„Renault Clio RS“ – automobilis ne miestui
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP7128
  • IMGP7147
  • IMGP7151
  • IMGP7153
  • IMGP7156
  • IMGP7158
  • IMGP7166
  • renault_clio__3_
  • renault_clio__1_
  • renault_clio__2_
  • renault_clio__4_
  • renault_clio__5_
  • renault_clio__6_
  • renault_clio__7_
  • renault_clio__8_
  • renault_clio__11_
  • renault_clio__12_
  • renault_clio__13_
  • renault_clio

Kaip kadaise jau esame rašę, automobiliai būna skirti miestui ir ne miestui, automobiliai vairuotojams ir automobiliai keleiviams. „Renault Clio RS" - puikus automobilio, skirto ne miestui ir keleiviams, o vairuotojui, pavyzdys.

Šis, nedidelis, automobiliukas, iš pirmo žvilgsnio, klaidingai gali būti priskirtas net „moteriškų" transporto priemonių kategorijai. Dažniausiai tokią klaidą daro tie, kuriems neteko sėdėti prie „Clio RS" vairo, nes patogiai įsitaisius sportinio tipo sėdyne tampa aišku, kad „Clio RS" - mažas, bet labai galinas ir vikrus automobiliukas, su kuriuo norisi lėkt ir lėkt.

„Clio RS" gali pasigirti ne tik geromis techninėmis charakteristikomis, bet ir patrauklia išvaizda. Agresyvokas priekis, išraiškingos sparnų linijos, spoileris ir „bendrą paveikslą" užbaigianti dviguba išmetimo sistema. Atrodytų smulkmena, tačiau yra modelių kuriems dviguba išmetimo sistema suteikia papildomo žavesio.

Dar viena įdomi detalė - žinant, kad „Clio RS" - sportiškas automobiliukas, tik mestelėjus žvilgsnį gali pasirodyti, kad tai - triduris chečbekas, kokie paprastai ir būna šio tipo automobiliai. Ir tik įsižiūrėjus atidžiau galima pastebėti, kad automobilis turi penkias dureles - dvi užpakalinės dailiai įkomponuotos į kėbulą ir jų beveik nesimato.

„Renault Clio RS" bendrame automobilių sraute ne tik matomas, bet ir girdimas. Esant žemiems sūkiams variklis dirba tyliai, tačiau tereikia spustelti akceleratorių ir automobilis užkaukia kaip tikras sportinis bolidas.

Automobilis kaip ir skirtas keturiems asmenims, tačiau užpakalinių sėdynių keleiviams vietos gali ir pritrūkti - šį kartą daugiau dėmesio inžinieriai skyrė sėdintiems priekyje. Čia erdvės užtenka, o patogiai įsitaisius sportinio stiliaus sėdynėje su puikiu šoniniu palaikymu, galima ramiai pasižvalgyti po būsimą „darbo vietą". Ji - tradiciškai patogi. Jei bent kartą teko važiuoti kuriuo nors iš naujesnių „Renault" modelių, sėdus prie „Clio RS" vairo pasijunti lyg „namie" - viskas pažįstama, svirtelės ir mygtukai patogiai išdėstyti, lengvai pasiekiami, lietimui jautrus „R-Link" sistemos ekranėlis puikiai atlieka savo funkcijas, kompiuterio rodmenys aiškiai matomi.

Galima būtų nebent suabejoti šalia stovėjimo stabdžio rankenos įmontuotais kelionės kontrolės ir „R. S. Drive" (sportinio režimo) mygtukų vietomis, bet abejotina ar gamintojas jų vietą pakeis, tad tiesiog tenka su tuo susitaikyti.

Ypatinga prabangą automobilio salonas nepasižymi, bet jos čia nelabai ir reikia. Svarbiausia, kad viskas patogu ir funkcionalu.

Nors ir būdamas sportinis automobilis, „Clio RS" turi ganėtinai talpią bagažinę, kurioje laisvai tilps dviejų - trijų į kelionę susiruošusių žmonių daiktai. Pasistengus būtų galima įkelti ir sunkesnį krovinį, be to daryti neapsimoka, nes paskui jį bus sunku ištraukti - bagažinė turi ganėtinai aukštą slenkstį.

Būdamas palyginti nedidelis, „Clio RS", atrodo kaip įprastas miesto automobiliukas, tačiau nuo pirmųjų važiavimo minučių supranti, kad 1,6 l 200 AG turbininis varikliukas ir automatinė 6 pavarų PD, kai automobilio svoris - tik 1 200 kg, skirti ne tam, kad maltumeis spūstyse ar nervingai stabčiotum prie šviesoforų. Šiam automobiliui reikia erdvės - gerų kelių, kuriuose leidžiamas didelis greitis ir yra vietos manevrams. Būtent ten pasireiškia tikrasis „Clio RS" charakteris.

Beje, šiuo klausimu kaip tik susiginčijau su oficialiais „Renault" pardavėjais. Jų teigimu, „Clio RS" - kaip tik miesto automobilis, nes leidžia pirmam „rauti" nuo šviesoforo ar lengvai manevruoti intensyviame automobilių sraute.

Tiesos, mano įsitikinimu, tame yra - „Clio RS" turi automatinę pavarų dėžę, kas šiaip nelabai būdinga sportiškiems serijiniams modeliams (nekalbant apie super automobilius), tad važiuojant tereikia stebėti kelią ir laiku pasukti vairą, negalvojant apie pavaras. Visgi man atrodo, kad šiuo metu mūsų pagrindinės magistralės yra užkrautos ne mažiau už miestų gatves, tad visi šie „Clio RS" privalumai puikiai atsiskleidžia ir jose. Juolab, kad magistralėse ir greitis leidžiamas gerokai didesnis.

Pajudėti iš vietos galima įprastai, tačiau inžinieriai pasirūpino tais, kurie ieško aštresnių pojūčių. „Clio RS" turi specialią funkciją, leidžiančią šaute iššauti iš vietos. Teoriškai viskas atrodo paprasta - užvedi variklį, įjungi „R. S. Drive" režimą, tada, kas kiek neįprasta automobiliuose su automatine PD, kaire koją nuspaudi stabdį, pirštais vienu metu į save patrauki abu prie vairo esančius pavarų perjungimo lapelius ir spidometro ekranėlyje atsiradus užrašui „Launch control on" bei „Renault sport" indikatoriui nusidažius oranžine spalva, dešine koją iki dugno išmini akceleratorių ir atleidus stabdį automboliukas, linksmai gausdamas varikliu, labai staigiai šoka į priekį.

Atliekant šį manevrą N-ąjį kartą viskas turi pavykti sklandžiai, tačiau pirmus kartus vertėtų pasitreniruoti kokioje nors erdvioje aikštelėje, kur nėra kitų transporto priemonių. Taip visiems bus saugiau.

Kelyje, ypač jei automobiliu naudositės neilgai, „Sport" režimo verčiau nejungti, nes... vėliau niekaip nesinorės jo išjungti. Važiuojant įprastu, normaliu režimu, automobilis džiugina ir greičiu, ir dinaminėmis charakteristikomis, ir manevringumu. Įjungus „Sport" režimą pasikeičia automobilio variklio ir pavarų dėžės darbas. Iki tol tik „lėkęs" automobilis pradeda „skristi". Taip ir norisi lenkti visus kitus eismo dalyvius, dideliu greičiu skrieti į posūkius... Norisi, bet apie Kelių eismo taisykles visgi pamiršti nevertėtų.

Tik trasoje, automobiliui lenkiant dideliu greičiu, supranti, kaip puikiai veikia vairo sistema. Vairas informatyvus ir ganėtinai aštrus. Tiek manevruojant, tiek dideliu greičiu bandant įveikti posūkį, aiškiai jauti, jog automobilis klusniai ir tiksliai reaguoja į mažiausią vairo pasukimą. Kėbulo kraštuose išdėstyti ratai ir palyginti kieta pakaba leidžia manevruoti ties slydimo riba. Nuo galimų vairuotojo klaidų saugo „ESP" sistema, tačiau jei labai pasitikite savo jėgomis, ją galima visiškai išjungti.

„Brembo" stabdžiai, kuriuos gavo „Clio RS", kaip ir reikėjo tikėtis, taip pat veikė be priekaištų - per porą važinėjimo dienų nė karto nekilo minčių, kad gali nesuspėti sustoti. Jeigu tokius stabdžius gautų bent jau visi nauji automobiliai, daugelio eismo įvykių, tikėtina, pavyktų išvengti.

Kokias išvadas pasidariau susipažinęs „Renault Clio RS"? Tai - automobilis ne kiekvienam, ir toli gražu ne miestui. Aišku, nusipirkus „Clio RS" niekas nedraus važinėti ramiai ar stovėti spūstyse, tačiau tai būtų tas pats, kas lenktynių žirgą įkinkyti tampyti vežimų ar arti laukų. Miestui, ramiam važiavimui ar bulvių vežiojimui yra šimtai kitų modelių, o „Clio RS" skirtas tiems, kam patinka greitis, staigūs manevrai, variklio riaumojimas ir laisvės pojūtis. Tai automobilis, su kuriuo terminas „važiuoti" įgauna naują, gerokai platesnę prasmę ir atveria kelius naujiems pojūčiams...

 

Techninės charakteristikos

Variklis

 

Kuras

Benzinas

Galia

203 AG

Darbinis tūris

1618 cm3

Sukimo momentas Nm

240

Įpurškimo tipas

Nuoseklus daugiataškis

Kėbulo tipas

 

Kėbulo tipas

Chečbekas

Durų skaičius

5

Kuro bakas

 

Kuro bako talpa, l

55

Varantys ratai

 

Transmisijos tipas

Priekiniai varantys

Pavarų dėžė

 

Pavarų dėžės tipas

Automatinė, su rankinio perjungimo galimybe

Pavarų skaičius

6

Vairo sistema

 

Apsisukimo spindulys, m

11,0 / 11,4P

Padangos ir ratai

 

Padangų dydis

215/45 R 17

Stabdžių sistema

 

Priekiniai stabdžiai / diskai

312/ 28

Užpakaliniai stabdžiai

300/ 11

Kuro sąnaudos

 

Užmiestis, l/100 km

5,1

Miestas, l/100 km

8,1

Mišrus ciklas, l/100 km

6,3

Dinaminės charakteristikos

 

Maksimalus greitis, km/val.

225

100 km/val. pasiekia per, s

6,9

Bagažinė

 

Maksimalus tūris

1038 dm3

Minimalus

288 dm3

Svorio charakteristikos

 

Naudinga apkrova, kg

450

Maksimalus leidžiamas svoris, kg

1690

Automobilio svoris, kg

1240

Išmatavaimai

 

Ilgis, mm

4063

Plotis, mm

1732

Aukštis, mm

1484

Ratų bazė, mm

2589

Prošvaisa, mm

120

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...