Populiariausi balniniai vilkikai
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 16-DAF-XF-105-Series-2009
  • 1600x1200_FH_06_highres
  • images
  • MAN_TGA_440
  • mercedes2
  • renault-magnum-440-03-image-size-527-x-306-px-imagejpeg-27632-views_ba76d
  • scania-r-730-05
  • Green_Truck___Tanker_photo

Biudžetas

Nusprendus įsigyti naują vilkiką, reikia nuspręsti, kokią pinigų sumą tam galima skirti. Dažnai tokia, ganėtinai nepigi technika perkama lizingu. Skaičiuoti savo finansines galimybes reiktų taip, kad netikėtai praradus vilkiką neliktumėt su krūva neapmokėtų skolų ir be pragyvenimui reikiamų lėšų. Juolab, kad vilkikai turi tendenciją patekti į brangiai kainuojančias nelabai malonias situacijas, būtų tai avarija ar krovinio su vilkiku dingimas. Taigi, tarkime, kad dėl sumos apsisprendėme. Kas toliau?

Užsakymai

Dar prieš įsigyjant sunkvežimį reiktų apsispręsti su galimais užsakymais. Galite savarankiškai ieškoti pervežimų, galite pasinaudoti kontorų, kurios už atitinkamą komisinį mokestį tai padarytų už jus, paslaugomis. Šiuo atveju reiktų paskaičiuoti, per kiek laiko jums atsipirks naujasis pirkinys. Jeigu gyvenate mažame miestelyje, toli nuo pramonės ir centrinių kelių, tai „Mercedes Actros" jums atsipirkti gali tik per kokius 10 metų. Tai - gerokai per ilgas laikotarpis.

Krovinių tipai

Priklausomai nuo būsimų potencialių užsakymų pagalvokite, koks vilkikas jums būtų optimaliausias. Jeigu nusimato dideli krovinių kiekiai, reiktų pirkti vilkiką su puspriekabe, jeigu mažai - tada geriausia tiks vidutinės keliamosios galios furgonas. Taip pat reiktų įvertinti ir krovinio tipą. Bene universaliausias sprendimas tokiu atveju - tentu degtas furgonas, tinkantis beveik visų tipų ir dydžių kroviniams, išskyrus specifinius pervežimus - pavojingi kroviniai, šaldyta produkcija ir pan. Specialiai produktų pervežimui jau teks pirkti refrežeratorių.

Sunkvežimio modelis ir prekių ženklas

Šiuo atveju vėl reiks grįžti prie biudžeto ir atsakyti į amžiną klausimą - pirkti naują vilkiką ar naudotą? Reiktų pasižvalgyti, kokius automobilius dažniausiai renkasi jūsų regiono pervežimo įmonės. Vienas ar du žmonės dar gali apsirikti, tačiau jeigu tarkim 30 proc. pervežimais užsiimančių įmonių renkasi „Mercedes Benz" ar „Volvo" vilkikus, tai aiškiai rodo, kad konkretus prekių ženklas vertas dėmesio. Pasidomėkite, kokie sunkvežimių aptarnavimo centrai yra arčiausiai jūsų ir kokius prekių ženklus jie aptarnauja. Įsitikinkite, kad jie galės priimti ir jūsų pasirinktus sunkvežimius. O dabar pakalbėkime apie dažniausiai mūsų regione sutinkamus prekių ženklus.

Prekių ženklai ir jų siūlomi balniniai vilkikai

Kaip jau minėjome, dažnai pervežimais užsiimančios įmonės perka tuos vilkikus, kurių daugiausia vieno ar kito regiono keliuose. Ir tai nesunku paaiškinti - jeigu konkretų prekių ženklą renkasi daugelis, vadinasi, jis pranašesnis už kitus. Be to, tokiam vilkikui visada bus lengviau rasti atsarginių dalių. Taigi, kokie vilkikai populiariausi mūsų regione?

1. Balniniai „Volvo" vilkikai

Volvo

„Volvo" yra pats populiariausias vilkikų prekių ženklas mūsų regione. Keliuose ir gatvėse galima pamatyti pačių įvairiausių sunkvežimių, kurių gamybai buvo panaudot „Volvo Truck" bazė modifikacijų - vilkikų, sunkvežimių, spec. technikos ir t.t. Specializuotas „Volco Truck" servisas mūsų regione taip pat yra.

Populiariausia „Volvo" vilkikų serija yra „FH" („FH 12", „FH16"). Visų pirma „FH 12" ir „FH 16" modeliai skiriasi varikliais. Pirmasis turi 12 litrų, antrasis - 16 litrų agregatą. Gerokai rečiau galima sutikti „Volvo FH 13" modifikaciją, turinčią 13 l variklį.

„Jaunesnysis" „FH" serijos brolis - modelis „FM". „Volvo FM" vilkikai skirti pervežti krovinius trumpais ir vidutinio ilgumo atstumais. Rinkai siūlomos „FM 9" (9 l variklis) ir „FM 12" (12 l variklis) modifikacijos. Mūsų keliuose galima sutikti ir „FH", ir „FM" modelių.

Specialiai Amerikos rinkai „Volvo" gamina balninius variklius su ilgais priekiais, kuriuos kartais galima išvysti ir mūsų gatvėse. „Volvo" vilkikai su ilgais priekiais žymimi „VN", „VNL" ir „VNL&VNM".

Ilga „Volvo" vilkikų naudojimo patirtis tiek mūsų, tiek ir kaimyniniuose regionuose įrodė, kad šie vilkikai - optimaliausias pasirinkimas. Jie patikimi, praktiški ir saugiausi iš visų vilkikų.

2. Balniniai „Mercedes-Benz" vilkikai

Mercedes Benz

Jeigu tikėti vilkikų pardavėjais, antroje vietoje pagal populiarumą mūsų regione yra „Mercedes-Benz" sunkvežimiai. „Mercedes - Benz Actros" tarp vilkikų vertinamas taip pat, kaip ir „Mercedes" modeliai tarp lengvųjų modelių. Žvelgiant iš techninių pozicijų, tai - vieni sudėtingiausių vilkikų, tačiau tuo pat metu važiavimas jais - vienas patogiausių ir maloniausių.

„Mercedes-Benz Actros" skirstomi pagal gamybos metus ir pagal ratų bazę. Yra „Actros", kurių ratų bazė - 4х2, 4х4, 6х2, 6х4, 6х6. Mūsų regione populiariausi modeliai su 4x2 ratų baze.

„Actros" gamyba pradėta dar 1996 m., 2003 m. buvo išleista atnaujinta versija, pati naujausia versija buvo pristatyta šiemet. Iš kitų „Mercedes" vilkikai išsiskiria „protinga elektronika" - po visą sunkvežimį išdėstyti davikliai, stebintis įvairių mazgų ir agregatų nusidėvėjimą. Ši sistema vadinasi „Teligent".

3. Balniniai „MAN" vilkikai

MAN

„MAN" nėra patys populiariausi vilkikai mūsų regione, bet jų keliuose taip pat nemažai. Turi šie vilkikai ir savo specializuotą servisą. Dažniausiai keliuose sutinkami „MAN" modeliai „TGA" su 12 l varikliais. Taip pat keliuose galima išvysti variacijas „TGS" ir „TGX". „MAN TGA" - vilkikas, sukurtas tolimiems krovinių pervežimams už Europos Sąjungos ribų. „TGS" versija adaptuota Europai - kokybiškiems, lygiems keliams ir griežtoms ekologinėms normoms. „TGA", palyginus su „TGS", turi didesnę prošvaisą ir gerokai didesnį ratų išvirtimo kampą. Kitaip sakant, „TGA" modelis specialiai sukurtas sunkioms eksploatacijos sąlygoms.

„MAN TGX" gamyba pradėta 2007 - 2008 m., nors iš esmės tai - „TGA" atnaujinimas. Buvo modernizuoti ir patobulinti svarbiausi mazgai ir agregatai, modernesnis tapo ir vilkiko dizainas.

Keliuose galima sutikti ir praėjusio amžiaus pabaigoje gamintus „MAN" modelius. Dažniausiai tai - „MAN 19", kurie, nepaisant savo garbingo amžiaus, sulaukia nemažai teigiamų atsiliepimų.

Apibendrinant galima pasakyti, kad „MAN" - toli gražu ne patys pigiausi vilkikai. Jų išvaizdoje nėra ypatingų dizaino subtilybių, tačiau vairuotojai pamėgo šiuos vilkikus už patogią, apgalvotą konstrukciją ir jų vokišką patikimumą. Vokiečių gamybos transportas ir toliau išlieka paklausus.

4. Balniniai „Scania" vilkikai

Scania

Nemažai mūsų keliuose ir „Scania" vilkikų. Jų pardavimo centrai išsimėtę po visą regioną.

Daugumoje šalių didžiausia ir paklausiausia yra „Scania" „R" serija. Įdomu tai, kad „R" serijos gamyba buvo pradėta dar devintajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje ir tęsiama iki šiol. Aišku, „Scania R" tada ir dabar - du visiškai skirtingi modeliai, tačiau jų patikimumas ir tada, ir dabar nekelia abejonių. „R" serijos modeliai sudaro maždaug 50 proc. „Scania" vilkikų pardavimų.

Yra „Scania P" ir „G" serijos modeliai. Raidės nurodo vilkiko dydį: „P" - patys mažiausi „Scania" vilkikai, „G" - vidutinio dydžio, „R" - patys didžiausi.

Gamintojai teigia, kad visi vilkikų varikliai, nepriklausomai nuo serijos, turi tarnauti ne trumpiau kaip 2 mln. km.

Prabėgusio amžiaus pabaigoje rinkai buvo siūlomos ir kitos „Scania" modifikacijos: 2 ir 4 serijos. Mūsų keliuose galima sutikti ir šių serijų vilkikų.

Pasitaiko ir „Scania" vilkikų su ilgais variklių dangčiais. Tai - „Scania T124" versija.

Praleidusi ne vienus metus mūsų regiono rinkoje, „Scania" čia turi tvirtas pozicijas, tad „Scania" vilkikus pirko ir pirks toliau.

5. Balniniai „DAF" vilkikai

DAF

Nors gaminami Olandijoje, „DAF" vilkikai puikiai tinka mūsų keliams, klimatui ir darbo sąlygoms. „DAF" sunkvežimiai puikiai pasirodė ralyje „Paryžius - Dakaras", kur nuolat būna tarp lyderių. Atlaikė jie konkurenciją ir pervežimų rinkoje, kur šiandien užima ganėtinai tvirtą poziciją.

Labiausiai mūsų regione išplitę „DAF" modeliai „XF105 SERIES" ir „XF95 SERIES". Šie modeliai sudaro maždaug 80 proc. mūsų šalies keliais riedančių „DAF" vilkikų parko. „DAF XF95" buvo gaminami nuo 2001 iki 2007 m, jie turėjo tik Euro 3 standartus atitinkančius variklius. „XF95" modelį pakeitė modelis „XF105", pristatytas 2005 m. Serijinė naujo modelio gamyba buvo pradėta 2006 m. Išoriškai „95" modelis beveik nieko nesiskiria nuo „105", visi esminiai skirtumai - giliau viduje. „DAF XF105" gavo visiškai naują variklį „Paccar MX", išspaudžiantį nuo 410 iki 510 AG. Šis variklis jau atitinka ir Euro 4, ir Euro 5 ekologinius standartus. Mūsų regione vilkikas „DAF XF150" dažniausiai turi 4x2 ratų bazę.

Prieš „95" ir „105" modelius „DAF" rinkai siūlė „CF" serijos vilkikus. Pastarieji buvo pradėti gaminti dar praėjusio amžiaus pabaigoje, atnaujinta „CF" versija gaminama ir šiandien. Tiesa, rinkoje jų gerokai mažiau negu didžiųjų „XF95" ir „XF105" serijos modelių.

„CF" serijos modeliai paskaičiuoti vidutinio svorio krovinių gabenimui trumpais arba vidutiniais atstumais. Pagal kabinos dydį ir patogumą, „CF" gerokai atsilieka nuo „XF" serijos modelių.

Galima kartais keliuose išvysti ir senosios „XF 95" serijos modelius, gamintus praėjusio amžiaus pabaigoje. Jie išsiskiria senu, nepatraukliu dizainu.

6. Balniniai „Renault" vilkikai

Renault

Prancūzų gamintojo modeliai žavi savo išvaizda, tačiau vairuotojai juos pamėgo ne tik dėl jos. Dažniausiai mūsų keliuose sutinkami du modeliai - „PREMIUM" ir kiek mažesnis „MAGNUM". Kai kas „Magnum" vilkikus vadina gražiausiais iš visų šio segmento modelių, turinčių savyje kažką tokio nenusakomo. „DAF" ar „Volvo" modeliai panašūs vieni į kitus, o „Magnum" išsiskiria savo nepakartojamu brutualiu stiliumi.

„Renautl Magnum" gamyba prasidėjo 1990 m. Tada daugumą tolimųjų reisų vairuotojų šokiravo „kvadratinė" „Magnum" kabina. Prabėgusio amžiaus pabaigoje „Magnum" tapo Europos krovinių pervežimo rinkos lyderiu. Deja, laikui bėgant „Magnum" pradėjo atsilikti nuo konkurentų tiek techniniais, tiek ir funkciniais rodikliais. Tuo metu rinkoje pasirodė atnaujinta „Magnum" versija, gavusi amerikietiškus „MACK" variklius. Pastarieji agregatai greit pelnė vairuotojų simpatijas dėl savo išskirtinio patikimumo. Amerikiečiai prancūzams „paskolino" 12 l V tipo šešių cilindrų 390, 430 ir 470 AG bei 16 l V tipo 8 cilindrų 560 AG variklius. Vėliau modelis buvo dar buvo modernizuojamas, tačiau vienas dalykas liko nekintamas - į kabiną vairuotojas patekdavo atlenkiamomis kopėtėlėmis. Kiti vilkikų gamintojai tokios „laiptų sistemos" net nebandė įdiegti. Beje, „Renault Magnum" gaminamas iki šiol. Išoriškai modelis nelabai pasikeitė, tačiau moderniame variante gausu elektronikos.

Vilkikai „Renault Premium" turi standartinę „europinę" išvaizdą, todėl turbūt jų bendro naudojimo keliuose ir daugiau negu „Magnum". Per savo ilgą istoriją „Premium" patyrė kelias modernizacijas. Naujausias modelis turi 11 l 330, 380 arba 440 AG variklį. Beje, „Premium" sveria mažiausiai iš visų tokio tipo vilkikų - tik 6 307 kg.

7. Balniniai „Iveco" vilkikai

Iveco

„Iveco" vilkikų mūsų regione pasitaiko, tačiau jų nėra daug. Beje, „Iveco" gamina išimtinai komercinę techniką, pradedant mikro autobusais ir baigiant karjerams skirtais sunkvežimiais. Mus šiuo atveju domina balniniai vilkikai.

Dažniausiai keliuose sutinkami „Iveco" modeliai „STRALIS", „EUROTECH" ir „EUROSTAR".

„Iveco Stralis" gamyba buvo pradėta 2002 m. ir gaminami iki šiol. Prieš „Stralis" „Iveco" pirkėjams siūlė „Eurotech" ir „Eurostar" modelius. „Stralis" gali turėti dviejų tipų ratų bazę: 4x2 ir 6x2. Priklausomai nuo planuojamų atstumų, „Stralis" gali turėti trijų tipų kabinas: „AS" tolimi (tarptautiniai) pervežimai, „AT" - vidutinio ilgio (tarpmiestiniai) pervežimai, „AD" - trumpi (miesto ribose) pervežimai.

Dažniausiai sutinkami 10 ir 13 l varikliai. „Stralis" gali turėti mechaninę 9 arba 16 pavarų transmisiją, automatizuotą 12 pavarų transmisiją arba automatinę 6 pavarų transmisiją. Mūsų regione „Stralis" jau užsirekomendavo kaip patikimas, mūsų klimatui ir keliams puikiai pritaikytas, vilkikas.

„Senukai" „Iveco EUROTECH" ir „EUROSTAR" buvo gaminami nuo dešimtojo prabėgusio amžiaus dešimtmečio iki jo pabaigos, kada rinkoje pasirodė „Stralis". „Iveco" vilkikai kainuoja pigiau negu „Volvo" ar „Scania", tačiau kokybe ir patogumu jiems beveik nenusileidžia, todėl juos mėgsta ir vairuotojai, ir įmonių savininkai. Ypatingų techninių naujovių čia nėra - tie patys 13,8 l dyzeliniai varikliai. Prieš „EUROTECH" ir „EUROSTAR" „Iveco" gamino vilkikus „TURBOTECH" ir „TURBOSTAR", tačiau jų gamyba buvo nutraukta dar praėjusio amžiaus pabaigoje, tad tikėtina, kad keliuose tokių vilkikų beveik nebeliko.

Nuo 2005 m. gaminamas ypatingai sunkiems kroviniams pritaikytas vilkikas „Iveco TRAKKER". Jis gali turėti 4x2, 2x2, 6x4 ir 6x6 ratų formules. Mūsų regione šis „Iveco" modelis sutinkamas retai.

Kuro sąnaudų didėjimo priežastys

Vidutinės kuro sąnaudos matuojamas važiuojant techniškai tvarkingu automobiliu su 80 proc. maksimalios apkrovos siekiančiu kroviniu. Paprastai vilkikai 100 km kelio naudoja apie 27 - 30 l. kuro.

Galimos kuro sąnaudų padidėjimo priežastys:

Priežastis

Kuro sąnaudų didėjimas proc.

Cilindrų grupės detalių susidėvėjimas

iki 30 proc.

Alkūninio veleno - švaistiklio susidėvėjimas

iki 20 proc.

Važiavimas perkaitusiu varikliu

iki 20 proc.

Su kuro sistema susijusios problemos

iki 50 proc.

Viršsvoris (kiekvienas 1 000 kg)

iki 10 proc.

Per mažas padangų slėgis

iki 20 proc.

Užsiteršęs oro filtras

iki 10 proc.

Įjungtas kondicionierius

iki 10 proc.

Kalnų reljefas

iki 40 proc.

Vairavimo įpročiai (staigus greitėjimas, stabdymas, važiavimo greitis ir t.t.) Tarkim , „Iveco

Stralis" esant 95 km / val. greičiui sunaudoja 25 proc. kuro daugiau, negu esant 80 km/val. greičiui. „Renault Master 3.0 dCi": 60 km/val. - 7,1 l.; 120 km/val. - 13,7 l. „VW Transporter Т5 2.5 TDI": 60 km/val. - 5,34 l.; 120 km/val. - 9,35 l.

iki 60 proc.

Vilkikų variklių remontas

Dyzeliniai vilkikų varikliai priskiriami ilgaamžiams ir ekonomiškiems agregatams, tačiau kartais genda ir jie, juos taip tap reikia kokybiškai suremontuoti. Vilkikų savininkai puikiai žino, ką reiškia smulkiausias variklio gedimas ir kiek laiko užima jo remontas. Dyzelinių sunkvežimių variklių remontas turi savų ypatybių, nes čia viskas gerokai sudėtingiau ir garažiuke jo sutvarkyti tikrai nepavyks. Tam reikia atitinkamos įrangos ir diagnostikos. Būtent todėl sunkvežimių savininkai turėtų pasirūpinti savalaike variklio diagnostika. Remontuoti variklį tenka tik tada, kai atlikus diagnostiką randamas aiškus gedimas.

Taip pat, skirtingai nuo benzininių, dyzeliniai varikliai turi aukštesnį darbinį spaudimą. Kaip patikimai veiks vilkiko variklis priklauso ir nuo to, kaip tiksliai kontroliuojamas degus mišinys, kaip kokybiškai ir kada jis išpurškiamas.

Net nedideliam dyzelinio variklio remontui reiks bandymo stendų, nes be jų gedimo gali ne tik nepavykti pašalinti, bet jis gali netgi išplisti, o tada remontas kainuos gerokai daugiau.

Šiuo atveju džiugina tai, kad kapitalinis dyzelinių vilkikų variklių remontas - dalykas retas, nes mazgai ir agregatai, paprastai, tarnauja ilgai ir patikimai. Dažniausiai fiksuojami gedimai kuro padavimo ir kuro įpurškimo į degimo kameras sistemose, būtent todėl šių sistemų remontas ar reguliavimas ir yra tas procesas, kurį įprasta vadinti vilkiko variklio remontu.

Dažniausios dyzelinių variklių remonto priežastys:

- variklio galios sumažėjimas;

- variklio detalių susidėvėjimas;

- kuro ir tepalo sąnaudų augimas;

- suprastėjęs variklio paleidimas ir dinaminės savybės;

- išmetamųjų dujų toksiškumo didėjimas;

Bet kokio gamintojo sunkvežimio, vilkiko variklio remonto darbai, priklausomai nuo gedimo pobūdžio, būna maždaug tokie:

-          Variklio išrinkimas ir defektavimas.

-          Variklio remonto planas.

-          Cilindrų - stūmoklių grupės (įvorių, žiedų, paskirstymo veleno movų) remontas arba keitimas.

-          Tepalo siurblio keitimas.

-          Alkūninių velenų šlifavimas arba jų keitimas.

-          Cilindrų bloko perrinkimas.

-          Švaistiklių remontas ir movų keitimas.

-          Smagračio atstatymas.

-          Vandens siurblio montavimo vietos atkūrimas.

-          Kompresorių, starterių, generatorių remontas.

-          Pavarų dėžės remontas.

-          Cilindro galvučių presavimas ir remontas.

-          Aukšto spaudimo kuro siurblio remontas.

Visi remonto, reguliavimo ir surinkimo darbai turi būti atliekami ant montažinio stendo, nes ant jo variklį galima pritvirtinti reikiamoje padėtyje. Tai leidžia variklio remontą atlikti ne tik kokybiškiau, bet ir greičiau. Remontui pasibaigus turi būti atliekama sujungimų įtempimo ir tarpelių dydžio besitrinančiose porose kontrolė.

Nuotraukos gamintojų ©

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Automobilių pirkėjai apgaudinėjami nauju būdu

Tie, kas gudrauja veldamiesi į abejotinus sandorius ir ketina apgauti valstybę, dažniausiai apgauna patys save

Diskiniai sunkvežimių stabdžiai

Šiandien pakalbėsime apie konstrukciją, sutinkamą tiek priekiniuose, tiek ir...

Prasidėjo „Metų automobilio 2009“ konkursas

Pirmadienį, lapkričio 10 d., prasidėjo dvyliktą kartą paeiliui Lietuvos žurnalistų autoklubo rengiamas konkursas „Metų automobilis 2009"

Mitai apie visureigius

Kodėl vartotojus vilioja didžiuliai, netaupūs, brangūs ir neekologiški visureigiai?

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: