Pėdsaką automobilizmo istorijoje palikę prekių ženklai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 800px-Hummer_wordmark
  • EdsellogoE
  • studebeker
  • MG_Rover_Corporate_Logo
  • Packardshield
  • Pontiac_logo
  • TVR_logo
  • retro_car

Visi automobilių gamintojai turi vieną bendrą tikslą - pasiekti kaip galimą didesnį pirkėjų lojalumą. Kitaip sakant, kiekvienas automobilių gamintojas tikisi, kad vieną kartą jo pagamintą automobilį nusipirkęs žmogus ateityje vėl pirks to paties prekių ženklo automobilius. Tiesa, gamintojams dar reiktų kartkartėmis patikrinti, kaip savo darbą atlieka pardavėjai, nes pasitaiko atvejų, kai žmogų nuo konkretaus prekių ženklo atkrato „,mandagus ir draugiškas" pardavėjas.

Kita vertus, galimas ir dar vienas variantas - pirkėjas patenkintas ir automobiliu, ir servisu, tačiau vėliau jam tenka skaudžiai nusivilti. Reikalas tas, kad po kelių metų nusprendęs įsigyti naują automobilį, pirkėjas gali neberasti ne tik patikusio automobilio, bet ir prekių ženklo ar net pardavimo salono.

Pastarųjų poros metų įvykiai aiškiai parodė, kad kartais automobilių gamintojams, net ir labai nusipelniusiems ar turintiems ilgą istoriją, tenka nutraukti gamybą ar net likviduoti kokį žinomą prekių ženklą. Šiandien savo skaitytojams pristatome keletą automobilių iš tų, kuriuos vėl norėtųsi išvysti pardavėjų salonuose ir miestų gatvėse.

Pradėti būtų galima nuo legendinio prekių ženklo, savo laiku karinius rūbus iškeitusio į „civilinę aprangą" - „Hummer". Galingi, grubūs kariniai visureigiai greitai buvo pripažinti ne tik gimtojoje Amerikoje, bet ir visame pasaulyje. Tiesa, geriausiai juos pirko būtent JAV gyventojai, tačiau ir kitose šalyse vyrai džiaugėsi galėdami įsigyti „vyrišką" visureigį. Didžiuliai, tvirti, įspūdingu pravažumu pasižymintis visureigiai visada traukė ir traukia praeivių žvilgsnius.

Deja, prasidėjusi pasaulinė finansų krizė pirmiausia skaudžiausiai smogė neekonomiškų visureigių paklausai. Pardavimai taip smarkiai krito net JAV, kad „General Motors", kuriam priklauso „Hummer", nusprendė prekių ženklą arba parduoti, arba uždaryti. Žiniasklaidoje jau pasirodė informacija, kad legendinis prekių ženklas (kaip ir daugeli kitų) keliaus į Kiniją, tačiau paskutinę akimirką sandėris buvo sustabdytas. Po šito, 2010 m. vasarį „GM" pranešė pradedanti „Hummer" likvidacijos procedūrą. Jei artimiausiu metu neatsiras naujo šio prekių ženklo pirkėjo, didžiuliai kariniai visureigiai taps istorija.

2006 m. iš rinkos pasitraukė savo istoriją nuo 1947 m. skaičiavusi sportinių automobilių gamintojas „TVR". 2007 m. buvo pranešta, kad prekių ženklas likviduojamas. Paskutinis šios įmonės savininkas buvo vienas naujųjų rusų oligarchų - Nikolajus Smolenskis. Tiesa, yra nedidelį viltis, kad kada nors „TVR" gali būti atgaivinta.

1965 m. įmonė jau buvo uždaryta, vėliau teisės į ją parduotos, 1970 m. įmonė vėl pradėjo veikti. Gali būti, kad „TVR" bus suteikta antra proga. Tikėtina, kad tam gali ryžtis koks nors Kinijos koncernas.

Kalbant apie Kiniją, negalima pamiršti buvusio anglų pasididžiavimo „MG Rover". Šis prekių ženklas 2005 m. buvo parduotas kinams ir tapo „Roeve".

Deja, toks pasikeitimas lėmė įmonės veiklos pabaiga. Tiesa, 2007 m. buvo atnaujinta sportinių automobilių „MG" gamyba, tačiau net ištikimiausi senojo „Rover" gerbėjai netiki, kad kada nors kinai grąžins šį prekių ženklą į jo gimtinę.

Galima teigti, kad įmonės „Packard" istorija prasidėjo 1899 m., kai jos įkūrėjas sukūrė savaeigį vežimą du vieno cilindro varikliu. Tiesa, 1901 m. jis dirbtuves, brėžinius ir visas teises pardavė žmogui, kuris „Packard" išvedė į rinkos lyderius.

„Packard" ilgai buvo viena pirmaujančių automobilių gamybos įmonių. Deja, Antrasis pasaulinis karas įnešė savo korekcijų: 1950 m. „Packard" kontrolę perėmė įmonė „Studebaker". Net tai neišgelbėjo ilgą istoriją turinčio prekių ženklo ir, mažėjant pardavimams, 1958 m. „Packard" buvo nuspręsta likviduoti.

Įdomus paradoksas - 1958 m. „Studebaker" nusprendė likviduoti „Packard" , o 1964 m. buvo uždaryta ir pati „Studebaker". Minėta įmonė savo istoriją skaičiavo nuo 1852 m. Tiesa, XIX amžiuje ji gamino dar ne automobilius, o vežimus fermeriams ir šachtininkams. Į automobilių verslą „Studebaker" patraukė 1902 m. Tada buvo pagamintas pirmas šios įmonės elektromobilis. 1904 m. pasirodė bendrai su „The E-M-F Company and the Superior Coach Company" sukurtas benzinu varomas automobilis. Pirmąjį „savą" automobilį įmonė pagamino 1912 m.


Deja, po Antrojo pasaulio karo „Studebaker" gaminamų automobilių paklausa ėmė smukti. Kaip jau minėta, 1958 m. likviduotas „Packard" prekių ženklas, o 1963 m. nuspręsta nutraukti automobilių gamybą. Paskutinis „Studebaker" pagamintas 1966 m.

Beje, tai ne vienintelės įmonės, kurių pavadinimai kelia amerikiečiams nostalgiją ir liūdnų prisiminimų. Vyresnio amžiaus JAV gyventojai tikrai dar turi prisiminti automobilių gamintoją „Edsel", buvusią nepriklausomą ir „Ford Motor Company" antrinę įmone. „Edsel" gyvavo labai trumpai - nuo 1958 m. iki 1960 m. - JAV automobilizmo istorijoje ji paliko ryškų pėdsaką.

„Edsel" nusitaikė į didžiausią ir paklausiausią rinkos segmentą - vidutinius vidutinio brangumo miesto automobilius. Būtent todėl kiekvieno naujo modelio pristatymas sutraukdavo iki 2-3 mln. žiūrovų. Deja, žiūrovų buvo gerokai daugiau negu norinčiųjų įsigyti naujieną, tad įmonė nesulaukė net savo penktojo gimtadienio.

Bene paskutinis automobilių pramonės praradimas - dar vienas JAV automobilių gamintojas, priklausęs koncernui „General Motors". Kalba eina apie istorinį automobilių gamintoją „Pontiac". Būtent istorinį, nes „Pontiac" automobilius gamino daugiau negu 100 metų. Retas kuris gamintojas gali (arba tiksliau - galėjo) pasigirti tokia ilga ir turtinga istorija.

Net tokia ilga istorija neišgelbėjo šio automobilių gamintojo nuo pasaulinės finansų krizės. „General Motors", valdantis ir šį ženklą, nusprendė, kad istorinius, bet neperkamus, automobilius gaminti nenaudinga, tad „Pontiac" tapo savo ilgos istorijos dalimi. Ar šis prekių ženklas atsigaus? Dabar prognozuoti sunku, tačiau gali būti, kad kas nors ras lėšų ir noro prikelti „Pontiac" antram gyvenimui.

Parengta pagal užsienio spaudą

Nuotraukos iš http://en.wikipedia.org/

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: