Atsigaunanti antrinė automobilių rinka siūlo nemažą pasirinkimą. Dalis žmonių neįsivaizduoja gyvenimo be visureigio, bet dažnai kyla klausimas - ką rinktis. Vienas tokių variantų gali būti „Nissan Murano". Tiesa, minėtu automobiliu potencialus pirkėjas gali nusivilti dėl perkaitusio variatoriaus, svyrimo posūkiuose ir girgždančio salono. Kad taip neatsitiktų, automobilį būtina rinktis labai atidžiai. Be to, kartais galima išgirsti pasakymą: „Mane automobilis tenkina, bet tyliai ieškau kuo ji pakeisti". Taigi, „Nissan Murano".
„Murano" išvaizdai pretenzijų lyg ir nėra - stilingas, galingas, veržlus. Vienintelis aliumininis V tipo 24 vožtuvų 3,5 l 234 AG benzininis variklis taip pat daug pasako. Tokios charakteristikos leidžia pajusti visą važiavimo malonumą. Vienas akceleratoriaus paminos spustelėjimas ir automobilis gali lėkti daugiau kaip 100 km/val. greičiu. Turbūt aišku, kad „Nissan" šį modelį kūrė galvodama apie JAV rinką. Krizė, ne krizė, o amerikiečiai mėgsta didelius, galingus, benzininius automobilius su APD. Jiems duok didelę mašiną ir - gerai.
Yra keletas „bet". Didelį automobilį reikia mokėti suvaldyti. Ypač posūkiuose, nes kitaip automobilis gali apsiversti. Jeigu kelias tiesus, lygus ir švarus, problemų kilti neturėtų. Deja, pastaroji žiema aiškiai parodė, kad dažnai galima rasti neprižiūrėtų ir nenuvalytų kelių. O kur dar pavasariniai „džiaugsmai" - dėl temperatūrų svyravimo atsivėrusios duobės. Deja, bet tiesa ta, kad japonų amerikiečiams gamintas automobilis nėra pritaikytas prastiems, duobėtiems keliams. Važiuoklės patiriami smūgiai persiduoda ir aukščiau esančioms detalėms, todėl automobilio salone atsiranda pašaliniai garsiai ir krebždesiai.
Dar vienas niuansas - „Murano" labiau apsimoka pirkti iš JAV. Greičiausia jis bus prasčiau prižiūrėtas, tačiau kainuos pigiau, turės galingesnį variklį (245 AG) ir turtingesnę sąrangą. Amerikinis variantas turėtų turėti termometrą, DVD leistuvą, spalvotą ekraną ir užpakalinio vaizdo kamerą.
Tiesa, ieškodami automobilio už Atlanto, atminkite dar vieną svarbų dalyką - amerikiečių požiūrį į automobilius. Būtent dėl to reikia įsitikinti, kad pasirinkto automobilio transmisija nebuvo perkaitusi. Į „Murano" montuojama ne paprasta APD, o variatorius. Naujesniuose „Murano" vietoj kairiojo rūko žibinto sumontuotas papildomas variatoriaus aušinimo radiatoriaus oro rezervuaras, o senesni amerikietiški modeliai jo greičiausia neturės. Kita vertus, pasak specialistų, jei savininkas automobilį prižiūrėjo ir eksploatavo tvarkingai, turėjo užtekti ir bazinio variatoriaus aušinimo.
Įdomu tai, kad dažniausia variatorius genda dėl sutrikusios kompiuterio veiklos. Elektronika pasiunčia klaidingą komandą ir dėl to nukenčia mechaninės detalės. Žinoma, galit variatorių pribaigti ir patys. Jei nuolat važinėjate aukštomis apsukomis, o automobilis pajuda iš vietos iki dugno nuspausta akceleratoriaus pamina, detalės ilgai netarnaus.
Dar reiktų žinoti tai, kad variatoriaus remontas maždaug dvigubai brangesnis negu APD. Jei iš automobilio buvo „išspausta viskas", teks pasiieškoti remonto specialistų. Pirmas aiškus problemos požymis - netolygiai ir su pertrūkiais veikianti transmisija. Jeigu su remontu nedelsite, jis bus greitesnis ir pigesnis.
Remontas - daug išlaidų reikalaujantis procesas. Kita vertus, pigus „Murano" remontas ir nebuvo. Perkant automobilį reiktų įvertinti ir tai. Stiklas, amortizatoriai - viskas kainuos. Kryžmės keičiamos tik kartu su kardano velenais. Pakeitus atskirai, gali prasidėti balansavimo problemos.
Džiugina nebent tai, kad automobilis dėmesio reikalauja ganėtinai retai. Gal konkurentų iš „Toyota" „Nissan" dar nepasivijo, bet apie nuolatinius gedimus taip pat kalbėti negalima. Neturi „Nissan" ir tokios turtingos automobilių atšaukimo istorijos kaip ta pati „Toyota". Paskutinis didelis atšaukimas JAV apėmė maždaug 130 000 „Murano", pagamintų 2003-2005 m. Tada buvo suabejota generatoriaus instaliacijos patikimumu. Pažeidus jos izoliaciją generatorius galėjo nustoti krauti akumuliatorių. Dar teko „Nissan" atšaukti 2004-2006 m. modelius dėl problemų su užvedimo spynele. Nepalyginsi su beveik 10 mln. atšauktų „Toyota" modelių ir su gedimais susijusių avarijų pasekmių.
Be to, „Murano" techninio aptarnavimo intervalai ganėtinai dideli. Net tepalą, jeigu nebus be reikalo ardomasi, teks keisti ne dažniau kaip kas 15 000 km. Taigi, jei patinka dideli automobiliai ir turite galimybę tokį išlaikyti (ne tik įsigyti), - „Murano" tikrai neblogas variantas.
Nissan Murano (FF-L) 3.5 i V6 24V
KĖBULAS |
||
Kėbulo tipas |
Visureigis |
|
Durų skaičius |
5 |
|
Vietų skaičius |
5 |
|
Ilgis |
4765 mm |
|
Plotis |
1880 mm |
|
Aukštis |
1690 mm |
|
Ratų bazė |
2825 |
|
Maksimalus bagažinės tūris |
2005 l |
|
Minimalus bagažinės tūris |
923 l |
|
VARIKLIS |
||
Variklio tūris |
3498 cm3 |
|
Cilindrų tipas |
V tipo |
|
Kuro paskirstymo mechanizmas |
dohc |
|
Maitinimo sistema |
Išskirstytas įpurškimas |
|
Galia |
248/5800 AG |
|
Sukimo momentas |
333/4400 Nm |
|
Kuras |
А-95 |
|
TRANSMISIJA |
||
Varantys ratai |
Priekiniai |
|
Pavarų dėžė |
Variatorius |
|
PAKABA |
||
Priekinės pakabos tipas |
Amortizatoriniai statramsčiai |
|
Užpakalinės pakabos tipas |
Skersinis stabilizatorius |
|
VAIRAS |
||
Vairo stiprintuvas |
Yra |
|
Apsisukimo spindulys |
9,9 m |
|
STABDŽIŲ SISTEMA |
||
Priekiniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
|
Užpakaliniai stabdžiai |
Diskiniai vėdinami |
|
ABS |
Yra |
|
Brake Assist |
Yra |
|
EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI |
||
Kuro bako talpa |
82 l |
|
100 km/val. pasiekiama, per |
7,9 s |
|
Kuro sąnaudos užmiestyje |
9,4 l/100 km |
|
Kuro sąnaudos mieste |
11,8 l/100 km |
|
Prošvaisa |
180 mm |
|
Automobilio masė |
1588 kg |
|
Leidžiama automobilio masė |
2204 kg |
|
Padangos |
235/65 R18 |
Parengta pagal užsienio spaudą
Nuotrauka gamintojo ©
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"