Pavasariniai automobilininkų rūpesčiai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • wet3

Jei mašina naudojatės tik šiltuoju metų laiku, atėjus pavasariui patartina:  
Patikrinti, kada paskutinį kartą keistas stabdžių skystis. Reikalas tas, kad šiuolaikiniai stabdžių skysčiai linkę kaupti vandenį, kuris per žiemą galėjo apgadinti darbinį stabdžių cilindro paviršių, arba - o tai dar blogiau - rūdys kiaurai praėdė stabdžių sistemos vamzdelį. Per patį pirmąjį važiavimą stabdžiai gali suveikti ne vienu metu ir mašina gali nuslysti į šoną. Vertėtų patikrinti, ar nesurūdijo darbinių stabdžių cilindrų stūmokliai. Patikrinkite stabdžių žarnelių būklę. Jas vertėtų keisti kartą per penkerius metus. Jei jos bus suskeldėjusios, gali neperduoti aukšto slėgio, ypač jei tektų staigiai stabdyti. Prisiminkite, kiek dabar dėmesio skiriama rankiniam stabdžiui. Jei automobilis stovėjo lauke, drėgmė ir čia galėjo pridaryti rūpesčių: lynas apvade gali prarasti slankumą, todėl nepatingėkite pakeisti jį nauju arba, padedami automobilinės chemijos, priverskite judėti senąjį.

Akumuliatorius. Be būtino įkrovimo reikia prisiminti dar kai ką. Laidų antgalių neverta labai stipriai veržti: dalis švino gali užsispausti tarp antgalio gnybtų ir jį bus sunku numauti, nes neišeis prasukti. Be to, oksidacijos produktai, trukdantys nusukti antgalio veržlę, lengvai tirpsta paprasčiausiame vandenyje – norint juos nuvalyti užtenka paprasčiausios kempinės. Tik nepamirškite, kad akumuliatoriaus kontaktas su starteriu ir mase turi būti labai geras. Starterio gnybtai irgi gali būti oksidavęsi ir purvini, o tai pasireikš bandant užvesti variklį. Pavasarį galite pastebėti, kad nėra kontaktų tarp atskirų elektros įrangos grandinės grandžių: kai kurios lemputės gali nedegti arba atvirkščiai, užsidegti pačios. Dėl tokių relės ir perjungiklių kaprizų gali būti kaltos to tirpalo druskos, kuriuo gausiai laistomi automobilio mazgai taškant pavasarines balas. Patarimas: pabaigę taisyti visus gedimus užlašinkite ant kontaktų tepalo ir druskos tirpalas nebekels problemų.

Pakalbėkime apie maitinimo sistemą. Benzino bake per žiemą susikaupęs purvo sluoksnis gali gerokai pakenkti karbiuratoriui ir priversti automobilio savininką prisiminti beveik niekada nesilaikytą taisyklę: kas 25–30 tūkst. kilometrų praplauti benzino baką. Visa ši procedūra, įskaitant ir bako nuėmimą, yra ganėtinai varginanti. Galima elgtis paprasčiau: į tuščią baką supilti kokius 7 litrus benzino ir gerai jį suplakti, judinant automobilį pirmyn atgal. Tada benziną reikia išleisti ir pakartoti šią operaciją kokius 3–4 kartus. Taip paprasčiau išvalysite baką. Tiesa, vertėtų pasidomėti automobilinės chemijos naujienomis. Prekyboje pasirodė maitinimo sistemą išvalantys preparatai, kurie suriša vandenį ir pašalina jį natūraliu būdu per degimo kamerą ir išmetamąjį vamzdį. Taip pat nereiktų pamiršti dar vienos pavasario taisyklės – išplauti karbiuratorių. Dažnai tik pabandžius pajudėti nepavyksta įjungti pavaros dėl tos priežasties, kad sankabos diskas per žiemą prišalo prie smagračio. Čia, be tradicinio atplėšimo atsuktuvu, įgrūstu per skylutę sankabos karteryje, yra paprastesnis būdas, tačiau jis rekomenduotinas tik tarybinėms mašinoms, nors turėtų padėti ir vakarietiškoms. Reikia iškelti galinį ratą ir jungti antrą arba trečią pavarą kaip smagratį naudojant ratą. Atleiskite akseleratorių ir, nuspaudę sankabos paminą, paspauskite stabdį – diskas turėtų atsikabinti po pirmojo bandymo.

Pavasarį vėl daug dėmesio reikia skirti kėbului. Pirmiausiai jį reikia nuplauti, rekomenduotina naudoti automobilinį šampūną, ir gerai išdžiovinti. Apžiūrėkite ir, jei radote korozijos žymių, atšokusių dažų ir kitokių rudžių, tuoj pat tuo pasirūpinkite. Kiekvieną tokį defektą reikia nušveisti iki švaraus metalo, nutepti rudžių rišikliu ir išdžiovinti. Nugruntuota vieta būtinai nudažoma. Žinoma, dažų atspalvis bus kitoks negu viso kėbulo, bet tik taip galima išsaugoti kėbulą – brangiausią jūsų mašinos dalį. Pavasarį nuo keleivių batų į saloną patenka ypač daug drėgmės, kuri neigiamai veikia dugną. Reikalas tas, kad kilimine danga išklotos šiuolaikinių automobilių grindys ir po guminiais kilimėliais būna drėgnos. Su tuo galima kovoti patiesiant virtuvės kriauklėse naudojamus plastmasinius tinklelius. Padėkite juos po kilimėliais ir taip vieta bus papildomai vėdinama. Dažnai pavasarį paaiškėja, kad blogai dirba valytuvai: palieka nenuvalytus plotus arba vandens lašus. Dėl to dažnai būna kaltos ilgai stovėjusios aprūdijusios svirčių ašys ir spyruoklės. Keli tepalo lašai padeda iškart.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dažniausi automobilių gedimai

Automobilių gedimų požymiai, priežastys, remonto būdai. Variklio gedimai, elektronikos, važiuoklės, duslintuvo, stabdžių gedimai, kėbulo pažeidimai

7 dalykai, kuriuos reikėtų žinoti apie valytuvų priežiūrą

Kodėl apskritai reikia keisti valytuvus ir kokią įtaką jie turi vairavimui?

Rašymas ant purvino automobilio: gal iškart pasiimkite vinį?

„Nuplauk mane“, „Noriu praustis“ – tokie užrašai anksčiau ar vėliau atsiranda ant purviniausio automobilio kieme.

Kaip saugoti sveikatą ir automobilį saulėtą vasaros dieną?

Ilgai trunkantis karštis gali pakenkti sveikatai ir turėti neigiamos įtakos mašinos techninei būklei

13 „Mitų griovėjų“ sugriautų automobilinių mitų

Laidą „Mitų griovėjai" žino beveik visi televizijos žiūrovai.

Laiku diagnozuota korozija palengvina "gydymą"

Ne visi žino, kad rūdys - ilgo korozijos proceso pasekmė

Ką reikia daryti, norint greičiau pribaigti savo automobilį

Kasdienės klaidos, kurias daro dažnas vairuotojas

„Auto show millennium 2012“

Antroji moto klubo „Aliens MC" organizuojamo ...

Autoservise gali ir "nurengti"

Sunku būtų rasti vairuotoją, negirdėjusį nė vienos istorijos apie...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: