Rugsėjo pavojai vairuotojams ir vaikams
Atnaujinta: 2020-03-09
  • P1020015__Large_
  • IMGP4659

Autoreviu.lt, prisidėdamas prie situacijos ne tik Vilniaus, bet ir Lietuvos keliuose gerinimo, kartu su Vilniaus aps. vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdyba po pertraukos tęsia bendrą projektą „Pavojingiausios Vilniaus sankryžos". Projekto tikslas - informuoti tinklalapio skaitytojus apie keliuose pasitaikančias sudėtingiausias problemas ir pateikti rekomendacijas, kaip jų išvengti. Nuolatiniai skaitytojai žino, o naujiems priminsime, kad 2008 m. pradėtas projektas, kai buvo analizuojamos Vilniaus eismo problemos, šiuo metu išsiplėtė iki visiems Lietuvos regionams aktualių bendrojo pobūdžio problemų. Šį kartą kalbėsime apie situaciją keliuose ir gatvėse rugsėjį, kai prasideda nauji mokslo metai. Rytoj, rugsėjo pirmąją, į mokyklų ir universitetų suolus sugrįš per vasarą kaimuose ar kurortuose atostogavę vaikai ir jaunuoliai.

Padaugės žmonių ir gatvėse: suvažiuos studentai, į darbus sugrįš miesto gyventojai. Visi dalyvaujantys eisme esame susiję ir vienas už kitą atsakingi, o svarbiausia - atsakingi už vaikus. Vaikų saugumas didele dalimi priklauso nuo suaugusiųjų požiūrio į saugų eismą ir pastangų apsaugoti vaiką nuo nelaimės kelyje. Praėjusiais metais rugsėjo mėnesį Lietuvoje kilo 66 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 6, o sužeisti 65 vaikai. Vaikai pėstieji nukentėjo 36 eismo įvykiuose: žuvo 3, sužeista 34, 5 eismo įvykiuose sužeisti 5 vaikai dviratininkai. Praėjusių metų rugsėjį Vilniuje kilo 9 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 1, o sužeisti 8 vaikai. Vaikai pėstieji nukentėjo 6 eismo įvykiuose: žuvo 1, sužeisti 5.

Eismo įvykių, kuriuose vaikai nukenčia dėl savo neatsargumo, priežastys:

1. Dažniausiai vaikai nukenčia eidami per gatvę nenustatytoje vietoje.

2. Degant draudžiamam šviesoforo signalui.

3. Netikėtai įėję į gatvės važiuojamąją dalį ir eidami važiuojamąja gatvės dalimi, kai tai draudžiama.

4. Vairuoja dviračius tam neleistinose vietose, būna neatsargūs, nenaudoja dviratininko šalmo.

Ar vaikų kelionės bus saugios, labiausiai priklauso nuo tėvų, įtėvių, globėjų. Jie yra pirmieji vaiko mokytojai ir didžiausi autoritetai, kurių pavyzdžiu sekama. Prieš išleisdami vaiką į mokyklą tėvai būtinai turi priminti savisaugos gatvėse ir keliuose pagrindus.

Svarbu domėtis ir žinoti, ar vaikas tikrai gatvėje elgiasi saugiai ir atsižvelgia į gautus patarimus.

MAŽAMETIS VAIKAS

Mokyklą tik pradėjusiam lankyti vaikui, einančiam vienam, reikia parinkti ne trumpiausią, bet saugiausią maršrutą. Rekomenduotina kartu su vaiku nubraižyti kelionės schemą-piešinėlį. Ji turėtų būti paprasta, vaikui suprantama, vaizdinga. Joje reikia pažymėti pagrindinius objektus, pagal kuriuos vaikas galėtų orientuotis (mano namas, krepšinio aikštelė, parduotuvė, mokykla), pažymėti pavojingiausias, ypač daug atidumo reikalaujančias maršruto vietas. Bent keletą dienų būtina su vaiku nueiti kelią iki mokyklos ir atgal. Reikia mokyti vaiką ne skubėti, o susikaupti.

VAIKAS PĖSČIASIS

Paaiškinti, kad per gatvę privalo eiti tik pėsčiųjų (nereguliuojamos, šviesoforu reguliuojamos, požeminės ir esančios virš kelio) perėjomis, o kur jų nėra - sankryžose pagal šaligatvių ar kelkraščių linijas. Nesant perėjų ar sankryžos - gerai apžvelgiamose gatvės ar kelio vietose, įsitikinus, kad saugu. Mokyti, kad vaikas ne staiga įžengtų į pėsčiųjų perėją, o tik įsitikinęs, kad tai saugu, automobiliui sustojus, o ir degant žaliam šviesoforo signalui nepervertintų saugumo, prieš žengdamas į gatvę pažiūrėtų į sankryžoje esančias šonines gatves. Paaiškinti šviesoforų signalų ir pagrindinių kelio ženklų reikšmes. Įteigti, kad pavojinga išbėgti į gatvę iš už stovinčio automobilio ar kitos kliūties, nes keliu važiuojantys vairuotojai negali pastebėti staiga į gatvę išbėgusio vaiko ir sustabdyti automobilį. Būtina pasirūpinti, kad tamsiu paros metu ir blogomis oro sąlygomis vaikai segėtų atšvaitus arba dėvėtų drabužius su atšvaitais.

VAIKAS KELEIVIS

Keliaujantį autobusu vaiką svarbu mokyti saugaus elgesio autobusų stotelėse: stovėti toliau nuo važiuojamosios kelio dalies krašto, išlipus iš autobuso neiti per gatvę ar kelią pro sustojusio autobuso užpakalį ar priekį. Patariame įspėti vaikus, kad jie neprašytų vairuotojo leisti išlipti iš autobuso, maršrutinio taksi ar mokyklinio autobuso ne autobusų sustojimo vietose; užmiesčio kelių kelkraščiu ar važiuojamosios kelio dalies pakraščiu eitų prieš transporto judėjimo kryptį.

VAIKAS DVIRATININKAS

Pasirūpinkite, kad vaikai dviračiu važinėtų tik leistinose vietose - kiemuose, stadionuose, kad važiuodami dviračiu dėvėtų šalmą.

Tėvai privalo būti pavyzdys vaikams ir, būdami su vaiku gatvėse, turėtų elgtis nepriekaištingai įvairiose situacijose.

Rugsėjo mėnesį vairuotojai turėtų būti ypač atidūs. Vairuotojas privalo ne tik griežtai laikytis Kelių eismo taisyklių, bet ir sugebėti sutelkti dėmesį, laiku pastebėti situacijos pasikeitimą kelyje. Vairuotojams reikia turėti tam tikrų žinių, kad galėtų įvertinti, kodėl vienoje ar kitoje situacijoje vaikas taip elgiasi arba kokio elgesio iš vaiko galima tikėtis.

PASIRINKITE SAUGŲ GREITĮ

Vaikai impulsyvūs, jie gali netikėtai išbėgti į važiuojamąją kelio dalį. Ar vairuotojas sugebės sustabdyti automobilį, priklauso nuo to, kokiu greičiu jis važiuoja.

Greičio viršijimas, nesugebėjimas pasirinkti saugaus greičio - viena svarbiausių eismo įvykių priežasčių ir vienas dažniausių Kelių eismo taisyklių pažeidimų. Daugelis vairuotojų klaidingai mano, kad sugebės suvaldyti automobilį, važiuodami daug didesniu greičiu, negu reglamentuoja Kelių eismo taisyklės. Kelio ruožuose prie vaikų ugdymo ar mokymo įstaigų, kur važiuojamoje dalyje gali būti vaikų, yra įrengti kelio ženklai ,,Vaikai". Šiuose kelio ruožuose ir kituose vietose, pastebėję vaikus vairuotojai turi paisyti ne tik greičio apribojimo, bet ir prisiminti Kelių eismo taisyklių 29 p.: ,,Transporto priemonių vairuotojai privalo imtis papildomų atsargumo priemonių, jeigu kelyje yra vaikų arba neįgaliųjų".

Reikia būti atidiems važiuojant pro sustojusią transporto priemonę su vaikų vežimo skiriamuoju ženklu ar prie mokyklinio autobuso. Pasitaiko atvejų, kad vaikai išbėga į važiuojamąją kelio dalį pro sustojusio autobuso priekį ar užpakalį.

Primename, kad ,,Artėdamas prie sustojusios transporto priemonės su vaikų vežimo skiriamuoju ženklu ar prie mokyklinio autobuso, vairuotojas privalo sulėtinti greitį, prireikus - ir sustoti, kad praleistų vaikus" (KET 41 p.)

BŪKITE ATIDŪS KIEMUOSE

Kiemuose žaidžia, važinėja dviračiais vaikai, todėl šioje teritorijoje vairuotojai turėtų būti ypač atidūs.

Primename, kad pagal KET 183 p. eismo gyvenamojoje zonoje reikalavimai taikomi daugiabučių gyvenamųjų namų kiemuose.

Gyvenamojoje zonoje:

Pėstiesiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi visoje gyvenamojoje zonoje, tačiau jie neturi trukdyti transporto priemonių eismui be reikalo. Gyvenamojoje zonoje pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones.(KET 180 p.)

Draudžiama: Važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu(181.1 p.)

Pagal Kelių eismo taisyklių 63 p. ,,Gyvenamojoje zonoje dviratininkų amžius neribojamas".

Ypatingo atidumo reikia važiuojant atbuline eiga, nes dėl mažo vaiko ūgio galima jo nepastebėti, Kelių eismo taisyklių 119 p. nustatyta ,,Važiuodamas atbulas, vairuotojas privalo duoti kelią kitiems eismo dalyviams".

PAISYKITE VAIRUOTOJŲ PAREIGŲ PĖSTIESIEMS

Ne visada vairuotojai paiso vairuotojų pareigų pėstiesiems ir eismo įvykiuose nukenčia per pėsčiųjų perėjas einantys vaikai.

Įvažiuodamas į kelią iš esančių šalia jo teritorijų, išvažiuodamas iš kelio, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti pėsčiąjį, kurio judėjimo kryptį jis kerta, o sukdamas į dešinę ar į kairę sankryžose - į jo važiavimo krypties bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Kai sukama į kelią su viena eismo juosta kiekviena kryptimi, vairuotojas privalo sustoti ir praleisti į bet kurią eismo juostą įėjusį pėsčiąjį. Vairuotojas visais atvejais privalo duoti kelią pėsčiajam važiuodamas atbulas (KET 34 p.)

Reguliuojamoje sankryžoje ar pėsčiųjų perėjoje, kai šviesoforo ar reguliuotojo signalai leidžia važiuoti, vairuotojas privalo duoti kelią nespėjusiam pereiti važiuojamosios dalies pėsčiajam, kuris įžengė į ją esant leidžiančiam eiti signalui. Važiuodamas kryptimi, kurią rodo rodyklė, įjungta papildomoje sekcijoje kartu su geltonu arba raudonu signalu, vairuotojas privalo duoti kelią pėsčiajam. (KET 35 p.)

Artėdamas prie nereguliuojamos pėsčiųjų perėjos, vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti prieš kelio ženklą ,,Pėsčiųjų perėja", kad praleistų į bet kurią jo važiavimo krypties eismo juostą, o keliuose su viena eismo juosta kiekviena kryptimi - į bet kurią eismo juostą perėjoje įėjusį pėsčiąjį. (KET 37 p.)

Jeigu prieš pėsčiųjų perėją sustojo transporto priemonė, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. Jeigu prieš pėsčiųjų perėją transporto priemonė sulėtino greitį, ta pačia kryptimi važiuojantis vairuotojas privalo sulėtinti greitį arba sustoti ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinęs, kad perėjoje nėra pėsčiojo, kuriam jis galėtų sutrukdyti arba sukelti pavojų. (KET 38 p.)

Vairuotojui draudžiama įvažiuoti į pėsčiųjų perėją, jeigu už jos yra grūstis, dėl kurios reikėtų sustoti, o sustojusi transporto priemonė trukdytų pėstiesiems. (KET 39 p.)

Vairuotojas privalo sustoti ir praleisti važiuojamąją dalį kertančią organizuotą vaikų grupę, jeigu ją lydintis asmuo signalizuoja reguliuotojo lazdele, skrituliu su raudonu atšvaitu ar ryškiaspalve vėliavėle. (KET 40 p.)

Visi suaugusieji eismo dalyviai gali nuo eismo nelaimių apsaugoti labiausiai pažeidžiamus eismo dalyvius - vaikus. Daugiausia gali prisidėti tėvai, jeigu taps pavyzdžiu vaikams ir gatvėse visada elgtųsi nepriekaištingai.

Už pagalbą rengiant tekstą autoreviu.lt dėkoja Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos valdybos Administracinės veiklos skyriaus vyr. specialistei Aistei Dijokaitei.

Autoreviu.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "IKS" sutikimo draudžiama.

 

Komentarai (0)
Prisijunkite, kad galėtumėte komentuoti

7 patarimai, kaip keliuose jaustis saugiu už motociklo vairo

Lietuvoje už motociklo vairo dažniausiai sėda 40-44 metų didžiųjų miestų gyventojai

Kad važiavimas dviračiu netaptų kančia: dažniausios traumos ir kaip jų išvengti

Dažniausiai pasitaikančios lėtinės dviratininkų traumos

Taisyklės, kurias privalo žinoti kiekvienas dviratininkas

Dviratininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, keliuose turintys teises ir pareigas bei privalantys laikytis kelių eismo taisyklių

Ko nesuprantame vieni apie kitus kelyje?

Saugaus vairavimo tema nuolat linksniuojama ir ...

Nacionalinis kelių eismo taisyklių egzaminas

Prabėgusį penktadienį visoje Lietuvoje vyko ....

Apie pasikeitimus, suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Žiema - laikotarpis, kai Lietuvos moto gyvenimas apmiršta...(papildyta)

„Geriausiojo vairuotojo“ titulo pernykštis nugalėtojas nebegins

Taigi, paskutinį rugsėjo sekmadienį sveikinsime

Geriausi vairuotojai sieks pakartoti pergales

Pernai geriausio Lietuvos vairuotojo titulą...

Prenumeruokite mūsų naujienlaiškį: