Pasaulyje plinta padirbti automobiliai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • shuanghuan-ceo
  • peri
  • geely_ge
  • chatenet

Sakykite, ką norite, bet Vakaruose tvirtai susiformavo nuostata, kad kinų automobilių pramonė moka tik kopijuoti ir plagijuoti. Kita vertus, kinams nuo to nei šilta, nei šalta. Kol vakariečiai kalba apie autorinių teisių pažeidimus, kinai tik skėsčioja rankomis: „Tai ką gaminame, sugalvojome patys, o dėl to, kad automobiliai panašūs, mes nekalti".

Suprantama, kad tokia kinų pozicija kelia visuotiną norą nubausti plagiatorius ir sunaikinti jų „kūrinius", tačiau pažvelkime į šią problemą kitaip. Tarkim, kas nors labai nori įsigyti „BMW X5", bet jam neleidžia kišenė.

„Shuanghuan CEO" - panašus ar ne?

Toks žmogus gali nusipirkti „Shuanghuan CEO". Išvaizda šis automobilis bus panašus į „tikrąjį", o žmogus galės įsivaizduoti vairuojąs „BMW". Be to, juk aišku, kad šių dviejų prekių ženklų pirkėjai radikaliai skiriasi ir kinai niekada gyvenime nepersivilios „BMW" produkcijos pirkėjų.

Taip mano ne visi, ir mes periodiškai išgirstame, kad vienas ar kitas žinomas automobilių gamintojas padavė į teismą kinų bendrovę. Tarkim „BMW" pavyko išsikovoti, kad „X5" klono - „Shuanghuan CEO" - pardavimai Vokietijoje būtų uždrausti. Tai iš esmės nieko nepakeitė, nes minėtą modelį laisvai galima nusipirkti Italijoje ir Rumunijoje. Panašu, kad apginti savo teises kiekvienoje šalyje vokiečių automobilių gamintojui niekaip nepavyks. Ir ypač dabar, kai žmonės pristigę pinigų ieško pigesnių alternatyvų.

Beje, „Shuanghuan Automobile" užkliuvo dar vienam Premium klasės automobilių gamintojui - „Mercedes Benz". Vokiečiai kinų automobiliuke „Bubble" atpažino „Smart ForTwo" modelį. Kilo dar vienas skandalas, kinai oficialiai negalėjo savo „naujovės" pristatyti 2007 m. pabaigoje Bolonėje vykusioje parodoje. Kinų gamintojų tai nesustabdė ir jie savo „originalų" modelį paliko... parodų komplekso automobilių stovėjimo aikštelėje. Esą taip potencialūs pirkėjai galės nuspręsti, kuris iš gamintojų šiuo atveju teisus. Sumanymas pasiteisino, nes automobilis sukėlė nemenką susidomėjimą. Pirkėjams, galintiems už automobilį mokėti mažiau, automobilių gamintojų karai mažai rūpi.

Kitam kinų „originalių" automobilių gamintojui „Great Wall" sekasi kiek geriau. Kovoje su vakarų gamintojais kol kas fiksuojamos lygiosios. Kai kinams buvo uždrausta Europoje pardavinėti modelį „Peri", tikslią „Fiat Panda" kopiją, kinai kreipėsi į Europos patentų tarnyba.

„Peri" - dar vienas "originalus" kiniškas modelis

Ši įstaiga leido kinams gaminti ir pardavinėti modelį „Feel Free", kuriame daugelis įžvelgia „Toyota Ractis". Skirtumas tik tas, kad vienas modelis gaminamas Japonijoje, kitas - Kinijoje. Beje, gavęs šį leidimą, automobilių gamintojas „Feel Free" modelius pradėjo eksportuoti netgi į pačią Japoniją. Kadangi kinų klonas kainuoja pigiau už originalią „Toyota", savo nišą Japonijos lengvųjų automobilių rinkoje jis rado.

Pigių automobilių gamintojų pyktį ir nepasitenkinimą dar galima suprasti. Jei rinką užplūs pigūs kiniški jų gaminamų modelių analogai, aišku, kad daugelis pirkėjų pirks tai, kas pigiau. Kokybės ar etikos klausimas šiuo atveju taps nesvarbus. Keisčiau atrodo, kai dėl kinų „kopijų gamybos" triukšmauti pradeda Premium segmento atstovai, gaminantys prabangius automobilius.

Tarkim, kam tokiam žinomam ir pripažintam automobilių gamintojui kaip „Rolls-Royce" duoti į teismą kinų gamintoją „Geely" už pigią ir nelabai vykusią „Rolls Royce Phantom" kopiją?

„Geely GE" geriau už originalą?

Žinoma, tik pažvelgus į „Geely GE" paaiškėja, iš kur „pasiskolintas" automobilio dizainas, tačiau reikia nepamiršti, kad kinai jį parduoda už 33 000 eurų, o originalus „Phantom" kainuoja beveik 300 000 eurų. Kaina pati perspėja potencialų pirkėją apie šio modelio kokybę.

Klonuoti ypatinguosius automobilius nusprendė ir kinų įmonė „Huatai Automobile". „Huatai" pagamino savo „Bentley Continental" versiją, tačiau britų Premium automobilių gamintojai į tai niekaip nesureagavo.

Su kinais lyg ir aišku, tačiau paaiškėjo, kad klonuoti svetimus modelius mėgina ir europiečiai. Prancūzų bendrovė „Chatenet" pristatė visuomenei modelį „CH26", primenantį ir „Mini Cooper" ir „Alfa Romeo Mito".

„Chatenet" - europiečiai pasuko kinų keliu?

Automobilio ilgis siekia 3062 mm. Tai - 101 mm daugiau negu „Smart ForTwo" ilgis. Automobilis turi 5,4 AG dyzelinį variklį, maksimalus jo greitis - 45 km/val., automobilis sveria 349 kg. Pasigirti automobiliukas neturi kuo, bet gamintojai tikisi, kad pirkėjai mokės už jį beveik 14 000 eurų.

Žinoma, su tokiais rodikliais automobilis netaps rimtu konkurentu nei „Mini", nei „Alfa Romeo", tačiau jo panašumas su minėtais modeliais aiškiai rodo, kad autorinių teisių pažeidimai būdingi ne tik tolimajai Kinijai, bet ir Senajam Pasauliui.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...