„Renault Latitude“ – baltas prancūziškas limuzinas
Atnaujinta: 2020-03-09
  • 257582_2101399932049_1156974868_32485413_7777842_o
  • renault_latitude
  • renault_latitude__1_
  • renault_latitude__2_
  • renault_latitude__3_
  • renault_latitude__4_
  • renault_latitude__5_
  • renault_latitude__6_
  • renault_latitude__7_
  • renault_latitude__8_
  • renault_latitude__9_
  • renault_latitude__10_
  • renault_latitude__11_
  • renault_latitude__12_
  • renault_latitude__13_
  • renault_latitude

Tikėtina, kad dažnas tautietis, išgirdęs žodį „limuzinas", iškart pagalvos apie didelį, juodą automobilį. Tarkim, tokį kaip „Mercedes - Benz E-class". Panašu, kad naujasis „Renault" flagmanas - „Latitude" gali priversti pakeisti ankstesnę nuomonę. Reikalas tas, kad prancūzai rinkai pasiūlė didelį, prabangų ir... baltą limuziną.

O jei dar įvertinsim kainos ir kokybės santykį... Bet apie viską iš eilės.

„Latitude" išvaizda sukelia nemažai minčių. Iš priekio jis primena Korėjos automobilių pramonės produkciją (šis modelis kaip ir visureigis „Koleos" renkami Pietų Korėjoje),

šoniniai užpakalinių durelių išlinkimai priverčia pagalvoti apie vokišką automobilį, tačiau pradžiugina užpakalinė automobilio dalis. Čia gausu įvairių detalių, jos puikiai dera viena prie kitos.

Labai dailiai į automobilio korpusą įleisti nestandartinės formos užpakalinių šviesų žibintai. Dar jeigu bandytas modelis būtų turėjęs du išmetamuosius vamzdžius...

Pasak pardavėjų, tokią sistemą gauna tik modelis su V6 varikliu. Kiek keistokas gamintojo sprendimas, bet yra kaip yra.

Kadangi tai - limuzinas, jis gali pasigirti erdviu ir patogiu salonu. Bendras automobilio ilgis - beveik 5 000 mm. Variklio skyrius atrodo labai ilgas, tačiau salone erdvės tikrai netrūksta. Automobilio plotis - 1 832 mm, tad net trys suaugę užpakalinių sėdynių keleiviai jausis patogiai. Jeigu keleiviai bus du, tai jie turės patogų ir platų ranktūrį - padėkliuką.

Užpakalinės durelės atsidaro labai plačiu kampu, tad į automobilį patogu ne tik lipti, bet ir sodinti vaikus. Bagažinė erdvi, ilga. Norint susikrauti daugiau daiktų ar pasiimti esančius, tenka gerokai įlįsti į pačią bagažinę. Įvertinus tai, kiek joje telpa, nesakyčiau, kad čia didelis minusas.

Džiugu, kad kurdami keleiviams patogų automobilį gamintojai nepamiršo ir vairuotojo. Juk būtent jam tenka daugiausia dirbti vežiojant svarbius asmenis, tad buvo pasirūpinta, kad jis jaustųsi patogiai. Tiek durelių, tiek ir centrinis porankis-daiktadėžė yra patogiame aukštyje, tad važiuojant rankos gali pailsėti.

Elektra valdoma sėdynė paslaugiai atsitraukia norint išlipti ir prisistumia vairuotojui ruošiantis važiuoti. Kaip ir įprasta „Renault" automobiliuose visi reikiami mygtukai išdėstyti patogiai, jų nereikia ieškoti.

Tiesa mygtukų centriniame panelyje daugoka. Norint atsiminti kiekvieno jų funkciją reikia paskaityti instrukciją arba paprašyti pardavėjų konsultacijos.

Vairuotojas gali džiaugtis net savotiška prabanga - jo sėdynėje sumontuota dviejų programų reguliuojamo intensyvumo nugaros masažavimo sistema.

Pirmą kartą masažas atrodo keistokas, tačiau ilgesnėje kelionėje galima įvertinti visus jo teikiamus malonumus. Masažo reguliavimas sumontuotas vairuotojo sėdynės kairiojo šono priekinėje dalyje. Pirmus kartus į ratuką ir jo padėtį dar tenka pažiūrėti, bet per porą dienų ranka įpranta ir ima veikti automatiškai.

Taip pat vairuotojas ir priekinės sėdynės keleivis gali naudotis įvairiais stalčiukais, daiktadėžėmis ir pan. Jų automobilyje netrūksta.

Dėmesio trūkumu negali skųstis ir užpakalinių sėdynių keleiviai. Masažo jie, tiesa, neturi, tačiau gali patys reguliuotis oro temperatūrą - „Latitude" sumontuota trijų zonų klimato kontrolė.

Oro gaivumu ir maloniais kvapais salone rūpinasi oro kvėpiklis-jonizatorius.

Taigi, kvėpiklis. Centriniame prietaisų panelyje yra keli papildomi mygtukai ir išslenkantis padėkliukas, į kurį dedamos specialios plokštelės.

Tada galima pasirinkti valyti orą ar suteikti jam malonų, atpalaiduojantį kvapą. Gamintojas siūlo šešis skirtingus kvapus. Vienu metu galima naudoti du. O kur dar „Bose" garso sistema.

Gamintojai labai rimtai pažiūrėjo į saugumą. Pabandžius pajudėti iš vietos neprisisegus saugos diržo „Latitude" pradėjo piktai pypsėti ir atsisakė išjungti automatinį statymo stabdį. Tik prisisegus buvo leista pajudėti iš vietos.

Tokio automobilio vairuotojas neturėtų persitempti, todėl „Latitude" turi automatinę pavarų dėžę, užpakalinio vaizdo kamerą, rodančią ne tik bendrą vaizdą, bet ir automobilio judėjimo trajektoriją, taip pat priekinius ir užpakalinius kliūties daviklius ir įmontuotą navigaciją. Deja, kaip ir kitose mūsų rinkai siūlomuose modeliuose, lietuvių kalbos nerasta. Vis dar tikiuosi, kad vieną dieną situaciją pasikeis.

Bandytas modelis turėjo 2,0 l 175 AG dyzelinį variklį. Ramiam, solidžiam važiavimui jo net labai užtenka, tačiau dinamikos stebuklų nereiktų tikėtis. Šiaip ar taip automobilis didelis, sunkus, tad įsibėgėti jam reikia laiko. Be to, spustelėjus akceleratoriaus paminą jaučiasi, kad automobilis dar pagalvoja ir tik tada sureaguoja. Kita vertus, „Latitude" nėra sportinis automobilis. Tai - limuzinas, jis atitinka šios kategorijos automobiliams keliamus reikalavimus. Automobilis greitėja lėtai, tačiau labai švelniai, be trūkčiojimų, pavarų persijungimas nesijaučia, tad gali susidaryti įspūdis, kad automobilis nė nejuda. Pasistengta ir su garso izoliacija. Kelio nesigirdėjo per visą kelionę, dyzelinio variklio garsas į saloną trumpam prasimušdavo tik gerokai spustelėjus akceleratorių.

Dėl elektrinio vairo stiprintuvo vairas lengvas, neturi aiškiai juntamo atgalinio ryšio, todėl pats vairavimo procesas tampa labai ramus. Pakaba minkšta, tad važiuojant vingiuotais Labanoro miško keliukais atrodė, kad automobilis tiesiog ramiai plaukia tarp medžių. Pakaba puikiai sugeria ne tik nedidelius žvyrkelio nelygumus, bet ir betoninio Vilnius-Molėtai plento plokščių jungtis. Važiuojant kitu automobiliu plokštes buvo galima skaičiuoti, o su „Latitude" jos buvo beveik nejuntamos.

Kiek nemaloniai automobilį supurtė pataikius į provėžėtą kaimo keliuko atkarpą, bet, turint omenyje, kad juo daugiausia bus važinėjama gerais arba labai gerais keliais, galima ir pamiršti.

Taigi didelis, erdvus, patogus ir tikrai ne pats brangiausias iš Lietuvos rinkoje esančių limuzinų, „Renault Latitude" turėtų patraukti ne vieno dėmesį. Juk tokių automobilių, gal ir ne kasdien, bet prireikia.

RENAULT LATITUDE techninės specifikacijos

Kuro tipas

Bioetanolis

Dyzelis

Variklis

2.0 140

2.0 dCi 150

2.0 dCi 175*

2.0 dCi 175

V6 3.0 dCi 240

Transmisijos tipas

mechaninė

mechaninė

mechaninė

automatinė

automatinė

Vietų skaičius

5

5

5

5

5

VARIKLIO CHARAKTERISTIKOS

Variklio tipas

M4R 746

M9R 824

M9R 804

M9R 817

V9X AJ0

eco žymėjimas

E85 eco2

eco2

-

-

-

Darbinis tūris (kub. cm)

1998

1995

1995

1995

2998

Cilindro skersmuo x stūmoklio eiga (mm)

84 / 90,1

84 / 90

84 / 90

84 /90

84 / 90

Cilindrų / vožtuvų skaičius

4 / 16

4 / 16

4 / 16

4 / 16

6 / 24

Maksimali galia kW (aps./min.)

103 (6000)

110 (4000)

127 (4000)

127 (3750)

177 (3750)

Maksimali galia AG

140

150

175

175

240

Maksimalus sukimo momentas Nm (aps./min.)

195 (3750)

340 (2000)

380 (2000)

360 (2000)

450 (1500)

Kuro tipas

Bioetanolis / benzinas

Dyzelis

Dyzelis

Dyzelis

Dyzelis

Kietųjų dalelių filtras

-

FAP

FAP

FAP

FAP

TRANSMISIJA

Tipas

mechaninė

mechaninė

mechaninė

automatinė

automatinė

Pavarų skaičius

6

6

6

6

6

EKSPLOATACINĖS SAVYBĖS

Maksimalus greitis (km/h)

205

210

220

215

235

Įsibėgėjimas 0-100 km/val. (s)

9''30

10''30

9''20

9''90

7''60

KURO SĄNAUDOS EEC standartas Nr. 93/116 (l/100 km ir g/km)

CO2 (g/km)

181 / 172 (Euro5 / E85)

140

144

170

188

Mieste (l/100)

10.9 / 14.7 (Euro5 / E85)

7

7.2

8.4

10

Užmiestyje (l/100)

6.3 / 8.5 (Euro5 / E85)

4.6

4.6

5.5

5.7

Vidutinės (l/100)

7.9 / 10.7 (Euro5 / E85)

5.3

5.5

6.5

7.2

VAIRAVIMO MECHANIZMAS

Vairo stiprintuvas

hidraulinis elektrinis

hidraulinis elektrinis

hidraulinis elektrinis

hidraulinis elektrinis

SSPS (angl. Speed Sensitive
Power Steering
, liet. greičiui jautrus vairo stiprintuvas)

Apsisiukimo spindulys (m)

5.6

5.6

5.6

5.6

5.8

PAKABA

Priekinė

McPherson

McPherson

McPherson

McPherson

McPherson

Galinė

daugiasvirtė

daugiasvirtė

daugiasvirtė

daugiasvirtė

daugiasvirtė

PADANGOS

16 colių ratlankiai

215/60 R16

215/60 R16

 

 

 

17 colių ratlankiai

 

225/50 R17

225/50 R17

225/50 R17

 

18 colių ratlankiai

 

 

 

235/45 R18

235/45 R18

STABDŽIAI

ABS

standartas

standartas

standartas

standartas

standartas

Priekinių stabdžių skersmuo

296

296

296

320

320

Galinių stabdžių skersmuo

300

300

300

300

300

TŪRIAI

Kuro bakas (l)

70

70

70

70

70

Bagažo skyriaus tūris su atsarginiu ratu (dm3)

477

477

477

477

477

SVORIAI (kg)

Automobilio svoris

1425

1535

1535

1620

1655

Didžiausia leistina masė (MMAC)

2020

2140

2150

2180

2250

Didžiausia leistina vilkimo masė

3520

3640

3650

3680

3750

Naudingoji apkrova

595

605

615

560

595

Maksimalus priekabos su stabdžiais svoris

1500

1500

1500

1500

1500

Maksimalus priekabos be stabdžių svoris

650

650

650

650

650

*variklis bus galimas vėliau

 

Lentelė „Prime Partner"

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse ir interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: