Remonto dirbtuvėse eilės jau ištirpo
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP1651__640x480_
  • LZ_logo_mini__320x200_

Vairuotojai, įpratę laukti ilgose eilėse automobilių servisuose, pastebėjo, kad dabar meistrai sutinka pataisyti mašiną ne po savaitės ar dviejų, o tuojau pat. Lėtėjanti šalies ekonomika, kitos priežastys privertė žmones taupyti ir automobilio remontui.

Vieno stambaus automobilių gamintojo oficialiame servise dirbantis Edgaras (vardas pakeistas - aut.) LŽ pasakojo, kad dabar, kai vis garsiau kalbama apie ekonomikos sąstingį, remonto dirbtuvėse vos per pusmetį klientų sumažėjo net kelis kartus. Jis tvirtino, jog šiuo metu į servisą atvyksta tik neseniai naujus automobilius nusipirkę asmenys, privalantys reguliariai atlikti mašinų apžiūrą oficialiose dirbtuvėse, kad neprarastų gamintojo suteiktos garantijos. "Dabar turime laiko ir pasėdėti, ir pakalbėti. Eilių visiškai nebėra, o atvažiuoja tik tie, kurie privalo remontuoti automobilį mūsų servise dėl garantijos", - atskleidė Edgaras. Šio meistro darbovietėje tokia padėtis galėjo susidaryti dėl gana didelių remonto įkainių, palyginti su automobilių gamintojų nepripažįstamomis dirbtuvėmis. Tačiau kiti servisai šiandien taip pat negali pasigirti klientų antplūdžiu.

Eilių nebėra

Automobilių serviso "Martonas" meistras Ramūnas Pancekauskas patvirtino, kad šiuo metu į dirbtuves atvykusiems klientams tenka palaukti visai nedaug, vos 15-20 minučių, nors dar visai neseniai mašinos remontuoti buvo užrašomos į eilę savaitei ar dviem į priekį.

Tačiau R.Pancekauskas paneigė, jog tai ekonominės krizės požymis. "Didelių eilių nebėra, nes žmonės ruošiasi šventėms - šv. Kalėdoms, Naujiesiems metams. Dirbu ne vienus metus, per šventes, gruodį, sausį klientų visada sumažėja. Šie metai nuo kitų kol kas niekuo nesiskiria", - tikino meistras.

Pasak jo, laukimo laikas priklauso nuo to, kokį darbą reikia atlikti. Pakeisti eksploatacinius skysčius ar nedidelę detalę galima iš karto, o jei automobiliui reikia sudėtingesnio remonto, kartais tenka palūkėti ir keletą dienų. Specialistas pabrėžė, kad nuolatiniai klientai sugrįžta į dirbtuves, tačiau meistrams atlikus transporto priemonės apžiūrą dažnai nusprendžia keisti ne visas rekomenduojamas detales, bet tik tas, kurias būtina pakeisti.

Automobilių serviso "Autovisata" direktorius Vygantas Gasiūnas patvirtino, kad jo vadovaujamose dirbtuvėse taip pat sumažėjo darbo. Vadovas užtikrino, jog dabar nedidelį remontą galima atlikti tą pačią dieną, kai mašina atvežama, nors anksčiau klientams tekdavo kurį laiką palaukti. "Nėra darbo - krizė. Nuo vasaros jaučiama darbo mažėjimo tendencija", - neslėpė V. Gasiūnas.

Ieško pigiau

Nuosavame garaže automobilius taisantis variklių meistras Gintaras nebuvo nusiteikęs optimistiškai. Jo manymu, nors mašinos genda taip, kaip ir anksčiau, žmonės nebeišgali mokėti už jų remontą, tad verčiau atiduoda automobilį supirkėjams arba palieka trūnyti kieme, kol ateis geresni laikai. Gintaras, anksčiau turėdavęs darbo net mėnesiui į priekį ir galėdavęs rinktis pelningesnius pasiūlymus, dabar džiaugiasi bet kokiu užsakymu. "Nebėra darbo, žmonės neturi pinigų. Žinot, kiek kainuoja variklio remontas? Tūkstančius. Daugelis tokių pinigų nebeturi, juk galima pigiau nusipirkti kitą mašiną", - kalbėjo jis.

Neseniai remonto įkainius sumažinęs meistras tvirtino, kad dabar senesnių nei 10 metų automobilių jam beveik nebeatveža. Šiandien Gintarui dažniau tenka taisyti brangius apynaujus modelius, kurių, kaip pats tikino, niekada nesitikėjo remontuoti. "Matyt, servisų paslaugos žmonėms per brangios", - nusprendė jis.

Taip pat privačiai dirbantis vilnietis Aurimas Jablonskis sakė dar nepajutęs klientų trūkumo. Meistras neregistruoja jų į eilę, nes taiso automobilius tada, kai turi laiko, ir tikslaus darbo grafiko nepaiso. "Kitąsyk ir per dieną nieko nesulaukiu, bet kartais žmonės kas pusvalandį skambina, važiuoja. Taip visada būdavo, ir dabar tas pats. Gal tik šiek tiek mažiau visokių senienų atveža", - pasakojo A. Jablonskis.

Nesudėtingus remonto darbus atliekantis meistras įsitikinęs, kad jo verslo ekonomikos sąstingis nepalies. Pasak Aurimo, automobiliai genda visuomet, tam neturi įtakos nei krizės, nei pakilimai. Jei žmonės norės važinėti, mašinas vis tiek reikės taisyti.


Ilona STAŠKUTĖ

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Sutvarkytos mašinos tampa retenybe

Lietuviai važinėja automobiliais, kurių techninė būklė kelia rimtą pavojų eismo saugumui.

Verslo interesai laukia saulėtekio

Saulėtekio komisija užsimojo neberiboti transporto priemonių privalomųjų techninių apžiūrų (TA) vykdytojų skaičiaus ir leisti TA atlikti ne tik specialiems centrams, bet ir automobilių remonto bendrovėms

Remonto dirbtuvėse eilės jau ištirpo

Kai piniginės plonėja, lietuviai nebeišlaidauja ir automobilių remontui. \

Senų automobilių patikrų tvarkos pakeitimai - pelnas į kažkieno kišenę?

Techniškai netvarkingos mašinos sukelia tik 5 procentus avarijų, tačiau veiksmai automobilių parko atnaujinimui vaizduojami kaip panacėja nuo „karo keliuose“.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: