Pavojingiausios Vilniaus sankryžos (5) - Geležinio vilko g.–Mokslininkų g.–Molėtų pl.
Atnaujinta: 2020-03-09
  • gelezinis-mokslininku_1
  • gelezinis-mokslininku_2
  • IMGP2769__Medium___Small_
  • IMGP2772__Medium___Small_
  • IMGP2774__Medium___Small_
  • IMGP2773__Medium___Small_
  • IMGP2775__Medium___Small_

Autoreviu.lt, prisidėdamas prie situacijos Lietuvos keliuose gerinimo, kartu su Vilniaus m. VPK viešosios policijos Eismo priežiūros tarnyba tęsia bendrą didelio visuomenės susidomėjimo sulaukusį projektą. Jo tikslas - informuoti tinklalapio skaitytojus apie sudėtingiausias (avaringiausias) gatves, ten dažniausia įvykstančius eismo įvykius, pateikti praktinių patarimų, kaip išvengti eismo įvykių, kaip reiktų elgtis vienoje ar kitoje sankryžoje. Situaciją komentuoja Vilniaus m. VPK viešosios policijos Eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos sk. viršininkas komisaras Egidijus Tučis.

Sankryža nauja, problemos senos

Šį kartą bus apžvelgiama viena naujausių Vilniaus sankryžų: Geležinio vilko g.-Mokslininkų g.-Molėtų pl. Savivaldybė netgi surengė iškilmingą šios sankryžos atidarymą:

„Šiandien, gegužės 30 d., 14 val., Vilniuje atidaromas ES struktūrinių fondų lėšomis finansuotas Geležinio Vilko gatvės tęsinys nuo Mokyklos gatvės iki Molėtų plento.

Be Geležinio Vilko gatvės į projekto sudėtį įeina Molėtų plento rekonstrukcija nuo Santariškių žiedo iki Mokslininkų gatvės - išplatinta iki 4-ių eismo juostų, Baltupio gatvės rekonstrukcija nuo Mokyklos gatvės iki Mokslininkų gatvės. Ties Mokyklos ir Noragiškių gatvėmis suprojektuotas 3,3x66 m pėsčiųjų tiltas per Geležinio Vilko gatvę. Geležinio Vilko-Mokslininkų, Geležinio Vilko-J. Kairiūkščio ir Baltupių-Mokslininkų gatvių sankryžos reguliuojamos šviesoforais. Mokslininkų-Marcinkevičiaus gatvių sankirtoje įrengtas pėsčiųjų šviesoforas, kad pėstieji saugiai pereitų gatvę. Dviračių takai suprojektuoti pagal bendrąją Vilniaus miesto dviračių takų schemą nuo Santariškių žiedo iki Skersinės gatvės. Šaligatviai suprojektuoti pagal pėsčiųjų srautus. Žmonių su negalia poreikiams ties pėsčiųjų perėjomis numatyti pandusai pėstiesiems.

Šio projekto įgyvendinimu siekiama plėtoti ir gerinti gatvių infrastruktūrą, integruoti ją į kelių tinklą, gerinti sąlygas vietiniam ir tranzitiniam automobilių eismui, mažinti avaringumą ir neigiamą poveikį aplinkai. Prognozuojama, kad po naujo Geležinio Vilko gatvės tęsinio atidarymo gaištys jungtyje tarp dabartinės Geležinio Vilko gatvės pabaigos ir miesto ribos, lyginant su esama situacija, sumažės vidutiniškai 19 proc. Ženkliai pagerės gatvių dangos būklė (http://www.vilnius.lt/newvilniusweb/index.php/101/?itemID=87010 )."

Vertėtų džiaugtis... Atidarius Geležinio Vilko gatvės tąsą nebuvo eismo įvykių Geležinio Vilko g.-Baltupio g. (2007 m. čia įvyko 29 techniniai ir 1 įskaitinis eismo įvykis) ar Baltupio g.-Mokslininkų g. (2007 m. - 9 techniniai įvykiai) sankryžose, nes nebeliko tokių sankryžų, padidėjo automobilių srautas. Pasak E. Tučio, šie patobulinimai tapo naujų eismo problemų priežastimi. Atrodytų gerai, kad Molėtų plentas praplėstas ir padidėjo juo važiuojančių automobilių srautas. Tai tarsi turėjo išspręsti spūsčių klausimą, bet iškilo netikėta problema. Prie Vanaginės Sodų 1-osios ir 3-osios gatvių buvo pastatytas prekybos centras. Pėsčiomis iš sodų į jį galima patekti arba pažeidžiant kelių eismo taisykles, arba per nereguliuojamą perėją, jei vairuotojai linkę praleisti pėsčiuosius. Deja, mūsų vairavimo ir pėsčiųjų eismo dalyvių kultūra dar nėra labai aukšto lygio, tad šiemet Molėtų plente ties minėtomis gatvėmis jau yra ir sužeistųjų, ir žuvusiųjų. E. Tučio nuomone, problemą galėtų išspręsti nebent pėsčiųjų viadukas, leidžiantis soduose gyvenantiems žmonėms saugiai pasiekti prekybos centrą.

Kas laukia sankryžoje?

Problemiška ir pati naujoji sankryža. Ji turėjo gerinti automobilių eismo sąlygas, tačiau, deja, ją sudarant, padaryti keli netikslumai. Eismas Geležinio Vilko gatve nuolat intensyvus, tad aišku, kodėl į sankryžą iš kiekvienos pusės ateina po keturias juostas ir įrengti šviesoforai su papildomomis posūkio į kairę pusę sekcijomis. Kodėl projektuotojai nusprendė, kad eismas Mokslininkų g. bus intensyvesnis negu Molėtų plentu nuo Santariškių ligoninių komplekso pusės? Iš Mokslininkų g. pusės į sankryžą ateina taip pat keturios juostos, tačiau iš Molėtų pl. - tik trys. Tiesa, dvi juostos skirtos sukti į kairę, tačiau reikia nepamiršti, kad į šią sankryžą automobiliai važiuoja ne tik iš Santariškių pusės. Jie suka ir iš Baltupių g., įeinančios į Molėtų plentą greta minėtos sankryžos. Be to, posūkiui į kairę iš Molėtų pl. pusės skirtos dvi juostos, tačiau šios gatvės šviesoforas neturi papildomos sekcijos posūkiui į kairę, todėl tai tampa eismo įvykių priežastimi.

Rekonstruotoje sankryžoje užfiksuota 11 techninių eismo įvykių (jų gali būti ir daugiau, nes įsigaliojus naujai tvarkai vairuotojai galėjo susitarti, kuris kaltas dėl eismo įvykio, ir kviesti ne policiją, o draudikus) ir 1 įskaitinis įvykis, kuriame sužeistas žmogus.

Su kokiomis problemomis susiduria į naująją sankryžą įvažiuojantys vairuotojai?

1 situacija

1

Kaip minėta, iš Molėtų pl. į Geležinio vilko g. galima sukti iš dviejų juostų, tačiau nėra papildomos šviesoforo sekcijos, todėl sukdami automobiliai turi praleisti Mokslingų g. važiuojančias transporto priemones. Jei vidurinėje juostoje suka autobusas arba sunkvežimis, jis, sustojęs praleisti tiesiai važiuojantį automobilį, užstoja vaizdą kairėje kraštinėje juostoje esančiam automobiliui. Pastarasis gali tęsti manevrą nematydamas tiesiai važiuojančio automobilio. Žinoma, tokia situacija gali baigtis eismo įvykiu.

2 situacija

2

Panaši problema lieka, jeigu sunkvežimis ar autobusas stovi kairėje kraštinėje juostoje. Jeigu jo vairuotojas sustoja praleisti per pėsčiųjų perėją Geležinio Vilko g. einantį pėsčiąjį, jis užstoja vaizdą vidurine juosta sukančiam vairuotojui. Geležinio Vilko g. šioje vietoje yra gerokai praplatinta, pėsčiasis gali nespėti jos įveikti, o vairuotojas gali jį per vėlai pastebėti. Viskas gali baigtis eismo įvykiu.

Patarimas per šią sankryžą važiuojantiems vairuotojams gali būti tik vienas: kol iš Molėtų pl. pusės nebus įrengtas šviesoforas su papildoma posūkio į kairę sekcija, per sankryžą važiuokite labai atsargiai ir atidžiai stebėkite kitus eismo dalyvius.

Gero kelio.

Schemos - Orintos Anglickienės

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

5 dažniausiai užduodami klausimai apie vairuotojo pažymėjimus

Vairuotojo pažymėjimo galiojimas, keitimas internetu ir kiti svarbūs dalykai, kuriuos būtina žinoti kiekvienam vairuotojui.

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

7 įdomūs faktai apie vairavimo egzaminus kitose šalyse

Kai kurie faktai priverčia nustebti, o kartais tiesiog nusišypsoti.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairuotojų egzaminavimas vyks realiame eisme

Atsisakoma pratimų aikštelėje, o būsimųjų vairuotojų įgūdžiai bus tikrinami realiame eisme. \ \

Psichologai: rizikingas vairavimas – gyvenimo būdo atspindys

Dažniausiai įvairios asmenybės charakteristikos lemia dažnesnes vairavimo klaidas arba įvairios asmenybės savybės lemia dažnesnius tyčinius kelių eismo taisyklių pažeidimus.

Kaip vairuoti esant permainingiems orams

Jei automobilyje staiga tampa įtartinai tylu ir apima jausmas, kad automobilis tarsi „plaukia”, o ne važiuoja, greičiausiai jūs važiuojate ypatingai lygiu ir slidžiu paviršiumi

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip vairuoti naktį

Vairuoti užmiesčio keliais naktį visada būna gerokai sunkiau nei dieną