Pavojingiausios Vilniaus sankryžos (4) - Nemenčinės plentas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • milasius-nemencine1
  • nemencine_-_turniskes
  • susiuarejimas_3_juostos
  • nemencine_-_antavilis_1
  • milasius-nemencine1-_Small_
  • nemencine---turniskes-_Smal
  • susiuarejimas-3-juostos-_Sm
  • nemencine---turniskes-_Smal
  • milasius
  • milasius2
  • milasius3
  • susiaurejimas
  • susiaurejimas2
  • balzio
  • balzio2
  • antaviliai
  • antaviliai2

Autoreviu.lt, prisidėdamas prie situacijos Lietuvos keliuose gerinimo, kartu su Vilniaus m. VPK viešosios policijos Eismo priežiūros tarnyba tęsia bendrą didelio visuomenės susidomėjimo sulaukusį ir iki Kauno išsiplėtusį projektą. Jo tikslas – informuoti tinklalapio skaitytojus apie sudėtingiausias (avaringiausias) gatves, ten dažniausia įvykstančius eismo įvykius, pateikti praktinių patarimų, kaip išvengti eismo įvykių, kaip reiktų elgtis vienoje ar kitoje sankryžoje.

Šiandien apžvelgsime ne sankryžą, o daugeliui vilniečių ir sostinės svečių žinomą Nemenčinės plentą. Tai labai ilga gatvė, kurios dalis priklauso Vilniaus miestui. Nemenčinės plentas – ta viena specifinių Vilniaus vietų. Problemines situacijas komentuoja Vilniaus m. VPK viešosios policijos Eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas komisaras Egidijus Tučis.

Truputis statistikos

Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad šioje gatvėje viskas aišku. Jokių šviesoforų, tik greičio ribojimą, draudimą lenkti ir šalutines gatveles žymintis ženklai. Deja, pasirodo, kad paprasta gatvė yra ganėtinai pavojinga. 2006 m. Nemenčinės plente žuvo 3, o sužeisti 8 žmonės, įvyko 183 techniniai eismo įvykiai. 2007 m. žuvusiųjų sumažėjo iki 2, tačiau sužeistųjų buvo 13, o neįskaitinių eismo įvykių – net 213. Šiemet per pirmuosius šešis mėnesius Nemenčinės plente žuvo 4 žmonės, 5 sužeisti, užfiksuoti 69 techniniai eismo įvykiai (techninių eismo įvykių statistika dėl pasikeitusių taisyklių gali būti netiksli).

Be to, šioje gatvėje rimta problema tampa tamsiu paros metu be atšvaitų vaikščiojantys pėstieji, nes čia nėra apšvietimo. Prie Nemenčinės pl. įsikūrusios sodų bendrijos, vyksta pėsčiųjų eismo dalyvių judėjimas. Dažnai pasitaiko, kad pėstieji eina per kelią neleistinoje vietoje. Patarimas vairuotojams: būkite atidūs, nes šiame kelio ruože gali pasitaikyti tamsoje be atšvaitų vaikščiojančių (buvo ir važiuojamojoje kelio dalyje sėdinčių) pėsčiųjų.

Nemenčinės plento specifika

Milasius

1. Įvažiavimas į Nemenčinės plentą. Pasak E. Tučio, problemų šiame kelyje kelios: pradėti galima nuo didesnės – O. Milašiaus g.–Nemenčinės pl. sankryžos. Šioje sankryžoje pagrindinis kelias yra O. Milašiaus g., tačiau Nemenčinės pl. važiuojantis vairuotojai to nepastebi arba tiesiog nepaiso. Be to, iškart už sankryžos įrengtas apsisukimas, tad įvažiavus į sankryžą dešine kraštine juosta, norint pasukti, tenka persirikiuoti į kairę kraštinę, o eismui esant intensyviam ir, prisiminus daugelio mūsų vairuotojų nenorą praleisti greta važiuojančio automobilio, dažnai tokie manevrai baigiasi transporto priemonių susidūrimu. Tai miesto teritorija, tačiau vairuotojai dažnokai viršija leistiną greitį. Susidūrimai kartais baigiasi tragiškai. Šiuo atveju reiktų atidžiai stebėti kelio ženklus, neviršyti greičio, jei planuojama apsisukti, iš anksto užimti kairę juostą ir, žinoma, neviršyti greičio.

 

Truniskes

2. Šalutiniai keliai. Dar viena Nemenčinės plento problema – daug šalutinių keliukų. Kaip buvo minėta, Nemenčinės plente nėra nei šviesoforų (paskutinis stovi ties Saulėtekiu), greičio ribojimo kalnelių taip pat montuoti negalima. Taigi vairuotojai, šiek tiek pavažiavę nuo Saulėtekio, sugalvoja „paspausti“ nelabai kreipdami dėmesio į greičio ribojimo Be to, dažnokai būna padauginę alkoholio, ir kelias neapšviestas. Tokiu atveju iš šalutinio keliuko į pagrindinį sukantis vairuotojas gali per vėlai pastebėti ir nespėti sureaguoti į pagrindiniu keliu atlekiantį automobilį. Kita vertus, mėgindamas išvengti galimo susidūrimo, vairuotojas gali staigiai mestis į kitą juostą. Kadangi apsauginiai kelio atitvarai yra tik keliose vietose, dideliu greičiu lekiantis automobilis trenkiasi į pakelės medžius. Pasak E. Tučio, šiame plente užregistruotas ne vienas eismo įvykis, kai į medžius atsitrenkęs automobilis tiesiog lūždavo pusiau. Sumontuoti apsauginiai atitvarai ir kelio apšveitimas situaciją pakeistų. Ji pasikeistų, jeigu patys vairuotojai pradėtų laikytis KET reikalavimų.

 

Sus.

3. Kelio susiaurėjimas. Dar viena specifinė Nemenčinės plento vieta. Buvęs palyginti platus dviejų krypčių keturių eismo juostų kelias ties Kairėnų g. ir Rūdausių g. susiaurėja iki dviejų krypčių dviejų eismo juostų keliuko. Prieš susiaurėjimą įrengti ženklai, kad šioje atkarpoje lenkti kitas transporto priemones draudžiama, o greitis ribojamas iki 70/km val., tačiau dažnas vairuotojas šių draudimų nepaiso ir rizikuoja lenkti net nematydamas to, kas vyksta už kelių šimtų metrų. Automobilis, kol visiškai sustoja, nuvažiuoja 30–50 m. Taigi, esant optimalioms sąlygoms, du automobiliai sustos po maždaug 60–100 m. Jei kelio danga šlapia, stabdymo kelias pailgėja. Pernai šioje vietoje įvyko 8 eismo įvykiai, šiemet – 2. Taigi, net jei ir labai skubate, tuos keliasdešimt kelio susiaurėjimo metrų važiuokite laikydamiesi visų KET, juo labiau, kad už poros šimtų metrų lenkti kitas transporto priemones vėl bus galima.

 

Antaviliai

4. Gal atrodys keistai, tačiau dar viena Nemenčinės plento problema yra... kelio ir šalikėlių nepriežiūra. Kaip buvo minėta, labai ilga šios gatvės atkarpa eina mieste, tačiau priskyrimas miestui yra tik teisinis, nes iš tikrųjų keliukas eina per mišką. Nėra gatvių apšvietimo, greičio matuoklių ar greičio ribojimo priemonių. Yra tik vairuotojai, gausybė šalutinių keliukų ir... prastas matomumas. Geriausias pavyzdys – išvažiavimas iš Antavilių gyvenvietės. Į kalniuką iš Antavilių važiuojantis vairuotojas gal nelėks, tačiau užkilęs ant kalniuko susidurs su rimta problema. Keliolika metrų nuo sankryžos abiejose kelio pusėse auga krūmokšniai, labai užstojantys kelią. Jei tvyro rūkas ar lyja, pamatyti pagrindiniu keliu važiuojančias transporto priemones labai sudėtinga. Sukti į dešinę paprasčiau, nes reikia stebėti tik vieną kelio pusę, tačiau, norint pasukti į kairę, tenka toliau „iškišti nosį“. Tai dažnai baigiasi susidūrimu, nes krūmai užstoja vaizdą ir pagrindiniu keliu važiuojantiems vairuotojams.

Panaši situacija yra ir prie Balžio g., kur į dešinę pusę matomumas puikus, o į kairę vaizdą užstoja krūmais apaugęs kelio posūkis. Šiuo atveju patarti galima tik tiek: iš tokių šalutinių keliukų išvažiuokite labai atsargiai ir dėmesingai, tikėkitės, kad vieną dieną už kelių ir pakelių tvarkymą atsakingos organizacijos pasirūpins, kad krūmai netrukdytų vairuotojams matyti vieniems kitų.

 

Schemos – Orintos Anglickienės

Tekstas ir nuotraukos – V. Misevičiaus

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai gruodį?

Būkime atsakingi ir drausmingi, gerbkime ir saugokime vieni kitus

Unikali eismo kontrolės sistema pasvers važiuojančias mašinas

Iš viso keliuose bus įrengti trys tokie kontrolės postai.

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai rugsėjį?

Rugsėjį - ypatingas policijos dėmesys eismo saugumui

Kaip važiuoti Didžiosios Britanijos ir Prancūzijos žiedinėse sankryžose

Žiedinių sankryžų naujovės Vilniuje – gera praktika prieš vykstant į užsienį

Tyrimas: kas vairuotojams kelia teigiamas emocijas?

Laimingi žmonės priverčia šypsotis \ \

Ką tikrins kelių policijos pareigūnai birželį?

birželio mėnesį organizuojamos prevencines saugaus eismo užtikrinimo priemonės \ \

Sukėlus eismo įvykį neverta pasikliauti ant automobilio stiklo paliktu rašteliu

Kad ir koks menkas atrodytų eismo įvykis, kurį sukėlė vairuotojas, pasitraukimas iš vietos gali brangiai kainuoti tiek moraline, tiek materialine prasme

Įsigalioja naujos transporto priemonių registravimo taisyklės

Privalomoji techninė apžiūra - prieš registravimą ir kitos naujovės \

9 punktai, pagal kuriuos pareigūnai galės panaikinti techninės apžiūros galiojimą

Transporto priemonėms, kurios neatitinka techninių reikalavimų ir kelia grėsmę eismo saugumui, privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą turės teisę panaikinti policijos ir Inspekcijos pareigūnai

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: