„Renault“ pradeda gaminti naują „energy dci 130“ dyzelinį variklį Kleone, Prancūzijoje
Atnaujinta: 2020-03-09

 

Kleone pradedamas gaminti naujas pavyzdinis „Renault" variklis - dyzelinis „Energy dCi 130" (R9M tipas).

„Renault", „Energy dCi 130" naudojasi Rueil Malmaison centro, esančio už Paryžiaus (Hauts de Seine), inžinierių komandos,  patirtimi, sukaupta kuriant tokius etaloninius dyzelinius variklius kaip 1.5 dCi, 2.0 dCi, 2.3 dCi ir V6 dCi.

Aljanso variklis bus montuojamas Europos rinkai skirtuose vidutinės klasės (C segmento) „Renault" ir „Nissan" automobiliuose. Kalbant apie „Renault" modelius, variklis bus pirmiausia montuojamas „Scenic" ir „Megane" modeliuose.

1,6 l 130 AG naujasis variklis įsiterpia tarp dCi 110 (dar žinomo kaip 1,5 dCi ar K9K) ir 180 AG dCi 150 (taip pat žinomo kaip 2.0 dCi ar M9R), variklių.

Naujasis variklis yra pirmasis iš naujos kartos „Energy" degimo variklių. Jis pasižymi gausybe CO2 emisijos mažinimo technologijų, dar nenaudotų šios kategorijos varikliuose. Variklis pasižymi „Stop&Start" sistema su regeneraciniu stabdymu, taip pat ir Europoje pirmą kartą naudojama nauja EGR[1] „šaltąja" grandine. Tai bus efektyviausias dyzelinis variklis savo kategorijoje, sunaudojantis degalų ir išskiriantis CO2 20 prc. mažiau nei jo pirmtakas. „Renault" tikslas yra kurti ir gaminti plačiai prieinamą novatorišką, aukštos kokybės aplinkai draugišką variklį.

Naujas variklis bus gaminamas išskirtinai Kleone. Gamykla, besispecializuojanti aukšto techninio lygio sandaros variklių gamyboje, sukūrė novatorišką gamybinį planą tam, kad užtikrintų aukšto lygio našumą ir išskirtinius kokybės standartus. Tikimasi, jog nuo 2012 metų naujasis variklis sudarys apie 30 proc. visų šioje vietoje gaminamų variklių produkcijos. Į gamybą šiuo metu įtraukti 450 ten dirbančių žmonių.

Aljanso variklis, sukurtas Europos rinkai skirtiems vidutinės klasės „Renault" ir „Nissan" automobiliams (C segmentas)

„Energy dCi 130" variklis kaip ir 2.0 dCi ir V6 dCi bei ateityje planuojami TCe 90 ir TCe 115, buvo sukurtas „Renault-Nissan" aljanso.

Bendradarbiaudamos, „Renault" ir „Nissan" galėjo pasidalinti išlaidas ir apkarpyti investicijas, taip sumažindamos sąnaudas 230 mln. eurų.

Aljansas pasikliovė „Renault" kompetencija kuriant dyzelinius variklius. „Energy dCi 130" buvo suprojektuotas Rueil-Malmaison komandos, vadovaujamos Jacques Prost, grupės Variklių inžinerijos vyresniojo viceprezidento. „Renault" aljansui sukūrė variklį, atitinkantį europinės rinkos poreikius, t. y. dinamišką dyzelinį variklį su dideliu sukimo momentu ir technologijomis, skirtomis sumažinti sunaudojamą degalų kiekį ir CO2 emisiją, kurių lygis yra ypatingai žemas tokio galingumu varikliui.

Aljansas pasirinko „Renault" variklio gamybai, kaip pranašumą siekdamas išnaudoti grupės patirtį gaminat aukšto techninio lygio sandaros dyzelinius variklius. Naujasis variklis surenkamas tik „Renault-Cléon" gamykloje Normandijoje. Sprendimas gaminti variklį tik vienoje vietoje abiems grupėms leido pasiekti masto ekonomikos efektą. Nuo kitų metų gamykla galės pagaminti iki 150 000 „Energy dCi 130" variklių per metus. Tikimasi, jog šios maksimalios gamybos apimtys augs per ateinančius metus.

Naujasis variklis yra sukurtas Europos rinkai skirtiems C segmento „Renault" ir „Nissan" vidutinės klasės automobiliams. Iš pradžių jis bus naudojamas „Renault" „Mégane" ir „Scénic" modeliuose, o vėliau - ir kituose. Ateityje jis taip pat bus pritaikytas ir kai kuriems „Nissan" modeliams.

„Energy dCi 130" variklis: pirmasis, pristatantis naujosios kartos aljanso degimo variklius

Naujas „Energy dCi 130", pirmasis iš „Energy" variklių grupės, palaipsniui pakeis senąjį 1.9l dCi 130 (F9Q tipo). Iliustruodama „Renault" variklių kūrimo kokybę ir meistriškumą, naujoji grupė bus sudaryta iš benzininių bei dyzelinių variklių, apjungiančių veiklos efektyvumą, vairavimo malonumą ir mažas degalų sąnaudas  bei tausojančių aplinką. Varikliai pasižymės technologijomis, niekad anksčiau nenaudotomis šioje kategorijoje.

„Renault", kurdama naująjį  „Energy dCi 130" variklį, užregistravo 30 patentų. Naujų technologijų dėka, su šiuo varikliu lengva vairuotiesant 130 AG išeigai ir 320 Nm sukimo momentui. Tuo pat metu, degalų sąnaudos ir CO2 emisija yra 20 proc. mažesni, lyginant su pirmtaku.

Su šiomis technologijomis „Scénic" ir „Mégane" turės „eko²" eko ženklinimą, dabar besiremiantį griežtesniais kriterijais. [2] „Scénic"„ išskirs tik 117 g/km CO2, taip atitikdamas naujai taikomą 120 g/km CO2 ribą.

„Energy dCi 130" yra pirmasis „Renault" variklis, turintis „Stop & Start" sistemą, kartu su stabdžių energijos atkūrimo funkcija. Jis taip pat turi tokių novatoriškų savybių kaip žemo-spaudimo EGR ir šilumos valdymo technologija.

Pasak Alice de Brauer, „Renault" Aplinkos strategijos plano viceprezidentės, „Energy dCi 130" rodo, jog „Renault" mažina savo degimo variklių poveikį aplinkai. Naudodamiesi šiuo varikliu mūsų klientai galės sumažinti CO2 emisiją ir degalų sunaudojimą 20 proc., lyginant su senuoju varikliu."

Kaip ir kiti neseniai pasirodę „Renault" varikliai - 2.0 dCi ir 2.3 dCi - bei atsižvelgiant į grupės vykdomą sumažinimo strategiją, 1.6 l „Energy dCi 130" keičia didesnės talpos variklį - 1.9 dCi. Į sumažinimą įeina tokie dalykai kaip variklio kubatūros mažinimas, tam, kad būtų sumažintas sunaudojamas degalų kiekis ir CO2 emisija tuo pat metu išlaikant buvusį veiklos efektyvumą. „Energy dCi 130" puikiai atitinka „Renault" variklių strategiją, kuria siekiama padaryti grupę Europos lydere kalbant apie pagal žemą CO2 emisiją.

„Renault" tikslas - tapti lydere Europoje pagal žemą CO2 emisiją

„Renault" siekia tapti lydere Europoje pagal žemiausią degalų sunaudojimą ir CO2 emisiją. Dėl šios priežasties, be patobulinimų, susijusių su pačiais automobiliais (svoris, pasipriešinimas, stabdymas, padangos ir kt.), „Renault" diegia novatorišką strategiją, paremtą visų elektra varomų motorų vystymu bei naujausiomis technologijomis degimo varikliams ir pavarų dėžėms.

Tai iššūkis, iškeltas naujiems „Energy" varikliams. Grindžiami naujosios kartos mažinimo strategija, juose bus naudojamos naujausios technologijos, siekiant pasiūlyti geriausią CO2 emisijos ir degalų sunaudojimo lygį bei kartu - kasdienio vairavimo malonumą.

Dėl šių naujovių vidutinis Europos rinkai skirtos „Renault" asortimento automobilio emisijos lygis kris nuo šiandien esančių 137 g/km iki mažiau nei 120 g/km 2013-ais metais ir tuomet, su elektriniu varikliu, iki 100 g/km 2016-ais. „Renault" taip pat įsipareigojo sumažinti savo pasaulinį „anglies pėdsaką" 10 proc.. iki 2013 m. ir dar dešimčia nuo 2013 iki 2016 m.

Variklis, sukurtas „Renault" inžinierių Rueil-Malmaison, remiantis grupės patirtimi dyzelinėse technologijose

R9M projektas prasidėjo 2006 m. Variklių inžinerijos skyrius buvo paprašytas sukurti 130 AG, žemu degalų suvartojimu bei maža anglies emisija pasižymintį variklį, dėl kurio savybių nenukentėtų pats vairavimas.

Visiškai naujas variklis:

Inžinieriai nusprendė nuo 2011-ųjų palaipsniui likviduoti F9Q (1.9 dCi 130). Šis variklis pasiekė didžiausią atnaujinimo potencialą perėjęs prie Euro 5 standarto. Tolesnės optimizacijos tyrimai, tam kad būtų ypatingai sumažintas sunaudojamas degalų kiekis ir anglies dvideginio išskyrimas, būtų dar sudėtingesni ir reikalautų didesnių ilgalaikių investicijų, nei naujo variklio kūrimas nuo nulio.

„Renault" nusprendė sukonstruoti naują variklį. 75 proc. iš 274 variklį sudarančių dalių yra naujos. Tai nuo pat pradžių leido inžinierių komandai naudoti pažangiausias technologijas. Jos užtikrina variklio patikimumą bei drastiškai sumažina tiek degalų sunaudojimą, tiek CO2 emisiją.

Pasak Eric Blanchard, „Energy dCi 130" variklio projekto vadovo: „Mes galėjome pasinaudoti naujausiais technologiniais patobulinimais ir turėjome laisvę kurdami koncepciją ir konstrukciją tam, kad būtų užtikrinti aukščiausi standartai meistriškam variklio darbui jo paleidimo metu."

Variklis, sukurtas prisitaikyti ir prie patobulinimų ateityje

„Energy dCi 130" variklis sukurtas taip, kad laikui bėgant galėtų būti tobulinamas. Jam bus galima pritaikyti naujas technologijas. Bus įmanoma paprastai pridėti naujus komponentus, būtinus tam, kad variklis būtų suderinamas su griežtu Euro 6 standartu.

Geriausia konstrukcijos kokybė kategorijoje:

„Energy dCi 130" variklio projektuotojai norėjo užtikrinti konstrukcijos kokybės meistriškumą. Jie darė išvadas remdamiesi atsakomąją reakcija į 2.0 dCi ir V6 dCi variklius, kurie jau yra pasiekę aukštą patikimumo laipsnį. Šiandienrinkoje į juos žiūrima kaip į nustatančius kokybės standartus. 25 proc. „Energy dCi 130" komponentų yra atėję iš šių variklių. Šis perėmimas žada patikimumą ir ateityje. Tuo pačiu, visoms naujoms dalims buvo atliekamas tęstinis, pažangus kokybės stebėjimas pagal griežtą „Design to Quality" planą.

„Design to Quality": Šis vystymo procesas pateikia kokybę kaip pagrindinį dalyką sprendimų priėmimo procese. Eilė procesų nagrinėja bet kokią identifikuotą problemą kiekvienoje projekto stadijoje. Plėtros ir gamybos procesuose naudojama patirtis, gauta dirbant su „Nissan" kokybės vadyba. „Design to Quality" vadyba taip pat pasikliauna grįžtamuoju ryšiu, gautu iš ankstesnė praktikos su perimtomis detalėmis, bei detalia rizikos analize bei specialiais naujų dalių patvirtinimo planais.

Tam, kad būtų priimami kokybės atžvilgiu tinkami sprendimai, inžinierių komanda sukūrė naujus specialius patvirtinimo ciklus. Tai buvo taikoma žemo spaudimo EGR, „Stop&Start" sistemos bei Šilumos valdymo technologijos atvejais. Pagal šiuos testus, inžinieriai dar labiau padidino techninių dalių specifikacijas tam, kad variklis atlaikytų naujovių sąlygojamus pokyčius. Iš viso „Energy dCi 130" variklis (30 vnt.) buvo testuojamas daugiau nei 15 000 valandų bei ištvėrė daugiau nei 400 000 km bandomojo vairavimo..

Jean-Pierre Vallaude, „Renault" Kokybės vyresnysis viceprezidentas: „Renault" per pastaruosius dešimt metų padarė didžiulį progresą kokybės atžvilgiu. Dabar mūsų varikliai savo segmentuose yra patikimumo, patvarumo bei tinkamumo vairavimui garantas. Naujasis „Energy dCi 130" variklis yra pavyzdinis tarp „Renault" variklių asortimente. Aš esu visiškai įsitikinęs, kad bus užtikrinti aukščiausi kokybės standartai."

Jacques Prost, „Renault" Variklių inžinerijos vyresnysis viceprezidentas, sakė: „Aš didžiuojuosi mūsų darbuotojais. „Renault" Variklių inžinerijos padalinio vyrai ir moterys „Renault" pagamino nepaprastą variklį. Mūsų prekės ženklas kaip gamintojas susirinko devynis „Formulės 1" čempionato titulus, mes taip pat žinome kaip gaminti etaloninės produkcijos variklius!"

Ekstremalių testų, atliktų Lardy testavimo centre, Paryžiuje, pavyzdžiai:

Vibracijos testas: variklis šimtus valandų veikia 4 000 apsukų per minutę greičiu. Kartą per dieną, variklis sustabdomas vienai valandai tam, kad būtų galima patikrinti nustatytą sąrašą punktų ir aptikti bet kokius defektus (įtrūkimus dalyse, nuotekas, išsilydimą nuo karščio). Ciklas yra kartojamas 10 milijonų kartų.

Maksimalus sukimosi momentas / maksimalaus galingumo testas: variklis 100 valandų veikia maksimaliu galingumu (130 stabdymo arklio galių kai apsukų skaičius per minutę siekia 4 000) ir tuomet 100 valandų veikia maksimalaus sukimosi momento rėžimu (320 Nm, apsukų skaičiui per minutę esant 1 750). Šis testas tęsiasi 600 valandų.

Karščio / šalčio testas: variklio apsisukimų skaičius padidinamas iki 4 000 apsukų per minutę, tada dvidešimčiai minučių sustabdomas, o tuomet vėl sugražinamas prie 4 000 apsukų per minutę. Ciklas kartojamas 5 000 kartų aštuonias savaites. Jo tikslas yra patikrinti, kad alyvos ir aušinimo skysčio temperatūros atitinka variklio inžinierių prognozes.

Naujasis variklis yra gaminamas Kleone, gamykloje besispecializuojančioje aukštos technologinės sandaros variklių gamyboje

Naujas „Renault" „Energy dCi 130" variklis yra gaminamas išskirtinai Kleono gamykloje, Normandijoje. 2010-iais dirbant 4 191 žmogui buvo pagaminta 470 120 variklių ir 690 199 pavarų dėžės dirbant 3 358 žmonėms.

Kleono gamykla specializuojasi aukštos technologinės sandaros variklių gamyboje. Šiuo metu gaminami šie varikliai:

- 2.0 dCi dyzelinis (nuo 130 AG iki 180 AG, montuojamas „Renault"„Mégane", „Koleos", „Laguna", „Latitude" ir „Espace" bei „Nissan" modeliuose, įskaitant ir „Qashqai")

- 2.3 dCi (nuo 100 AG iki 150 AG, montuojamas „New Master")

- V6 dCi : 235 AG „Laguna Coupé" ir 240 AG „Latitude", bei 238 AG versija, įtaisyta „Nissan„ modeliuose „Navarra", „Pathfinder" ir „Infiniti" EX, FX ir G versijose.

- 2.0 benzino variklis, skirtas „Clio Renault Sport" ir 2.0 Turbo, skirtas „Mégane Renault Sport".

Šioje gamyklojet aip pat gaminamos 5 ir 6 greičių pavarų dėžės (J ir P tipo).

Įgyvendinant projektą „Energy dCi 130", „Renault" į gamyklą kol kas investavo 51 mln. eurų. Grupė sukūrė surinkimo liniją ir mašininio apdorojimo liniją cilindro blokui ir pritaikė esamas lanksčiąsias linijas (cilindro galvutei, alkūniniam velenui, švaistikliui).

Dėka sunkaus personalo darbo ir palankaus požiūrio į gamybinių žinių perėmimą, „Renault" sugebėjo sumažinti išlaidas bei laiką, skirtą pradėti variklio gamybai, trimis mėnesiais lyginant su 2.0 dCi.

Gamybinių projektų vadybininko Jean-Marc Biard nuomone „dCi 130 Energy" variklis yra artimo bendradarbiavimo tarp inžinierių ir gamintojų komandų rezultatas. Jis liudija  Renault" personalo solidarumą ir meistriškumą gaminant variklius.".

Tam, kad geriausias gamybos praktikas pritaikytų naujajai linijai, gamykla laikėsi grupės gamybinės vadybos standarto „Renault Production Way". To rezultatas yra puikus esamas ir būsimas Kleono gamyklos produktyvumas, tuo pačiu išlaikant ir labai aukštą kokybės lygį.

Keli pavyzdžiai:

  • Linijos veikia apjungimo/surinkimo principu. Operatoriai, dirbantys parengimo zonoje, pripildo krepšį dalių, būtinų variklio surinkimui, pavyzdžiui, diržais, skridiniais („apjungimas"). Krepšys automatiškai transportuojamas linijos operatoriams naudojantis „Integruotos gamyklos automatizacijos" metodu. Rinkinį gauna surinkimo operatoriai („surinkimas"). Šie procesai didina produktyvumą ir optimizuoja kokybę žymiai sumažindami riziką klaidingoms detalėms gauti.
  • Kad būtų užtikrinta naujojo variklio sėkmė kokybės atžvilgiu, lazerių sistemą tikrina visos įrangos geometriją. Ši kontroliavimo sistema veikia vieno mikrono tikslumu.
  • „Renault" taip pat nusprendė, kad 100 proc. gaminamų variklių bus ten pat testuojami, paleidžiant juos veikti. Kiekvienas variklis pereina 10 minučių patikimumo testą.

Philippe Nottez, vyriausias vadybininkas Kleono gamykloje: „Kleono gamykla ir visi jos darbuotojai didžiuojasi galėdami pristatyti naująjį „Energy dCi 130" variklį, ir taip atlikti svarbią rolę „Renault" strateginiuose sprendimuose. Mes pasiryžę įgyvendinti savo gamybinius tikslus kokybės, kainos ir augimo atžvilgiu".

„Energy dCi 130 variklis": vienas iš pirmųjų „Drive the Change 2016" strateginio plano pavyzdžių

Naujas „Energy dCi 130" puikiai iliustruoja „Renault" strategijos kryptis. Išmintingai pagamintas, jis tapo aukščiausio lygio visiems prieinamu varikliu. Jis atspindi „Renault" ambicijas tobulinti variklius, kad jie mažiau kenktų aplinkai, naudotų mažiau degalų bei pasižymėtų mažesne CO2 emisija. Tai atspindi „Renault" siekį pozicionuoti savo prekės ženklą kaip vieną iš pirmaujančių kokybės atžvilgiu tarp automobilių gamintojų.

Tai taip pat parodo, jog „Renault" ir toliau liks Prancūzijoje, kurdama ir gamindama šį naują variklį.

Gérard Leclercq, Gamybos ir tiekimo grandinės vykdomasis viceprezidentas bei „Renault" grupės vykdomojo komiteto narys, savo komentare sakė: „Renault" įsipareigojo išlaikyti pramonę Prancūzijoje, gamindama aukštos pridedamosios vertės automobilius ir variklių komponentus. „Energy dCi 130" pavyzdys rodo, jog mes laikomės ir toliau laikysimės savo įsipareigojimų. Nuo 2013 m. Kleone taip pat bus pradėtas gaminti elektrinis motoras. Prancūzijoje mes turime autentiškos gamybinės patirties, kurios nenorime prarasti. Mūsų prancūziškos gamyklos turi ateitį."


1.6 dCi 130 - techninės specifikacijos

Tipas („Renault")

R9M

Darbinis tūris (kub.cm)

1598

Cilindro skersmuo x stūmoklio eiga (mm)

80 x 79.5

Vožtuvų ir cilindrų skaičius

4/16

Suspaudimo laipsnis

15.4:1

Maksimali galia

96 kW (130 AG) esant 4000 apsukų per minutę

Maksimalus sukimo momentas

320 Nm, nuo 1750 apsukų per minutę

Degalų įpurškimo tipas

„Common-rail" tipas

Taršos mažinimo standartas

Euro5

Pavarų dėžė

Šešių greičių, mechaninė (Tipas ND4)

Pirmiausiai pasirodė

„Scénic" ir „Grand Scénic". Vėlesnė plėtra į „Megane" modelių grupę

Degalų sąnaudos važiuojant kombinuotu ciklu

4,5 l/100km

CO2 emisija

117g/km

 

Kontaktai žiniasklaidai: Renault Press: 01 76 84 63 36

www.media.renault.com & www.renault.com

[1] EGR - išmetamųjų dųjų recirkuliacija

[2] Šiandien, tam, kad būtų tinkami gauti „eko²" ženklą, „Renault" automobiliai turi būti gaminami gamykloje, sertifikuotoje pagal ISO 14001 standartą, išskirti mažiau nei 120 g/km CO2 (lyginant su anksčiau buvusiais140 g), jų sandaroje privalo būti bent 7 proc. (anksčiau - 5 proc.) pakartotinai panaudoto plastiko , o 95 proc. automobilio - galimi perdirbti.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Šeimos elektromobilis: pasirinkimas nedidelis, tačiau kokybiškas

Naujų elektromobilių pasiūla sparčiai plečiasi, tačiau elektra varomos transporto priemonės besidairantiems žmonėms neretai tenka ieškoti kompromisų.

Nauji „Audi S3 Sportback“ ir „S3 Limousine“

Daugiau greičio, daugiau galios, daugiau važiavimo malonumo

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: