Pildom išsilavinimo spragas – „Lexus RX450h“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP7083
  • IMGP7084
  • IMGP7092
  • IMGP7095
  • IMGP7098
  • IMGP7106
  • IMGP7107
  • IMGP7113
  • IMGP7114
  • lexus_rx_450_h__1_
  • lexus_rx_450_h__2_
  • lexus_rx_450_h__3_
  • lexus_rx_450_h__4_
  • lexus_rx_450_h__5_
  • lexus_rx_450_h__6_
  • lexus_rx_450_h__7_
  • lexus_rx_450_h__8_
  • lexus_rx_450_h__9_
  • lexus_rx_450_h__10_
  • lexus_rx_450_h

Vieni automobilių modeliai pasirodo ir išnyksta, kiti gyvuoja, karta iš kartos atsinaujindami. „Lexus RX" - vienas tokių. Pirmą kartą visuomenei „RX" modelis buvo pristatytas dar 1998 m., o dabar mūsų gatvėmis rieda jau trečios „RX" kartos visureigiai.

„RX" modelyje iškart galima pastebėti naująjį „Lexus" „L-finesse" dizainą, matytą tokiuose modeliuose kaip „LS 600h" ar „Lexus GS 450h F SPORT".

Atnaujintas trečios kartos „RX" gavo naujas radiatoriaus groteles, naują bamperį ir naują optiką. Žibintų bloką dabar sudaro halogeninės, ksenoninės ir diodinės lemputės, užtikrinančios puikų apšvietimą tamsiuoju paros metu.

Salonas, kaip ir priklauso visureigiui, erdvus, o, kaip priklauso „Lexus" automobiliui - prabangus ir patogus. Vairuotojo vietai, kaip ir buvo galima tikėtis, priekaištų nėra. Sėdynė labai patogi, visi mygtukai ir svirtelės - po ranka, matomumas puikus.

Tiesa, kiek nuvylė bandyto modelio centrinis panelis. Nori, nenori, bet prisiminus tuos „Lexus", su kuriais teko susipažinti anksčiau, pilkas „RX" plastikas, neišraiškinga audio sistema, monochrominis ekraniukas prietaisų skydelio viduryje ir 8 colių ekranėlis nublanko prieš, atrodytų, jau tapusią įprasta „Lexus" modeliuose „Mark Levinson" garso sistemą ir 12,3 colio plačiausią pasaulyje automobiliuose montuojamą multimedijos ekraną.

Informacija ekrane, kaip ir anksčiau, valdoma specialiu manipuliatoriumi. Kadangi bandytas modelis, kaip ir „CT 200h" ar „GS F 450h Sport" buvo hibridinis, ekranėlyje buvo galima stebėti kaip veikia hibridinė sistema.

„RX 450h" gali pasigirti ir projekcija ant priekinio stiklo. Tai turi dar ne visi aukštesnės klasės modeliai.

„RX" ne tik patogus, bet ir saugus modelis. Už aktyvųjį saugumą atsakinga kompleksinė automobilio dinamikos valdymo sistema „VDIM", apjungianti ABS, VSC, antiprabuksavimo sistemą TRC ir stabdžius su elektroniniu ECB valdymu. Turi „RX" ir susidūrimo prevencijos sistemą („Pre-Crash Safety"). Priekinėse automobilio grotelėse paslėptas milimetro bangos radaras nuolat stebi, ar nėra kliūčių, ši informacija derinama su automobilio greičiu; sistemos kompiuteris apskaičiuoja smūgio tikimybę. Jei sistema nusprendžia, kad rizika didelė, vairuotojui prietaisų skydelyje pateikiamas įspėjamasis pranešimas, girdimas garsinis signalas - sureguliuojama pakaba, padidinamas stabdžių spaudimas, kad stipriau nei įprasta veiktų rankinis stabdys. Jei smūgis apskaičiuojamas kaip išvengtinas, priešavarinės saugos sistema („Pre-Crash Safety") įjungiama sumažinti susidūrimo jėgą, priekinių sėdynių diržai įtempiami.

Vidinį saugumą, jau bazinėje sąrangoje, garantuoja 10 saugos pagalvių, aktyvios priekinės galvos atramos ir t.t. vairo kolonėlė susidūrimo iš priekio atveju visiškai suyra.

Automobiliui važiuojant ekonominiu režimu, prietaisų skydelio viršuje degė melsva šviesa, įjungus sportinį režimą, šviesa persijungė į raudoną, tačiau tuščiai laukiau, kada ekonometras persijungs į tachometrą, kaip kad yra kituose „Lexus" modeliuose. Deja, nesulaukiau. „RX" visada, nepriklausomai nuo važiavimo režimo, visada matysis tik ekonometras. Nedidelis, bet minusiukas.

Kaip jau minėjau, „RX" - didelis, erdvus modelis, tad jame jaukiai ir patogiai gali „įsikurti" 5 suaugę žmonės.

Kelyje automobilis elgiasi ramiai ir nuspėjamai. Vairuoti jį taip pat nėra sunku. Turint omenyje, kad „RX" - didelis visureigis, dinaminėms bandyto modelio charakteristikoms priekaištų taip pat nėra. Mieste „Sport" ir „Eco" režimai skyrėsi nedaug, nes tekdavo dažniau stovinėti, negu važiuoti, tačiau išlėkus į užmiestį skirtumas tapo aiškesnis. „Sport" režime automobilis greičiau reaguodavo į akceleratoriaus paspaudimą, vairas tapo aštresnis ir sunkesnis.

Visgi, kaip ir kiti modeliai, „RX" sukurtas ne tam, kad skubėtum, o tam, kad važiuotum ramiai, patogiai ir, svarbiausia, solidžiai. Ir iš tikro, būtent sėdus prie „Lexus" vairo tarsi persismelki ramybe, supranti, kad nors automobilis ir galingas, lėkti nėra prasmės. Malonumą teikia jau pats važiavimas.

Automobilio pakaba taip pat sureguliuota patogiam važiavimui, tad ji puikiai sugeria nedidelius kelio nelygumus ar „gulinčius policininkus". Salone jie beveik nejuntami.

Beje, nors „RX" - hibridinis modelis, reiktų nepamiršti, kad hibridas nėra elektromobilis. „RX" turi elektrinį varikliuką, kuris įsijungia tik užvedus automobilį arba įsijungia važiuojant atbuline eiga. Vien elektra automobilis galėtų įveikti apie 2 - 3 km, tačiau to daryti nepatartina, nes tai gali neigiamai paveikti hibiridnę sistemą. Verčiau jau sekti kuro daviklio rodmenis ir laiku užsukti į degalinę. Labai dažnai, važiuojant ramiai „Eco" režimu, to daryti nereiks. Gamintojo pateiktų 6,5 l/100 km kelio pasiekti nepavyko, bet neskubant kuro sąnaudos sukosi apie 8 l/ 100 km.

Aišku, tokie automobiliai kaip „Lexus" niekada netaps „masine preke". Bet gamintojas to ir nesiekia. Kiekvienas daiktas turi savo pirkėją, savo nišą. Panašu, kad „Lexus" ją rado ir Lietuvoje, tad atnaujintas „RX" modelis puikiai papildys bendrą naujos kartos „Lexus" automobilių šeimyną. Tikėtina, kad keletą ar net keliolika naujųjų „RX" jau artimiausiu metu išvysime mūsų miestų gatvėse. Tik ne lankstančių, nors galios tam ir užtenka, o ramiai, solidžiai plaukiančių bendrame automobilių sraute ir tuo pabrėžiančių savo statusą ir išskirtinumą.

 

Techniniai duomenys RX450h Comfort

RX450h Comfort

VARIKLIS

 

Cilindrų skaičius

6

Maksimali galia (kW/aps./min.)

183

Maksimalus sukimo momentas (Nm/aps./min.)

317

Maksimali galia (DIN AG/aps./min.)‏

245

Suspaudimo laipsnis

12.5 : 1

Vožtuvų mechanizmas

24 vožtuvų DOHC su „Dual VVT-i"

EKSPLOATACINĖS SAVYBĖS

 

Maksimalus greitis (km/h)

200

Pagreitėjimas iki 100 km/h (sek.)

7,8

EMISIJOS

 

Mieste (g/km)

147

Užmiestyje (g/km)

145

Vidutinė CO2 emisija (g/km)

145

DEGALŲ SĄNAUDOS

 

Mieste (l/100 km)

6.5

Užmiestyje (l/100 km)

6.0

Vidutinės (l/100 km)

6,3

PAKABA

 

Priekinė pakaba

MacPherson amortizatorius

Galinė pakaba

Dvigubas balansyras

VAIRAVIMAS

 

Tipas

Krumpliastiebis ir dantratis

Sukimo spindulys (nuo ribotuvo iki ribotuvo)

2.79

STABDŽIAI

 

Stabdžiai priekyje

Aušinamasis diskas

Stabdžiai gale

Diskas

SVORIS

 

Bendroji automobilio masė (kg)

2700

Masė be krovinio (kg)

2205

TALPA

 

Degalų bako talpa (l)

65

MATMENYS

 

Ilgis (mm)

4770

Plotis (mm)

1885

Aukštis (mm)

1685

Važiuoklės bazė (mm)

2740

 

Lentelė lexus.lt

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...