„Renault" (Renault, Regie nationale des usines Renault), didžiausia Prancūzijoje valstybinė automobilių gamybos įmonė. Gamina lengvuosius ir sportinius automobilius bei sunkvežimius. Centrinė būstinė įsikūrusi Bulon Biankure.
Įmonės istorija prasidėjo 1898 m., kai Lui Reno surinko pirmąjį lengvą savaeigį 0,75 AG vežimaitį. Antras automobilis, į istoriją įėjęs „Modelio A" pavadinimu, turėjo jau 1,75 AG variklį ir tapo įmonės sėkmingos karjeros pradžia. Tai leido Lui kartu su vyresniu broliu atidaryti įmonė „Renault Feres" (Broliai Reno). 1899 m. įmonė pagamino ir pardavė net 15 „Modelių A". Savo automobiliui Lui sukūrė pavarų dėžę, kuri sukimo momentą į užpakalinius ratus perduodavo ne grandine, o kardaniniu velenu. Šiandieniniai užpakaliniais ratais varomi automobiliai konstruojami taip pat. Tuo pat metu broliai susižavėjo automobilių sportu ir sukūrė nemažai sportinių automobilių.
Nuo 1900 įmonė pradėjo gaminti didelius ir galingus automobilius. Taip rinkoje pasirodė modelis „AG1". 1906 m. automobilių parodoje Berlyne „Reno" pristatė savo pirmąjį autobusą. 1905 m., broliai Reno, vieni pirmųjų, pradeda taksi automobilių su uždaru kėbulu „lando" gamybą. Dėl „nuopelnų" Pirmajame pasauliniame kare šiam automobiliui net pastatytas paminklas.
Beje, prancūzų armijai Reno net buvo pagaminę tankų.
XX amžiaus pradžioje „Renault" sėkmingai bendradarbiavo su Rusija. Jie ne tik pagamino limuziną imperatoriui, bet ir sukūrė vaikišką automobiliuką sosto įpėdiniui caraičiui Aleksejui. Įdomu tai, kad bendradarbiavimas tęsėsi ir po valdžios pasikeitimo. „Reno" automobiliu buvo vežiojamas Leninas, prancūzų įranga ir technologijos buvo panaudotos AZLK (Moskvič) gamyklos kūrime.
Aišku, kad Antrasis pasaulinis karas skaudžiai smogė šiam prancūzų automobilių gamintojui. Gamyklas Biankure subombardavo sąjungininkai, Lui Reno buvo apkaltintas pagalba naciams ir mirė kalėjime. 1945 m. įmonė buvo nacionalizuota ir gavo dabartinį pavadinimą. 1946 m. pasirodė masinis modelis „4CV". 1958 m. buvo atidaryta nauja variklių gamykla Normandijoje. Netrukus pasirodęs priekiniais ratais varomas modelis „Renault 4" iškart tapo „tautos automobiliu".
1966 m. „Renault" pasirašo bendradarbiavimo sutartį su „Peugeot" ir „Volvo". Tai leidžia „Renault" aštuntajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje gerokai padidinti gamybos apimtis. 1979 m. prancūzai pradeda ekspansiją į JAV rinką.
Svarbų vaidmenį „Renault" produkcijos gamoje vaidina sunkvežimiai. „Renault" yra prisijungęs „Citroen" sunkvežimių gamybos padalinį bei įmones „M. Berliet" ir „Saviem". 1974 - 1983 m. „Reno" kontroliavo žinomą sunkvežimių gamintoją „Mack Trucks Inc.".
„Renault" automobiliai šiuo metu gaminami Prancūzijoje, Ispanijoje, Belgijoje, Portugalijoje, Slovėnijoje, Turkijoje, Kinijoje, Taivanyje, Kolumbijoje, Argentinoje, Maroke, Malaizijoje ir Urugvajuje.
Parengta pagal užsienio spaudą
Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.
Modelis |
Tipas |
Metai |
Straipsnis |
Renault Twingo |
Mini automobilis |
1991 ir dabar |
|
Renault Clio |
Mažas automobilis |
1998 ir dabar |
|
Renault Clio Storia |
Mažas automobilis |
1998 ir dabar |
|
Renault Thalia |
Mažas automobilis |
1995 ir dabar |
|
Renault Megane |
Kompaktinis automobilis |
1995 ir dabar |
|
Renault Fluence |
Vidutinis automobilis |
2009 ir dabar |
|
Renault Laguna |
Vidutinis automobilis |
1993 ir dabar |
|
Renault Laguna Coupe |
Kupe |
2009 ir dabar |
|
Renault Koleos |
Vidutinis visureigis |
2008 ir dabar |
|
Renault Grand Modus / Modus |
Mažas vienatūris |
2004 - 2008 |
|
Renault Kangoo |
Daugiatikslis vienatūris |
1997 ir dabar |
|
Renault Scenic / Grand Scenic |
Vidutinis vienatūris |
1996 ir dabar |
|
Renault Espace / Grand Espace |
Didelis vienatūris |
1996 ir dabar |
|
Renault Trafic |
Autobusiukas |
2001 ir dabar |
|
Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas
Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.
Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“
Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo
Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?
Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.
Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse
Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.
Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai
2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti
„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"
Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...
„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą
Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai
Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai
2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...
Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“
Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas
Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug
Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"