Prestižinis "Audi Allroad" - 2000 - 2006
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Audi_1
  • Audi_schema
  • Audi_sonas__Small_
  • Audi_variklis
  • Audi_vidus

„Allroad“ tapo pirmuoju „Audi“ modeliu, kurį galima priskirti visureigiams. Vokiečių bendrovė ilgai nesiryžo gaminti tokio tipo automobilių, nes manė, kad visureigiai pakenks jos įvaizdžiui. Savo laiku „Audi“ mėgino įsitvirtinti „Premium“ klasės automobilių segmente ir tapti BMW ir „Mercedes-Benz“ konkurentu.

„Audi Allroad“ buvo pagaminta panaudojus A6 platformą, tad abiejų automobilių išvaizda skiriasi tik tokiomis detalėmis kaip buferiai ar kiek didesnė prošvaisa. Tiesa, „Audi Allroad“ gavo pneumatinę pakabą, kuri važiavimą daro patogesnį ir leidžia padidinti prošvaisą.

Kadangi „Audi Allroad“ tapo vienu prestižiškiausių modelių, jai buvo montuojami tik galingiausi varikliai. Pradžioje pirkėjai galėjo rinktis tik tarp benzininio V6 2,7 l 250 AG ir dyzelinio 2,5 l V6 179  AG variklių.

2002 m. buvo pristatyta galingiausia „Audi Allroad“ versija su benzininiu V8 4,2 l 300 AG varikliu, kuris buvo montuojamas tik su APD.

Šių metų pavasarį pasirodė antroji „Audi Allroad“ karta.

Paprastai europietiškos mašinos brangiausios, todėl rinkoje dažnai galima sutikti mašinų iš JAV. Tiesa, amerikietiškuose modeliuose yra savi kompiuterių blokai, su kurių diagnostika gali kilti problemų, o sugedusius pakeisti bus labai sunku. Šiaip „Allroad“ elektros įranga patikima, bet gedimų pasitaiko. Perkant tokią mašiną būtinai reikia patikrinti valytuvus, elektrinius stiklų kėliklius, radiatoriaus ventiliatorių, kondicionierių. Jei suges kondicionieriaus įjungimo įvorė, jos pakeitimas tikrai nebus pigus. Stiklo kėlikliai pigesni, tačiau piniginę teks pakrapštyti. Kita vertus, reikia iškart susitaikyti su mintimi, kad „Allroad remontas bet kokiu atveju kainuos daug.

„Audi Allroad“ buvo montuojami tik trijų tipų varikliai. Dažniausiai sutinkamas V6 2,7 su dvigubo turbininio įputimo sistema 250 AG. Antras pagal populiarumą yra 2,5 l dyzelinis variklis su 179 arba 163 AG. 2000 metais „Audi“ pristatė modifikuotą benzininį V8 4,2 l 300 AG variklį. Visi varikliai patikimai tarnaus, jei bus aptarnaujami gerame servise, bus naudojami kokybiški tepalai ir kuras.

Kiekvienas agregatas turi savų privalumų ir trūkumų. 4,2 l V8 galingas, KPM prievade panaudota „amžina“ grandinė, meistrai tikina, kad jie tarnauja ne mažiau negu 500 000 km, bet mašina su tokiu varikliu kainuos labai brangiai, variklio aptarnavimas taip pat nebus pigus, o kur dar kuro sąnaudos? Kai kurie specialistai teigia, kad 2,7 l variklio remontas gali būti dar brangesnis, ypač, jei nebus stebimas tepalo lygis. Beje, jį reikia tikrinti kas savaitę, nes benzininiai varikliai jo „ryja“. Serviso darbuotojai teigia, kad 1 l tepalo 10000 km – norma.

Jei apie tepalus bus pamiršta, tai skaudžiai atsilieps piniginei. Žinoma atvejų, kai po važinėjimo su per mažu tepalo kiekiu pradėdavo kalti hidrauliniai kompensatoriai. Tai pat nukentėti gali ir abidvi turbinos. Visas remontas kainuos tiek, kiek nebloga 10 metų mašina. Tepalus varikliuose reikia keisti kas 15 000 km, kas 40 000 km būtina pakeisti žvakes. Prieš pirkdami daugiau kaip 120 000 nuvažiavusį automobilį, paklauskite, ar savininkas pakeitė KPM diržą kartu su skriemuliais. Jei taip, sutaupysite nemažai pinigų.

Manote, kad dyzelis sutaupys pinigų? Jei automobilis nemažai nuvažiavęs – tikrai ne. Pagrindinis galimas dyzelio gedimas – aukšto slėgio kuro siurblio ir turbinos gedimas. Naujus pirkti yra labai brangu, tad galima mėginti remontuoti senus, tačiau tai kainuos. Tai – kraštutinis atvejis, bet dyzeliui pinigų reikės ir be didelių gedimų. Sugesti gali ir kokia nors smulkmena, kurios pakeitimas kainuos, tarkim, vieną minimalų atlyginimą. Be to, kas 90 000 km dyzeliniam varikliui reikia rimtos apžiūros.

Bet kokiu atveju, pirkdami senesnę negu 5 metų mašiną, nuvažiavusią daugiau kaip 100 000 km, atminkite, kad gali prasidėti brangių elementų gedimai. Kiek jie kainuoja, jau žinote. Ar tai reiškia, kad „Audi Allroad“ negalima pirkti? Jokiu būdu. Tiesiog šiuos automobilius patartina įsigyti pasiturintiems žmonėms, kurie galės remontuoti turbinas arba įpūtimo sistemą už keliolika tūkstančių litų.

Beveik visada „Allroad“ turi automatines greičių dėžes su galimybe įjungti rankinį valdymą, bet į 2,7 l dyzelinius automobilius montavo ir 6 pavarų MPD. Jei mašinoje MPD, galima tikėtis, jog bus ir pažeminta pavara, tad bus lengviau įveikti bekelę. PD dirba be priekaištų. Perkant automobilį su mechanine, nuvažiavusį daugiau kaip 130 000 km, reiktų žinoti, kad maždaug dabar teks keisti sankabą. Jei mašinoje stovi APD, po 200 000 km ją gali tekti remontuoti.

Nereikia jaudintis dėl visų keturių varančiųjų ratų sistemos.

„Allroad“ sukimo momentas standartiniu režimu tarp ašių dalinamas santykiu 50x50, bet prasisukimo atveju jis pasikeičia į 25x75. Važiavimui bekele padeda ir elektroninė EDS sistema, blokuojanti prasisukančius ratus. Visgi perkant šią mašiną reikia atsiminti, kad ji nėra tikras visureigis. Pneumatinė pakaba prošvaisą nuo 140 mm padidina tik iki 210 mm, o ir su maksimalia prošvaisa ilgai „Allroad“ važiuoti negali. Eksploatuojant mašiną atšiauriomis sąlygomis gali greitai sugesti pneumatiniai pakabos balionai arba net kompresoriai. Jei kompresorius nustojo veikti, gal sugedo ne jis, o prievadai. Purvo nemėgsta ir kėbulo padėties davikliai. Jei su „Allroad“ važinėsit gerais keliais, pakaba problemų nekels, bet kas 120 000–180 000 km pneumatinius balionus vis tiek reikės keisti. Laimė, balionui sugedus, automobilis gali ir toliau važiuoti. Tiesa, daryti tai reikia atsargiai arba išsikviesti evakuatorių, nes per didelės apkrovos gali sugadinti kompresorių.

Gerokai dažniau tenka keisti priekinės pakabos svirtis, kurios, priklausomai nuo važiavimo stiliaus, laiko apie 30 000–80 000 km. Svirtis nėra stipriausia „Allroad“ vieta. Perkant daugiau kaip 100 000 km nuvažiavusį automobilį reikia atminti, kad gali sugesti tokios detalės kaip amortizatoriai, vairo traukės, stebulių guoliai ir pan. užpakalinė pakaba tvirtesnė. Po ilgo važinėjimo joje reikia keisti tik atramines gumas.

Stabdžių sistema patikima, bet diskai atlaiko tik du trinkelių komplektus. Keitimas, kaip ir detalės, nėra pigus.

Šiaip „Audi Allroad“ – patogus ir prestižinis automobilis. Apie jį svajoja daugelis, nes ši mašina puikiai tinka ir prastesniems keliams. Deja tuos, kurie nusiteikę ją įsigyti už paskutinius pinigus, perspėjame – jos eksploatacinės išlaidos yra labai didelės.

Parengta pagal užsienio spaudą

„Audi Allroad“ techninės charakteristikos

Bendri duomenys

Kuro markė

benzinas 98 AI

Maksimalus greitis (km/val.)

236

100 km/val. pasiekia per, s

7,4

Varantieji ratai

Visi keturi

Pavarų skaičius MPD

6

Pavarų skaičius APD

5

Priekiniai stabdžiai

Diskiniai ventiliuojami

Užpakaliniai stabdžiai

Diskiniai

Kėbulas

Kėbulo tipas

Visureigis

Durų skaičius

5

Vietų skaičius

5

Ilgis ( mm)

4810

Plotis ( mm)

1852

Aukštis ( mm)

1551

Ratų bazė ( mm)

2757

Prošvaisa ( mm)

142/208

Automobilio masė (kg)

1795

Pilna automobilio masė (kg)

2425

Bagažinės talpa, min./maks., l

455/1590

Kuro bako talpa (l)

70

Variklis

Galia (AG)

250

Variklio tūris (kub. cm)

2671

Galia (aps./min.)

5800

Sukimo momentas (Nm)

350

Kuro sąnaudos mieste, l

18

Kuro sąnaudos užmiestyje, l

9,8

Kuro sąnaudos, mišrus ciklas, l

12,8

Sukimo momentas (aps./min)

1800

Įpūtimas

Dvigubas turbininis įpūtimas

Maitinimo sistema

Paskirstytas kuro įpurškimas

Variklio tipas

V6

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: