„Renault“ grupės 2012-ųjų finansiniai rezultatai
Atnaujinta: 2020-03-09

2012 metais „Renault" grupė sustiprino savo finansinį balansą, toliau vykdė pasaulinio augimo strategiją ir pasiekė teigiamą 1,735 mlrd. eurų grynąjį pelną, nepaisant sudėtingos situacijos Europos rinkoje.

  • Grupės pajamos - 41,27 mlrd. eurų, 3,2 proc. mažiau nei 2011 m.
  • Grupės veiklos pelno marža siekė 729 mln. eurų arba 1,8 proc. pajamų. 2011 m. šis rodiklis siekė 1,091 mlrd. eurų arba 2,6 proc. pajamų.
  • Grupės veiklos pajamos sudarė 122 mln. eurų, lyginant su 1,244 mlrd. eurų 2011 m.
  • Kitos kompanijos prie bendrovės pajamų prisidėjo 1,504 mlrd. eurų, lyginant su 1,524 mlrd. eurų 2011 m.
  • Grynasis pelnas sudarė 1,735 mlrd. eurų (įskaitant 924 mln. eurų kapitalo prieaugį pardavus likusias „AB Volvo" akcijas).
  • Teigiamą 597 mln. eurų vertės automobilių pramonės laisvųjų pinigų srautą[1] nulėmė efektyvus apyvartinio kapitalo valdymas.
  • Grupė panaikino 2011 m. gruodžio 31 d. susidariusią grynąją 299 mln. eurų skolą ir, už 1,476 mlrd. eurų pardavusi „AB Volvo" A akcijas, turi 1,492 mln. eurų teigiamą balansą.

„Renault" valdybos pirmininkas ir generalinis direktorius Carlosas Ghosnas komentavo finansinius rezultatus: „Kontrastingoje pasaulinėje automobilių rinkoje „Renault" buvo itin naudingas už Europos ribų esančių regionų augimas - juose įvykdyta daugiau nei pusė bendrovės pardavimų. Sudėtinga situacija Europoje, ypač Prancūzijoje, vertė grupę imtis kruopščiai apgalvotos prekybos strategijos ir pradėti visos automobilių gamos atnaujinimą su „Clio IV" pasirodymu. Darbuotojų dėka „Renault" grupė toliau vykdo augimo pasaulinėse rinkose strategiją bei stiprina finansinę padėtį, o tai atneša teigiamus automobilių padalinio laisvųjų pinigų srautus."

Grupės pajamos sumažėjo 3,2 proc. iki 41,27 mlrd. eurų. Smarkiai išaugę (9,1 proc.) pardavimai už Europos ribų nekompensavo sumažėjimo (18 proc.) Europoje. Automobilių padalinys atnešė 39,156 mlrd. eurų bendrųjų pajamų, tai - 3,7 proc. mažiau nei 2011 m.

Grupės veiklos pelno marža 2012 m. sumažėjo 362 mln. eurų iki 729 mln. (sudarė 1,8 proc. pajamų) lyginant su 1,091 mlrd. eurų (2,6 proc. pajamų) 2011 m.

Automobilių padalinio veiklos pelningumas buvo šiek tiek neigiamas (-25 mln. eurų arba -0,1 proc. pajamų), lyginant su teigiamu 330 mln. eurų rezultatu 2011 m. (0,8 proc. pajamų). Teigiama kaštų mažinimo įtaka (528 mln. eurų) ir gera administravimo išlaidų kontrolė nepajėgė kompensuoti ryškiai kritusio apimčių rodiklio (-501 mln. eurų) ir padidėjusios konkurencijos Europoje (pokyčių/kainos/tobulinimo efektas: - 242 mln. eurų).

Pardavimų finansavimo indėlis į grupės veiklos pelningumą sumažėjo iki 754 mln. eurų, lyginant su 761 mln. eurų 2011 m. Rizikos kaštai sudarė 0,38 proc. neapmokėjimų (padidėjo 0,15 procentiniais punktais), po praėjusiais metais pasiekto mažiausio rezultato. Vis dėlto šis rodiklis išliko žemesnis už istorinį vidurkį ir atspindi gerą investicijų portfelio kokybę, nepaisant prastėjančios ekonominės aplinkos Europoje.

Veiklos pajamos siekė 122 mln. eurų po kitų neigiamų veiklos pajamų ir išlaidų, iš viso sudariusių 607 mln. eurų. Didžiausią jų dalį sudarė išlaidos gedimų šalinimui keliose automobilių surinkimo linijose, Irano valiutos devalvacija bei restruktūrizacijos kaštai.

Susijusių kompanijų indėlis 2012 m. šiek tiek sumažėjo iki 1,504 mlrd. eurų[2] (iš jų 1,234 mlrd. - „Nissan" dalis), lyginant su 1,524 mlrd. 2011 m.

Grynosios pajamos sumažėjo iki 1,735 mlrd. eurų, lyginant su 2,139 mlrd. 2011 m. Grynąsias pajamas sudarė 924 mln. eurų kapitalo prieaugis gruodžio mėn. pardavus „AB Volvo" A akcijas. Grynosios grupės dalies pajamos siekė 1,772 mlrd. eurų (6,51 euro vienai akcijai).

Ketvirtus metus iš eilės prekybos automobiliais laisvųjų pinigų srautai buvo teigiami. Nepaisant neigiamos pardavimų ir veiklos pajamų įtakos, 2012 m. laisvųjų pinigų srautai siekė 597 mln. eurų. Tai pasiekta itin kruopštaus kapitalo valdymo dėka. Grupė sugebėjo padidinti savo kasmetines investicijas - praėjusiais metais jos siekė 8,1 proc. pajamų.

Šie rezultatai ir „AB Volvo" A akcijų pardavimas 2012 m. gruodžio mėn. už 1,476 mlrd. eurų leido „Renault" grupei visiškai panaikinti grynąją skolą. Pirmą kartą nuo aljanso su „Nissan" sukūrimo 1999 m., „Renault" 2012 m. gruodžio 31 d. pranešė apie teigiamą 1,492 mlrd. eurų vertės prekybos automobiliais grynųjų pinigų balansą, lyginant su grynąja 299 mln. eurų skola 2011 m. gruodžio pabaigoje. Tuo pat metu automobilių prekybos padalinys pranešė apie tvirtą likvidumo situaciją - 13,6 mlrd. eurų, palyginus su 11,4 mlrd. eurų 2011 m. pabaigoje.

„Renault 2016 - Drive the Change" plane pristatyta dividendų strategija (1,72 eurų vertės dividendai už akciją), griežtai atitinkanti 2012 m. grupės gautus dividendus už jos turimas akcijas, bus svarstoma kitame pagrindiniame akcininkų susirinkime.

2013 metų perspektyva

2013 m. Europos rinka išliks nenuspėjama. Manoma, kad ji susitrauks mažiausiai 3 proc., o Prancūzijos rinka patirs 3-5 proc. nuosmukį. Pasaulinė automobilių rinka (asmeninių ir lengvųjų komercinių) turėtų išaugti 3 proc. lyginant su praėjusiais metais. Augimą skatins pozityvūs rezultatai Kinijoje, Šiaurės Amerikoje, Indijoje (+11 proc.), Rusijoje (+5 proc.) ir Brazilijoje (+1,5 proc.).

Esant tokiai situacijai, „Renault" stengsis ir toliau vykdyti plėtrą tarptautinėje rinkoje. Išlaikydama tvarią kainodaros politiką, Europoje grupė tikisi padidinti savo rinkos dalį pasirodžius naujiems modeliams - „Captur", „ZOE", „Clio Estate", naujajam „Logan" ir 2012 m. pasirodžius „Clio IV" ir „Sandero".

„Renault" grupė 2013 m. siekia (jei Europos ir Prancūzijos rinkose situacija nebus reikšmingai prastesnė, nei tikimasi):

  • Padidinti parduodamų automobilių kiekį,
  • Pasiekti teigiamas automobilių veiklos pajamas,
  • Pasiekti teigiamus automobilių veiklos laisvųjų pinigų srautus.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: