„Renault“ istorija
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP9802__Large_

„Renault" (Renault, Regie nationale des usines Renault), didžiausia Prancūzijoje valstybinė automobilių gamybos įmonė. Gamina lengvuosius ir sportinius automobilius bei sunkvežimius. Centrinė būstinė įsikūrusi Bulon Biankure.

Įmonės istorija prasidėjo 1898 m., kai Lui Reno surinko pirmąjį lengvą savaeigį 0,75 AG vežimaitį. Antras automobilis, į istoriją įėjęs „Modelio A" pavadinimu, turėjo jau 1,75 AG variklį ir tapo įmonės sėkmingos karjeros pradžia. Tai leido Lui kartu su vyresniu broliu atidaryti įmonė „Renault Feres" (Broliai Reno). 1899 m. įmonė pagamino ir pardavė net 15 „Modelių A". Savo automobiliui Lui sukūrė pavarų dėžę, kuri sukimo momentą į užpakalinius ratus perduodavo ne grandine, o kardaniniu velenu. Šiandieniniai užpakaliniais ratais varomi automobiliai konstruojami taip pat. Tuo pat metu broliai susižavėjo automobilių sportu ir sukūrė nemažai sportinių automobilių.

Nuo 1900 įmonė pradėjo gaminti didelius ir galingus automobilius. Taip rinkoje pasirodė modelis „AG1". 1906 m. automobilių parodoje Berlyne „Reno" pristatė savo pirmąjį autobusą. 1905 m., broliai Reno, vieni pirmųjų, pradeda taksi automobilių su uždaru kėbulu „lando" gamybą. Dėl „nuopelnų" Pirmajame pasauliniame kare šiam automobiliui net pastatytas paminklas.

Beje, prancūzų armijai Reno net buvo pagaminę tankų.

XX amžiaus pradžioje „Renault" sėkmingai bendradarbiavo su Rusija. Jie ne tik pagamino limuziną imperatoriui, bet ir sukūrė vaikišką automobiliuką sosto įpėdiniui caraičiui Aleksejui. Įdomu tai, kad bendradarbiavimas tęsėsi ir po valdžios pasikeitimo. „Reno" automobiliu buvo vežiojamas Leninas, prancūzų įranga ir technologijos buvo panaudotos AZLK (Moskvič) gamyklos kūrime.

Aišku, kad Antrasis pasaulinis karas skaudžiai smogė šiam prancūzų automobilių gamintojui. Gamyklas Biankure subombardavo sąjungininkai, Lui Reno buvo apkaltintas pagalba naciams ir mirė kalėjime. 1945 m. įmonė buvo nacionalizuota ir gavo dabartinį pavadinimą. 1946 m. pasirodė masinis modelis „4CV". 1958 m. buvo atidaryta nauja variklių gamykla Normandijoje. Netrukus pasirodęs priekiniais ratais varomas modelis „Renault 4" iškart tapo „tautos automobiliu".

1966 m. „Renault" pasirašo bendradarbiavimo sutartį su „Peugeot" ir „Volvo". Tai leidžia „Renault" aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje gerokai padidinti gamybos apimtis. 1979 m. prancūzai pradeda ekspansiją į JAV rinką.

Svarbų vaidmenį „Renault" produkcijos gamoje vaidina sunkvežimiai. „Renault" yra prisijungęs „Citroen" sunkvežimių gamybos padalinį bei įmones „M. Berliet" ir „Saviem". 1974 - 1983 m. „Reno" kontroliavo žinomą sunkvežimių gamintoją „Mack Trucks Inc.".

„Renault" automobiliai šiuo metu gaminami Prancūzijoje, Ispanijoje, Belgijoje, Portugalijoje, Slovėnijoje, Turkijoje, Kinijoje, Taivanyje, Kolumbijoje, Argentinoje, Maroke, Malaizijoje ir Urugvajuje.

Parengta pagal užsienio spaudą

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

Modelis

Tipas

Metai

Straipsnis

Renault Twingo

Mini automobilis

1991 ir dabar

Renault Twingo

Renault Clio

Mažas automobilis

1998 ir dabar

 

Renault Clio Storia

Mažas automobilis

1998 ir dabar

 

Renault Thalia

Mažas automobilis

1995 ir dabar

Paslaptingasis „Renault Symbol"= pažįstamas "Renaul Thalia"

Renault Megane

Kompaktinis automobilis

1995 ir dabar

Senas naujas „Renault Megane Grandtour"

Savaitgalis su „Renault Megane"

Renault Fluence

Vidutinis automobilis

2009 ir dabar

Naujokas „Renault Fluence"

Renault Laguna

Vidutinis automobilis

1993 ir dabar

Renault Laguna

Renault Laguna Coupe

Kupe

2009 ir dabar

„Renault Laguna Coupe"

Renault Koleos

Vidutinis visureigis

2008 ir dabar

 

Renault Grand Modus / Modus

Mažas vienatūris

2004 - 2008

Renault Modus

Renault Kangoo

Daugiatikslis vienatūris

1997 ir dabar

Renault Kangoo

Renault Scenic / Grand Scenic

Vidutinis vienatūris

1996 ir dabar

„Renault Scenic" - šeimyninis automobilis?

Renault Espace / Grand Espace

Didelis vienatūris

1996 ir dabar

 

Renault Trafic

Autobusiukas

2001 ir dabar

 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...