Pavojingiausios Kauno sankryžos (4) – Krėvės pr.–Birželio 23-ios g.
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Kauno_sankryzos__2_
  • Kauno_sankryzos__1_
  • Kauno_sankryzos__3_
  • Kauno_sankryzos__4_
  • Kauno_sankryzos__5_
  • Kauno_sankryzos
  • pagrindinis
  • salutinis
  • kreve-birzelio-23-sankryza

Šiandien autoreviu.lt savo skaitytojams pristato dar vieną pavojingą Kauno sankryžą. Tiems, kurie su šiuo projektu susipažįsta tik dabar, norime priminti, kad su Kauno VPK VP Eismo priežiūros tarnyba portalas dirba trumpiau negu su Vilniaus VPK Kelių policijos valdyba, tad ir darbo kryptis šiek tiek kitokia. Vilniuje šis projektas išsiplėtė ir dabar nagrinėjamos ne tik sankryžos, bet ir bendrojo pobūdžio probleminės situacijos, o Kaune pagrindinis dėmesys skiriamas sankryžoms, ypač toms, kuriose per eismo įvykius nukenčia žmonės. Nepaisant šių skirtumų, straipsniai „Vilniaus pavojingiausios sankryžos" ir „Kauno pavojingiausios sankryžos"  rengiami rūpinantis eismo saugumu ir situacijos šalies keliuose gerinimu. Tikimės, kad prie gerėjančios statistikos, kad eismo įvykių šalies keliuose mažėja, prisidedame ir mes.

Šį kartą kalbėsime apie kauniečiams gerai pažįstamą Krėvės pr.- Birželio 23-ios g. sankryžą. Situaciją komentuoja Kauno miesto VPK VP Eismo priežiūros tarnybos vyr. specialistas L. Gudonis.

Pagal šių metų statistiką, iki 2009-06-04 Krėvės pr.-Birželio 23-osios g. sankryžoje iš viso užfiksuota 10 eismo įvykių, iš jų 1 įskaitinis, 1 žmogus sužeistas. Tikėtina, kad eismo įvykių būta ir daugiau, nes, kaip rašoma 232 KET punkte:

„Jeigu eismo įvykio metu nežuvo ir nebuvo sužeistas žmogus, o su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai sutaria dėl eismo įvykio aplinkybių ir nekviečia policijos į eismo įvykio vietą, su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai privalo eismo įvykio deklaracijoje nubraižyti eismo įvykio schemą, aprašyti eismo įvykio aplinkybes ir duoti visiems su eismo įvykiu susijusiems eismo dalyviams pasirašyti. Tuo atveju, kai nė vienas su eismo įvykiu susijęs eismo dalyvis neturi eismo įvykio deklaracijos, eismo įvykio aplinkybės gali būti aprašomos ir eismo įvykio schema nubraižoma ant švaraus popieriaus lapo, kuriame nurodomi su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai, transporto priemonės, eismo įvykio liudininkai, pateikiama informacija ir eismo įvykio aplinkybės patvirtinamos su eismo įvykiu susijusių eismo dalyvių parašais. Tuo atveju, kai dėl eismo įvykio aplinkybių nesutariama, su eismo įvykiu susiję eismo dalyviai kviečia policiją į eismo įvykio vietą."

Nuolat šiomis gatvėmis važinėjantys kauniečiai įprato prie sankryžos specifikos, tačiau miesto svečiams ji tikrai pavojinga. Eismo įvykiai dažniausia šioje vietoje įvyksta dėl to, kad sankryža nėra standartinė. Daugelis vairuotojų yra įpratę, kad žiedinės sankryžos žiedu važiuojantis automobilis juda pagrindiniu keliu ir turi pirmumo teisę prieš įvažiuojančiuosius į sankryžą. Šiuo atveju situacija kitokia. Vizualiai Krėvės pr. ir Birželio 23-osios g. susikirtimas primena žiedinę sankryžą, tačiau taip nėra. Tai tiesiog gatvių susikirtimas, pirmumo teisę judėti sankryža nurodo šalia jos stovintys ženklai.

Deja, ne visi vairuotojai stebi kelio ženklus. Pirmojo automobilio kryptimi žiedu važiuojantiems neatidiems vairuotojams (jie nepastebi kelio ženklo 203 „susikirtimas su pagrindiniu keliu") atrodo, kad turi pirmenybę prieš įvažiuojančius į žiedą, kaip kad yra daugelyje miesto žiedinių sankryžų, todėl jie nepraleidžia pagrindiniu keliu 2 automobilio kryptimi važiuojančios transporto priemonės, dėl to įvyksta susidūrimas.

Patarimai šiuo atveju du:

1)      artėdami prie žiedinės arba bet kokios kitos sudėtingesnės sankryžos (ypač svetimame mieste) atidžiai stebėkite kelio ženklus. Paprastai jie sustatyti tinkamai ir padeda geriau susigaudyti situacijoje;

2)      dar kartą paskaitykite, kaip važiavimą per sankryžas reglamentuoja Kelių eismo taisyklės:

„160. Tuo atveju, kai sankryžoje keičiasi pagrindinio kelio kryptis, pagrindiniu keliu važiuojantys vairuotojai vieni kitų atžvilgiu turi laikytis važiavimo per lygiareikšmių kelių sankryžas taisyklių. Šių taisyklių vieni kitų atžvilgiu turi laikytis ir vairuotojai, važiuojantys šalutiniais keliais.

161. Sukdamas į kairę (apsisukdamas), vairuotojas privalo duoti kelią transporto priemonėms, važiuojančioms lygiareikšmiu keliu priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę, o sankryžoje, kurioje leidžiama lenkti ir lenkiančioms transporto priemonėms.

162. Sukdamas sankryžoje į kairę arba į dešinę, vairuotojas privalo duoti kelią visiems eismo dalyviams, kertantiems jo važiavimo krypties eismo juostas. Sukdamas į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo duoti kelią eismo dalyviams, kertantiems bet kurią važiuojamosios dalies eismo juostą."

 

V. Misevičius

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai gruodį?

Būkime atsakingi ir drausmingi, gerbkime ir saugokime vieni kitus

Unikali eismo kontrolės sistema pasvers važiuojančias mašinas

Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai.

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai rugsėjį?

Rugsėjį - ypatingas policijos dėmesys eismo saugumui

Kaip važiuoti Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinėse sankryžose

Žiedinių sankryžų naujovės Vilniuje – gera praktika prieš vykstant į užsienį

Tyrimas: kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?

Laimingi žmonės priverčia šypsotis \ \

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai birželį?

birželio mėnesį organizuojamos prevencines saugaus eismo užtikrinimo priemonės \ \

Sukėlus eismo įvykį neverta pasikliauti ant automobilio stiklo paliktu rašteliu

Kad ir koks menkas atrodytų eismo įvykis, kurį sukėlė vairuotojas, pasitraukimas iš vietos gali brangiai kainuoti tiek moraline, tiek materialine prasme

Įsigalioja naujos transporto priemonių registravimo taisyklės

Privalomoji techninė apžiūra - prieš registravimą ir kitos naujovės \

9 punktai, pagal kuriuos pareigūnai galės panaikinti techninės apžiūros galiojimą

Transporto priemonėms, kurios neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui, privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą turės teisę panaikinti policijos ir Inspekcijos pareigūnai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: