Rizikos blyksnis
Atnaujinta: 2020-03-09
  • Nowe_Clio__Medium_
  • Twingo_Renault_Sport__Medium_

Daugiausia eismo įvykių atsitinka geromis oro sąlygomis, kai vairuotojai jaučiasi drąsiai ir viršija greitį nepaisydami kelyje tykančių pavojų. Žiemą keliai yra slidūs, pavasaris ir ruduo - lietingi sezonai, kuomet suprastėja matomumas - dėl šių priežaščių atrodo, kad giedra ir saulėta diena yra idealus laikas vairavimui.

„Ryškūs saulės spinduliai gali sutrukdyti vairuotojui pastebėti pėsčiajį arba kitą automobilį," - sako „Renault" vairavimo mokyklos direktorius. Kuo arčiau horizonto linijos yra saulė (saulėtekio ar saulėlydžio metu), tuo didesnė tampa akinančių saulės spindulių tikimybė. Vairavimas tampa dar pavojingesnis, kai saulėtekio ar saulėlydžio valandos sutampa su piko metu - žmonėms važiuojant į arba iš darbo. Apakinti gali ne tik tiesiai į veidą šviečiantys saulės spinduliai, saulės šviesą taip pat gali atspindėti kiti automobiliai arba stikliniai pastatai. Saulei esant už nugaros vairavimas taip pat tampa sudėtingas - sunkiau pastebėti šviesoforų pasikeitimus, veidrodėliuose gali pasirodyti atspindžiai. Naktį vairuotojai gali būti apakinti veidrodėliuose pasirodančių kito automobilio žibintų atspindžių. „Renault" vairavimo mokyklos instruktoriai perspėja: „Tiesiai į akis šviečiantis intensyvus šviesos srautas gali lemti laikiną, tačiau visišką regėjimo praradimą."

Automobilyje esantys skydeliai nuo saulės yra gera nuo šviesos apsauganti priemonė, tačiau to gali nepakakti, nes spinduliai dažnai patenka pro skydelio apačią. Todėl verta investuoti į UV filtrus ir geros kokybės poliarizuotus akinius nuo saulės, sumažinančius atspindžius nuo paviršiaus ir nevarginančius akių intensyvia šviesa.

Geras matomumas yra būtina saugumo kelyje dalis, todėl esant akinimo tikimybei būtina padidinti atstumą nuo priekyje važiuojančio automobilio. Taip pat reikia dėvėti akinius nuo saulės, naudoti variklio dangčio blizgėjimą mažinančias priemones ir visada palaikyti priekinio stiklo švarą.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas

Prabėgusį penktadienį visoje Lietuvoje vyko ....

Apie pasikeitimus, suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žiema - laikotarpis, kai Lietuvos moto gyvenimas apmiršta...(papildyta)

„Geriausiojo vairuotojo“ titulo pernykštis nugalėtojas nebegins

Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime

Geriausi vairuotojai sieks pakartoti pergales

Pernai geriausio Lietuvos vairuotojo titulą...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: