„Renault Scenic“ šeimos naujokas – „Xmod“
Atnaujinta: 2020-03-09
  • IMGP8076
  • IMGP8075
  • IMGP8077
  • IMGP8079
  • IMGP8080
  • IMGP8083
  • IMGP8281
  • IMGP8283
  • IMGP8285
  • renault_scenic_xmod__1___Large_
  • renault_scenic_xmod__2___Large_
  • renault_scenic_xmod__3___Large_
  • renault_scenic_xmod__4___Large_
  • renault_scenic_xmod__5___Large_
  • renault_scenic_xmod__6___Large_
  • renault_scenic_xmod__7___Large_
  • renault_scenic_xmod__8___Large_
  • renault_scenic_xmod__9___Large_
  • renault_scenic_xmod__10___Large_
  • renault_scenic_xmod__11___Large_
  • renault_scenic_xmod__12___Large_
  • renault_scenic_xmod__Large_

Naujieji „Renault Scenic" modeliai - puikūs šeimyniniai automobiliai. Jie erdvūs, patogūs, ekonomiški, tačiau jiems trūko vienos mažos smulkmenos - kiek geresnio pravažumo. Galbūt tai nelabai aktualu Prancūzijai, turinčiai geriausius pasaulyje kelius, tačiau Lietuvoje kelių būklė dažnai būna ne pati geriausia. Panašu, kad analogiška situacija buvo ir kitose „Renault" rinkose tada neseniai visuomenei buvo pristatytas padidinto pravažumo „Renault Scenic" variantas „Xmod".


Iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, jog prieš jus - tas pats ir puikiai pažįstamas „Renault Scenic" modelis, tačiau pažvelgus atidžiau galima įžvelgti kelis esminius skirtumus. Bene didžiausias „Xmod" privalumas, lyginant su įprastais „Scenic" modeliais, 2 cm padidinta prošvaisa. Tai leidžia modeliui iš vienatūrių kategorijos peršokti į vis labiau populiarėjantį krosouverių segmentą.

Taip pat jau bazinės sąrangos „Xmod" turi sidabrinius „ragus", pakeistas priekines radiatoriaus groteles, naujo dizaino ratlankius ir specialias, kartu su „Continental" sukurtas „M+S" tipo padangas, išstumiančias vandenį.

Pasikeitė ir automobilio salonas, tačiau ar tikrai į gerą, dar galima pasiginčyti. Paprastas „Scenic" turėjo 7 spalvų ir besikeičiančios išvaizdos prietaisų skydelį. „Xmod" buvo paliktos tik spalvos, tačiau jas keičiant ekranėlio dizainas nesikeičia. „Scenic" turėjo slankiojančią ir labai patogią centrinę daiktadėžę - ranktūrį ir elektroninį stovėjimo stabdį.

„Xmod" nebeliko ir jų. Daiktadežė tapo stacionari ir nelabai patogi, elektroninis stovėjimo stabdis pakeistas mechaniniu, o jo rankena sumontuota taip, kad užstoja dalį kompiuterio valdymo mygtukų. Manyčiau, inžinieriai galėjo šį klausimą išspręsti ir kitaip. Visa kita puikiai pažįstama ir matyta paprastuose „Scenic" modeliuose.

Kaip ir visi naujieji „Renault" modeliai, „Xmod" turi „R Link" sistemą, kuri veikia be priekaištų ir po truputį „mokosi" lietuviškai. Kaskart sustojus sistema, be jokių papildomų „eko" mygtukų spaudinėjimo, parodo kiek ekologiškai buvo įveikta konkreti kelio atkarpa.

Nuotaiką kelionėje kelia puiki „Bose" garso sistema.

Pakeliui, jei yra noro, galima patyrinėti ir aplinkos užterštumo lygį. Jei važinėsite mieste, jis visur bus daugmaž vienodas, tačiau jeigu teks keliauti užmiesčio keliais, kur oras gerokai švaresnis, grįžimas į miestą, aiškiai matant, kaip skiriasi oro kokybė, gali nuteikti nemaloniai.

Salonas džiugina ne tik erdve, bet ir sėdynių transformacijos galimybėmis. Priekinę keleivio sėdynę galima nulenkti ir išeis puikus staliukas. Užpakalinių keleivių patogumui ant vairuotojo ir priekinio keleivio sėdynių sumontuoti atlenkiami staliukai. Jei to maža, staliuku galima paversti ir centrinę antros eilės sėdynę. Būtent todėl jos nugarėlė padengta kietu plastiku.

Esant reikalui pervežti kažką didesnio, galima antros eilės sėdynes pastumti į priekį. Jei to maža, nulenkti galima ne tik sėdynių nugarėles, bet ir užlenkti pačias sėdynes. Taip gaunama didelė bagažinė lygiu dugnu.

Dar viena „Xmod" naujovė - „Extended Grip" sistema. Jos valdymo ratukas sumontuotas greta pavarų perjungimo svirties. Vairuotojas gali pasirinkti vieną iš trijų režimų. „Normal" režimas naudojamas važiuojant geru asfaltuotu ar grunto keliu, sistema veikia kaip ir bet kuri kita traukos sistema.

Antras režimas „Pagerintas sukibimas" skirtas važiavimui sudėtingesnėmis sąlygomis. Trečiasis - „Expert" režimas leidžia pačiam vairuotojui kontroliuoti trauką.

Tiesa, antras ir trečias režimai veikia kol automobilio greitis neviršija 40 km/val. Jeigu kompiuteris užfiksuoja, kad transporto priemonė juda greičiau, automatiškai įjungiamas „Normal" režimas.

Bandytas modelis turėjo 1,6 l ... AG dyzelinį variklį ir 6 pavarų mechaninę pavarų dėžę. Kaip ir paprasti „Scenic", „Xmod" pasižymi puikiu valdymu, pavaros perjungiamos lengvai ir tiksliai, posūkiai įveikiami lengvai, be didelių kėbulo svyravimų.

Be to, „Renault Scenic Xmod" - labai minkštas automobilis. Važiuoklė puikiai sugeria visus kelio nelygumus, minkštai įveikia „gulinčius policininkus", net kaimo žvyrkeliu automobilis rieda maloniai ir patogiai.

Dar jeigu taip „Xmod" turėtų visus keturis varančius ratus... Deja, panašu, kad „Renault" apie keturių varančių ratų modelius turi savo nuomonę, todėl tiek „Xmod", tiek ir kiek anksčiau bandytas „Captur" modeliai varomi tik priekiu.

Ir toliau džiugina naujieji 1,6 l „Renault" varikliai. Kaitaliojant tiek greitį, tiek važiavimo sąlygas, kirtus kelis Lietuvos miestelius ir pasimalus po Vilnių vidutinės kuro sąnaudos buvo tik 5,1 l/100 km. Kelionės pradžioje borto kompiuteris rodė, kad su pilnu baku galima įveikti daugiau kaip 1 000 km. Matuojant mūsų atstumais, su visa šeima išsirengus prie jūros, vieno bako užteks ne tik nuvažiuoti ir grįžti, bet dar apsukti nemažą ratą lankytinomis vietomis.

Kita vertus, kaip tik tam ir yra sukurta „Scenic" šeimyna, o „Xmod" dar labiau praplečia šias galimybes. Jis puikiai jaučiasi ne tik geruose keliuose, bet nekels rūpesčių ir prastesniuose kaimo žvyrkeliuose ar retai važinėjamuose miško keliukuose. Belieka susikrauti daiktus, susidėlioti maršrutą (nebūtinai) ir, kol gamta džiugina gerais orais, leistis ieškoti nuotykių.

Techninės charakteristikos

 

Variklis             Renault Scenic 1.6 dci XMOD:

Variklio tipas

Variklis su turbininiu įpūtimu

Cilindrai/vožtuvai

4/4

Variklio tūris, cm3

1598

Maksimali galia, kW

96

Maksimalus sukimo momentas, Nm / aps./min.

190/2000

Dinamika:

Maksimalus greitis, km/val.

195

100 km/val. pasiekia per, s:

10,3

Kuro sąnaudos miestas/užmiestis/ mišrios, l/100 km

5,1 / 4,0 / 4,4

Išmatavimai

Ilgis/plotis/aukštis, mm

4372× 1845× 1656

Ratų bazė, mm

2704

Kuro bako talpa, l

60

Padangos

205/60 R16

Automobilio svoris, kg

1 431

 

Tekstas ir nuotraukos V. Misevičiaus

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Kokį automobilį rinktis: benzininį, dyzelinį ar hibridinį?

Kokio tipo varikliu varomo automobilio įsigijimas šiuo metu būtų ekonomiškai patraukliausias variantas.

Automobilių ekonomiškumas auga ne tik techninių duomenų lentelėse

Akivaizdu ir tai, jog nebeliko automobilių, neva turinčių neįtikėtinas 3 l / 100 km siekiančias sąnaudas.

Geriausi 2013 m. projektiniai modeliai

2013 m. baigėsi. Bet nelabai seniai, tad galima prisiminti

„Škoda Octavia“ - naujasis "Metų automobilis"

Pirmadienio vakarą sostinės „Litexpo" rūmuose ...

„Euro NCAP“ išbandė 11 naujų modelių saugumą

Europos organizacija „Euro NCAP" nelabai seniai

Automobiliui „Renault 6“ – 45 metai

2013 m. spalio mėn. sukako 45 metai nuo tos dienos, kai...

Trivietis elektromobilis „Nissan BladeGlider“

Išskirtinis pastarųjų metų automobilių parodų bruožas

Net patyrusiems patirties niekad nebūna per daug

Jau dvi savaitės kai vyksta Lietuvos „Metų automobilio 2014"

Nereikalingiausios modernių automobilių funkcijos

Daugelis moderniuose automobiliuose esančių funkcijų tikrai naudingos ir ...