„Porsche Boxster“ – 1996–2004
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 800px-550spyderInterior
  • 800px-Porsche_Boxster_black_vl

Kaip ir prognozuota, naujų automobilių rinka mūsų šalyje pamažu atsigauna. Kita vertus, tai suprantama, nes atliekamų pinigų turinčių žmonių buvo visais laikais. Tiesa, mūsų šalyje dar gyvas „naudotų automobilių" kultas, tad pastarųjų pardavimai atsigauna dar greičiau. Ir žmonės renkasi ne vien pigius, biudžetinius modelius. Turint atliekamų pinigų, galima pagalvoti apie tokį modelį kaip „Porsche Boxster".

Jų gamyba pradėta 1996 m. Automobiliai iškart tapo labai populiarūs. Per metus Štutgarto automobilių gamyklos produkcijos pardavimai išaugo pusantro karto. Siekiant patenkinti neplanuotai didelį poreikį, „Boxter" pradėtas gaminti ir „Valmet" gamykloje, Usikaupinki miestelyje, Suomijoje.

„Boxster" kūrimui buvo panaudota ta pati bazė, kurią gavo ir variklį užpakalyje turintis „Porsche 911", o modeliai turi apie 40 proc. bendrų detalių, tačiau šis modelis visiškai kitaip sukomponuotas ir sukurtas pagal schemą, kai variklis montuojamas per vidurį. Siekiant optimaliai paskirstyti svorį, šešių cilindrų opozicinis variklis sumontuotas iškart už sėdynių.

Variklis turi tepimo sistemą su sausu karteriu, įleidimo fazes keičiančią sistemą „VarioCam", keturis paskirstymo velenus, keturis vožtuvus cilindrui ir perjungiamą rezonansinę kamerą. Nuo „Porsche 996" variklio jis skiriasi mažesniu cilindro skersmeniu, trumpesne stūmoklio eiga ir dar keletu sisteminių smulkmenų.

Pirmieji „Boxster" turėjo šešių cilindrų opozicinius 2,4 l 204 AG variklius. 1999 m. automobiliai turi 2,7 l 220 AG variklį. Tuo pat metu pasirodė ir galingiausia „Boxster" versija „S" su 3,2 l 252 AG agregatu.

Automobilio salonas atitinką bendrą prekių ženklo įvaizdį ir ergonomika nepasižymi. Už įvaizdį tenka mokėti.

Vairo padėtis ne pati patogiausia, reguliuojama tik pirmyn ir atgal, tad vairuojant reikia priprasti. Viską su kaupu kompensuoja tris reguliavimo svirtis turinčios patogios sėdynės. Įvairių padėčių gausumas garantuoja, kad automobilyje įsikurs bet kokio kūno sudėjimo vairuotojas.

Dėmesio reikalauja automobilio prietaisų skydelis. Jo centre yra didžiulis apvalus tachometras, šalia spidometras su 0-250 km/val. reikšmėmis. Įdomu tai, kad kilometrai suskirstyti ne 10, o 50 km/val. Tiesa, po skale yra nedidelis ekranėlis, kuriame rodomas esamas automobilio greitis.

Šalia viename korpuse sumontuoti kuro kiekio ir variklio temperatūros davikliai.

Minkštas automobilio stogas sulankstomas per 12 sekundžių. Tiesa, tai daryti galima tik stovint ir užtraukus stovėjimo stabdį. Važinėti nuleistu stogu nelabai malonu. Viena vertus, retai pasitaiko tinkamas oras, kita - aplinkos keliamas triukšmas labai greitai pradeda varginti. Kabrioletai atrodo gražiai, tačiau nuleisti stogai kelia naujas problemas.

Dažniausiai antrinėje rinkoje sutinkami automobiliai su APD „Tiptronic". Ji veikia patikimai, vėlavimų nesijaučia. Su tokiu automobiliu drąsiai galima važinėti „gazas dugnas" stiliumi, tik reiktų atminti, kad tai nelabai sveika pavarų dėžei.

Galima pavaras perjungti ir rankiniu būdu, tačiau tai atliekama ne „lapeliais", o vaire sumontuotais mygtukais „+/-". Būtent todėl pavaras patogu perjungti tik tol, kol vairas mažai pasuktas. Vėliau tai problemiška.

Automobilis turi puikius stabdžius, tad prireikus „stoja vietoje". Naujam automobilio savininkui reiktų žinoti, kad stabdžių pamina labai kieta. ABS įsikiša tik tada, jei tikrai reikia. Važiuoti ši sistema netrukdo. Stabdžiai - bene vienintelis mazgas, kurį teks atidžiau prižiūrėti. Tai jokiu būdu nereiškia, kad jie nepatikimi. Priešingai, tačiau jei automobilis buvo tinkamai eksploatuojamas. Patys pirmieji modeliai dar gali kentėti dėl susidėvėjusių cilindrų gilzių ir KPM prievado gedimų. Taip pat reiktų patikrinti, ar nėra riebaus purvo po tepalo filtro dangteliu ir radiatoriuje. Jei radote, ruoškitės arba variklio remontui, arba ieškokite kito automobilio. Jei ruošiatės pirkti „Porcshe", automobilį apžiūrėkite su išmanančiu šiuos modelius asmeniu. Ypač tai taikytina varikliui, nes remontas kainuos labai daug.

Perkant naudotą automobilį būtina patikrinti ir vairo geometriją, nes greičiau dėvėsis padangų vidiniai kraštai, jei ji bus sureguliuota netinkamai. Patikrinimas nepigus, bet pigesnis negu naujos padangos tokiam automobiliui kas pusmetį. Daugiau rūpintis nėra kuo - pati pakaba patikima ir labai patogi. Automobilis ne tik lengvai valdomas, patogus, bet ir ne per daug kietas.

Taigi, jei radote prižiūrėtą ir tvarkingą automobilį, pirkite. Geros emocijos garantuos.

PORSCHE BOXSTER (986) 3.2 BOXTER S 24V

KĖBULAS

Kėbulo tipas

Kabrioletas

Durų skaičius

2

Vietų skaičius

2

MATMENYS

Ilgis

4320 mm

Plotis

1780 mm

Aukštis

1290 mm

Ratų bazė

2415

Priekinė provėža

1465

Užpakalinė provėža

1528

Minimali bagažinės talpa

260 l

Automobilio masė

1320kg

Leidžiama masė

1630 kg

Apsisukimo spindulys

9,9 m

VARIKLIS

Variklio padėtis

Užpakalyje, išilgai

Variklio tūris

3179 cm3

Cilindrų tipas

Opozicinis

Cilindrų skaičius

6

Stūmoklio eiga

78 mm

Cilindro skersmuo

93

Suspaudimo laipsnis

11

Vožtuvų skaičius cilindrui

4

Maitinimo sistema

Išskirstytas įpurškimas

Galia:

260/6200 AG/aps. min

Sukimo momentas

310/4700 Nm

Kuro tipas

А-98

Kuro paskirstymo mechanizmas

DOHC

TRANSMISIJA

Varantys ratai

Užpakaliniai

Pavarų skaičius, MPD

6

PAKABA

Priekinė pakaba

Amortizatoriai

Užpakalinė pakaba

Amortizatoriai

STABDŽIAI

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai vėdinami

ABS

Yra

VAIRO SISTEMA

Vairas

Krumpliastiebinė pavara

Stiprintuvas

Yra

EKSPLOATACINIAI RODIKLIAI

Kuro bako talpa

64 l

Maksimalus greitis

264 km/val.

100 km/val. pasiekiama, per

5,7 s

Kuro sąnaudos mieste

15,3 l

Kuro sąnaudos užmiestyje

7,8 l

RATAI

Padangos

205/55-225/40 R17

 

Nuotrauka iš http://en.wikipedia.org/

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: