„Renault Laguna Coupe“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Laguna
  • Laguna_Coupe__1_
  • Laguna_Coupe__2_
  • Laguna_Coupe__6_
  • Laguna_Coupe
  • Laguna_Coupe__8_
  • Laguna_Coupe__9_
  • Laguna_Coupe__3_
  • Laguna_Coupe__4_
  • Laguna_Coupe__5_
  • Laguna_Coupe__7_

Ginčai apie „Renault" automobilių kokybę ir patikimumą netyla jau senokai. Nuomonių apie juos yra visokių, bet, dažniausiai, prastai apie „Renault" atsiliepia prie šių automobilių vairo nė nesėdėję asmenys. Šiandien situacija tokia, kad norint galima išmėginti beveik bet kurį modelį, tad, gali būti, kad kai kurių skeptikų nuomonė pasikeis.

Man pasitaikė galimybė kelias dienas praleisti vairuojant „Renault Laguna Coupe".


Truputis informacijos apie šį automobilį:

Sąranka

GT

Variklis

2.0 Turbo (4-1998 16V Turbo)

Galia

150 kW/205 AG maksimali galia pasiekiama esant 5000 aps./min

Sukimo momentas

300 Nm pasiekiama esant 3000 aps./min

Maksimalus greitis

232 km/val.

Įsibėgėjimas iki 100 km/val.

7,8 s

Kuro sąnaudos mieste

11,5 l/100 km

Kuro sąnaudos užmiestyje

6,5 l/100 km

Vidutinės kuro sąnaudos

8,2 l/100 km

Greičių dėžė

6 pavarų MPD

Degalų bakas

66 l

Bagažinės talpa

423 dm3

Aukštis

1 398 mm

Ilgis

4 643 mm

Plotis

1 812 mm

 

Skaičiai lieka skaičiais, bet jau pati automobilio išvaizda bylojo, kad jis sukurtas važiuoti greitai. Kaip matome, automobilis žemas, bet ilgas ir platus. Jo dinamiškumą ir veržlumą dar labiau paryškina ilgas priekis ir aukščiau iškelta trumpa užpakalinė dalis su siauriais žibintais. Automobilio išvaizda gana futuristinė, tad tiek važiuojant, tiek sustojus jam netrūko smalsuolių dėmesio.

Kadangi automobilis taiko į sportinių automobilių kategoriją, gamintojai jam nepagailėjo papildomos įrangos. Būtų galima ir suabejoti, ar tiek ir tokios įvairios reikia. Manau, automobiliui užtektų, jei būtų:

Stabdžių ABS su EBD, avarinio stabdymo sistema,

Elektroninė stabilumo programa su buksavimo kontrolės sistema (ESP/TCS),

Automatinis stovėjimo stabdis, padangų slėgio kontrolės sistema,

Greičio palaikymo-ribojimo sistema (tempomatas),

Parkavimo pagalbos sistema užpakalyje,

Fotochrominis salono veidrodis,

Nuotolinio valdymo automatinė RENAULT kortelė,

Automatiškai atsirakinančios spynos avarijos atveju,

Padangų remonto komplektas su kompresoriumi,

Šaldoma daiktadėžė priešais keleivį,

Centrinis priekinis porankis su daiktadėže ir RCA lizdu,

Centrinis galinis porankis su indelių laikikliais,

Uždaroma dėžutė vairuotojui,

Dalimis (1/3-2/3) sulankstomas galinės sėdynės atlošas,

Tachometras, laikrodis, tepalo lygio indikatorius, 7 parametrų informacinis kompiuteris,

Kintamo intervalo davikliu valdomi valytuvai, šildomas galinis langas,

Aktyvi vairavimo sistema 4Control (automatiškai vairuojami užpakaliniai ratai).

Tačiau tai - atskira tema, tad grįžkim prie automobilio. Kaip minėta, automobilis žemas, tad ir vairuotojas sėdi žemai, tačiau tai nesuprastina matomumo. Į priekį ir šonus apžvalga tikrai puiki, tačiau dėl siauro užpakalinio lango stiklo ir aukštai iškeltos bagažinės kiek prasčiau matyti tai, kas vyksta už automobilio.

Platūs šoniniai veidrodėliai matomumą pagerina, bet parkavimo pagalbos sistema tikrai praverčia. Deja, bazinėje sąrangoje jos nėra, tad už ją tenka mokėti papildomai.

Vairuotojas sėdi žemai, bet labai patogiai - priekyje sumontuotos sportinės sėdynės. Patogiai ir apgalvotai sumontuotas porankis - į jį galima atsiremti, tačiau jis netrukdo perjungti pavaras.

Beje, patogiai įsitaisyti gali ne tik vairuotojas ir keleivis - užpakalyje vietos taip pat apstu. Keleivių patogumui padaryta taip, kad palenktos priekinės sėdynės pavažiuoja į priekį. Užpakalinės sėdynės patogios, gilios, tačiau viskas skirta vidutinio ūgio žmogui. Jeigu keleivis bus apie 2 m ūgio, teks susiriesti arba jo galva remsis į žemėjantį stogą. Ką padarysi, už automobilio išvaizdą tenka mokėti keleivių patogumu.

Bagažinė tikrai talpi, tačiau sunkius ar didelius krovinius į ją krauti nebūtų patogu.

Patogu tai, kad bagažinės šonuose yra rankenėlės, kurias patraukus susilenkia užpakalinės sėdynės. (Tiesa, norint sėdynes grąžinti į vietą, teks lįsti į saloną).

Bagažinės tūris dar labiau padidėja, o kadangi susidaro beveik horizontali plokštuma, tai prireikus automobilyje patogiai gali išsimiegoti du suaugę žmonės.

2 l benzininiai varikliai buvo montuojami ir į paprastas lagūnas. Jie pasižymėjo patikimumu, tačiau buvo reiklūs kuro kokybei. Apie „Laguna Coupe" sumontuota 2.0 Turbo (4-1998 16V Turbo) variklį, manau, bus galima pasakyti tą patį.

Automobilį norėtą padaryti sportišką ir pavyko. „Laguna Coupe" - labai dinamiška ir manevringa. Ankstesnių kartų lagūnų pakabos buvo viena tvirčiausių ir patikimiausių automobilio vietų. Pakabos detalės tarnaudavo mažiausiai 150 000 km. Kiek tarnauja „Laguna Coupe" detalės, sunku pasakyt, nes, turbūt, dar nėra 100 000 km nuriedėjusio automobilio, tačiau galima spėti, kad jos taip pat bus patikimos.

Deja, pakaba kietoka. Važiuojant lygiu asfaltu to nesijaučia, bet išsukus į duobėtą žvyrkelį važiavimo malonumas gerokai sumažėja. Džiugu, kad automobilis stabilumo nepraranda važiuojant šlapiu keliu. Įdomu, kaip jis elgtųsi ant sniego? Turbūt liktų stabilus, nes sumontuota aktyvi vairavimo sistema „4Control". Apie ją buvau skaitęs, bet kaip ji veikia supratau... tik persėdęs prie savo „Fiestos" vairo. Reikalas tas, kad važiuojant „Laguna Coupe" daugumą posūkių įveikiau nemažindamas greičio. Tik grįžęs į savo automobilį supratau, kad be „4Countrol" sistemos tai padaryti sudėtinga.

Pavaros persijungia tiksliai ir greitai. Beje, kada jungti aukštesnę, kada žemesnę - parodo kompiuteris, tad prie vairo užtikrintai galės jaustis net pradedantis vairuotojas. Vairo automobilis taip pat puikiai klauso. Garso izoliacija verta pagyrų, variklis dirba tyliai. Buvo kilusi pagunda pamėginti iš jo išspausti viską, ką gali, tačiau, kadangi autobanų Lietuvoje nėra, šios idėjos atsisakiau. Be to, važiuojant 130 km/val. greičiu kompiuteris rodė, kad kuro sąnaudos išauga iki 15-16 l/ 100 km, o važiuojant 110 km jos buvo apie 8 l/100 km.

Turint omenyje šiandienines benzino kainas, lakstyti brangoka. Kita vertus, tie, kurie pirks tokį automobilį, tikrai nepirks jo ramiam važinėjimui. Tai laisvalaikio ir pramogų automobilis. Pirkti jį kaip šeimyninį važinėjimui po miestą neapsimoka. Automobilis per daug dinamiškas: tik spėji spustelti akseleratorių, užsidegus žaliam signalui, ir jau reikia stabdyti prie kito šviesoforo. Žinant, ką automobilis sugeba, trynimasis miesto kamščiuose 30-40 km/val. greičiu nekelia jokių teigiamų emocijų. Tai automobilis, kuriam reikia erdvės. Jeigu turite laiko ir galimybių jam tai duoti, jis tikrai suteiks nemažai malonių akimirkų.

Nuotraukos Kristės P., V. Misevičiaus,

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...