Prisisega tik bailiai?
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1116__Small_

Autoreviu.lt jau rašė apie būtinumą naudoti saugos diržus, tačiau savaitgalių statistikos suvestinės rodo, kad ne visi mūsų piliečiai laikosi taisyklių, reikalaujančių automobilyje prisisegti diržus. Be reikalo. Eismo įvykio metu išsilaikyti įsikabinus į vairą įmanoma, jeigu automobilis juda... 5 km/val. greičiu. Miestuose leistinas greitis nuo 50 iki 80 km. Dažnas vairuotojas žinodamas, kad šalia nėra kelių policijos, mėgsta ir jį viršyti. Važiuojant 60 km/val. greičiu, susidūrimo atveju, 75 kg sveriančiam žmogui tenka 3 t apkrova.

Jei susidurta važiuojant 80 km/val. greičiu, žmogų veikianti inercijos jėga pasiekia 9 t. Taigi mirtis garantuota. Nereikia nė 9 t, nes ir 3 t apkrova žmogui mirtina, tačiau tik tokiu atveju, jeigu vairuotojas ar keleivis nesegi saugos diržų.

Daugelis žino, kad statistika yra tiesiog skaičiai. Sausi, tačiau keliantys įvairių jausmų. Apskaičiuota, kad Švedijoje per metus eismo įvykiuose žūna 620–640 žmonių. Šalies gyventojų – 8,3 mln. Mūsų Lietuvoje tiek pat žmonių žūsta per 9 mėnesius, ne per metus. Gyventojų skaičius – 3,5 mln. Taigi Švedijoje 1 mln. gyventojų tenka 76 žuvusieji eismo įvykiuose, Lietuvoje – 235...

Galima pagalvoti, kad lietuviai prasčiau vairuoja už švedus ar neišmano Kelių eismo taisyklių. Deja, nieko panašaus. Švedijoje saugos diržus prisisega 83 proc. vairuotojų, o Lietuvoje vos 30 proc. nuolat ir tvarkingi segi saugos diržus. 70 proc. įsitikinę, kad diržus reikia prisisegti tik tada, kai artėja policijos patrulis.

Jokiai sąjungai nepriklausančioje Šveicarijoje saugos diržų naudojimą reglamentuojantis įstatymas buvo priimtas 1976 m. po visuotinio referendumo. Jame saugos diržų šalininkai nugalėjo tik 0,8 proc. balsų persvara. Šiandien visi Šveicarijoje pasisakytų už privalomą saugos diržų naudojimą. Eismo įvykiuose patiriamų sunkių traumų skaičius sumažėjo 5 kartus, lengvų – 3, nuo tada, kai jie tapo privalomi.

Japonai apskaičiavo, kad saugos diržai 75 atvejais iš 100 leidžia išvengti mirties. JAV, griežtomis saugumo taisyklėmis garsėjančioje šalyje, paskelbti tokie duomenys: automobiliams susidūrus, saugos diržai padeda išvengti mirties 77 atvejai iš 100, automobiliams apsivertus – 91 iš 100.

Šiandien visose civilizuotose šalyse būtina segėti saugos diržus. Taisyklės nepaisymas gresia didelėmis baudomis. Kai kuriose šalyse eismo įvykio metu saugos diržų neprisisegę vairuotojai negauna draudimo išmokos arba išmokama draudimo suma padidinama 25 proc., jeigu vairuotojas nuolat segi saugos diržus.

Dabar daugelyje automobilių yra specialūs davikliai, primenantys vairuotojui, kad būtina užsisegti saugos diržą. Kai kurių automobilių neįmanoma užvesti, kol neužsegti saugos diržai. Deja, tokie automobiliai retenybė. Dauguma jų gaminama sąmoningiems vairuotojams, kurie savo saugumu turėtų pasirūpinti patys.

Kai kurie vairuotojai teigia, kad prisisegus saugos diržą važiuoti darosi nepatogu. Diržas, esą, varžo judesius, o eismo įvykio atveju galima nespėti išlipti iš automobilio ir sudegti. Teisybės yra, tik nelabai daug. Diržas tikrai varžys judesius, jei mėginsite pasiekti daiktadėžę, jeigu norėsite atidaryti dešines užpakalines dureles. Tokiu atveju galima atsisegti diržą, susitvarkyti ir vėl prisisegti.

Baimė sudegti automobilyje taip pat perdėta. Kada automobilis gali užsidegti? Tik per labai rimtą avariją. Diržo neprisisegęs vairuotojas dažniausia žūva iškart. Jis gali išlėkti per stiklą, jį galį užspausti saugos pagalvė, skirta diržą seginčiam žmogui. Per avariją prisisegęs vairuotojas lieka gyvas ir turi kelias sekundes, kad atsisegtų ir iššoktų iš automobilio.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.


Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Dešiniosios rankos taisyklė - kertinis Kelių eismo taisyklių principas

Vairuotojams kartais neaišku, kada ir kaip taikyti dešiniosios rankos taisyklę

Kaip užvesti dyzelinį automobilį šaltyje

Neįprastas būdas kaip neleisti sušalti dyzelinui net ir dideliame šaltyje

Nepravažiuojamas kelias

Kaip pasirinkus važiuoti miško keliuku nubrėžti ribą tarp pamatuotos ir jau gerokai per didelės rizikos.

Automobilio įtaisų valdymas

Regitra pristato: nuotolinės vairavimo pamokos ne tik pradedantiesiems, tačiau ir ilgą vairavimo patirtį turintiems vairuotojams.

Vairavimas žiemą

Lenktynininko patarimai: žiemos kelią reikia „jaukintis“

Kaip užvesti automobilį žiemą?

Vairuotojams tikra žiema prasideda tada, kai ryte kyla rūpesčių „žadinant“ automobilio variklį.

Ekologiško vairavimo taisyklės

Laikydamiesi vos keleto ekologiško vairavimo taisyklių, galime sutaupyti net iki 20 proc. degalų, o kelyje užtruksime ne ką ilgiau.

Vairavimas esant rūkui

Svarbiausi saugaus vairavimo esant rūkui principai ir keliami pavojai

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Greičiausias trasoje – nebūtinai geriausias vairuotojas

Ilgametė patirtis automobilių lenktynių trasose