Pavojingiausios Vilniaus sankryžos (11) - Nemenčinės plentas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Nemencines
  • Nemencines
  • Nemencines
  • Nemencines
  • balzio2
  • balzio
  • susiaurejimas
  • nemencine_-_turniskes
  • nemencine_-_antavilis_1

Autoreviu.lt, prisidėdamas prie situacijos Lietuvos keliuose gerinimo, kartu su Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba toliau tęsia bendrą didelio visuomenės susidomėjimo sulaukusį projektą. Jo tikslas - informuoti tinklalapio skaitytojus apie sudėtingiausias (avaringiausias) gatves, ten dažniausia įvykstančius eismo įvykius, pateikti praktinių patarimų, kaip išvengti eismo įvykių, kaip reiktų elgtis vienoje ar kitoje sankryžoje.

Norisi tikėti, kad mes taip pat prisidėjome prie gerėjančios padėties Lietuvos keliuose.

Deja, yra dalykų, kurių nei autoreviu.lt, nei Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdyba negali pakeisti. Autoreviu.lt pateikia probleminių sankryžų schemas ir nuotraukas, Kelių policijos valdybos pareigūnai komentuoja ten įvykusius eismo įvykius, paaiškina, kaip reikia elgtis, kad jų būtų išvengta, tačiau nei žurnalistai, nei policijos darbuotojai negali pakeisti sankryžos konfigūracijos, pastatyti naujų ženklų ar pasirūpinti, kad būtų pašalinti matomumą vairuotojams užstojantys objektai. Tai galinčios padaryti tarnybos, kažkodėl, neskuba tvarkyti padėties.

Pagal Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 10 straipsnio Eismo saugumo užtikrinimas 8 dalį:

„Užtikrindamas eismo saugumą, savivaldybės administracijos direktorius:

3) sprendžia eismo organizavimo klausimus miestų ir kaimų gyvenamosiose vietovėse, vietinės reikšmės keliuose;

4) rūpinasi vietinės reikšmės kelių ir gatvių priežiūra, transporto infrastruktūros objektų projektavimu, statyba, gatvių tiesimu, taisymu ir rekonstravimu bei organizuoja medicinos pagalbos teikimą eismo įvykiuose nukentėjusiems asmenims."

Būtent todėl šiandien vėl grįžtame į jau aprašytą vietą - Nemenčinės plentą. Situacijas komentuoja Vilniaus aps. VPK Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas komisaras Egidijus Tučis.

Nemenčinės plentas - labai ilga gatvė, kurios dalis priklauso Vilniaus miestui. Plentas - specifinė ir viena avaringiausių Vilniaus vietų. 2006 m. jame žuvo 3, o sužeisti 8 žmonės. 2007 m. žuvusiųjų sumažėjo iki 2, tačiau sužeistųjų buvo 13. Praėjusiais metais šioje gatvėje žuvo 6 žmonės, o šiemet įvykus 3 eismo įvykiams Nemenčinės pl. jau pasiglemžė tris gyvybes, sužeisti 4 žmonės.

Šioje gatvėje rimta problema tampa tamsiu paros metu be atšvaitų vaikščiojantys pėstieji, nes čia nėra apšvietimo. Prie Nemenčinės pl. įsikūrusios sodų bendrijos, vyksta pėsčiųjų eismo dalyvių judėjimas. Dažnai pasitaiko, kad pėstieji eina per kelią neleistinoje vietoje. Patarimas vairuotojams: būkite atidūs, nes šiame kelio ruože gali pasitaikyti tamsoje be atšvaitų vaikščiojančių (buvo ir važiuojamojoje kelio dalyje sėdinčių) pėsčiųjų.

Pagrindinė problema - prastas matomumas ir nesutvarkytos pakelės. Iš praėjusiais metais aptartų vietų šiemet tenka grįžti prie dviejų.

1. Šalutiniai keliai. Viena iš Nemenčinės plento saugaus eismo problemų - šalutiniai keliukai. Plente nėra šviesoforų (paskutinis stovi ties Saulėtekiu), greičio ribojimo kalnelių šioje gatvėje taip pat montuoti negalima. Taigi vairuotojai, šiek tiek pavažiavę nuo Saulėtekio, sugalvoja „paspausti" nelabai kreipdami dėmesį į greičio ribojimą. Be to, pasitaiko atvejų, kad būna padauginę alkoholio, o dar ir kelias neapšviestas. Tokiu atveju iš šalutinio keliuko į pagrindinį sukantis vairuotojas gali per vėlai pastebėti ir nespėti sureaguoti į pagrindiniu keliu atlekiantį automobilį. Kita vertus, mėgindamas išvengti galimo susidūrimo, vairuotojas gali staigiai mestis į kitą juostą. Kadangi apsauginiai kelio atitvarai yra tik keliose vietose, dideliu greičiu lekiantis automobilis trenkiasi į pakelės medžius. Pasak E. Tučio, šiame plente užregistruotas ne vienas eismo įvykis, kai į medžius atsitrenkęs automobilis tiesiog lūždavo pusiau. Sumontuoti apsauginiai atitvarai ir kelio apšveitimas situaciją pakeistų.

2. Gal atrodys keistai, tačiau dar viena Nemenčinės plento problema - kelio ir šalikelių nepriežiūra. Kaip buvo minėta, labai ilga šios gatvės atkarpa eina mieste, tačiau priskyrimas miestui yra tik teisinis, nes iš tikrųjų keliukas eina per mišką. Nėra gatvių apšvietimo, greičio matuoklių ar greičio ribojimo priemonių. Yra tik vairuotojai, gausybė šalutinių keliukų ir... prastas matomumas. Geriausias pavyzdys - išvažiavimas iš Antavilių gyvenvietės. Į kalniuką iš Antavilių važiuojantis vairuotojas gal nelėks, tačiau užkilęs ant kalniuko susidurs su rimta problema. Keliolika metrų nuo sankryžos abiejose kelio pusėse auga krūmokšniai, labai užstojantys kelią. Jei tvyro rūkas ar lyja, pamatyti pagrindiniu keliu važiuojančias transporto priemones labai sudėtinga. Sukti į dešinę paprasčiau, nes reikia stebėti tik vieną kelio pusę, tačiau, norint pasukti į kairę, tenka toliau „iškišti nosį". Tai dažnai baigiasi susidūrimu, nes krūmai užstoja vaizdą ir pagrindiniu keliu važiuojantiems vairuotojams.

Pagal 2008 m. sausio 9 d. Lietuvos Respublikos aplinkos ministro ir Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro įsakymą Nr. D1-11/3-3 ,,DĖL KELIŲ TECHNINIO REGLAMENTO KTR 1.01:2008 „AUTOMOBILIŲ KELIAI" PATVIRTINIMO III skirsnį Kelkraščių ir šalikelių saugumas:

„184. Siekiant sumažinti eismo įvykių skaičių ir sušvelninti jų pasekmes, rekomenduojama, kad labai aukšto, aukšto ir vidutinio eismo kokybės lygio kelių šalikelėse būtų suformuotos laisvos nuo kliūčių zonos, kuriose neturėtų būti medžių, stulpų, kolonų, kitų panašių objektų arba jie turėtų būti aptveriami atitvarais."

Patarti galima tik tiek: iš šalutinių keliukų Nemenčinės plente išvažiuokite labai atsargiai ir dėmesingai, o važiuodami keliu neviršykite leistino greičio.

Belieka tikėtis, kad vieną dieną už kelių ir pakelių tvarkymą atsakingos organizacijos pasirūpins, kad krūmai netrukdytų vairuotojams matyti vieniems kitų.

 

Schemos O. Anglickienės

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai gruodį?

Būkime atsakingi ir drausmingi, gerbkime ir saugokime vieni kitus

Unikali eismo kontrolės sistema pasvers važiuojančias mašinas

Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai.

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai rugsėjį?

Rugsėjį - ypatingas policijos dėmesys eismo saugumui

Kaip važiuoti Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinėse sankryžose

Žiedinių sankryžų naujovės Vilniuje – gera praktika prieš vykstant į užsienį

Tyrimas: kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?

Laimingi žmonės priverčia šypsotis \ \

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai birželį?

birželio mėnesį organizuojamos prevencines saugaus eismo užtikrinimo priemonės \ \

Sukėlus eismo įvykį neverta pasikliauti ant automobilio stiklo paliktu rašteliu

Kad ir koks menkas atrodytų eismo įvykis, kurį sukėlė vairuotojas, pasitraukimas iš vietos gali brangiai kainuoti tiek moraline, tiek materialine prasme

Įsigalioja naujos transporto priemonių registravimo taisyklės

Privalomoji techninė apžiūra - prieš registravimą ir kitos naujovės \

9 punktai, pagal kuriuos pareigūnai galės panaikinti techninės apžiūros galiojimą

Transporto priemonėms, kurios neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui, privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą turės teisę panaikinti policijos ir Inspekcijos pareigūnai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: