Pasiruošimas dažymui
Atnaujinta: 2020-03-09
  • car

Nuoskilos, įbrėžimai, išsipūtę dažų burbuliukai - visa tai potencialios arba jau esančios korozijos židiniai. Jie ypač pavojingi žiemą, nes ant metalo patenka sūri drėgmė, o tai gali pagreitinti koroziją. Jei mašina saugoma metaliniame garaže, procesas tik pagreitėja. Prieš naudojant automobilinę kosmetiką, visi šie defektai turi būti apdoroti ir pašalinti.

Įbrėžimų apdorojimas

Negilūs įbrėžiami viršutiniame dažų sluoksnyje gali būti lengvai paslėpti naudojant vaškinį pieštuką ir (arba) spalvotą poliruoklį. Jei siauri įbrėžimai yra gilesni, tiks vaškinis pieštukas. Prieš tepant pieštuku, įbrėžimus reiktų išvalyti. Tam puikiai tiks spiritas, benzinas arba net degtinė. Galima poliruoti šveičiamuoju poliruokliu. Jei įbrėžimai platūs reiks papildomo dažymo. Šiam tikslui galima naudoti emalę arba flakonėlį akrilinių dažų. Dažus reikia labai atsargiai užtepti ant įbrėžimo, pasistengiant neišteplioti aplinkui - galima naudoti acetone praplautą šepetuką arba net nusmailintą ir šiek tiek paplūšintą degtuką (mažos nuoskilos). Prieš dažymą įbrėžimas turi būti išvalytas, kad nebūtų riebalų, ir išplautas.

Įbrėžimai iki grunto - labai plonus galima užtepti pieštuku, bet jį teks periodiškai atnaujinti, nes toks apdirbimas nėra patvarus. Platesnius būtina papildomai padažyti. Norint neištepti mašinos, įbrėžimo perimetrą galima apklijuoti pleistru arba lipnia juosta, bet tik tokia, kuri vėliau lengvai nuimama. Dažymas turėtų būti dviejų sluoksnių, dažų sluoksnis - plonas.

Įbrėžimai iki metalo - užtaisymas tik su papildomu padažymu. Gruntuotoms mašinoms rekomenduojamas bent vienas plonas grunto sluoksnis, nes įbrėžimas yra labai gilus, o užteptas gruntas leis tvirčiau laikytis dažams. Išdžiuvus gruntui reiktų užtepti 2-3 plonus dažų sluoksnius ir leisti išdžiūti. Jei pažeidimo vieta pageltusi, vaitspiritu arba benzinu reiktų ją nuvalyti iki metalo, pašalinti chemikalų pėdsakus drėgna kempine, vėliau nušluostyti sausu audiniu ir užtepti gruntą. Čia labiausiai tiktų gruntai su antikoroziniais priedais, skirti tepti ant aprūdijusių paviršių.

Įbrėžimus ant dažytų plastikinių buferių užtenka kruopščiai padažyti naudojant remontinį flakoną, nors lankstiems paviršiams yra specialių gruntų, leidžiančių dažyti buferius ir kitus elastingus elementus.

Dėmesio - metalo spalvos mašinos papildomai dažytos vietos gali būti ryškesnės. Siekiant sumažinti šį efektą rekomenduojama dažytos vietos paviršių padengti akrilinio lako iš remontinio flakonėlio sluoksniu.

Nuoskėlų apdorojimas

Dažų nuoskėlos - neišvengiamas reiškinys važinėjat mašina žvyrkeliais. Jos neatrodo pavojingos, bet yra ganėtinai agresyvios, nes būtent tose vietose mašina pradeda rūdyti. Todėl rekomenduotina reguliariai apžiūrėti mašiną ir užtaisyti tokius defektus.
Cinkuoti kėbulai sunkiau pasiduoda korozijai, bet taip pat, ypač po žiemos, gali pasipuošti gelsvomis dėmėmis.

Nuoskėlos užtaisomas panašiai kaip ir įbrėžimai, išskyrus vieną momentą - nuoskėla yra negili, bet palyginti plati, todėl jos apdoroti vaškiniu pieštuku neapsimoka, nes jis visos nuoskėlos nepadengs. Neblogai būtų papildomai nudažyti (jei nuoskėla iki metalo, tai būtina, jei iki grunto - galima pamėginti išsiversti su spalvotu poliruokliu ir uždengti ją). Žiemą, kai ne visi turi galimybę pasistatyti mašiną garaže ir ją remontuoti, rekomenduojama nuoskėlas padengti kokiu nors konservantu - tai nebus labai gražu, bet bus užkirstas kelias rūdims. Vėliau konservantą galima nuplauti vaitspiritu ir neskubant užtaisyti pažeistą vietą.

Prieš dažant ir poliruojant nuoskėlas būtina, jei yra, nuvalyti rūdis ir patepti vaitspiritu arba benzinu. Jei yra aiškiai matomų korozijos dėmių - reiktų naudoti rūdžių rišiklį, tačiau tai reikia daryti kruopščiai, kad nebūtų ištepti dažai aplink.

Dažų burbuliukai

Reiškinys, gerai pažįstamas baltos spalvos automobilių savininkams. Dažai išsipučia burbuliukais, kurie vėliau sprogsta apnuogindami korozijos žymes. Jei pastebimas toks defektas, verčiau nelaukti, kol dažai nusilups, atidengdami surūdijusį metalą, o atverti burbuliuką, atsargiai pašalinti dažus iki tvirto sluoksnio ir nuvalyti tą vietą vaitspiritu arba benzinu. Jei tai tikrai būtina - padengti rūdžių rišiklių, bet neužtepti jo ant šalia esančių dažų. Paruoštą vietą, kuri gali būti ganėtinai gili, padengti keliais dažų sluoksniais. Kaip pirmą sluoksnį galima naudoti gruntus su antikoroziniais priedais, kurie tinka tepti ant korozijos pažeisto metalo. Duobutę užtepti keliais dažų sluoksniais, kad būtų pasiektas bendras paviršiaus dažų lygis, o jau tada galima nupoliruoti, kad nebeliktų dažymo žymių.

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: