laisvai ir patogiai jausis penki suaugę žmonės, 800 l tūrio bagažinėje tilps nemažai mantos. Atskirais atvejais, kai reikės pervežti kažką ilgesnio ar didesnio, antros eilės sėdynes bus galima užlenkti ir atlenkti, tad jūsų paslaugoms bus didelis „krovinių skyrius" su lygiomis grindimis.

Dar vienas pliusas - stumdomos užpakalinės durelės. Tai palengvina įsėdima ir išlipimą, apsaugo nuo pavojaus durelėmis trinktelėti į gretimais stovinčią transporto priemonę.

„Dokker" salone gausybė lentynų ir stalčiukų smulkių daiktų saugojimui, žemėlapius ar nešiojamus kompiuterius galima laikyti lentynėlėje virš vairuotojo galvos, tačiau nėra tokios smulkmenos kaip... veidrodėlio skydelyje nuo saulės. Norint, automobiliui galima užsakyti centrinį ranktūrį, nešiojamą šaldytuvą, tinklelį, skiriantį saloną ir bagažinę, ir t.t.

Bagažinės durelės dvigubos, atsidaro 180 laipsnių kampu, tik kairių durelių rankenėlė galėtų būti patogesnė, nes šaltuoju metu laiku, mūvint pirštines, jos gali iškart ir nepavykt atidaryt.

Bandytas automobilis turėjo multimedinę „MEDIA NAV" sistemą su lietumui jautriu ekranėliu. Turint omenyje „Dokker" kainą - tai labai geras pasiūlymas komercinių automobilių segmente.

Sistemą sudaro 7 colių spalvotas sensorinis ekranas su integruota GPS navigacija ir žemėlapiais. Tiesa, lietuvių kalbos, kuria jau gali pasigirti „Renault" modeliai, ši sistema dar neturi. Sistema leidžia ne tik valdyti radiją, bet ir per USB lizdą pasijungti savo informacijos kaupiklius, turi laisvų rankų įrangą ir t.t.

Bandytas modelis turėjo 1,5 l 90 AG dyzelinį variklį su turbina ir 5 pavarų MPD. Kaip ir kiti „Dacia" modeliai, „Dokker" gavo minkštą pakabą, užtikrinančią malonų ir patogų važiavimą net ir prastesniais keliukais.

Priekinė „MacPherson" tipo pakaba su trikampėmis svirtimis, pasiskolinta iš modelių „Logan" ir „Sandero", užpakalinei panaudota „Renault Kangoo" montuojama pakaba su užprogramuota lanksčia sija. Tokia pakaba užtikrina stabilumą kelyje ir prognozuojamą vairavimą.

Gamintojų teigimu, turbininis dyzelinis variklis 100 km kelio mišriu ciklu turėtų naudoti tik 4,8 l kuro. Visai tokio rezultato pasiekti nepavyko, tačiau neskubant, važiuojant ramiai, kuro sąnaudos po trijų dienų kelionių siekė 5,2 l.

Aišku, dinamikos stebuklų iš šio variklio tikėtis nereiktų, tačiau „Dokker" gali nušluostyti nosį daugeliui manančių, kad „kablukai", kaip liaudyje vadinami tokio tipo automobiliai, važiuoja lėtai ir nerangiai. Tiek manevravimui, tiek lenkimui tokio variklio, puikiai suderinto su pavarų dėže, visiškai užtenka.

Įdomu kaip automobilis važiuotų pilnai pakrautas. To išbandyti nepavyko, tačiau dabar jau žinau, kad trys žmonės ir gausus jų bagažas „Dokker" jaučiasi labai patogiai.

Nors ir būdamas „biudžetiniu" modeliu, „Dokker" jau bazinėje sąrangoje turi šonines saugos pagalves ir stabdžių antiblokavimo sistemą ABS su EBD. Kaip papildoma opcija siūloma ESP sistema. Bandytame modelyje ji buvo ir suveikdavo tik tada, kai jos tikrai reikėjo. Patogu tai, kad pastarąją sistemą galima išjungti. Kaip ir parkavimosi daviklius.

Taigi, prieš mus automobilis beveik idealiai tinkantis Lietuvos rinkai. Jis erdvus, praktiškas, patvarus, turi būtiniausią įrangą ir, kas labai svarbu mūsų regiono pirkėjui, nebrangus.

Aišku, kiek automobilis patikimas parodyti gali tik laikas, bet prisiminus, kad tarkim „Dacia Duster" modelius labai pamėgo saugos tarnybos, patruliuojančios ir sunkiai privažiuojamose vietovėse, galima spėti, kad dėl patikimumo problemų taip pat kilti neturėtų. Juk, kaip juokauja kai kurie asmenys - „Dacia" automobiliai negenda, nes juose tiesiog nėra kam gesti.

 

Dacia Dokker 1.6 MT Ambience" techninės charakteristikos

Bendros

    • Kėbulo tipas: Vienatūris
    • Durų skaičius: 5
    • Vietų skaičius: 5

Variklis

    • Variklio tūris, cm3: 1598
    • Cilindrų skaičius: 4
    • Vožtuvų skaičius: 8
    • Galia, AG esant sūkiams/min: 80 esant 5000
    • Sukimo momentas, Nm esant sūkiams/min.: 128 esant 2800
    • Maitinimo sistema: Išskirstytas įpurškimas
    • Kuras: Benzinas

Išmatavimai

    • Ilgis, mm: 4363
    • Plotis, mm: 1751
    • Aukštis, mm: 1814
    • Ratų bazė, mm: 2810
    • Priekinių ratų provėža, mm: 1490
    • Užpakalinių ratų provėža, mm: 1478
    • Prošvaisa, mm: 190
    • Automobilio svoris, kg: 1152
    • Leidžiamas svoris, kg:1752
    • Bagažinės tūris, l: 800 /3000 (kai užlenktos užpakalinės sėdynės)
    • Kuro bako talpa, l: 50

Transmisija

    • Pavarų dėžė: Mechaninė
    • Pavarų skaičius: 5
    • Varantys ratai: Priekiniai
    • Apsisukimo spindulys, m: 11,10

Važiuoklė

    • Priekiniai stabdžiai: Diskiniai
    • Užpakaliniai stabdžiai: Diskiniai
    • Padangos: 185 /650 R15

Kuro sąnaudos

    • Mišrus ciklas l/100 km,: 8
    • CO2, g/km: 157
    • Toksiškumo norma: Euro IV

Dinaminės charakteristikos

    • Maksimalus greitis, km/val.: 157
    • 100 km/val. pasiekia per, s: 15.80

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...