Renkamės automobilinį kablį
Atnaujinta: 2020-03-09
  • automobilio_kablys_ir_nuimtas_bamperis

Gali pasirodyti sudėtinga, bet iš tikrųjų išsirinkti automobilinį kablį nėra labai sunku. Kiekvienas tipas skirtas atitinkamai apkrovai. Apkrovos nurodomos visuose kataloguose. Dažniausia nurodomi du skaičiai - didžiausias leidžiamas priekabos svoris ir didžiausia kablio apkrova. Svarbiausia - pasirinkti tokį kablį, kuris išlaikytų turimą priekabą.

Bene didžiausias kablių pasirinkimas sunkiesiems visureigiams. Pasitaiko atvejų, kad norėdami pataupyti kai kurie didelių automobilių savininkai montuoja pačius lengviausius kablius. Paprastai jie skirti iki 1,5 t apkrovai, bet dažnai bandoma tempti gerokai didesnį svorį. Taigi nereiktų stebėtis, kai bandymas sutaupyti baigiasi ne tik automobilio, bet ir priekabos ar paties kablio remontu. Svarbiausia renkantis - tinkamai įvertinti būsimas apkrovas.

Kitas klausimas - ar ilgai ruošiatės važinėti turimu automobiliu. Jeigu po metų kitų planuojate jį keisti, paties brangiausio modelio pirkti neapsimoka. Universalių kablių nėra, o nuimti prieš parduodant automobilį - neapsimoka. Dizainas, apdaila ir pan. - smulkmenos, kurias lemia individualus poreikis.

Kodėl kablys turi būti nuimamas?

Daugumoje pasaulio šalių draudžiama važinėti su kabliu be priekabos; dėl saugumo. Mūsų krašte tokio reikalavimo dar nėra, tačiau, jei mėgstate keliauti po užsienius, verčiau rinkitės nuimamą kablį. Šiandien rinkoje yra tokių, kurie lengvai nuimami vienu rankos pasukimu. Yra ir tokių, kurie atkabinami atsukus porą varžtų.

Vertėtų įprasti nuimti nenaudojamą kablį. Jeigu avarijoje smūgis tektų jam, tai automobilio kėbulas bus apgadintas gerokai smarkiau negu tuo atveju, jeigu smūgis būtų tekęs bamperiui. Mat kablys tvirtinamas prie laikančiųjų kėbulo konstrukcijų ir net nesmarkiai stuktelėjus gali būti pažeista kėbulo geometrija. Tai - gerokai rimtesnė problema negu aplamdytas bamperis.

Problemos? Žinoma

Absoliuti dauguma mūsų rinkoje esančių kablių buvo kurta galvojant apie europines transporto priemones. Jeigu pirkote automobilį iš JAV arba su perdaryta vairo sistema, galite susidurti su tam tikrai sunkumais, nes skirtingų žemynų modeliuose ne visada sutampa kablio tvirtinimo vietos. Sunkiau kablį tvirtinti ir prie nestandartinės išvaizdos automobilių. Viskas apskaičiuota standartiniam bamperiui, gamyklinei sąrangai, įprastai pakabai ir standartiniam išmetimo vamzdžiui. Prieš pirkdami automobilinį kablį pasitikrinkite, ar jis tikrai tiks turimai transporto priemonei.

Daugumas naujų transporto priemonių iš gamyklos išrieda su sumontuotais automobilio statymo davikliais. Jie fiksuoja visas už transporto priemonės esančias kliūtis ir siunčia atitinkamus signalus. Kai kurie davikliai kablio rutulį gali įvertinti kaip galimą pavojų ir nuolat siųsti signalą. Montuojant kablį reiktų įsitikinti, kad jis netaps daviklių „taikiniu".

Kablio montavimas

Montuojant reikia laikytis instrukcijos. Skirtingi modeliai tvirtinami skirtingai. Gali būti, kad teks papildomai gręžti kėbulą arba automobilio bamperį.

Norėdami išsirinkti kablį, žinokite:

automobilio modelį, gamybos metus ir kėbulo tipą;

didžiausią planuojamos traukti priekabos svorį;

pagalvokite, ar prireikus sutiksite pjauti bamperį ir keisti automobilio konstrukciją;

pasitikslinkite, ar teks keisti daviklių vietas, ar juos teks išjungti.

Žinodami tai, galėsite pasirinkti kelis galimus kablių variantus. Rinkdamiesi atminkite, kad:

save gerbiantis gamintojas ant pakuotės nurodys ir savo kontaktus, ir logotipą;

pakuotėje turi būti kablio pasas ir montavimo instrukcija bei sertifikatas;

kablio paviršius turi būti nudažytas vientisai, ne nuoskilų;

suvirinimo siūlės turi būti tvarkingos, paviršius švarus;

komplekte turi būti elektros instaliacija automobilio ir priekabos sujungimui.

Didžiausia leistina horizontali kablio apkrova gali skirtis nuo didžiausio automobilio tempiamo svorio.

Rutulių tipai

Kablių rutuliai yra kelių skirtingų tipų: sąlyginai nuimami, privirinti ir greitai nuimami.

A tipas - sąlyginai nuimamas rutulys, didžiausia horizontali apkrova - 1 500 kg; tvirtinama dviem varžtais.

E tipas - sąlyginai nuimamas rutulys, didžiausia horizontali apkrova - 1 500 kg; dažniausia naudojama amerikietiškiems kabliams.

F tipas - kaltinis sąlyginai nuimamas rutulys, didžiausia horizontali apkrova - 2 500 kg; tvirtinama dviem varžtais.

H tipas - nenuimamas rutulys, didžiausia horizontali apkrova - 1 500 kg.

 

Parengta pagal užsienio spaudą

 

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

Ar krovininiai automobiliai gali važiuoti taupiai?

Vairuotojų mokymą važiuoti taupiai visokeriopai skatina nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija...

Viešumas ir pažeidimų prevencija – esminės veiklos kryptys

Vykdydami kelių transporto priemonių kontrolę, Inspekcijos pareigūnai tikrina keleivines ir krovinines transporto priemones Lietuvos Respublikos keliuose ir pasienio postuose.

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: